HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONUMUZ DİN FELSEFESİ.
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DÜNYA FELSEFE GÜNÜ.
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Felsefe Haftası.
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
ELEKTRONİK YÜZYIL.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
AYDINLANMA ÇAĞI.
İdealist Eğitim Felsefesi
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FELSEFEYE GİRİŞ.
İDEALİZM NEDİR ?.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Felsefe Nedir?.
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü

Hazırlayan:Ahmet DEMiR
EĞİTİM FELSEFESİ Dr. Hasan Özder.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
Epistemolojiye Genel Bakış
AHLAK NEDİR?.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
İslam’da Bilginin Kaynakları
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
TARİHİN FAYDALANDIĞI BİLİM DALLARI
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
SANAT FELSEFESİ.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ VE BAKIMDAKİ DEĞİŞİMLER
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Pozitivizm A. Comte.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
RASYONALİZM. Mantık ilkeleri ile düşünebilen insan doğru ve açıklayıcı bilgileri şüphe durmaksızın akıl ile kavrar. Rasyonalizme göre duyularımızla nesnelerin.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Sunum transkripti:

HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU

ESKİ YUNAN’da FELSEFİ DÜŞÜNCE Felsefenin doğuşu, M. Ö. VI. Y.y.- Eski Yunan’da ortaya çıkar. İnsanların belirsizliği giderme ihtiyacından, çevreyi algılama, değişimi açıklama çabasından doğmuş. İnsanın kendi ruh-beden ayrımını fark etmesi ve böylece bütün varlıkları idare eden bir ruh olduğu inancını oluşturmasıyla.

Düşünce tarihinde üç ana dönem var: Animistik Dönem: Büyü-sihir öne çıkar. Olayları sihir yoluyla açıklar. Mitolojik Dönem: Dinsel düşünce egemendir. Çok tanrılı dönem. Olayları insan biçiminde tanrılarla açıklar. Felsefi Dönem: Dinsel düşünceden kopuş. Kaynağı bilinmeyen, sözle aktarılan düşünce biçimlerinin yerini yazılı ve doğa üstü güçlere başvurmadan dünyayı açıklama çabası alır. Bu dönemde felsefe ussaldır, bilimseldir. Eski düşünce biçimleri eleştirilir Doğa olayları doğal nedenlerle açıklanır.

Felsefi dönemde iki temel soru var: Gerçeklik nedir? Gerçeğin bilgisine nasıl ulaşılır? Evrenin anlamını çözmeye, her şeyin altında yatanın ne olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Bütün değişiklikleri açıklayacak bir ilke arıyorlar. Evrenin özü ne? Evren nasıl değişiyor, soruları

TANIM Düşünbilim veya felsefe, sözcük kökeni olarak Yunanca seviyorum, peşinden koşuyorum, arıyorum anlamına gelen "phileo" ve bilgi, bilgelik anlamına gelen "sophia" sözcüklerinden türeyen terimin işaret ettiği entelektüel faaliyet ve disiplin.

Felsefe varlık ve düşünmeyi oluşturan ilkeler, gerçeklik ve nedenselliğin araştırılmasıdır, belirli bir konuda yoğun ve sistematik düşünmektir. Filozoflar tarafından ortaya atılmış çeşitli soruların cevaplarının aranması anlamına gelir

Felsefe soyutla ilgilidir. Evrenseldir. Her insanın bir felsefesi vardır. Kişi tarafından seçilmiş ve kabul edilmiş ilkeler üzerine temellendirilmiş bu ideal ve standartlar dizisi onun parçasıdır.

Felsefe tanrı, dünya ve insanın kendisi hakkındaki ilkelerin araştırılmasıdır. Yaşamın başlangıcı ile oluşların incelenmesidir. Ben neyim? Nereden geldim? Nereye gidiyorum? Dünyanın yapısı nedir? Dünyayı kim yarattı? Neden yarattı? Niçin yarattı?

Felsefe bu soruları yanıtlamaya yardım eder ve her şeyin neden ve oluşumunu inceler. Başka bir tanıma göre felsefe; doğal nedenlerin ışığında tüm şeylerin nedenlerini ve oluşumlarını inceleyen bir bilim

Felsefe , kişinin yaşamına rehberlik eden ilkeleri saptandığında , felsefesi doğru olmalı ki ilkeleri doğru olabilsin. İnsan düşündüğü gibi yaşamazsa, yaşadığı gibi düşünmeye başlar.

Felsefe ve Bilim Bilim, Özgün bir disiplin için araştırma bulguları ve teorilerin birleşmesi ile oluşan tutarlı bilgilerdir. Bilim yaşam düşüncesi veremez ve yaşamı kavramaya yarım etme rolü sınırlıdır.

Bilim sonuçları açıklar.Yaşam ise değer yargıları ister. Felsefe dünün ve bugünün tarihinden yararlanarak anlamlı bir temel, bilim sadece olguları kurar. Felsefe birbirinden ayrı,tek tek kalan bu olguları yorumlayarak anlamlı bütünler haline getirir, olgular arasındaki ilişkileri ortaya çıkararak temel ve evrensel neden ve yargıları kurar.

