Bu sunum İngiltere Teknolojisini Temsil eden ticari bir şirket olan İntellect’e akit ile bağlı bulunan Richard Harris (bağımsız danışman) tarafından yapılmıştır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
Advertisements

Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
Telekomünikasyon sektöründe düzenleme, rekabet ve yatırım ortamı
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye Telekomünikasyon Sektöründeki Gelişmeler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 9 Nisan 2009, İstanbul Galip ZEREY Kurul II. Başkanı.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
KDEP Kapsamında Tamamlanan ve Planlanan Çalışmalarımız Dr. Faruk CÖMERT Kurul II. Başkanı.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Danimarka İnceleme ve İhtilafların Çözümü Sistemi Jens Fejoe.
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
Telekomünikasyon Sektöründe Serbestleşme (Düzenleme ve Yetkilendirmeler) Dr. Tayfun ACARER Kurul Başkanı Telekomünikasyon Kurumu.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
HABTEKUS’08 Telekomünikasyon ve Radyo-TV Yayıncılığı Sektörleri Arasındaki Yakınsamanın Getirdiği Düzenleyici Sorunlar Yunus Ş. Kibar Telekomünikasyon.
NET İŞLETME (ÇALIŞMA) SERMAYESİ DEĞİŞİM TABLOSU
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanında görülen başlıca içtihat davaları Jens.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
Sunum transkripti:

Bu sunum İngiltere Teknolojisini Temsil eden ticari bir şirket olan İntellect’e akit ile bağlı bulunan Richard Harris (bağımsız danışman) tarafından yapılmıştır. İntellect ile ilgili daha fazla bilgiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

Elektronik Haberleşme Sektörü AB Düzenleyici Çerçeve Paketi Richard Harris Bağımsız AB Telekomünikasyon Danışmanı ICTtrain Semineri İstanbul, 27 Şubat 2009 Burada açıklanan görüşlerin AK görüşlerini yansıtması gerekmemektedir Bu Proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir

Amaç Elektronik Haberleşme hizmetleri kapsamında AB düzenleyici çerçevesinin temellerini, ilkelerini ve kapsamını özetlemek 25 Şubat

Gündem 1.Sektör politikalarının temelleri 2.Yaygın yaklaşım 3.Küresel boyut 4.Daha kapsamlı AB düzenlemeleri alanı 5.Mevcut AB mevzuatı 6.Özet 7.Sonuç 3 Kasım

1 Sektör Politikalarının Temelleri Teknolojilerin ve Endüstrilerin Yakınsaması: Telekomünikasyon - tekel Radyo-TV Yayını – sınırlı rekabet Veri İşleme - rekabetçi 3 Kasım

Veri Sabit PC Radyo-TV Yayını Kablo Uydu Karasal Televizyon Ses Sabit Mobil Telefon/ El aygıtı Hizmet Şebeke Uçbirim Yakınsama bir gerçekliktir Kablosuz Uydu Kablo Telekomünikasyon 3 Kasım

2 Yaygın Yaklaşım Rekabet Hukuku ve Politikası – Amerika –1950’lerden bu yana tekelcilik karşıtı mahkeme kararları arası haberleşme mevzuat değişmemiştir – AB – Roma Antlaşması 1982’deki “British Telecom” davası rekabet kurallarının telekomünikasyon sektöründe uygulandığını göstermiştir AB telekomünikasyon sektörü ile ilgili politika geliştirme yükümlülüğüne girmiştir- 1987’de uygulanmıştır 3 Kasım

Avrupa Kronolojisi İngiltere yılları arasında telekom piyasalarını rekabete açtı AB 1987’de aşamalı olarak tekelleri ortadan kaldırma kararı verdi İlk aşama:1988 Son aşama: çerçevesi gözden geçirilerek 2002 çerçevesi oluşturuldu AB’de ek gözden geçirme süreci devam etmektedir. 3 Kasım

Rekabet İlkeleri AB Antlaşması sayılı maddeler. 81Rekabet karşıtı antlaşmalar 82Hakim durumun kötüye kullanımı sayılı maddelerin uygulanması için hukuk oluşturma 84 Üye Ülkelerin ne zaman kadar sorumlu olduğu sayılı maddelerin ilkelerinin komisyon tarafından denetlenmesi 86 Özel ya da ayrıcalıklı hakların bulunduğu durumlarda uygulanan kurallar 87-89Piyasanın işleyişini bozan devlet yardımlarının olmaması 3 Kasım

