Hangi meslekten olursak olalım,meslek edinmede aldığımız bilgiler,hayatımız boyunca ihtiyaçlarımıza cevap verebilecek yeter- likte değildir.Gün geçtikçe.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Advertisements

ŞANLIURFA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
3D DEFTER VE SES.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
MERHABA.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
DERS ARAÇ VE GEREÇLERİ Erol ARSLAN İlköğretim Müfettişi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Hangi meslekten olursak olalım,meslek edinmede aldığımız bilgiler,hayatımız boyunca ihtiyaçlarımıza cevap verebilecek yeter- likte değildir.Gün geçtikçe yeni bilgilere her zaman ihtiyacımız var- dır.İçinde bulunduğumuz çağa uzay çağı denildi olmadı.Teknoloji çağı adı verildi,tutmadı:Baş döndürücü hızla yapılan gelişmelere isim dayanmıyordu.Son olarak bilgi çağı kullanılmaya başladı. Verilen isim ne olursa olsun biz öğretmenler için önemli olan, bilgiye ulaşmada gelişmekte olan teknoloji ürünlerini yerinde kullanabilmek- tir. Çağın geliştirdiği en son eğitim teknolojisi ürünlerinin derste uygulanmasıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olan öğretmen,çalışmalarını daha verimli hale getirebilecektir.

ÇAĞIMIZ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ ÖĞRETMENİN ROLÜ Bilen,bilgisini bir hatip edasıyla öğrencilerine aktaran ve ezberci öğretime ağırlık veren öğretmenin yerini;bilen,bildiklerini öğrenci- lerine sağladığı rehberlik yoluyla sunabilen ve öğrencinin neyi,nere- de,nasıl bulabileceğinin yolunu gösteren öğretmen almıştır. Kuru bilgileri katı bir disiplin içersinde öğrencisine ezberletmeye çalışan öğretmenin yerini;dershaneyi oyun bahçesi aktifliğinde,kul- landığı araç-gereç ve sunduğu öğretim materyalleri sayesinde öğren- ciler için eğlenceli bir ortam hazırlayan öğretmen almıştır.

Kendi doğrularını tek doğru olarak öğrencilere aktaran ve kabul ettiren öğretmenin yerini;doğrulara ulaşmada öğrencilerine sorgula- ma imkanı vererek,öğrenci düşüncelerini ön plana çıkaran ve sonucu öğrencilerine bulduran lider öğretmen almıştır. Yıllardır meslek öncesi (Okul dönemi) edindiği bilgilerle yetinerek kendisini yeterli bulan öğretmenin yerini;araştıran,gelişmelere uyum sağlayan,sürekli kendisini yenileyen,günün şartlarına uygun bilgi ve teknik donanıma sahip olan ufku oldukça açık öğretmen almıştır. ÇAĞIMIZIN GERÇEK ÖĞRETMENİ;DEMOKRAT,İNSAN HAKLARINA SAYGILI VE YAŞADIĞI TOPLUMU ÇAĞDAŞ UYGARLIK SEVİYESİNE ÇIKARMAYI HEDEF EDİNEN ÖĞRETMENDİR.

Yukarıdaki öğretmen profiline paralel olarak çağımızın öğrenci tipide değişime uğrayacaktır.Kalın kitapları gece gündüz ezberleyerek kuru bilgi ile donanan ve edindiği bu bilgileri nerede ve ne için kullana- cağını bilmeyen,sistem öyle istediği için ezberlemek zorunda olan öğren- ci yerine;hangi bilgiyi nereden ve nasıl elde edceğini bilen,hangi konuda ne kadar bilgiye ihtiyacı olduğunu bilerek araştıran,bulduklarını sorgu- layan ve verilenleri direkt olarak kabullenme yerine,kendi düşüncele- riyle yoğurduktan sonra uygulama imkanı bulan öğrenci bilgi çağının öğrenci tipidir. Kısaca öğrenciye’ ÖĞRENMENİN ÖĞRETİLMESİNİ’ esas alan eğitim ve öğretimin verilmesidir. Karar noktasında bulunan kişilere düşen görev:Kısaca vermeye çalıştığım öğretmen ve öğrenci profiline uygun eğitim ortamlarını hazır- lamak ve bir an önce çağdaş eğitimin ülkemizde uygulamasına başlanan MLO MODELİNİ başarı ile uygulanmasını sağlamak olmalıdır.

Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar ve uygularlar. Rehber öğretmen

Öğretmen bilgiyi davranışa dönüştüren bir mühendistir. MühendisHammadde ÜRÜN ÖğretmenKuru bilgiDAVRANIŞ *Rehberlik eder *Süreci düzenler *Teknolojik ürünler *Bilimsel metot ve teknikler ARZU EDİLEN DAVRANIŞ

Öğretmen Öğrenci İyi diyalog, uygun ders ortamı EKİPMAN Tepegöz Video-Tv Bilgisayar Slayt Mak. Data-Show v.b Etkin öğretmeEtkin öğrenme ARZU EDİLEN SONUÇ Etkili öğrenme

EĞİTİM ARAÇLARI ARZU EDİLEN SONUÇ * Dikte ettirmez, izlettirir. * Öğretmenin yerini tutamaz, gücünü artırır, yükünü azaltır. * Birbirine üstünlüğü yoktur. * Eğitimi destekleyen bir unsurdur. * Değişik kullanılma yolları vardır. Eğitim araçlarının etkisi

ZAMAN SABİT TUTULMAK ÜZERE İNSANLAR; *Okuduklarının %10’ unu, *İşittiklerinin %20’ sini, *Gördüklerinin %30’ unu, *Hem görüp hem işittiklerinin% 50’ sini, *Söylediklerinin % 70’ ini, *Yapıp söyledikleri bir şeyin ise % 90’ ını hatırlamaktadırlar. % 10 % 20 %30 % 50 % 70 % 90 HATIRLAMA YÜZDESİ

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN SAĞLADIĞI YARARLAR.

DEĞİŞİK DUYU ORGANLARINA HİTAP ETTİKLERİ İÇİN ÖĞRENCİNİN DİKKATİNİ ÇEKERLER.

ULAŞILMASI ZOR OLAYLARA KOLAY ULAŞMA OLANAĞI YARATIR.

ÖĞRENİLENLERİN UZUN SÜRE BELLEKTE KALMASINI SAĞLARLAR

AYNI KONULARDA BİRDEN ÇOK KAYNAĞA BAŞVURMA OLANAĞI SAĞLAR.

ÖĞRENİLENLERİ SOMUTLAŞTIRIR.

ÖĞRENME ZAMANINDAN EKONOMİ SAĞLAR.

KONUYA ETKİN KATILMAYI SAĞLAR.

ZAMAN VE MEKAN SINIRLAMASINDAN KURTARIR.

ÖĞRENMEYİ BİREYSELLEŞTİRİR.

EĞİTİMİN UCUZA MAL OLMASI SAĞLANIR.

ÖĞRETME-ÖĞRENME KAYNAĞININ ÇOĞALMASINA OLANAK VERİR.

FİZİKSEL ÇEVREDEKİ RAHATSIZLIKLAR İKİNCİ PLANDA KALIR.

KONU DEĞİŞİK DUYU ORGANLARINI ETKİLER. YANLIŞ VE EKSİK İZLENİM EDİNME ÖNLENİR.

BİLMEK YETERLİ DEĞİLDİR,UYGULAMAK GEREKİR. İSTEMEK YETERLİ DEĞİLDİR,EYLEME GEÇMEK GEREKİR.