İÇERİK Genel Bilgiler  Genel Bilgiler Faaliyet Bilgileri  Faaliyet Bilgileri Konsolide  Konsolide Sağlık  Sağlık  Kişisel Bakım  Gayrimenkul Geliştirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
Advertisements

TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İÇERİK  İMKB Göstergeleri  Faaliyet Bilgileri  Konsolide  Sağlık  Tüketim Ürünleri  Gayrimenkul  Geleceğe İlişkin Stratejiler.
Basın Toplantısı 8 Nisan PERAKENDE İNŞAAT ENERJİ GIDA TAŞIMACILIK & TURİZM Kiler Holding.
Finansal Göstergelerin Anlamı Oral Erdoğan Piri Reis Üniversitesi Kocaeli, 30 Kasım
Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler
HAYAT HOLDING.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
GRAND HYATT İSTANBUL 29 MAYIS 2012 İSTANBUL GRAND HYATT İSTANBUL 29 MAYIS 2012 İSTANBUL.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
İÇERİK Faaliyet Bilgileri Eczacıbaşı-Zentiva Süreci Portföy Yönetimi
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
1 Hububat ve Çeltik Alım ve Satış Esaslarına İlişkin Uygulama Yönetmelikleri İle Gelen Yenilikler
Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
6 MAYIS MAYIS KURULUŞ GENEL BİLGİLERİ Ticari Unvanı :Eczacıbaşı Yatırım Holding Ortaklığı A.Ş. Çıkarılmış Sermaye : TL Kayıtlı.
TÜRKİYE’DE GAYRİMENKULLERİN VERGİLENDİRİLMESİ Vergi Bölümü Yöneticisi
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GRAND HYATT İSTANBUL 15 NİSAN 2014 İSTANBUL. KURULUŞ GENEL BİLGİLERİ Ticari Unvanı : Eczacıbaşı Yatırım Holding Ortaklığı A.Ş. Çıkarılmış Sermaye :
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Konut Sektörü Değerlendirme Sunumu Haziran
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Medya Paylaşım Toplantıları Reklam Yatırımları 2010/2011 Yıllık Değişim Büyüyen Sektörler Gündemimizdeki Konular 1.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
SORULAR Parsel cephesi 20m., parsel derinliği 30m.; uygulama imar planındaki yapılaşma koşulları ayrık nizam, TAKS= 0,20, KAKS= 0,40, kat adedi= 2, ön.

ÖZEL SEKTÖR BORÇLANMA ARACI İHRACI
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
AMPD PERAKENDE ENDEKSİ by NIELSEN EYLÜL AYI SONUÇLARI 25 EKİM 2007.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
MONOGRAFİ 5:Getiri Ltd. Şir.’nin Haziran 2005 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Çalışma Sermayesi Finansmanı
1 Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı 22 Mayıs 2012.
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
YATIRIM HOLDİNG ORTAKLIĞI A.Ş. WYNDHAM GRAND İSTANBUL LEVENT
Sunum transkripti:

İÇERİK Genel Bilgiler  Genel Bilgiler Faaliyet Bilgileri  Faaliyet Bilgileri Konsolide  Konsolide Sağlık  Sağlık  Kişisel Bakım  Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler  Geleceğe İlişkin Stratejiler

 Genel Bilgiler  Ortaklık Yapısı  İştirakler ve Ortaklıklar  Mevcut Konsolide Yapı ECZACIBAŞI İLAÇ, SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR

ORTAKLIK YAPISI

İŞTİRAKLER VE ORTAKLIKLAR

MEVCUT YAPI Gayrimenkul Geliştirme Kişisel Bakım ECILC Sağlık Diğer Ecz. İlaç Pazarlama %99,9 Ecz. İlaç Ticaret %99,8 Ecz. İlaç Cyprus Ltd. %99,9 Girişim Pazarlama %48,1 Ecz. Gayrimenkul %99,5 Kanyon Ofis %100,0 Ecz.-Baxter Hastane Ür. %50,0 Ecz.-Monrol %50,0 Ecz.-Schwarzkopf %47,0 Ecz.-Beiersdorf %50,0 Ormanada Projesi %50,0 Kanyon AVM %50,0 Ecz. Sağlık Hizmetleri %48,4 Ecz. Dış Tic. %26,4 Vitra Karo %25,0 Ecz. Holding %37,3 Ecz. Bilişim %14,0 Bağlı Ortaklıklar ve Faaliyetler Müşterek Yönetime Tabi Ortaklıklar ve Faaliyetler İştirakler Finansal Yatırımlar