Serbestleşme 1990 yılında, üye ülkelerin, telekomünikasyon hizmetlerinde özel ve ayrıcalıklı hak tesisini ortadan kaldırmalarını gerektiren Komisyon Direktifi kabul edildi İlk olarak, belirli faaliyetler bu kapsamın dışında tutuldu ancak direktif sonradan kapsam dışı tutulan bu faaliyetleri de kapsayacak şekilde beş kez değiştirildi 2002/77/EC Direktifi bütün bunlara giriş hükümlerinde ve maddeler kapsamında açıklık getirmektedir. 3 Kasım

Neden bu kadar önemli? AB telekomünikasyon gelirleri GSMH’nın %3’üdür Sektör diğer iktisadi sektörler ve sosyal gruplar açısından çok büyük önem teşkil etmektedir. Mobil penetrasyon çok yüksektir (%112) fakat fiyatlar çok fazla değişkenlik göstermektedir (6:1) Genişbant penetrasyonu büyümektedir ( AB ortalaması %20) ancak en büyüğü en düşüğünden beş kat fazladır İnternet beraberinde yeni riskleri getirmektedir 3 Kasım

3 Küresel Boyut WTO 1997’de telekomünikasyon hizmetleri piyasalarını rekabete açma karar almıştır İlk olarak 95 olan imza sayısı şu an daha fazladır ITU daha küçük 3. dünya ülkeleri açısından çözüm araştırması yapmıştır EBRD sadece modern politikaların benimsendiği alanlarda telekomünikasyon finansmanına gidecektir Dünya Bankası rekabet sebebiyle sektörde borç verme politikasını uygulamaya koymuştur OECD’nin sektör kapsamındaki raporları ekonomik dayanıklılığın göstergesi olmaktadır 3 Kasım

4 AB Düzenleyici alanı Düzenleyici çerçeve AB sınırları dışına yayılıyor AB üyesi olmayan Balkan ülkeleri AB üyeliği bakış açısına sahip Ulusal mevzuatın AB müktesebatı ile uyumlaştırılması AB rekabet hukuku ilkeleri Telekomünikasyon alanında işbirliği Komite yapısı 3 Kasım

AB üyeliği adayları için Gidişat katılım adayları açısından hızlanıyor Katılım müzakereleri harekete geçmeye davet ediyor AB Konseyi ve Üye ülkeler kapsanıyor Komisyon piyasaları daha yakından takip ediyor Yardım fonları müktesebata daha odaklı Gruplar ve Komitedeki gözlemci sıfatı 3 Kasım

AB Komşu ülkeleri için AB iç piyasasına üyelik teklif edildi (AB üyesi olmadan) Bu durum antlaşma ilişkileri anlamına geliyor AB telekomünikasyon müktesebatına uyum Piyasaların gözetimi Uyumluluk düzenlemeleri- AB üyesi olmayan ülkeleri kapsamamaktadır 3rd November

3 Kasım AB Komşu ülkeler politikası – 16 ülke

5 AB Telekomünikasyon Mevzuatı Tamamına yakını direktif biçiminde İlki 1983 yılında Çoğunluğu Konsey ve Parlamento direktifi Komisyon direktifleri ile desteklenmekte Piyasaları büyük ölçüde rekabete açan bir dizi direktif 1998 paketi – piyasaların tamamının rekabete açılması 3 Kasım

2002 düzenleyici çerçevesi - tüm elektronik haberleşme kapsamında Kişisel Gizlilik Direktifi Spektrum Kararı (95. Madde) Serbestleşme Direktifi (86. Madde) Çerçeve Direktifi (95. madde) Yetkilendirme Direktifi Erişim ve Arabağlantı Direktifi Evrensel Hizmet Direktifi 3 Kasım

2002 düzenleyici çerçevesi Temel İlkeler: Bağımsız ulusal düzenleyici kurumlar Düzenlemelerin asgariye indirilmesi Teknoloji-tarafsızlık AB piyasasında uyum Piyasaya yeni girenler için eşit şartlar Evrensel hizmet 3 Kasım

2002 düzenleyici çerçevesi - kanunlar Çerçeve Direktifi: genel ilkeleri, amaçları ve prosedürleri belirlemektedir Yetkilendirme Direktifi: bireysel lisansların yerini genel yetkilendirme almaktadır Erişim ve Arabağlantı Direktifi: çoklu taşıyıcı özelliğine sahip olan bir piyasada şebeke ve hizmetlere erişim kapsamındaki kuralları ortaya koymaktadır Evrensel Hizmet Direktifi: tüketiciler açısından temel hakları ortaya koymaktadır Kişisel Gizlilik Direktifi: kişisel gizliliği ve veri güvenliğini kapsamaktadır Serbestleşme Direktifi: sektörde özel veya ayrıcalıklı hakları yasaklamaktadır Radyo Spektrum Kararı: AB Radyo Spektrum Politikası prensipleri ve prosedürlerini içermektedir 3 Kasım

