OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
AYNUR CEYLAN.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
SORUMLULUK.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
AİLE.
 Emre kılınç   SOSYALBİLGDEMOKRASİ SERÜVENİ  İLER ÖĞRETMENLİĞİ 3.SINIF (İ.Ö)
SOSYAL BİLGİLER 5 ÜNİTE NO:1 HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
DAYANIŞMA.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
KAZANIMLAR 5.Sosyal bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını fark eder.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
TRIGONOMETRI ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
Mehmet Hikmet Kaşerci Ortaokulu REHBERLİK SERVİSİ
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
AİLE bilgidagi.com.
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ + = = = ?.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
Tavşanlar ülkesinde o gün okullar açılıyormuş
 SINIF BAŞKANIMIZI NASIL SEÇMİŞTİK?  AİLENİZDE KARAR ALINIRKEN DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR MU?  HANGİ KONULARDA DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR?  VERDİĞİNİZ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SINIF KURALLARIMIZ.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR ÇİĞDEM DEMİR 3/B ZAHİDE TRAMPACI
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULLARDA ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
SORUMLULUK.
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ATATÜRK’ÜN İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİNE VERDİĞİ ÖNEM
MİLLİ EĞİTİMDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER ÖĞRENCİLER
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
SINIF KURALLARIMIZ.
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
Hepimiz evlerimizde ailemizle birlikte yaşarız. Bu yaşantıda bazı kararlar alınması gerekir.
OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
KASIM AYI DEĞERİ SORUMLULUK
İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ Her insan doğduğu andan itibaren bir takım hak ve hürriyetlere sahiptir.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
İNSAN VE SORUMLULUK YAPAN= HATİCE SEYYAR
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Bugün neler öğreneceğiz?
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
ÇOCUK HAKLARI 1- Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir. 2- Çocuk Hakları, bütün çocuklar içindir.
Sunum transkripti:

OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA HAYAT BİLGİSİ OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA HAZIRLAYANLAR: 9968107 ARZU ÖZDEMİR 9968109 SEVİM TUNÇEL

HEDEF VE DAVRANIŞLAR HEDEF 1: Sınıfta görev paylaşımı bilgisi Davranışlar: 1.Sınıfta görev paylaşımının nasıl yapılacağını söyleme 2.Sınıf başkanının görevlerini söyleme/yazma 3.Sınıfta kurulacak eğitici kolların adlarını söyleme/yazma

HEDEF 2:Sınıfta yapılan seçim etkinliklerine katılabilme Davranışlar: 4.Sınıfta kurulan eğitici kolların amacını söyleme/yazma 5.Nöbetçilerin görevlerini söyleme HEDEF 2:Sınıfta yapılan seçim etkinliklerine katılabilme Davranışlar: 1.Seçimlerde isteyerek aday olma 2.Seçim çalışmalarına katılma 3.Seçimlerde oy kullanma

HEDEF 3:Okulda hak ve sorumluluklar bilgisi Davranışlar: 4.Seçilen arkadaşlarını kutlama 5.Seçildiğinde arkadaşlarına teşekkür etme HEDEF 3:Okulda hak ve sorumluluklar bilgisi Davranışlar: 1.Okuldaki kişisel hak ve sorumluluklarının neler olduğunu söyleme yazma 2.Arkadaşlarına karşı sorumluluklarının neler olduğunu söyleme

HEDEF 4:Evde iyi ilişkiler kurma bilgisi Davranışlar: 3.Öğretmenlerine karşı sorumluluklarının neler olduğunu söyleme 4.Diğer görevlilere karşı sorumluklarının neler olduğunu söyleme HEDEF 4:Evde iyi ilişkiler kurma bilgisi Davranışlar: 1.Evde kararların ortak alınması gerektiğini söyleme 2.Evde alınan ortak kararların birlikte uygulanması gerektiğini söyleme

3.Bir yere giderken büyüklerinden izin alması gerektiğini söyleme 4.Bazı kararları alırken büyüklerine danışacağını söyleme 5.Ailede işlerin yardımlaşarak yapılması gerektiğini söyleme 6.Ailede kendisinin yapabileceği işleri söyleme 7.Ailede sevinç ve üzüntünün paylaşıldığını söyleme 8.Aile büyüklerinin uyarılarını dikkate almanın gereğini söyleme

HEDEF 5:İnsanların sahip oldukları hak ve hürriyetleri fark ediş Davranışlar: 1.İnsanların hak ve hürriyetlere sahip olduklarını söyleme 2.İnsanların sahip oldukları hak ve hürriyetlere örnekler verme HEDEF 6:İhtiyaç ve istek bilgisi 1.İhtiyaç kavramının anlamını söyleme 2.İstek kavramının anlamını söyleme

HEDEF 7:İhtiyaç ve istek arasındaki farkı kavrayabilme Davranışlar: 3.Verilen örnekler arasından ihtiyaçları seçip işaretleme 4.Verilen örnekler arasından istekleri seçip sıralama HEDEF 7:İhtiyaç ve istek arasındaki farkı kavrayabilme Davranışlar: 1.İhtiyaç ve istek arasındaki farkı kendi cümleleriyle söyleme/yazma 2.Verilen cümleler arasından ihtiyaçları seçip işaretleme

