Dijital Cemaatler ve Postmodern Kabile Örneği: İnci Sözlük

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
FORUMLAR.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
İlksen Uysal BOZYEL/Türkçe Öğretmeni
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
MEGA HOLDINGS TRADING.
101-TÜRK DİLİ DERSİ GÜZ DÖNEMİ 1. HAFTA
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
BİT’nİ KullanIrken Etİk ve Sosyal Değerler
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
GÜZEL DİLİMİZ TÜRKÇE aslı dinçman. GÜZEL DİLİMİZ TÜRKÇE aslı dinçman.
4 Mart 1965 Afganistan Kabil'de bir diplamatın oğlu olarak doğdu. Ailesi, 1980'de Amarika Birleşik Devletleri'nde siyasi sığınma hakkı elde etti.
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ VE GÜVENLİK Hakan TÜZER B.T. Öğretmeni.
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Günün konusu Bağımlılık Bağımlılığın gelişimi 1.
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
N Fun Club Sistemine HOŞGELDİNİZ.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Proje Önerileri ’ nin rakiplerinden ayrılması, ve güçlü bir imaj yaratılması için, kullanıcıların internet üzerinde ki arama işlemleri ile 11850’yi.
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
 Gerçek iyilik nedir? Toplum içinde insanların belirlediği bir "iyilik" kavramı vardır. Yolda gördüğü dilenciye para veren, insanlara.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
Çocuklarda ve Gençlerde Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 14. Hafta: Sosyal Hayatı Etkileyen Din
SHB-101 SOSYOLOJİ TOPLUMSAL GRUPLAR, KURUMLAR VE FORMEL ÖRGÜTLER DOÇ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Sunum transkripti:

Dijital Cemaatler ve Postmodern Kabile Örneği: İnci Sözlük Gül Dilek Türk & Bahar Tugen

Bourdieu; bireylerin alışkanlıklarına göre kendilerine benzeyenlerle bir araya gelerek dijital veya gerçek cemaatlerini oluşturmakta ve kendilerinden farklı olanları ise ötekileştirerek aralarına keskin sınırlar koymakta olduklarını belirtir. Cohen: “İnsanlar, simgesel olarak topluluğu inşa ederler; böylece onu anlamın deposu ve kaynağı olarak görürler ve kendi kimliklerinin gösterenine dönüştürürler. sınır çizmek cemaat kimliğini de belirlemek demektir’’. Maffesoli, dijital cemaatleri postmodern kabileler olarak nitelendirmektedir. Modern kabileler kısa ömürlü de olsa üyeleri arasında duygusal bir bağ olan ortak paylaşıma sahip oluşumlardır.

Gerçek hayatta olduğu gibi dijital cemaatlerde de inşa edilmiş totem ve tabular bulunmaktadır. Bu zihnen kabul edilmiş totem ve tabular cemaat üyelerini diğer cemaatler ve onların habituslarından ayıran sınırlar mekanizması olarak işlerler. Bu süreçte, cemaat liderleri sahip oldukları simgesel repertuarı kullanarak yeni bir cemaat kimliği ve bağlılığı yaratır.

CEMAAT

Cemaat, belirli bir coğrafyada toplanmış, aynı dil ve aidiyet hissi gibi ortak değerler etrafında bir araya gelen insan topluluğudur. Cemaat; belirli bir alanı ya da coğrafyayı paylaşan bireylerin oluşturduğu ve birebir, samimi, doğal ilişkilerin var olduğu ortak inanç ve değer yargılarının paylaşıldığı toplumsal birimlerdir. Üyelerinin arasındaki yüz yüze iletişimin sonucu olarak cemaatte güçlü bir toplumsal dayanışma, cemaat kültürü, asabiyye, birlik duygusu ve ortak iradenin hakim olduğu homojen eğilim gösteren yapılar bulunmaktadır. Cemaatin menfaati, üyelerin menfaatinin üzerindedir. Yakın bir çevre içinde yaşayan cemaat üyelerini akrabalık, komşuluk ve arkadaşlık gibi unsurlar bir araya getirmektedir.