Kelimeler 2 – Etkin Piyasa Gücü : Bu ifade Direktifte tanımlanmamıştır ancak giriş hükümlerinde beş ve belgede on kez adı geçmektedir. – “İşletmeci” ile bağlantılı olarak kullanılmaktadır. Bu tanım operatörleri ve şirketleri kapsamaktadır. 3 Kasım

Fark nedir? 2002 ile daha önceki mevzuat arasındaki fark Temelde, önceki mevzuat, yerleşik operatör ve piyasaya yeni giren işletmeci ayırımı yapmakta idi. Yerleşik İşletmeciye daha ağır öncül düzenlemeler uygulanırken, yeni işletmecilere uygulanan düzenlemelerin sayısı daha azdı. Ardıl düzenlemeler herkese uygulanmaktaydı. 3 Kasım

Fark nedir? mevzuatı sektörü piyasalara ayırmakta ve her bir operatörü piyasalar kapsamında değerlendirmektedir. Amaç, öncül uygulamaların nerede ve hangi şartlarda ve nasıl uygulanacağını belirlemektir. 3 Kasım

Kararları kim veriyor? Ulusal Düzenleyici Otoriteler Bunlar kimdir? Madde 2’deki tanımlamaya bakınız. “ulusal düzenleyici otoriteler” üye ülkeler tarafından bu direktif veya ilgili direktifler kapsamındaki görevler ile yükümlü kılınan kurum veya kurumlardır. 3 Kasım

Kararları nasıl veriyorlar? Giriş hükmü 28’e bakınız Belirli bir piyasada bir işletmenin etkin piyasa gücüne sahip olup olmadığı belirlenirken, ulusal düzenleyici kurumlar Topluluk hukuku kapsamında hareket etmeli ve Komisyon ilkelerini dikkate almalıdır. 3 Kasım

Erişim - Kelimeler 1 Erişim bir işletmecinin belirli koşullar altında elektronik haberleşme hizmeti vermek amacıyla hizmet alımının sağlanması anlamına gelmektedir. Ayrıca, sabit veya sabit olmayan bir şekilde cihazların bağlantısını da içerebilecek şekilde şebeke birimlerine veya hizmetlere erişim, binaları, kabinleri de içerecek şekilde fiziksel altyapıya erişim, Oprasyonel destek sistemlerini içerecek şekilde ilgili yazılım sistemlerine erişim, roaming kapsamında sabit ve mobil şebekelere erişim, dijital tv hizmetleri kapsamında koşullu erişim sistemlerine erişim, sanal şebeke hizmetlerine erişim anlamlarını taşımaktadır. 3 Kasım

Erişim - Kelimeler 2 Arabağlantı bir işletmecinin kullanıcılarının aynı veya farklı işletmelerin kullanıcıları ile haberleşmeleri için ya da bir işletmenin başka bir işletmecinin erişim hizmetlerinden yararlanmasını sağlayabilmek için gerekli olan kamu haberleşme şebekesinin fiziksel ve mantıksal olarak birbiriye irtibatlandırılması anlamına gelmektedir. Hizmetler ilgili taraflar veya şebekeye erişim sağlayan diğer taraflar tarafından sağlanabilir. Arabağlantı, kamu şebekesi işletmecileri arasında uygulanan özel bir erişim tipidir. 3 Kasım

Erişim - Kelimeler 3 Yerel Ağ kullanıcı mülkü ile ana dağıtım çatısındaki şebeke sonlandırma noktasını irtibatlandıran fiziksel devir anlamına gelmektedir. Referans Teklif tanımlanmamıştır ancak EPG işletmecilerinin toptansatış aboneleri için standartları tanımlaması amacıyla madde 9.2 ve madde 9.4’te adı geçmektedir. 3 Kasım

Özet-Erişim Bu direktif, işletmecileri, tüm erişim antlaşmalarını görüşmeler neticesinde tamamlamasını ve koşulları mümkün olduğu kadar yayımlanmış referans telifte standartlaştırmaya teşvik etmektedir. Amaç, anlaşmanın kurulamadığı durumları ve düzenleyici müdahaleleri en aza indirgemektir. Düzenleyici kurumlara güçlü yetkiler verilmiştir ve işletmecilere rekabet kuralları (ağır para cezalarına sahip) hatırlatılıyor. 3 Kasım

