ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

Verimli İş Hayatının Sırrı : Stres
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÖZGÜVEN.
Değerler Eğitimi Özgüven.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Kendi işimi kurma nedenlerim;
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
TEST – 1.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sabiha Hamdi Türkay İlkokulu Rehberlik Servisi 2014
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Farklılaştırılmış Öğretim
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
Mitat Zorlu 1 Matematik Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 26 Mayıs 2009 Salı = = = = = =16 7 +
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
SINAV KAYGISI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
Çatışma ve Çatışma Yönetimi 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
TEMEL BECERİLER-3.
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
HOŞGELDİNİZ. ONA HAYIR DİYEMİYORUM! Çocuğunuza Hayır Diyememenin Altında Hangi Faktörler Olabilir? 1) Suçluluk duygusu ki bu daha çok çalışan anne babaların.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME DERS 3

BİRLİKTE HATIRLAYALIM İletişim nedir ? İletişimin unsurları nelerdir? Kurumsal iletişim. Hizmet nedir? Hizmetin Algılanması. Hizmet ve iletişim. İletişimi anlatmak ve bilgileri hatırlamak için katılımcılara sahilde yürürken karşılaşan iki kişi örneği verilir. Bu insanlar arasında iletişim olup olmadığı sorulur. Katılımcıların bu konuda kişisel görüşlerini belirtmeleri istenir.(Görüşler kısaca tartışıldıktan sonra açıklamaya geçilir.) İki kişi arasında mesaj alışverişi olan her durumda iletişim vardır. Anlamı olan her şey mesajdır. İki kişinin birbirine bir şey dememesinin, birbirinin yüzüne bakmamasının bir anlamı yok mu? Tabii ki var. Anlam alışverişinin olduğu her durumda iletişim vardır. Evet sahilde yürüyen bu ili kişi arasında iletişim vardı! İki kişi birbirinin farkına vardığı anda anda iletişim başlar. İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren söylediği, söylemediği, yaptığı, yapmadığı her şeyin anlamı vardır. Örneğimizdeki bu iki insanda birbirlerinin yüzüne bakmamak ve birbirlerine bir şey söylememekle birçok anlam taşıyan mesaj iletmiş olabilirler; Örneğin: “Sen benim için değer verilecek değerde birisi değilsin.” “Ben tanımadığım kadınla / erkekle konuşacak tipte bir insan değilim” “Sabah güneşini görmek üzere sahile çıkmışsınız;selam vererek sizin iç dünyanızdaki sükuneti bozmak istemiyorum.” Yaşamın dokusunu insan ilişkileri oluşturur:İnsanlar, çoğunlukla birbirlerini adam yerine koyuyor, değer veriyorlarsa o toplumda insanlar daha az stresli, daha güler yüzlü olurlar. Birbirini adam yerine koymayan toplumlarda stres ve mutsuzluk oranı yüksektir.

ÖNCE İNSAN!

BENLİK KAVRAMI Bireyin kendine ilişkin bilinçli algılarından oluşur. Benlik kavramı ile, kendimizi bizim dışımızda kalanlardan ayırır, kendimize özel bir alan oluştururuz. Benlik kavramı, kişinin kendisi hakkında bildikleri ve başkalarının kişiye yansıttıkları değerlendirmelerin bileşiminden oluşur. Bireyin kendine ilişkin algıları”ben zekiyim”, “ben güzelim” gibi kişisel; “insanlar benim iyi biri olduğumu düşünüyor” gibi sosyal; ve “çok başarılı olmak istiyorum” gibi ideallere ilişkin olabilir. “Ben çok çalışkanım”,”ben iyi bir insanım”, “ben gürültüden hoşlanmam”,”kalabalığı sevmem” dediğimizde kendimizi, içinde bulunduğumuz toplumun veya grubun içinde konumlandırmış oluruz. Benliğimizi sınırsız sayıda özellikle ifade edebiliriz.

BEN OLMA SAVAŞI Benlik kavramı ile oluşturduğumuz alanı korumak, geliştirmek ve sosyal etkileşim içinde konumlandırmak için gösterdiğimiz çabayı “ ben olma savaşı” olarak adlandırıyoruz.

