DEĞERLİ ANNE VE BABALAR,  Günümüzün de ğ işen şartlarında çocuk yetiştirmek oldukça güçleşen bir zanaat... Karşılaştı ğ ımız güçlükler karşısında çaresizli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Televizyon ve okul başarısı
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
SELDA HARMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Aktif Gelişim Derneg ̆ I I ̇ letis ̧ im Briefi. Amaç Sosyal medyanın hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal ilişkilerimiz ve günlük yaşamdaki.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
SURRAM.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
İbrahim ŞAHİN REHBER ÖĞRETMEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
PATNOS RAM AİLE EĞİTİM SUNUSU 1. PATNOS RAM KEND İ GÜCÜNE İ NANAN, HAYATA SAH İ P ÇIKAN, SEVG İ YLE PAYLA Ş AMAK İ STEYEN ANNE BABALARA.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
AKRAN BASKISI.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Sunum transkripti:

DEĞERLİ ANNE VE BABALAR,  Günümüzün de ğ işen şartlarında çocuk yetiştirmek oldukça güçleşen bir zanaat... Karşılaştı ğ ımız güçlükler karşısında çaresizli ğ i sıklıkla hisseder olduk.

 Bir yandan şartlar karşısında yıkılmayan. Yılmayan; di ğ er yandan da kendi haklarını savunabilen, güçlü, vatanına ve milletine faydalı bireyler yetiştirebilmek...

Varolan riskleri en aza nasıl indiririz? Ya da bunlarla nasıl en uygun biçimde baş edebiliriz?Varolan riskleri en aza nasıl indiririz? Ya da bunlarla nasıl en uygun biçimde baş edebiliriz?

Çocuklarımızın geleceklerini, öncelikle kendilerini tanıyan, gücünün farkına varan ve bu gücü olumlu yönlere yöneltebilen bireyler olarak yetiştirerek garanti edebiliriz.Çocuklarımızın geleceklerini, öncelikle kendilerini tanıyan, gücünün farkına varan ve bu gücü olumlu yönlere yöneltebilen bireyler olarak yetiştirerek garanti edebiliriz.

 Do ğ al olarak, bunu sa ğ lamanın en önemli adımı kendimizi de ça ğ ın gerisinde kalmaksızın geliştirmek, ö ğ renmeye açık olmaktır.

 Çocu ğ unuzun hayata daha sıkı ba ğ lanması, de ğ erlerini, duygu ve düşüncelerini fark edip ifade edebilmesi, iletişim becerileri ile birlikte temel yaşam becerilerini de daha sa ğ lıklı ortamda gözden geçirebilmeleri için size önemli görevler düşmektedir.

Çocuklarımız için en önemli unsur iletişimdir. Bir problem ortaya çıkmadan normal zamanlarda da sürdürece ğ iniz etkili dinleme, önem verdi ğ inizi gösterme, soru sormasına izin verme, do ğ ru bilgilendirme, hayatı çocu ğ unuzla paylaştı ğ ınızı,Çocuklarımız için en önemli unsur iletişimdir. Bir problem ortaya çıkmadan normal zamanlarda da sürdürece ğ iniz etkili dinleme, önem verdi ğ inizi gösterme, soru sormasına izin verme, do ğ ru bilgilendirme, hayatı çocu ğ unuzla paylaştı ğ ınızı,

onu anlamaya gayret gösterdi ğ inizi, zaman ayırdı ğ ınızı gösterecek bir hayat şekliniz olacaktır. Böylece problem durumlarında da çocu ğ unuz size gelebilece ğ ini, birbirinize sıkı sıkı sarılaca ğ ınızı bilecektir.

Problemler büyümeden ne kadar erken ele alınabilirse, o kadar kısa sürede ve etkili bir şekilde çözüme ulaşacaktır.

“Biz çocu ğ umla arkadaş gibiyiz” diyerek çok iyi anlaştıklarını ve konuştuklarını belirtmek isteyen anne ve babalar vardır. Unutmayalım ki, pek çok arkadaşı olabilir ve olacaktır. Oysa sadece bir tane anne ve babası vardır.

Hepimizin sıkıntılı, tasalı zamanları olabilir. Bu zamanlarda problemlerimizi çözerken, aile toplantılarında gitti ğ imiz misafirliklerde çözüm geliştirmek iyi model olmamızı sa ğ layacaktır.

* Hep birlikte düşünerek çözüm yolları üretin. *Yaşı ne kadar küçük olursa olsun çocu ğ unuzun da çözüm önerileri getirebilece ğ ini unutmayın. *Onu dinleyin ve paylaşın.