Evrensel Hizmet 1 – Serbestleşme öncesi, birçok ülkede evrensel hizmet kapsamında yükümlülükler bulunmaktaydı ancak sonuçlar ve ödemeler açısından ülkeler bazında farklılıklar bulunmaktaydı. – Serbestleşmenin evrensel erişim konusunu göz ardı edebileceğine dair bir endişe bulunmaktaydı. 3 Kasım

Evrensel hizmet 2 – 2002 mevzuatı evrensel hizmet uygulanmasını içerecek şekilde oluşturulmuştur. – Uygulama kapsamında herhangi bir haksız ekonomik yükümlülük rekabet koşullarını etkilemeyecek şekilde telafi edilmektedir. – Telafi edildiği durumlarda, tüm potansiyel arz sahiplerinin uygun olması gerekmektedir. 3 Kasım

AK’nin Uygulama kapsamında görevleri Uygulama başlığı altında, Avrupa Komisyonun bir takım görevleri bulunmaktadır 1.Gözlemleme ve yayımlama 2.Günlük düzenlemeler 3. Haberleşme Komitesine başkanlık etme 4.Gözden geçirme ve Avrupa Parlamentosuna raporlama 5.AB Antlaşmasını muhafaza etme 3 Kasım

Gözlemleme ve yayımlama Bir dizi uygulama raporları 1997 yılında ortaya çıkarılmaya başlandı 13.sü (2007 kapsamında) 27 üye ülkeyi içermektedir. Bir tane resmi özet rapor ve ek olarak iki adet cilt bulunmaktadır. Birinci cildin içeriği: – Genel anlamda 70 sayfalık düzenleme rejimi – Yaklaşık 250 sayfalık 27 üye ülkenin ayrı ayrı ele alınmış raporları – İkinci cildin içeriği: – Fiyatlar ve hizmetler kapsamında karşılaştırmalı olarak yer alan 140 sayfalık piyasa verileri 3 Kasım

Aktif düzenleme 3 Kasım çerçevesinin uygulanmaya başlamasından bu yana, AK madde 7 kapsamında 500 ün üzerinde karar vermiştir YearDecisions

Haberleşme Komitesi 2003 yılından bu yana 5 veya 6 toplantı gerçekleştirilmiştir ’den bu yana 41 Komite dokümanı hazırlanmıştır. Tüm dokümanlar yayımlanmamıştır Komitenin çalışmaları, bazı zorunlu kısımlarla birlikte devamlılık arz eden çıkarlar ile ilgili kısımları da içermektedir Düzenlemeler kapsamında yaşanan gelişmeler tartışılmaktadır 3 Kasım

Haberleşme Komitesi 2008 Genişbant erişim1 Madde 7 ihtilafları3 Şartlar listesi1 Uçaklarda mobil iletişim2 112, 116, numaralandırma, 7 adresleme Çalışma grupları oluşturma2 Sonlandırma ücretleri2 Yeni Nesil Şebekeler 2 Roaming 1 Mobil uydu hizmetleri 2 WAPECS1 Dijital TV1 3 Kasım

Gözden geçirme Her direktif gözden geçirme ile ilgili bir hükme sahiptir. Üç yılın sonunda, bir önceki gözden geçirme tamamlanmış olup bir takım değişiklikler Komisyon tarafından önerilmektedir. Aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir: tomorrow/index_en.htm 3 Kasım

Muhafaza etme görevi 1 Bir üye devlete karşı gerçekleştirilen ihlallerin varlığı durumunda, Komisyon AB mevzuatını uygulama kapsamında bir takım yasal müdahalelerde bulunmaktadır. – İlk olarak, Komisyon durumun yasal değerlendirmesini yollar ve üye ülkeleri görüş bildirmeye davet eder. – Durum çözülmez ise, Komisyon, ihlalin bulunduğuna dair “gerekçeli fikir” bildirir ve bu ihlalin ortadan kaldırılması için tarih verir. – Durum hala çözülemezse, Komisyon durumu Adalet Divanına taşır. 3 Kasım

Muhafaza etme görevi sonu itibarıyla, Komisyon, uygulamalarda hata sebebiyle oluşan 100 ihtilaf kapsamında dava açmıştır Belçika5Fransa2Avusturya3 Bulgaristan2İtalya3Polonya11 Çek Cum.4Kıbrıs 6Portekiz4 Danimarka1Letonya7Romanya1 Almanya 6Litvanya4Slovenya3 Estonya4Lüksemburg4Slovakya7 İrlanda1Macaristan2Finlandiya5 Yunanistan2Malta5İsveç 3 İspanya3Hollanda3İngiltere1 3 Kasım

