KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ 070050075 HÜSEYİN YİĞİT ERSEN 070060029 KÂZIM ANIL EREN 070070084 KORAY GÜLER 070080019
İÇERİK Kriz ve Kriz Yönetiminin Tanımı Kriz Öncesinde Kriz Sırasında Kriz Sonrasında Firmalar Genel Değerlendirme
KRİZİN TANIMI Türkçesi bunalım Riskler ölçülebilir ‘Geliyorum’ der 3
KRİZLERİ OLUŞTURAN ETMENLER KURUM İÇİ KURUM DIŞI Yönetimi daha kolay Genellikle yönetilemez Geri bildirimler Kurumun konuma göre değişken Kurumun bağlı bulunduğu sektör Doğal afetler Kurum kültürü Devlet Çalışanlar Dış gözlemciler
KRİZLERİN ŞAHISLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Çalışanlar En yüksek baskı Sonuca en çok etkiyen Yöneticiler Soğukkanlı ve hızlı olmalı Dış Gözlemciler Basın, müşteriler ve yatırımcılar İtibar, izlenim
KRİZ YÖNETİMİ NEDİR Kriz öncesi, sırası ve sonrası Sürekli değişen dünyada, süreklilik arz eden bir bilimdir Olağan akışlar dışında gelişen olaylara karşı bir tepkidir Seri değerlendirme ve denetimdir
KRİZ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ Riskin tanımı ve yönetimi Süreklilik ve sürekli denetim Her kriz kendine hastır İletişimin önemli bir yeri vardır Esneklik, yapıcılık, yaratıcılık Kuruma faydaları
KRİZ ÖNCESİ YÖNETİM Belirtilerin Saptanması Verilerin sıkı takibi Belirtiler vaktinde saptanıp değerlendirilmeli ve yanıtlanmalı Krizleri Önlemeye Yönelik Çalışmalar Esneklik ve yaratıcılık TKY, Örgütsel Ahlak vb.
KRİZ ÖNCESİ YÖNETİM Krizlere Yönelik Hazırlık Çalışmaları Riskler tespit edilip derecelendirilmeli Kriz iletişim planı Kriz ekibi Gerekli eğitim
KRİZ SIRASINDA YÖNETİM Kriz Lideri ve Yönetim Ekibi Lider krize hâkim, sakin, kararlı ve bilgili olmalı Önsezileri yetkin ve tedbirli Kriz planları hazırlayıp, düzenlemek ve uygulatmakla yükümlü İyileşme sürecini daha hızlı ve etkin hâle getirmeli Krizlerden gerekli dersleri çıkarmalı
KRİZ SIRASINDA YÖNETİM Kriz Dönemlerinde Uygulanan Stratejiler Kriz Anında İletişim Kriz sırasında bilgilendirilecekler Kriz sırasında iletişimin önemi Kriz iletişim ve yönetim planları Küçülme Esnek üretim politikası Hep birlikte yükselme Yüksek motivasyonlu personel Kriz öncesi sıkı denetim
KRİZ SONRASI YÖNETİM İyileşme Süreci Dağılma Süreci Normal Duruma Dönüş Örgüt İmajının Yenilenmesi İtibar Öğrenme ve Değerlendirme Dağılma Süreci İyileştirme Halkla ilişkiler Veri Stoku Sonraki krizlere hazırlık
KRİZ SONRASI YÖNETİM Krizin Olumlu Etkileri Krizin Olumsuz Etkileri Krizin fırsat potansiyeli Piyasanın yeni dengesi Azalan rakip sayısı Krizin Olumsuz Etkileri Örgütsel sıkıntılar İtibar veya müşteri kaybı
FİRMA TANITIMLARI TEB THY 1927’de kurulmuş 1933’te kurulmuş BNP Paribas ile ortaklık Star Alliance üyesi Müşteri memnuniyeti Düşük hata oranı Üst seviyede iş ahlakı Kendini geliştiren personel Evrensel standartlar “Kalite Liderliği” anlayışı
KRİZ VE KRİZ YÖNETİMİ ANLAYIŞI TEB THY Kriz; darboğazlar ve güçlükler Zarar verebilecek kaza ve kırımlar Kriz yönetimi ekibi yok Risk yönetimi ekibi var Kriz masası oluşturulur Krizler fırsat Kendini test etme şansı Kriz anında yenilikçi Krize rağmen gelişme Maliyet ön planda İtibar, güvenilirlik
KRİZ SIRASINDA FİRMALAR TEB THY Anında kriz yönetimi toplanır Tecrübelerden yararlanılarak hızlı tepki İletişim hızlanır Basınla etkin iletişim Acil durum eylem planı Krize göre hareket Ani kararlardan uzak Hızlı çözümler Risk azaltma İtibar kaybını azaltma
KRİZ SONRASINDA FİRMALAR TEB THY Herhangi bir özel çalışma yok Uygulanan yöntemlerin sonuçları Üst yönetim ders alır İlgili birim ders alır Benzer krizler için önemli noktaların tespiti Kriz sonrası toparlanma
GENEL DEĞERLENDİRME TEB THY Kriz tanımları mantıklı Basınla aktif iletişim Tecrübe Sorumluluk Krizlerin fırsat değeri Prestij ve güven Kriz yönetimi ekibi Etkili kriz masası Azaltılmış basamaklar Bilgi birikimi Sürekli yenilişim Sürekli büyüme Kriz sonrası dersler Kriz sonrası denge