De ğ erlendirmenizi yaparak, neler yapabilece ğ inizi görün ve harekete geçin. Çözüme ulaştı ğ ınızda ise bunun kıymetini bilin ve ailenizle paylaşın...

ÇOCU Ğ UMUN SA Ğ LIKLI HAYAT SÜRMES İ N İ VE TÜM POTANS İ YEL İ İ LE GEL İ Ş İ M İ N İ SA Ğ LAMAK İ Ç İ N NASIL YARDIM EDEB İ L İ R İ M?

Sıklıkla gelen sorulardan biridir bu; “NE YAPAB İ L İ R İ M? NASIL YARDIM EDEB İ L İ R İ M?”

Yapılan çalışmalar ailelerin çocukların seçimlerini de ğ iştirebilece ğ ini, mümkün oldu ğ u kadar erken yaşlarda alınan sa ğ lıklı gelişimlerini destekleyici küçük önlemlerin ergenlik ve yetişkinlikte sürdü ğ ünü; kendine güvenen, ba ğ ımsız, toplum ve akran baskılarına direnebilen yani sa ğ lıklı uyumlu bireyler olarak yetişmelerini sa ğ ladı ğ ını göstermiştir.

Erken yaşlarda çocukların ço ğ u televizyonda, sinema, gazete, dergilerde ve çevrelerinde gençleri, yetişkinleri sigara, alkol, gibi maddeler tüketirken, internet kafelerden çıkmayan kişiler olarak görürler. Erken yaşlarda çocukların ço ğ u televizyonda, sinema, gazete, dergilerde ve çevrelerinde gençleri, yetişkinleri sigara, alkol, gibi maddeler tüketirken, internet kafelerden çıkmayan kişiler olarak görürler.

Aynı zamanda onların gözünde büyükler belli bir marka giydiklerinde daha saygın olduklarını, futbol maçlarına bir başkasına zarar vermeyi göze alacak kadar ba ğ ımlı olmayı görürler...

Çocuklar gördükleri, izledikleri bu durumları normal, yetişkinli ğ in, hayatın bir parçası olarak algılarlar ve kayıt ederler; daha sonra hayata geçirmek üzere...

Bizim ana amacımız çocuklarımızın ba ğ ımlı olmadan yetişmelerini sa ğ lamaktır.

Bu amaçla 6 temel ilkeden hareket edeceğiz; 1* Çocuklarla iyi bir iletişim kurmak ve bunu sürdürmek. 2* Çocuğun hayatı ile ilgilenmek. 3* Açık kurallar oluşturmak ve bunlara uymaya sağlamak için tutarlı ve uygun sonuçlar alana kadar çabalamak.

4* Olumlu model olmak. 5* Çocu ğ a arkadaşlarını akıllıca seçmesini ö ğ retmek. 6* Çocu ğ un aktivitelerini izlemek.

İ Y İ HABER... Ailelerin deste ğ i ve rehberli ğ i, çocukların psikolojik dayanıklılıklarını artırmakta ve maruz kaldı ğ ı bu mesajlarla yara alamadan baş edebilmesinde en önemli katkıyı oluşturmaktadır.

1* İ letişim önemli çünkü; Çocuklarınızla her gün konuşmayı alışkanlık haline getirin. Umutları, korkuları, sevdikleri, sevmedikleri ve özel ilgileri ile çocu ğ unuz bir bireydir. Çocu ğ unuz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onu olumlu aktivitelere ve arkadaşlık ilişkilerine yönlendirmede o kadar rahat edersiniz.

- Şimdi çocu ğ unuzla iyi iletişim kurmanız, ilerde bir problemi olup size geldi ğ inde onunla iletişiminizi kolaylaştıracaktır.

- İ letişim kurarken onu eleştirmemeniz, oldu ğ u gibi kabul ederek anlamaya çalışmanız önemlidir. Olumlu ve yapıcı destek, çocu ğ unuzun davranışlarını eleştiriden daha fazla olumlu etkiler.

O kim biliyor musunuz? *Çocu ğ unuz en çok hangi rengi seviyor? *En iyi arkadaşının adı ne? Onu tanıyor musunuz? *Ö ğ retmenini seviyor mu?Ö ğ retmeninin adı ne? *En çok kimi taklit ediyor? Büyüyünce kim gibi olmak istiyor?