Muhafaza görevi 3 Sonuçlar Davalar açılmış 61’i Adalet Divanı’na taşınmadan kapatılmış 12’si Adalet Divanına taşındıktan sonra kapatılmış 14’ü Adalet Divanına taşınmış ancak henüz kapatılmamış 14’ü henüz Adalet Divanına taşınmamış **** Her bir dava mevzuatın açıklık kazanmasına ve daha doğru kararlar verilmesine sebep olmaktadır. Aynı zamanda mevzuatın geliştirilmesine yol açmıştır. 3 Kasım

2002 düzenleyici çerçevesi - asgarileştirmek Düzenlemeler “Etkin Piyasa Gücüne” sahip olan işletmelerin bulunduğu durumlarda uygulanmak üzere sınırlandırılmıştır. EPG düzenleyici kurum tarafından piyasa analizleri neticesinde belirlenir. Bu kararlar rekabet hukuku ilkelerini esas alır 1998 çerçevesindeki EPG statüleri, market analizleri yapılmış olmasına rağmen değiştirilmemiştir. 3 Kasım

2002 düzenleyici çerçevesi - uyumluluk Haberleşme Komitesi: direktiflerin uygulanması kapsamında düzenleme ve danışma fonksiyonları vardır Avrupa Düzenleyicileri Grubu: AB kapsamında rejimin uyumlu olarak uygulanmasına yardım eder Radyo Spektrum Politikası Grubu: üye ülkelerin ve Komisyonun spektrum kullanımını koordine ettiği yerlerde yüksek düzey platformdur Radyo Spektrum Komitesi: Avrupa kapsamında frekans tahsisinin uyumlaştırılması konusundaki teknik konularla ilgilenir ve AB politikası oluşturur Bildirim Prosedürü: “Madde 7” prosedürü Veri Güvenliği ve Gizliliği Konusunda AB Bağımsız Danışma Kurulu (Madde 27 çalışma grubu) 3 Kasım

6 İzlenmesi gereken noktalar Yatırımcılar düzenlemelerin adil ve akılcı olduğunu düşündükleri durumda güven sergilemektedirler Düzenleyici kurumlar güçlü olmalı ve işletmecilerden veya yatırımcılardan gelen baskıdan etkilenmemelidirler GSM işletmecileri EU 15 sonrasında daha fazla piyasa gücüne sahiptirler AB evrensel hizmet modeli EU 15 kapsamına tam olarak uymamaktadır Radyo-TV yayını kapsamında yakınsama tamamlanmamıştır. 6 Şubat

Özet Düzenlemeler sadece politika amaçlarının başka türlü gerçekleştirilemediği durumlarda gereklidir Rekabetin yerleşik operatörü yönlendirmesi amaçlanmaktadır Endüstri çözümler bulma konusunda yol gösterici olmalıdır Bakanlar bu sektörü IS konusunun bir yönü olarak görmelidir Karteller, hakim durumun kötüye kullanımı, spam, IPRler, sayısal uçurum, evrensel hizmet,e- devlet, genişbant gelişimi ve güvenlik konuları tartışılmalıdır 3 Kasım

7 Sonsöz 1985 Amerika - düzenlemelerin direkt maliyeti çok yüksek Tahmini 15,000 kişi çalışmakta Kar düzenlemeleri Devlet ve federal güçlerin ayrımı Tekelcilik karşıtlığı ile düzenleyicilerin ayrımı Davalar ve kanıt hükümleri Rekabetin tesisi “deregülasyon” olarak adlandırılmıştır 3 Kasım

Avrupa’daki geçmiş gelişmeler O dönemde sadece İngiltere’de düzenleyici kurum bulunmaktaydı 1985 İngiltere - düzenlemelerin direkt maliyeti çok düşük Tahmini150 kişi çalışmakta Tavan fiyat uygulamaları AB yetkileri ulusal yetkilere göre önceliklidir Rekabet otoriteleri ve sektör düzenleyici kurumları işbirliği yapmakla yükümlüdür Mahkemelere başvuru azdır Rekabetin tesisi“serbestleşme” olarak adlandırılmıştır 3 Kasım

Bugün AB’de durum? Rejimde asgarileştirme ilkesi hedef alınmaktadır ve bu kapsamda süreç başlamak üzeredir. Radyo-TV yayımı kapsamında yakınsama karşılaştırmayı daha zor hale getirmektedir Endişe kaynağı olabilecek bir takım işaretler mevcuttur Ulusal düzenleyici kurumların bazıları çok büyüktür Dava müracaatları artmıştır 3 Kasım

Teşekkürler! Daha fazla bilgi için 3 Kasım