ECZACIBAŞI İLAÇ, SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR  Faaliyet Bilgileri  Konsolide  Sağlık  Kişisel Bakım  Gayrimenkul Geliştirme

KONSOLİDE NET SATIŞLAR KONSOLİDE NET DÖNEM KARI KONSOLİDE GÖSTERGELER (MİLYON TL)

KONSOLİDE GÖSTERGELER (MİLYON TL) ∆ (%)  Konsolide Toplam Varlıklar: ,9  Konsolide Toplam Özvarlıklar: ,6

2011 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – SAĞLIK – SEKTÖRDEKİ GELİŞMELER  SGK 5 Kasım 2011 tarihinde kamu iskonto oranlarını;  20 yıllık ve perakende fiyatı 10 TL’yi aşan tüm ilaçlarda %20,5’dan %28’e,  Eşdeğeri olmayan orijinal ilaçlarda %32,5’dan %41’e,  Eşdeğeri olan orijinal ilaçlarla, eşdeğer ilaçlarda %20,5’dan %28’e yükseltmiştir.  10 Kasım 2011’de Beşeri İlaçların Fiyatlandırmasına Dair Karar’da değişiklik yapılarak,  20 yıllık ve perakende fiyatı 10 TL’yi aşan ilaçlarda referans fiyatın %100’ü alınırken, bu karar ile referans fiyatın %80’i;  Jeneriği olan orijinal ve jenerik ilaçlarda referans fiyatın %66’sı alınırken %60’ı alınacaktır.  Dönemsel Avro kuru 1 Nisan 2009’da belirlenen 1,9595 TL’dir.  Bu kararların faaliyet karlılığına olumsuz etkisinin azaltılması için gerekli ek önlemler alınmaktadır.

2011 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – SAĞLIK – FAALİYETLERDEKİ GELİŞMELER Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın; 2011’de çıkardığı yeni ürünler: 2011 ve 2012’deki yeni ürün portföyünün 2012 yılı net satışlarına etkisinin yaklaşık 23,2 milyon TL olması beklenmektedir. Yeni ürün portföyünün 2012 satış bütçesindeki oranı %19’dur. 2012’de çıkarmayı planladığı yeni ürünler:

2011 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – SAĞLIK – FAALİYETLERDEKİ GELİŞMELER  Eczacıbaşı-Monrol; 2011 yılında İstanbul Teknopark ve Antalya’daki radyofarmasötik (FDG) üretim tesislerinde üretime başlanmıştır. Yurtiçinde Malatya’da, yurtdışında ise Mısır ve Romanya’daki FDG üretim tesisi yatırımlarından; Mısır Mayıs 2012’de faaliyete geçmiş olup, Malatya ve Romanya’nın Haziran 2012’de devreye alınması planlanmaktadır.  Bulgaristan ve Polonya’daki FDG üretim tesisi yatırımlarının sırasıyla Temmuz 2013 ve Ekim 2013 tarihlerinde faaliyete geçmesi planlanmaktadır.  Nükleer tıp sektöründe Ar-Ge alanında faaliyet gösteren Moleküler Görüntüleme Tic. ve San. A.Ş.’nin %99,996 oranındaki hissesinin alımı 29 Temmuz 2011 tarihi itibariyle tamamlanmış ve TL tutarındaki bedel aynı gün nakden ödenmiştir.