Ferdinand Tönnies: kişilerarası iletişim ile meydana gelen toplumsal birimler; Gemeinschaft (Cemaat) ve Gesselschaft (Cemiyet) olmak üzere ikili bir sınıflamaya tabi tutulmuştur. Tönnies: “cemaat tüm bölücü faktörlere rağmen birleşik (united) kalan; cemiyet ise tüm birleştirici faktörlere rağmen bölünmüş olan bir varlıktır”

ASABİYYE

İbn-i Haldun; asabiyye topluluklarda kan bağı sonucu bir arada ortaklaşa yaşama ve örgütlenmenin sonucu olarak ortaya çıkan ve topluluk üyelerini kendilerini korumak ve devamlılıklarını sağlamak üzere diğer gruplara ve asabelere karşı harekete geçiren bir davranıştır. Asabiyye; topumu bir arada tutmak üzere kollektif bir eylem amacı gütmektedir. Bu durum devletin doğuşunu sağlamaktadır.

DİJİTAL CEMAATLER

Wellman; teknolojik değişimler sonucunda cemaat yapısının değişime uğrayarak sosyal ağlara dönüştüğünü belirtmiş ve sosyal ağları; “sosyal kimlik ve aidiyetin bulunduğu, sosyalleşme ve bilgi paylaşımına imkan veren sosyal örgütlenmeler” olarak tanımlamıştır. Cemaat kavramı, artık ortak mekânı paylaşan bireyler topluluğu anlamından uzaklaşarak; dijital ortamlar üzerinden ortak değer ve ilgi alanı etrafında bir araya gelen dijital toplulukları ifade etmeye başlamıştır.

Rheingold: dijital cemaat; “Kişisel ilişkiler ağının yaratılması için yeterli sayıda insan bir araya geldiğinde, networkler (İnternet) vasıtasıyla yaratılan sosyal gruplardır”.

Dawson’a göre dijital bir ortamda bulunan insanların dijital cemaat olarak kabul edilmesi için değişmeyen bir nickname’e sahip olan üyeler arasında etkileşim, devamlılık, sosyal kontrolü, üyelerin grup etkinliklerine ilgisi ve katılımı, herkese açık bir alanda gerçekleşmesi gerekmektedir

Dijital Cemaat Örneği; İnci Sözlük İnci sözlük 19 aralık 2009 günü İsmail Alpen ve Serkan İnci tarafından kurulmuş interaktif sözlüktür. Zamanla kullanıcılarının enerjileri sayesinde Türk internet camiasında bir fenomen olmuştur. Kurulduğu ilk günden beri inci sözlük üyelerinin, Serkan İnci'nin ve İsmail Alpen'in emekleri ile inci sözlük, adını dünyaya duyurmayı başarmıştır

1. Mekan sözlükspot.net İncisozluk.com Facebok / twitter toplam entry sayısı 104.063.938 toplam başlık sayısı 9.152.562 ...moderator 15 ...yazar 274.178 ...çaylak 2.540 ...diğer 81.698 ...gammaz 50 toplam kullanıcı sayısı 387.712 yazar başına düşen entry 380

%25 kadın – online kadınları gösteren ‘’karı butonu’’ – kadınlar erkek taklidi yapıyor-taciz (süperego ortadan kalkıyor) Günlük ziyaret ortalama 200bin 18-25 yaş arası gençler Demokrasi ve Özgürlük İnci Sözlük’ün en önemli gücü Zaafları tesbit edip kullanmak En çok konuşulan konular: kadınlar, seks, futbol

2. Cemaat Lideri ve Sosyal Kontrol İnci Sözlük Kurucular : İsmail Alpen  /   Serkan İnci  Moderatorler : İnci / Rasat / Mal Adam / Amonym Sik Sok At / Teletabi / İnci Ya Rakos / Okati / Biyikli Genc Forvet / Patientia /Sarhos Amip / 40 Yillik Yoğurtçu / Orginal Behlul / Kahvede Cikan Amli