ROLLER Etkileşim içindeki konumumuza bağlı olarak farklı benlik kavramları geliştirebiliriz.

Davranışlar gözümüzün rengi gibi doğuştan gelen özellikler değildir!

İlk eğitimi ailemizden alırız, daha sonra sosyal bir varlık olarak ait olduğumuz toplumun yaşam biçimine, kültürüne uyum gösteririz. Sosyal hafızamız ve genetik özelliklerimizle de birleşen bu değerler davranışlarımızın temelini oluşturur.

NASIL BİRİ OLMAK İSTERDİNİZ? Kazanan mı? Kaybeden mi?

“kazanan insan” ya da “kaybeden insan” yapan nedir? Bir insanı “kazanan insan” ya da “kaybeden insan” yapan nedir?

KAYBEDEN DER Kİ; KAZANAN DER Kİ; Yapabileceğim hiçbir şey yok! Ben buyum, değişemem! Sen beni anlamıyorsun! Ama ben haklıyım ! Yönetim kabul etmez... KAZANAN DER Kİ; Başka neler yapılabilir, bir bakalım. Farklı bir yaklaşımı seçebilirim Kendimi doğru ifade edemedim? Bu konuda farklı düşünüyoruz. Rapor üstünde çalışalım, farklı bir bakış açısı getirebiliriz.

KAYBEDEN Her zaman çok meşguldür. Hiçbir şeye zaman bulamaz. Sorunun etrafında döner,asla çözmez. Çok kolay söz verir ve tutamaz. Önemli durumlarda geri çekilir, içine kapanır. Başkalarının zayıf yönlerini bulmaya çalışır. Yeniliklere direnir. Bahaneler bulur. “Bu benim işim değil” der. Eleştiriye tahammülü yoktur. Hata yapmaktan korkar, sorumluluk almaktan kaçınır. Başkalarının ne diyeceği çok önemlidir. Gerçekçi hedefler koyamaz ya da koyduğu hedeflerden çok kolay vazgeçer

KAZANAN Zamanını iyi planlar. Soruna değil çözüme odaklanır. Tutabileceği sözler verir, gerektiğinde hayır diyebilir. İyi bir dinleyicidir. Başkalarının güçlü yanlarına saygı duyar. Öğrenmeye açıktır, bilmediğini kabul eder. Açıklama yapar. Sorumluluk duygusu gelişmiştir. Bu benim işim değil demez, gelişimi için bir fırsat yakaladığını düşünür. Hata yapmaktan korkmaz, gerektiğinde risk alır. Kendisi ile barışıktır ve “insanlar ne der” düşüncesi ile hareket etmez

REAKTİF İNSAN Toplumsal çevreden etkilenir. İnsanlar iyi davrandığında kendini iyi hisseder, istediği türde davranışlarla karşılaşmazsa içine kapanır, savunmaya geçer. Fiziksel çevreden etkilenir, Örneğin; Hava kötüyse kendini kötü hisseder. Duygusal iniş çıkışlarından etkilenir, kendini kontrol etmekte güçlük yaşar.

PROAKTİF İNSAN Edilgin değil, etkindir. Yaşamının kendi davranışları sonucunda biçimlendiğini bilir . Fiziksel,toplumsal koşulları suçlayarak sorumluluklarından kaçmaz. Yaşamı kendi değerlerine dayanan, bilinçli seçimlerin ürünüdür. Dürtüleri ile değil, değerleri ile hareket eder.

Kendinizi İyi Hissetmediğiniz Zaman Nasıl bir terslik hissediyorsunuz? Duygularınızın adını koyun. Hangi konuda kendinizi kötü hissettiniz? Bardağı taşıran son damla neydi ? Bunun son damla olduğundan emin misiniz? Derinlerde kalmış başka bir şey olabilir mi? Hep aynı noktada mı tepkisel davranıyorsunuz? İleride benzer bir durumu yaşamamak için ne yapabilirsiniz?

İş hayatında kazanan olmak için Net sorular sorun. Konuyu analiz edin. Başkalarının duygularına anlayış gösterin. Daha net açıklamalar isteyin. Dikkatle dinleyin. Hatalıysanız içtenlikle kabul edin. Farklı öneriler getirin. Verileri kontrol edin. Koruyucu benliğinizi kullanın.