İlkeler bilimi felsefe bilimlerin bütününü temsil eder. Felsefe bilimleri derinleştirir ve açık hale getirir. Gerek bilimin gerekse felsefenin ortak malzemesi ‘’düşünce’’dir Düşünce Soru sorma cevap verme

Felsefe ve din bilimi Felsefe yolu ile insan doğası,dünya ve tanrı hakkında pek çok şey öğrenilebilir. Ancak insan aklı ile sınırlıdır. Aklın kapsadığı alan dışında ki alan tanrısal vahidir.Bu alanla ilgilenen bilim din bilimidir.

Felsefe özel ve tek tek bilimlerin ayrıntılı olarak incelediklerini tüm dünyaya açıklamak üzere kullanılan bir alandır.Evrenin düzenini genel ve dolayısıyla açıklar bu açıklama yalnız bir gurup olguya değil bilinen tüm olaylara uygulanabilir.

Din bilimi ise insan bilgisine tanrı ve insan ile ilgili bazı olguları ekler, bunlar yalnız vahiy yolu ile bilinebilir.

Felsefe ve eğitim Eğitim, olgun kişinin olgun olmayan üzerinde bedensel, psikolojik, entelektüel, estetik ve tinsel güçlerin öğretim ve disiplin yolu ile sistematik ve amaçlı etkisidir. Eğitim ve felsefe iç içedir.

Felsefe ile eğitim arasındaki bağ Doğal bağlar. Mantıksal bağlar Toplumsal bağlar Kültürel bağlar İnsansal bağlar

HEMŞİRELİK VE FELSEFE Hemşirelik insan yaşamının anlamı ve amaçlarının kavranması üzerine temellenmiştir. Felsefenin sorunları,doğa, insanın kaderi, insanın doğa ve insanın insanla olan ilişkileri hemşireliğin konu alanına girer.

Hemşireliğin felsefesini oluştururken Hemşirelik nedir? Hemşireliğin özgü ve farklı nitelikleri nelerdir? Hemşirelik bireylere diğer sağlık mesleklerinin veremediği neleri verir?

4-Hangi bilgi alanlarını kapsar? 5-Bireyin ve toplumun temel gereksinimlerine yanıt veren yaşamsal bir meslek midir? 6-Toplumsal yapı ve sorunlar değiştikçe hemşireliğin işlev, rol, boyutları değişmekte midir? 7-Hemşirelik eğitimi hemşirelik standartlarına uygun mudur?...v.b. Soruların cevabı hemşireliğin felsefesini oluşturmada yardımcıdır.

Hemşirelik Felsefesi İnsanın yer yüzündeki belirli süresini mutlu ve sağlıklı geçirmesinde ,hayatı yaşamaya değer bulmasında, insanla doğa, insanla toplum, insanla çevre ve insanla insan arasındaki bağlantıları ahenkli düzenlere döndürmesinde önemli rol oynar.

Hemşirelik Felsefesi Hemşirelik kendine özgü bilgi ve olguları içeren bağımsız bir sağlık disiplinidir. Yaşamın amacı, insanın yapısı, kaderi, yaşamın orijinindeki gerçekleri, hayata geliş nedenini açıklama uğraşı veren bir çalışma alanıdır

THD. Felsefesi; Hemşirelik bireye ve aileye verilen bir hizmettir.O nedenle toplumsal bir kurumdur. Toplumsal yapılar ve sorunlar değiştiği içim hemşirelik işlev ve rolleri değişmektedir.İşlevler ve roller değişmesine karşın , hemşirelik hizmetleri toplumun temel gereksinimlerine yanıt verme ilkesini sürekli olarak korumaktır.

Hemşirelik felsefesinin ilkeleri Hemşirelik, bireyin sağlıklı bir ortamda yaşamaya hakkı olduğuna inanır Hemşirelik, sağlıkta sapmalar olduğunda bireyin optimal bakım almaya hakkı olduğunu savunur Hemşirelik,kendine özgü bilgi ve olgular içeriği olan, bağımsız bir sağlık disiplinidir.

4.Hemşirelik,mesleği topluma hizmet götürme işlevinde, diğer sağlık meslekleriyle işbirliği yapılması gerektiğine inanır. 5.Hemşirelik, bireyin kendine özgü özelliği, kişiliği ve bütünlüğü içinde hak ve mahremiyetine saygıyı içerir.

Hemşirelik eğitim felsefesi Hemşirelik eğitiminin amacı; kişi ve toplumun bakım gereksinimlerini karşılamasında görev ve sorumluluk yüklenecek hemşireleri yetiştirmektir.

Hemşirelik Eğitim Felsefesinin Temel Öğeleri Ahlaksal eğitim Entelektüel eğitim Duyusal eğitim Bedensel eğitim Toplumsal eğitim

TEŞEKKÜRLER