Dil Eylemler Kültür Totem ve tabular Yasaklar ve cezalar (Din ve siyaset konuşulamaz) Ödüller (@2 olmak)

3. Dil 1.İnci Giber: İnci sözlüğümüzün sloganıdır, her türlü ispatlanmıştır, hali hazırda ispatlanmaktadır. 2.Adam Haklı Beyler: Birisi doğru bir şey söyleyipte bam telinize dokunduğunda böyle denir, katıldığınız, sevdiğiniz, hak verdiğiniz bir durum olursa adam haklı beyler diyin. adam olun.

3.Özet Geç Bin: Uzun bir yazı yazılırsa hemen yapıştırılır bu laf, uzun yazana ayar vermeye yarar, amcıklık yapıp uzun yazan olursa, özet geç bin diyin ki amcık kendine gelsin, bana demeyin giberim adamı, bir yığın mod tanıyorum ben. 4.Fakir Bin: Liseli tanımlamasından sonra sözlüğün ikinci hakaretidir, kendini sevdirememiş herkes fakirdir, zenginlik para pulla olmaz amcıklık yapıp şu bu capsi veren herkes ayarı yer illa bir açığı bulunup, kendini sevdirene kadar fakirsin gerisi yalan. 5.CCC... CCC: ÖNEMLİ bir şey söylenicekse ccc'ler içine alınır o laf. ccc' ler içine alınan laf illa gibör bir laftır, ccc' yi koyan adam onun ağırlığını omuzlarında hissetmelidir yoksa başka şeyler hisseder, hunharca.

6.Reyis: Sözlükte sevilen sayılan kişilere reyis denir, cahiller reis dese de işin esası reyistir. Bir kaç önemli reyis: Sabri Sarıoğlu, Nihat Doğan Ve Kaan Sezyum' Dur. Mallar için örnek kullanım şekli: ccc üşüyoruz sabri reyis ccc 7.Titreyerek Boşaldım: Genelde bir saygı unsuru olarak belirtilir ve sözlük ile alakalı capslerden sonra söylenir. 8. Up Up Up: Bunun anlamı ben bir başlık açtım ve sol yandan ekgib olmasını istemiyorm demektir. up up up yazmak sayfanın sol tarafta görükmesine hizmettir bir yerde.

Pampa Trolling -Trolleme

4. Totem ve Tabu Baykuş Vandetta Maskesi Atatürk Milli Duygular Kitap ve dergiler

5. Kültür -Şimdi burada herkes birbirine bin der. Siz de bin diyin bir şey olmaz, bin demek candır. -Bir başlığın ikinci entrysi o başlığın can damarıdır, en atarlı kısmıdır, @2 olmak büyük güçtür ve büyük sorumluluk ister, bu kısmı spider man' den arakladım çaktırmayın. bu konu ile alakadar güzel bir hadis vardır: @2 muhakkak gibecektir, @2 ile verilen ayar ne güzel ayar, @2 ile giben yazar ne güzel yazardır. -İnci sözlükte tek hakaret vardır, ve bu da hakaretlerin en büyüğüdür, o hakaret ise; lise' lidir. yapcağınız her türlü aktarlık veya mallıktan sora zeki bir binin size liseli demesi kadar doğal bir şey yoktur. lise' li olanın azabı kabir azabıdır. -inci sözlüğün bel kemiği olan @2' de ana bacı muhabbeti yapmak liseli olmanın en belirgin özelliğidir. @2 anan gibi de mi eki eki gibi şeyler yazmayın, ya da yazın aktar kafalar tüm sözlük ahalisi sizle dalga geçsin.

