KURUMSAL İLETİŞİM Prof. Dr. İsmail Üstel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
MODÜL 4 Organizasyon.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
REHBERLİK DERS II.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
AİLE - ŞİRKET İLİŞKİLERİNİN ve AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Değişim Sizi Yönetmesin !..
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
PROJE SOSYAL DİYALOG KOMİTESİ TOPLANTISI GÜNDEMİ (1)
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK DERS II.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

KURUMSAL İLETİŞİM Prof. Dr. İsmail Üstel

Kurumsal İletişim Nedir? Kurumun; gerek kurum-içi, gerekse kurum-dışı paydaşlarla kurduğu “sürdürülebilir ilişki ve iletişim”dir.

Kurumsal İletişimin Özü : Kurumun iç ve dış paydaşları ile “anlam ortak paydası” oluşturmasıdır.

Kurumsal İletişimin Olmazsa Olmazı: “Kurum Sözlüğü” Kurumun “anahtar sözcükleri”nin (değerler, ilkeler, misyon, vizyon, amaçlar, hedefler, stratejiler, eylemler) “Yani - Çünkü - Yoksa” sorgulamasıyla açıklanması ve ayrıntılandırılmasıdır.

Kurumsal İletişimin Yayılımı Kurum içinde; Yönetim Kurulu Başkanı’ndan, Stajyer Öğrenciye Kurum dışında; Müşteri (Yararlanıcı) Kuruluş’tan, Tedarikçiye

Kurumsal İletişim Gerekçeleri Kurumun rotalanması (misyon-vizyon) Kurumsal aidiyetin pekişmesi Takım ruhunun yerleşmesi Kurum kültürünün kurum kimliğine yansıması İmaj-itibar yönetimi

Kurumsal İletişim İle Etkileşen Kavramlar Kurumsal karar destek sistemi (veri - bilgi - istatistiksel bulgu akışı) Kurumsal raporlama trafiği “Karar - eylem - gözden geçirme” döngüsü

“Biçimsel Olmayan (İnformel) İletişim”e Dikkat!.. Dedikodu, fısıltı gazetesi gibi “biçimsel olmayan (informel) iletişim”, kuruma psiko-sosyal açıdan zarar verebilir.

Unutmayınız ki !.. Kurumda : Biçimsel (tanımlı) iletişim boşluğu yaşanacak olursa; bu boşluk, biçimsel olmayan (informel) iletişim tarafından doldurulur.

BİR KURUMSAL İLETİŞİM EKSENİ: KURUM-İÇİ İLETİŞİM

Nedir Bu “Kurum-İçi İletişim”? Genel Müdür’den Genel Hizmetli’ye herkesin her zaman aynı “kurumsal dil”i konuşmasıdır. Kurum içinde, “kavramların örtüşen biçimde kavranması” demektir.

Kurum-İçi İletişim Kanalları Toplantılar, intranet, internet, görseller (afiş, grafik, tablo, karikatür), poster duvarı, raporlar, bilgi notları, duyuru panoları, kurum bülteni / kurum gazetesi, yemek salonu girişinde flipchart, dinlenme salonu masalarında broşür, m-iletişim (cep tlf), anonslar, kapalı devre TV, servis aracında DVD gösterisi …

Kurum-İçi İletişimde Kritik Başarı Unsuru Kurum-içi iletişim, düşey eksende “iki yönlü” olmalıdır: Ast hiyerarşik konumdakiler, “seslerini” (beklentilerini, isteklerini, gereksinimlerini, yakınmalarını) yöneticilere duyurabilmelidir.

Kurum-İçi İletişim Yetmezliğinin Sonuçları Belirsizlikler, yanlış anlamalar Kurumsal rotadan sapmalar Katılım, etkileşim, paylaşım yetersizliği Aidiyet duygusu erozyonu Motivasyon çökmesi Takım ruhunun sönmesi Gönüllülük yaklaşımının çözülmesi Çatışmanın yıkıcı boyuta tırmanması

KURUM-İÇİ İLETİŞİM AÇISINDAN TOPLANTI YÖNETİMİ

Kurum-İçi İletişimi Güçlendiren Toplantılar Arama Konferansı, Genişletilmiş Yürütme (İcra) Kurulu Toplantısı, Kalite Çemberi Toplantısı, “Serbest Kürsü” Toplantısı, “Duyduk Duymadık Demeyin” Toplantısı, “Sizi Dinliyoruz” Toplantısı, “Yakıştı mı Bize” (Alınan Dersler) Toplantısı, “Ah Keşki” Toplantısı, “Esin Perisi” Toplantısı…

Toplantı Ne İşe Yarar? İletişim Karar verme Sorun çözme Planlama Koordinasyon Değerlendirme Uzlaşma

Toplantı Dinamikleri Etkileme Değil, Etkileşme İletim Değil, İletişim Seyircilik Değil, Katılımcılık Kendine Saklama Değil, Paylaşma Güvensizlik Değil, Karşılıklı Güven Yalnızlık Değil, Sahiplenme-Sahiplenilme

