ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
ELEKTRONİK ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
Resimlerin Kullanımı.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Görsel-İşitsel Araçlar
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Eğitim Öğretimde Planlama
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Görsel / Uzaysal Zeka.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLARI HAZIRLAMA VE KULLANMA
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
MERHABA.
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
Öğretim Durumlarını Planlama
Araçları Sınıflandırma İşlemi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bölüm 3: Sunum Materyallerinin Hazırlanması
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRENME MATERYALLERİ Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
BÖLÜM 6.
Yansıtıcılar (Projektörler)
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
GÖRSEL TASARIM.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
MATBAACILIK ve BASKI SÜREÇLERİ
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Başlık Slaydı Düzeni Alt Başlık.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI

Gerçek Eşya ve Modeller Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar. Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Modeller; bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsillerdir… Model > Eşya Model < Eşya Model = Eşya Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Ne zaman kullanmalı Üçüncü boyut Şekil İç yapı Renk Uygulama Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Gerçeklik düzeyi zor, engelleyici Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretmen eşya ve modelleri sınıfa getirmeden önce denemeli…. Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Dr. Serçin KARATAŞ

Gerçek Eşya ve Modeller Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır. Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Avantajları: Yüzyüze iletişim Kullanım kolaylığı Kullanılabilen materyal çokluğu Kullanılan ortam zenginliği Uyarlanabilirlik Aydınlık ortam Önceden hazırlama Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Sınırlılıkları: Programlanamama Bireysel çalışmaya uygun değil Üretim süreci gerektirir Tepegöze bağlı Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Yansı Transparan Asetat Folye Tepegöz Saydamı Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Tepegöz saydamlarını hazırlama ilkeleri Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Tepegöz saydamlarını hazırlama teknikleri Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler: Aşırı kullanılmamalı Saydamları değiştirirken açık bırakılmamalı Yüz, öğrenciye dönük olmalı Ekran büyük olmalı, parlak olmamalı Ayrıntılar yansıda değil basıl materyalde olmalı Sınıf içinde dolaşılmamalı Odak ayarı kullanmadan önce yapılmalı Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler: İçeriği gösteren bir taslakla başlamalı Kapama tekniklerinden yararlanılmalı Perdeyi herkes görebilmeli Tepegöz çalışırken temizlik yapılmamalı Gerektiğinde boş saydamdan yaralanılmalı Saydam üzerindeki bilgiler doğrudan okunmamalı Yansıtma süresi en az 2 kere okunabilecek kadar olmalı Dr. Serçin KARATAŞ

Dr. Serçin KARATAŞ

Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler: Dr. Serçin KARATAŞ

Slaytlar Slaytlar (dia); 35 mm’lik fotoğraf makinesiyle çekilmiş pozitif filmin banyo edilerek teker teker yansıtılmak üzere kesilip plastik veya kartan çerçevelere yerleştirilmesiyle elde edilen küçük, saydam fotoğraflardır. Dr. Serçin KARATAŞ

Slaytlar Kullanımı ve Avantajları: Tanıtım, hatırlatma,gözden geçirme, ilgi uyandırma, dikkat çekme Aşamalar Küçük-büyük, orijinal Grup eğitimleri Üretimi kolay, maliyeti düşük Kolay taşınır ve saklanır Dr. Serçin KARATAŞ

Kullanımı ve Avantajları: Slaytlar Kullanımı ve Avantajları: İstenildiğinde çoğaltılır Yeniden düzenlenebilir Basit ifadeler Ses bantları ile senkronize hale getirilebilir Yansıtma zamanı ayarlanabilir Farklı ders ve öğretim amaçlarına uygun Dr. Serçin KARATAŞ

Slaytlar Dezavantajları: Fotoğrafçılık becerisi gerektirir Kolayca düzeni bozulabilir Toz ve el izlerini çeker Karatmaya ihtiyaç hisseder Dr. Serçin KARATAŞ

