KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Afetler ve Afet Yönetimi Doğan K. Bıyıklı (TA2SX) 3 Şubat 2007 Echolink – Turkiye Konferans Odası.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Acil Durum Yönetimi Eğitimleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
GARANTİ EMEKLİLİK BES ÜRÜNLERİ.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
1. 2 RİSK YÖNETİMİ (Olay öncesi /Proaktif davranış)  Risk değerlendirme / Olası riskler  Kabul edilemez risk/ Risk yok etme/ Risk azaltma çalışmaları.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Bölüm 13 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
KRİZ YÖNETİMİ VE SAMSUNG GALAXY NOTE 7 ÖRNEKLEMESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
“innovation and future”
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
Sunum transkripti:

KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ 070050075 HÜSEYİN YİĞİT ERSEN 070060029 KÂZIM ANIL EREN 070070084 KORAY GÜLER 070080019

İÇERİK Kriz ve Kriz Yönetiminin Tanımı Kriz Öncesinde Kriz Sırasında Kriz Sonrasında Firmalar Genel Değerlendirme

KRİZİN TANIMI Türkçesi bunalım Riskler ölçülebilir ‘Geliyorum’ der 3

KRİZLERİ OLUŞTURAN ETMENLER KURUM İÇİ KURUM DIŞI Yönetimi daha kolay Genellikle yönetilemez Geri bildirimler Kurumun konuma göre değişken Kurumun bağlı bulunduğu sektör Doğal afetler Kurum kültürü Devlet Çalışanlar Dış gözlemciler

KRİZLERİN ŞAHISLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Çalışanlar En yüksek baskı Sonuca en çok etkiyen Yöneticiler Soğukkanlı ve hızlı olmalı Dış Gözlemciler Basın, müşteriler ve yatırımcılar İtibar, izlenim

KRİZ YÖNETİMİ NEDİR Kriz öncesi, sırası ve sonrası Sürekli değişen dünyada, süreklilik arz eden bir bilimdir Olağan akışlar dışında gelişen olaylara karşı bir tepkidir Seri değerlendirme ve denetimdir

KRİZ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ Riskin tanımı ve yönetimi Süreklilik ve sürekli denetim Her kriz kendine hastır İletişimin önemli bir yeri vardır Esneklik, yapıcılık, yaratıcılık Kuruma faydaları

KRİZ ÖNCESİ YÖNETİM Belirtilerin Saptanması Verilerin sıkı takibi Belirtiler vaktinde saptanıp değerlendirilmeli ve yanıtlanmalı Krizleri Önlemeye Yönelik Çalışmalar Esneklik ve yaratıcılık TKY, Örgütsel Ahlak vb.

KRİZ ÖNCESİ YÖNETİM Krizlere Yönelik Hazırlık Çalışmaları Riskler tespit edilip derecelendirilmeli Kriz iletişim planı Kriz ekibi Gerekli eğitim

KRİZ SIRASINDA YÖNETİM Kriz Lideri ve Yönetim Ekibi Lider krize hâkim, sakin, kararlı ve bilgili olmalı Önsezileri yetkin ve tedbirli Kriz planları hazırlayıp, düzenlemek ve uygulatmakla yükümlü İyileşme sürecini daha hızlı ve etkin hâle getirmeli Krizlerden gerekli dersleri çıkarmalı

KRİZ SIRASINDA YÖNETİM Kriz Dönemlerinde Uygulanan Stratejiler Kriz Anında İletişim Kriz sırasında bilgilendirilecekler Kriz sırasında iletişimin önemi Kriz iletişim ve yönetim planları Küçülme Esnek üretim politikası Hep birlikte yükselme Yüksek motivasyonlu personel Kriz öncesi sıkı denetim

KRİZ SONRASI YÖNETİM İyileşme Süreci Dağılma Süreci Normal Duruma Dönüş Örgüt İmajının Yenilenmesi İtibar Öğrenme ve Değerlendirme Dağılma Süreci İyileştirme Halkla ilişkiler Veri Stoku Sonraki krizlere hazırlık

KRİZ SONRASI YÖNETİM Krizin Olumlu Etkileri Krizin Olumsuz Etkileri Krizin fırsat potansiyeli Piyasanın yeni dengesi Azalan rakip sayısı Krizin Olumsuz Etkileri Örgütsel sıkıntılar İtibar veya müşteri kaybı

FİRMA TANITIMLARI TEB THY 1927’de kurulmuş 1933’te kurulmuş BNP Paribas ile ortaklık Star Alliance üyesi Müşteri memnuniyeti Düşük hata oranı Üst seviyede iş ahlakı Kendini geliştiren personel Evrensel standartlar “Kalite Liderliği” anlayışı

KRİZ VE KRİZ YÖNETİMİ ANLAYIŞI TEB THY Kriz; darboğazlar ve güçlükler Zarar verebilecek kaza ve kırımlar Kriz yönetimi ekibi yok Risk yönetimi ekibi var Kriz masası oluşturulur Krizler fırsat Kendini test etme şansı Kriz anında yenilikçi Krize rağmen gelişme Maliyet ön planda İtibar, güvenilirlik

KRİZ SIRASINDA FİRMALAR TEB THY Anında kriz yönetimi toplanır Tecrübelerden yararlanılarak hızlı tepki İletişim hızlanır Basınla etkin iletişim Acil durum eylem planı Krize göre hareket Ani kararlardan uzak Hızlı çözümler Risk azaltma İtibar kaybını azaltma

KRİZ SONRASINDA FİRMALAR TEB THY Herhangi bir özel çalışma yok Uygulanan yöntemlerin sonuçları Üst yönetim ders alır İlgili birim ders alır Benzer krizler için önemli noktaların tespiti Kriz sonrası toparlanma

GENEL DEĞERLENDİRME TEB THY Kriz tanımları mantıklı Basınla aktif iletişim Tecrübe Sorumluluk Krizlerin fırsat değeri Prestij ve güven Kriz yönetimi ekibi Etkili kriz masası Azaltılmış basamaklar Bilgi birikimi Sürekli yenilişim Sürekli büyüme Kriz sonrası dersler Kriz sonrası denge