-İnci sözlük olarak herkes dedeler köyü doğumludur, herkesin ikametgahı ordadır, arıca dedeler bizim canımızdır, dedeler'i ve dedeler'in official fan page'i olan nobrain.dk' ı sevin sayın ama dedeler linkini sözlükte paylaşmayın yazık olur gençliğinize. -Burada tanım ve tespit yapılmaz değil yapılır ama bunları yapan potansiyel sövme ve ayarlarına peşinen hazırlıklı olmak zorundadır. seviye yükseldiği anda inci sözlük acil müdahale timi olaya müdahale edip, gerekli dozda; am, gib arka müdahalesinde bulunur. -Hak edene şuku ve + rep vermek delikanlılıktandır, hak etmeyene de sövmek ve eksi basmak candır. -Sözlük yazarlığı ile alakalı karı milleti genelde cicişler gibi gibimsonik laflar eder, erkekler ise adam gibi delikanlı gibi beyler der. cicişler diyene basın eksiyi, şaka lan iyi davranın onlara. ayrıca vajişim falan da derler karı mileti, erkek milletinin titreyerek boşalma hakkı saklıdır. -Genelde bu sol tarafta başlıklar belli olsun diye harfler uzatılır, genelde karılar yapar onu -m' leri uzatırlar, başlarda erken boşalma ile sonuçlanır ama sonradan alışırsınız, ayrıca erkekler de -r vs. gibi sert harfleri uzatırlar, liseli damgası yemekle son bulur büyük olasılıkla, ayık olun yani.

6. Birlik/Mensubiyet Duygusu (Asabiyye) Ortak çocukluk anıları Yeşilçam sanatçıları İnsancıl paylaşımlar Milli Duygular

7. Kimlik/Ötekileştirme Makro boyutta : bizler ve onlar Türkler ve diğer milletler Mikro boyutta : İnci sözlük ve diğer sözlükler (ekşi, uludağ, itü sözlük)

8. Örgütlenme Biçimleri 1.anket gibertme: her yerde anketler yapılıyor, inci yazaları organize olup bu ankertlerde en olmayacak şıkkı tutup birinci yaparlar, inci sözlük bünyesinde Belarus' Un Dünya Kupası' Nı Alması, Serdar Ortaç' In Emmy' i kazanması, Bursa maçının 2-2 bitmesi olağandır, bu şıklar varsa bir ankette o kazanılabilir.

Ziyaretler: kimisi buna saygıı der, yalan inanmayın saygıı değil ziyarettir, biz kudurmuş vandal köpekler değiliz biz saygımayız, ziyaret ederiz. ziyaretler bir mecranın kişilere sunduğu imkanları kullanıp o imkanlar ile o mecranın açıklıklarını yüze vurmadır. bunlar neler olabilir: radyo programlarına, tv programlarına bağlanmak (telefon, faks, tweet mesajı, sms, vs.) , internet sitesi ziyaretleri gibi şeyler olabilir. tweeter' ı giberten biz, ekşi' yi giberten biz kıvamında takılmayız bunlar olağan şeyler, eğleniyoruz gençler.

Facebook, chat room, cam room vs Facebook, chat room, cam room vs. ziyaretleri: bunlarda oluyor, kişiler organize olup kamunun kullanımına açk bu alanlarda hinlikler vs. yapıp kamuya açık ortamları geçici süre ile felç edip bu mecralarda düzen içinde yaşayanlara hayat öpücüğü veriyorlar. keyfinize uyanlara katılan işte işte, candır, ama dikkat edin facebook duvarıa gidip küfür edip başınızı yakmayın onun yerine dalga geçin, iyidir.

Atilla Taş’ı Yunanistan’a itelemek Şahan Gökbakar’ın ‘’Celal ile Ceren’’ filmini İMDB’de en kötü filmler de 1. sıraya sokmak Justin Bieber adına ‘’Türk kızları ter kokuyor’’ diye twit atmak İsimlerin başına T.C. Koymak Gezi İnternetime dokunma İncisözlüğe dokunma

Teşekkür ederiz…