(MİLYON TL) KONSOLİDE SEGMENT GÖSTERGELERİ – SAĞLIK –

2011 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – KİŞİSEL BAKIM –  2011 yılında TL bazında;  Hızlı Tüketim Ürünleri pazarı %13,2*,  Kişisel Bakım pazarı %13,4,  Kozmetik alt pazarı %13,5 oranında büyümüştür.  Faaliyette bulunduğumuz tüm alanlarda rekabet artarak devam etmiştir. (*) AC Nielsen, 2011 Q4 FMCG Track, Sigara Hariç Toplam Ticaret, TL

(MİLYON TL) KONSOLİDE SEGMENT GÖSTERGELERİ – KİŞİSEL BAKIM –

2011 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – GAYRİMENKUL GELİŞTİRME– KANYON:  EİS, ofis bloğunun %100’üne, AVM’nin %50’sine sahiptir.  Kanyon AVM; 2011 yılında düzenlenen etkinlikler ile bir alışveriş merkezi olmanın ötesinde şehrin kalbinde bir yaşam merkezi olarak yerini almış, ilklerin alışveriş merkezi olma özelliğini korumuştur.  Perakendenin dinamizmi içerisinde pazara son dönemde girmiş ve yeni girecek markalara yer verilmekte ve Kanyon ziyaretçisinin beklentileri doğrultusunda ilaveler yapılmaktadır.  Açılan yeni AVM’lerin sektördeki rekabeti artırması yanında, olası ekonomik dalgalanmaları da dikkate alarak, Kanyon; farklılık yaratabilme yönündeki faaliyetler üzerinde (pazarlama aktiviteleri, müşteri çekme ve trafik yaratma potansiyeli yüksek olan markaların yerleştirilmesi, marka karmasının güçlendirilmesi) yoğunlaşmıştır.  Kanyon Versiyon 2.0 projesi ile birlikte 15’in üzerinde yeni marka Kanyon’da yerini almış olacaktır.  2011 yılında Kanyon’un ziyaretçi sayısında %8 oranında artış olmuştur.

ORMANADA PROJESİ:  Toplam alanı m² olan 16 parsel arsanın %50’si EİS’e aittir.  Gayrimenkuller, imar durumları alınmış arsa niteliğinde olup, konut ve kısmen ticari inşaat alanıdır.  Satışa konu inşaat alanının yaklaşık m² olması öngörülmektedir.  2010 yılının son çeyreğinde inşaata başlanmış olup, plan dahilinde devam etmektedir.  İki faz halinde yapılacak inşaatın birinci faz teslimlerinin 2013 yılının ilk yarısında, ikinci faz teslimleri de 2013 yılının son üç aylık döneminde gerçekleşmesi öngörülmektedir.  Projede yer alan konut sayısı 269 adettir KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – GAYRİMENKUL GELİŞTİRME –

(MİLYON TL) % 22 % KONSOLİDE SEGMENT GÖSTERGELERİ – GAYRİMENKUL GELİŞTİRME –

 Geleceğe İlişkin Stratejiler ECZACIBAŞI İLAÇ, SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR

SAĞLIK SEKTÖRÜ  Güçlü yeni lisansör, marka ve stratejik ortaklıklar edinmek ve yeni tedavi alanlarına girmek,  Ruhsat satın almalarıyla piyasaya kısa zamanda yeni ürünler sunmaya devam etmek,  Nükleer tıp alanında yurtiçinde liderliğini korurken, MENA* ve CEE* bölgelerinde lider konuma gelebilmek için en kısa sürede yeni üretim tesisi ve Ar-Ge yatırımlarını gerçekleştirmek,  Evde bakım alanında Türkiye’deki gelişmeler paralelinde sağlık ve teknolojinin entegrasyonu sayesinde telesağlık ile ilgili yeni alanlara adım atmak,  Sağlık sektöründe yeni alanlara girmek. (*) MENA ve CEE bölgeleri: Kuzey Afrika, Ortadoğu, Körfez, Orta ve Doğu Avrupa GELECEĞE İLİŞKİN STRATEJİLER

KİŞİSEL BAKIM KİŞİSEL BAKIM  Hızlı Tüketim Ürünleri sektöründe mevcut faaliyet alanlarımızdaki liderliğimizi sürdürmek,  Öncelikli olarak, sinerji yaratan yeni “kişisel bakım ürünleri” olmak üzere “hızlı tüketim ürünleri” pazarındaki diğer kategorilere girmek. GAYRİMENKUL GELİŞTİRME FAALİYETLERİ  Mevcut projeleri tamamlamak,  Gelişme potansiyeli yüksek bölgelerde ticari amaçlı yeni gayrimenkul projeleri geliştirmek. GELECEĞE İLİŞKİN STRATEJİLER