0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
HASTA HAKLARI.
Sağlık Provizyon Sistemleri
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
Ana başlıklar 90 gün çalışmasının üç ana başlığı vardır:
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
HASTA HAKLARI.
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI.
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü (SBSGM)
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Hasta Hakları Nelerdir?
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Msc. Melahat BAYRAM Uzman
Hasta ve Çalışan Güvenliği
BAKANLIK HASTA HAKLARI UYGULAMALARI VE
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER.
Sağlık Tesisleri Faturalandırma Birimlerinin Yeniden Yapılandırılması
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Muş Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği ……… Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri Değerlendirmesi 2015 MUŞ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİNDE SORUNLU DURUMLAR
HASTA HAKLARI ;.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Kamu Hastaneleri Birliği
MHRS nedir? Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS);
Op.Dr. Hicabi GÖKDERELİ Tümsad Genel Başkanı. Sayılarla tıp merkezleri Faal tıp merkezi : Cerrahi tıp merkezi(%36) : Dahili tıp merkezi(%64)
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
KAMU SEKTÖRÜ SAĞLIK YÖNETİCİSİ GÖZÜYLE BASIN
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Dijital Sağlık Platformu
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK! Uz. Neriman AKGÜL

0+ - SABİM - 2013-2014 yıllarında Genel Sekreterliğimize Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) tarafından sevk edilen başvuruların analizini yaparak, özellikle Şikayet başvurularını Hasta Haklarını’da kapsayacak şekilde 16 madde altında kategorize ettik.

0+ - SABİM - RANDEVU ALAMAMA TELEFONLA İLETİŞİM KURULAMAMASI HİZMETTEN FAYDALANAMAMA (Muayene,enjeksiyon,Pansuman vb.) MUAYENE ÖNCELİK SIRASINA RİAYET EDİLMEMESİ/ZAMANINDA HİZMETTEN FAYDALANAMAMA SAYGINLIK GÖREMEME /İLETİŞİM KUSURU YANLIŞ TEŞHİS/TEDAVİ/HATALI TIBBİ UYGULAMA İDDİASI MAHREMİYETE UYULMAMASI/ HASTA BİLGİLERİNİN KAYBI ACİL SERVİS İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ BAŞVURULAR HEKİM SEÇME HAKKI İHLALİ SGK RAPOR BİLDİRİMLERİ-E-REÇETE DOĞRU BİLGİLENDİRME VE/VEYA YÖNLENDİRME YAPILMAMASI TEKNİK YETERSİZLİKLER CİHAZ ARIZASI/TIBBİ MALZEME /İLAÇ EKSİKLİĞİ NEDENİYLE TETKİK/TEDAVİ OLAMAMA OTELCİLİK HİZMETLERİNDE YETERSİZLİK(TEMİZLİK.YEMEK.OTOPARK ) İHBAR NİTELİĞİ TAŞIYAN BAŞVURULAR EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ YETERSİZ/ULAŞILAMAMA

0+ -SABİM- KALICI ÇÖZÜMLER Genel Sekreterliğimize bağlı kurumların özellikle şikayet başvurusu alan ve mağduriyete neden olan konuları, mercek altına alındı. Bu konular, Genel Sekreterliğimiz tarafından ilgili kurum yöneticilerine iletilerek iyileştirme çalışmalarına ışık olması ve aynı alanlarla ilgili şikayet başvurularının ortadan kaldırılması hedeflendi. KALICI ÇÖZÜMLER

0+ İSTANBUL ANADOLU GÜNEY KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ İYİLEŞTİRİCİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ Genel Sekreterliğimize bağlı çalışan yaklaşık 11 bin personelimize yönelik “İletişim Eğitimi Projesi” “Mutlu,Yüzler Umutlu Gülüşler” Fotoğraf Sergisi “Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler Kamu Spotu Projesi” “Birlik’ten Haber” Aylık Bültende –Hasta Hakları ve Sorumlulukları- Köşesi Twitter-ZEROPLUS sosyal paylaşım sayfası…

“Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” Kişilik testleri uygulanarak seçilen, Sağlık Personeli ve Uzmanlardan oluşan 39 kişiye eğitici eğitimi verildi.

“Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” Eğitimler, 20 kişilik gruplar halinde, 3 gün süreyle, personelin çalışmış olduğu kurum dışında Birliğimize bağlı başka bir kurumda gerçekleştirildi.

“Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”

“Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” İletişim Eğitimi İçeriği; Beden Dili Stres ve StresYönetimi Öfke Kontrolü Profesyonellik Duygusal Zeka Davranış Biçimleri Doğru Nefes Alma Egzersizleri Tükenmişlik Zihinsel Düzenleme Tekniği İmaj Yönetimi

“Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 2014 yılı Haziran ayında iletişim eğitimlerini tamamlayan Yaklaşık 6000 personelimize 4 ayrı merkezde eşzamanlı olarak video-konferans yöntemiyle ‘Katılım Belgesi Töreni’ gerçekleştirildi.

“Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”

“Sağlık’ ta Sağlıklı İletişim” 0+ “Sağlık’ ta Sağlıklı İletişim” Tüm personelimize yönelik yapılan iletişim eğitimleri ile ulusal kanallarda ana haber bülteninde yer aldık…

‘Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler’ 0+

“Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler” 0+ “Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler” Kurumlarımızda şiddetin değil, karşılıklı memnuniyetin daha çok olduğunu fotoğraflarla göstermek istedik!

“Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” 0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”

“Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” 0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”

“Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” 0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”

“Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” 0+ Şiddetin olduğu değil mutlu, memnun olunan anları fotoğrafladık… Örnek olunması gereken davranışlara odaklandık! Hem hasta, hem sağlık çalışanı olarak aynı tarafta olduğumuzu göstermek istedik.

“Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” 0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” Sağlıkta şiddeti ve hasta mağduriyetini önlenmeye yönelik kamu spotu projesi …

‘Birlik’ten Haber’ Bültenindeyiz… 0+

‘Birlik’ten Haber’ Bültenindeyiz… 0+

‘Birlik’ ten Haber’ Bültenindeyiz… 0+ ‘Birlik’ ten Haber’ Bültenindeyiz…

0+ Zero Plus @_zeroplus_ Twitter hesabı açıldı, güzellik ve mutluluk içeren mesajlarımızın tüm yaş gruplarına ulaşmasını istedik.

0+ Zero Plus @_zeroplus_

0+