* En çok ne yemekten hoşlanıyor?Sevdi ğ i yeme ğ in adı ne? *TV’ de en çok hangi programı seviyor?Sevdi ğ i, izlemekten hoşlandı ğ ı bir sanatçı var mı? *Neleri yapmaktan hoşlanıyor? *Gelecekte nasıl bir iş olsun istiyor?

Bu soruların cevaplarını biliyor musunuz? - Bu sorulara sizin verdi ğ iniz cevaplar ve çocu ğ unuzun verdi ğ i cevapları karşılaştırarak çocu ğ unuzu ne kadar tanıdı ğ ınız belirlerken daha neler yapabilece ğ inizi ve çocu ğ unuzun yaşantısına yeni şeylerin katılmış oldu ğ unu göreceksiniz.

- Çocu ğ unuzu tanımaya yönelik bu konuşmaların günlük hayatınız içinde yer alması için her gün vakit ayırın.

Zaman ayırın... - Yaşadı ğ ı problemler, bu problemlere yaklaşımları konusunda her gün birkaç dakika çocu ğ unuza ayırın. Problemlerini nasıl ele aldı ğ ını, hangi yolları izleyerek çözmeye çalıştı ğ ını gözden geçirin. Böylece çocu ğ unuzun basit problemleri nasıl çözdü ğ ünden hareketle, problem çözme becerilerini artırabilirsiniz.

- Bu aynı zamanda çevresinden, arkadaşlarından gelen baskılara boyun e ğ memesine yardımcı olacaktır.

Duygudaş olun... - Çocukların deneyimleri büyüklerin deneyimlerinden farklıdır. Bu sebeple verdi ğ i bazı tepkileri abartılı ve ya saçma bulabilirsiniz. Size önemsiz gelen konular, onlara önemli gelebilir.

Örne ğ in, bir gün eve; -”Ö ğ retmenim beni sevmiyor, bana fazla ev ödevi veriyor”, diyerek gelebilir.

- Bu çok gülünç, herkese aynı ev ödevini veriyor, demek yerine, çocu ğ unuzun duygusunu onaylayın, durumu gözden geçirin ve olayı kendisinin daha iyi anlaması için yok gösterin.

- Ö ğ retmenimin beni sevmedi ğ ini hissetseydim, üzülürdüm, bundan hoşlanmazdım. Peki, sınıftaki di ğ er arkadaşlarına da aynı ödevi vermedi mi? gibi.

- Gerçekten sorun olup/olmadı ğ ından emin de ğ ilseniz, araştırmanız gerekir. Acaba ö ğ retmeni gerçekten farklı ödev veriyor mu? Farklı ödev veriyorsa neden? Gerekirse ö ğ retmenle görüşebilirsiniz.

Bu gibi durumlarda hissettiklerini anladı ğ ınızı, birlikte oldu ğ unuzu, ona yardımcı olmak istedi ğ inizi belli edin.

Can kula ğ ıyla dinleyin... Çocu ğ unuza, ne söyledi ğ i ile ilgilendi ğ inizi gösterin. Dinledi ğ inizi ve anladı ğ ınızı göstermenin bir yolu, onun söylediklerini başka kelimelerle yeniden ifade etmektir. Bu yaklaşım konuşmayı açacak, iletişlimi artıracaktır.

Benzer sözcüklerle tekrarlama bir dahaki seferde konuşmayı başlatma ve derinleştirmede de yardımcı olaca ğ ından, bunu deneyin.

Örne ğ in; -Voleybol oynamayı seviyorum. Antrenman ile aynı gün bir arkadaşımın evinde do ğ um günü var, dedi ğ inde, şöyle diyebilirsiniz -Seçenekleri düşünelim, bir tarafta sevdi ğ in voleybol antrenmanı, di ğ er tarafta da sevdi ğ in arkadaşının do ğ um günü partisi.

Önemsedi ğ inizi hissettirin... Küçük problemler yaşadı ğ ınızda (yaşına göre) çocu ğ unuzun da fikrini almış olmak, kararlara katılmasını sa ğ lamak çocu ğ unuzun sizinle olan paylaşımlarını artıracaktır.

Bu kararların boyutu, akşam yeme ğ inde ne yiyelim? Veya ailece nereye gidelim? Olabilir. Fikrine gösterece ğ iniz ilgi, kendisini daha rahat hissetmesine ve kolay açılmasına yardımı olacaktır.

E ğ er günlük hayatınızda çocu ğ unuzla iletişim kanallarını açık tutabiliyorsanız, sorun yaşanan günlerde söyledikleriniz daha etkili olacaktır.