3.Verilen örnekler arasından ihtiyaçları seçip işaretleme 4.İhtiyaç ve isteklerin seçiminin aile bütçesine etkisini açıklama. HEDEF8:Atatürk’ün insan hak ve hürriyetlerine önem verdiğini fark ediş Davranışlar: 1.Atatürk’ün insan hak ve hürriyetlerine önem verdiğini söyleme 2.Atatürk’ün insan hak ve hürriyetlerine önem verdiğini örneklendirme

ÜNİTEMİZİN KONULARI OKULDA DEMOKRASİ EVDE DEMOKRASİ İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ İLE SORUMLULUKLAR VATANDAŞLIK GÖREVLERİ (Seçme ve Seçilme Hakkı)

A.OKULDA DEMOKRASİ 1.SINIFTA İŞ BÖLÜMÜ a)Sınıf Başkanlığı b)Eğitici Kollar c)Nöbet

2.OKULDA SORUMLULUKLARIMIZ a) Kendimize Karşı b) Arkadaşlarımıza Karşı c) Öğretmenlerimize Karşı ç) Diğer Görevlilere Karşı d) Okul Kurallarıyla İlgili Sorumluluklarımız

B.EVDE DEMOKRASİ 1.Ailede Sorumluluk Paylaşımı 2.Aile Bireyleri Arasındaki İlişkiler 3.İhtiyaç ve İstekler

C.İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ İLE SORUMLULUKLAR 1.İletişim Hürriyeti 2.Basın Hürriyeti 3.Öğrenim Hürriyeti

Ç.VATANDAŞLIK GÖREVLERİ (Seçme ve Seçilme Hakkı)

A.OKULDA DEMOKRASİ 1.Sınıfta İş Bölümü Sınıfımız temiz ve düzenli olmalıdır, Sınıfta eğitici kollar olmalıdır, Sınıfta görev paylaşımı seçimle yapılmalıdır, Eğitici kollar için adaylar olur, Aday olan öğrencilere oy verilir.

SINIF BAŞKANLIĞI Seçimle iş başına getirilir, Başkan seçilen kişi sınıfa teşekkür eder, Arkadaşları da onu kutlar, Sınıfın düzenli ve temiz olmasını sağlar, Öğretmenin en büyük yardımcısıdır.

EĞİTİCİ KOLLAR Sınıfın ve okulun temiz ve düzenli olmasını sağlarlar, Şiir yazma,güzel okuma,resim yapma yarışmaları düzenlerler, Sınıf ve okul araç-gereçlerinin korunmasını sağlarlar.

TEMİZLİK KOLU

KİTAPLIK KOLU

SAĞLIK KOLU

BESLENME KOLU

SPOR KOLU

TRAFİK KOLU

MÜZİK KOLU

NÖBET Her gün iki öğrenci nöbet tutar. Nöbetçiler sınıfın temiz ve düzenli olmasını sağlarlar. Ders aralarında sınıfı havalandırırlar. Tahtayı silerler.

2.Okulda Sorumluluklarımız -Kendimize Karşı Sorumluluklarımız Düşüncelerimizi çekinmeden söylemeliyiz, Sınıfta söz alarak konuşmalıyız, Eleştirilere açık olmalıyız, Başkalarına karşı kırıcı eleştiri yapmamalıyız,

-Arkadaşlarımıza Karşı Sorumluluklarımız Arkadaşlarımızı incitmemeliyiz, Grup çalışmalarında kendimize düşen görevleri yerine getirmeliyiz, Arkadaşlarımız konuşurken sözlerini kesmemeliyiz, Söz alarak konuşmalıyız,

-Öğretmenlerimize Karşı Sorumluluklarımız Öğretmenlerimize saygılı davranmalıyız, Gördüğümüz yerde selam vermeliyiz, Sözlerini dikkatle dinlemeliyiz, Başarılarımızda onların payı olduğunu unutmamalıyız.

B.EVDE DEMOKRASİ 1.Ailede Sorumluluk Paylaşımı Karşılıklı sevgi ve saygı olmalıdır, Aile büyükleri çocukların geleceği için çabalar, Çocuklar büyüklerin sözlerini dinler,onları sayar.

2.Aile Bireyleri Arasındaki İlişkiler Ailede kararlar birlikte alınır, Ortak karalar birlikte uygulanır, Sevinç ve üzüntüler paylaşılmalıdır, Çocuklar anne babalarına yardımcı olmalıdır.

3.İhtiyaç Ve İstekler Yaşamak için beslenmeliyiz, Soğuktan ve sıcaktan korunmak için giyinmeliyiz, Kalem,defter gibi okul ihtiyaçlarımızı karşılamalıyız.

İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ İletişim Hürriyeti Basın Hürriyeti Öğrenim Hürriyeti

BAKALIM NELER ÖĞRENDİK?

? Aşağıdakilerden hangisi eğitici kol değildir? SORULAR ? Aşağıdakilerden hangisi eğitici kol değildir? A.Temizlik başkanı B.Sınıf başkanı C.Kızılay kolu

?Aşağıdakilerden hangisi,sınıf başkanının görevidir? A.Öğretmenine yardım etmek B.Resim yarışmaları düzenlemek C.Kızılay pulu satmak

?Aşağıdakilerden hangisi temel ihtiyaçlarımızdan biridir? A.Beslenme B.Oynama C.Gezme

?Aşağıdaki noktalı yere uygun kelimeyi yazınız? Sınıfta görev paylaşımı ..........yapılır.

Sınıfta görev paylaşımı oyla yapılır.

* * DOĞRU CEVAP * *

BİR DAHA DÜŞÜN