Toplantı Kazanımları Konulara çokyönlü yaklaşım Etkileşimli bireysel gelişim Yaratıcı sorun çözme kapasitesi Karar kalitesinin iyileşmesi Bireysel motivasyonun tetiklenmesi Kurumsal iletişime katkı “Biz kültürü”nün pekişmesi

Toplantı Aşamaları Toplantı ön hazırlıkları Toplantının açılması Toplantının sürdürülmesi Toplantının kapatılması Toplantı sonrası etkinlikler

Toplantı Ön Hazırlıkları - I “Toplantı dışı seçenekler”in kıyaslamalı değerlendirilmesi Toplantı tarihinin ve yerinin ayarlanması Gündemin -öncelikli konular ve zaman kısıtlılıkları çerçevesinde- belirlenmesi

Toplantı Ön Hazırlıkları - II Gündem maddelerinin zaman bütçelemesi “Gündem maddesi - katılımcı örtüşmesi”nin gözden geçirilmesi Tutanak formatının tasarımı Ön bilgilendirme materyalinin hazırlanması

Toplantı Ön Hazırlıkları - III Toplantı çağrısının hazırlanması (gerekçesi, türü, gündem akışı, beklentiler...) Toplantının duyurulması (duyuru biçimi, zamanlaması, yinelenmesi) Mekik diplomasisi (biçimsel olmayan “nabız yoklama” turları) Toplantının lojistik altyapısının yönetimi

Toplantının Sürdürülmesi - I Toplantı kurallarının uygulanması “Zaman bütçesi”nin gözetilmesi Katılımcıların gündeme odaklanması

Toplantının Sürdürülmesi - II Paydaşların “katkı yönetimi” (‘seyirci kalanlar’- ‘baskın çıkanlar’) Görüşlerin “uzlaşma menzili”nde tutulması Toplantı beklentilerinin gerçekleştirilmesi

Toplantının Kapatılması Toplantı çıktılarının özetlenmesi Anahtar kavramların tutanakta yer almasının sağlanması Katılımcıların son tur görüş bildirmesinin yüreklendirilmesi Eylem planına dönüştürülen konularda, rollerin netleştirilmesi Dizi toplantılarda, bir sonraki toplantı ile ilişkilendirilmesi

Toplantı Sonrası Etkinlikler Toplantının biçimsel olan / olmayan yöntemlerle değerlendirilmesi Tutanak dağıtım listesinin hazırlanması Tutanağın redaksiyonu ve dağıtımı Eylem planlarının izlenmesi ve gerekli düzenlemeler-düzeltmeler yapılması Dizi toplantılarda, bir sonraki toplantının ön hazırlıkları

BİR KURUM-İÇİ İLETİŞİM MODELİ: “KURUM-İÇİ KOALİSYON”

“Kurum-İçi Koalisyon” Deyince… Sinerjik işbirliği ve güçbirliği çerçevesinde; Karar vermek ve eyleme geçmek

Koalisyon Gerekçesi “Süreç Değer Zinciri”ne değer katmak: . Karar Süreçleri . İş Süreçleri . İlişki Süreçleri

Koalisyon Formülü Değerler-İlkeler “Ortak Payda”sı Yatay - Düşey Eksenlerde Karma Takım Çalışması Ağdokusal İlişki - İletişim

Koalisyon Ön Koşulları Taraflar arasında güven Karşılıklı empati Çok taraflı motivasyon Kesimler arasında hoşgörü Çalışma yönergesi ile uyumlu davranışlar

Koalisyon İnşası Esnek Örgüt Yapılanması Rotasyonlu Oryantasyon Koalisyon Eksenli Performans Yönetimi Uygun Kurum Kültürü

Koalisyon Enstrümanları (Gerçek - Sanal) Kurum-İçi: Farkındalık Zeminleri Beyin Fırtınası Ortamları Yapıcı Çatışma Platoları Konsensüs Platformları Uzlaşı Zirveleri

Dikkat!.. Koalisyon, maliyet - etkili biçimde yapılandırılmalıdır. “Maliyet” unsurları: uzlaşma sağlanmasının zaman bütçesi, kültürel uyumun psikolojik bedeli, eğitim-danışmanlık hizmetinin tutarı

BİR KURUMSAL İLETİŞİM BOYUTU: İMAJ-İTİBAR YÖNETİMİ

“Kardeş” Anahtar Sözcükler Algı Mühendisliği PR (Halkla İlişkiler) Sosyal Pazarlama

“İmaj” Deyince… Bireysel / kurumsal * bakış açısının * izlenimlerin * değerlendirmelerin “izdüşümü bileşkesi”dir.

İmaj Yelpazesi Çağrıştırdığı niteleme sıfatları havuzu Uyardığı duygular yelpazesi Dokuduğu “kavram ilişkileri” ağları

İmaj - İtibar (Saygınlık) İlişkisi Yapıcı - kalıcı imaj, paydaşlarca algılanan kurum kimliğinin “itibar (saygınlık) ekseninde oluşma - olgunlaşma kuluçkası”dır.

İmaj-İtibar Altyapısı: Kurum Kimliği Kurumun kartvizit tasarımından, WEB sayfası içeriğine ve biçimselliğine; kılık-kıyafet yönergesinden, paydaş ilişkileri yaklaşımlarına; Kurum Kültürü’nün yansımalarıdır.