Slaytlar Kullanımına Yönelik Öneriler Başlık Kısa ve öz Zemin-Şekil zıtlığı Senaryoya uygun Konuşma üslubu Uzaktan kumanda Doğru sıra ve yerleştirme Görsel çeşitlilik Kısa açıklama Önceden planlama Fon müziği Siyah slayt  başlangıç-bitiş Süre < =20dk., Slayt sayısı <=50 Dr. Serçin KARATAŞ

TV ve Video Dr. Serçin KARATAŞ

Ortak tecrübe oluşturma TV ve Video Avantajları: Hareket Süreç Güvenli gözlem Beceri öğrenme Dramatizasyon Duyuşsal Öğrenme Problem çözme Ortak tecrübe oluşturma Dr. Serçin KARATAŞ

TV ve Video Sınırlılıkları: Sabit Adım Hareketsizlik Dr. Serçin KARATAŞ

TV ve Video Kullanımı : Ön inceleme Zaman not edilebilir, Parçalar ayrı kasetlere kaydedilebilir Sadece gösterilecek kısımlar yeni kasete kaydedilebilir. Dr. Serçin KARATAŞ

TV ve Video Kullanımı : Çevre Düzenleme Ekrana uzaklık en az 2 m. Öğrenci ekran mesafesi = ekran büyüklüğü x 12 Ters V TV, Göz hizasının 30 derece yukarısı Dr. Serçin KARATAŞ

TV ve Video Kullanımı : Öğrencilerin hazırlanması Sunu Öğrenci katılımını sağlama Dr. Serçin KARATAŞ

GÖSTERİ TAHTALARI Dr. Serçin KARATAŞ

GÖSTERİ TAHTALARI Dr. Serçin KARATAŞ

GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli Önceden yazılanlar kapatılmalı Konuşurken sınıfa dönülmeli Değişik sunu teknikleri kullanılmalı Yazılar temiz ve anlaşılır Dr. Serçin KARATAŞ

GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Öğretmenin göreceği çizgiler kullanılmalı Renkli tebeşir/kalem Yazıların önü kapanmamalı Işık için gerekli tedbirler alınmalı Pergel, cetvel vb. kullanılmalı Karton ya da tahtalardan yararlanılmalı Dr. Serçin KARATAŞ

Döner Levhalar Kullanımı: Kolay ve çok amaçlıdır Yazı tahtaları ~ Kağıtlar önceden hazırlanabilir İlerisi için saklanabilir Dr. Serçin KARATAŞ

İpuçları ve Teknikler: Döner Levhalar İpuçları ve Teknikler: Yerleşimi Görseller önceden hazırlanmalı Yazı satırları Basit yazı, çizim ve sembol Harfler >= 4 cm 1<=Renk sayısı <=4 Kalem seçimi İzleyiciye dönük Materyal sırası Sayfaların sunumu Son sayfada Özet Dr. Serçin KARATAŞ

Film Şeritleri Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Hizalama Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Tutarlılık Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi Dr. Serçin KARATAŞ

Detay için büyütülmüş görseller Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ 10-12 punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X Dr. Serçin KARATAŞ

Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller –Vurgulama Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma yazıda vurgu Dr. Serçin KARATAŞ

Başlıklar için farklı yazı tipi Yazılı Materyaller –Vurgulama Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller –Vurgulama TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Hizalama Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller Tutarlılık Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi Dr. Serçin KARATAŞ

Detay için büyütülmüş görseller Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ 10-12 punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X Dr. Serçin KARATAŞ

Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller –Vurgulama Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma yazıda vurgu Dr. Serçin KARATAŞ

Başlıklar için farklı yazı tipi Yazılı Materyaller –Vurgulama Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x Dr. Serçin KARATAŞ

Yazılı Materyaller –Vurgulama TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri Grafikler; sayısal verileri görselleştirerek veriler arasındaki ilişkilerin kavranması kolaylaştırmak için kullanılır. Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri Karşılaştırma Miktar Eğilimler Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri- Pasta Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri- Çizgi Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri- Resimli Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri- Şemalar Şemalar; kronoloji, sayısal veriler ve hiyerarşi gibi soyut bilgileri grafik formunda özetlemek için kullanılır. Dr. Serçin KARATAŞ

Grafik Materyalleri- Şemalar B C D Dr. Serçin KARATAŞ