Koç Topluluğu. Koç Topluluğu Koç Holding KSS Çalışmaları Organizasyonel Yapılanması Topluluk Şirketleri Koç Holding CEO KSS Koordinatörlüğü Kurumsal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
Kurumlar toplumu önemser
KSS ve KOBİ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Avrupa Komisyonu’na göre KSS; “Şirketlerin gönüllü olarak toplumsal ve çevresel konuları, operasyonlarına.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ ALANI
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Mesleki ve Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Türk Traktör ve Ziraat Makinaları AŞ Proje Ortaklarımız 3’lü Protokol İmzası 08.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
EGİAD PARLAK FİKİRLER ATÖLYESİ / EGİAD-BIZ (Bright Ideas Zone) 30 KASIM 2015.
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROGRAMI II SUNUM İÇERİĞİ :  PROJE FAALİYETLERİ  PROJEDEN ELDE EDİLEN KAZANIMLAR  PROJENİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ  YENİ EŞLEŞTİRME.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
PRONET GÜVENLİK SİSTEMLERİ A. Ş
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

Koç Topluluğu

Koç Holding KSS Çalışmaları Organizasyonel Yapılanması Topluluk Şirketleri Koç Holding CEO KSS Koordinatörlüğü Kurumsal İletişim Direktörlüğü Bayiler

KSS Yaklaşımımız Koç Holding olarak kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımımız; ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasına hizmet etmek üzere en çok katma değer yaratacağımız ve en yüksek çarpan etkiye ulaşacağımız projeleri hayata geçirmektir. KSS yaklaşımımız şirketlerimizin vizyon ve değerleri ile uyumludur; Güncel sürdürülebilirlik ve iyi yönetişim yaklaşımları, operasyonlarımız ve politikalarımıza entegre edilmiştir; Elde edilen sonuçlar, küresel standartlarda (GRI) raporlanarak kamuoyu ile paylaşılmaktadır

KSS Projesi Yönetim Adımlarımız Katma değer yaratacak sosyal girişim için ihtiyaç analizi ve kurumsal SWOT analizi yapmak Paydaşları doğru tanımak ve projelere dahil olmalarını sağlamak Hareket ve zaman planı yapmak, bütçelemek Şirketin değer zincirinden faydalanmak Bir marka olarak konumlamak İzleme, değerlendirme, gelişme sürecini uygulamak Şirket süreçlerine katmak Çarpan etkisi yaratmak, sürdürülebilir, örnek alınabilir modeller geliştirmek

KSS Projelerimizde Başarı Faktörleri: Ülkemiz sorunlarına çözüm odaklı olmaları; Farkındalık yaratmaları; Sürdürülebilir, tekrarlanabilir, çarpan etkiye sahip olmaları; Şirket ve bayilerimizde uygulanabilmeleri; Tüm Türkiye’ye yayılabilir olmaları; Toplumsal kalkınmaya yarar sağlamaları; Topluluğumuzun öncü rolünü bir kez daha ortaya koyarak kamuoyunun dikkatini çeken model uygulamalar olmaları.

Amaç: Sürdürülebilir Kalkınma Sosyal Sorumluluk anlayışını tabana yaymak Toplumsal sorunlara karşı katılımcı bir tutum geliştirmek Yerel gelişimi destekleyici çalışmalar geliştirmek

Mesleki Eğitimde Değişim Teorisi Ekonomik ve sosyal kalkınma Mesleki eğitimin iyileştirilmesi Farkındalık Kişisel gelişim Eğitim kalitesi Ekonomik ve sosyal kalkınma MLMM Projesi, ilk aşamasında mesleki eğitimi özendirmek amacıyla staj destekli eğitim burs ve istihdam önceliği taahhütleri ile başlamıştır. Ancak proje kapsamında mesleki eğitime ilişkin olarak tespit edilen çok yönlü ihtiyaç ve sorunlar, bunların çözümünün daha kapsamlı bir müdahale ile mümkün olacağını göstermiştir. Bu nedenle, proje kapsamında ayrılan maddi kaynaklardaki kısıtlılığa rağmen, projenin müdahale alanının genişletilmesi kararlaştırılmıştır. Projenin mesleki eğitimin kapasitesini sürdürülebilir bir şekilde artırabilmesi için oluşturulması hedeflenen örnek okul/işletme işbirliği uygulamasına laboratuvar kurulumundan koçluk desteğine kadar birçok bileşen eklenmiştir. Bu isterleri gerçekleştirecek bir üçüncü parti olmaması inovatif bakış açıları gerektirmiştir. Böylece: Topluluk şirketlerinin katılımı ve ülke genelinde etki ayakları üzerinden hareket edilmiş; işbirlikleri ve kolektif çözümler ile proje güçlendirilmiştir. Bu sayede, proje kapsamında okullar ile alanlarında faaliyet gösteren şirketler arasında kurulan işbirlikleri kapsamında ortaya çıkan karşılıklı ihtiyaç analizleri doğrultusunda oluşturulan modelin kurumsal düzeyde sürdürülebilirliği ve örnek olarak aktarılabilirliği de sağlanmıştır.

Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’nin Ana Amaçları: Mesleki-teknik eğitimin ülke ekonomisi açısından önemi konusunda toplumun her kesiminde farkındalık yaratmak Bu konuda önder olarak devlet-özel sektör işbirliğinin tohumlarını atmak

Başlangıçta Öngörülen Kapsam MLMM Projesi Başlangıçta Öngörülen Kapsam PROTOKOL KAPSAMI (2006) Burs Staj İstihdam Önceliği

MLMM Projesi Döngüsü Gerçekleşen Kapsam: 2006-2011 FAZ (2006-2011) Farkındalık yaratma Burs Staj Laboratuvarlar Koçluk desteği Kişisel gelişim desteği Proje yarışmaları İstihdam Önceliği İzleme değerlendirme - Veri Temeli

MLMM Projesi Döngüsü Gerçekleşen Kapsam: 2011 + 2. FAZ (2011-2013+) Farkındalık yaratma Okul-işletme işbirliklerinin yaygınlaştırılması

Her yıl seçimlerde görev alan çalışan sayısı Değer Vesile – Diyarbakır Burs 81 ilde 264 okulda 8.118 öğrenciye aktif burs desteği verildi. Burs sistemi üzerinden 10.567 öğrenciye ulaşıldı. Kız öğrenciler arasında yüksek okul terk oranları ve Endüstri Meslek Liselerinde düşük kız öğrenci okullaşma oranlarına rağmen bursiyerlerin %44’ü kız öğrencilerden oluştu. Olumlu rol model öğrenciler oluşturuldu. Ders başarı oranları arttı. Mesleki eğitime devamlılık istekleri arttı. 200 Her yıl seçimlerde görev alan çalışan sayısı 32.215 Burs adedi 21 milyon 190 bin TL Burs bütçesi

Koçluk 76 20 580 Öğrencilerin istihdam edilebilirlikleri artırıldı. Değer Necati – İzmir Koçluk Öğrencilerin istihdam edilebilirlikleri artırıldı. Koçların sosyal becerileri geliştirildi. Koçların kurumsal bağlılıkları ve motivasyonları arttı. Koçların aile içi ilişkileri olumlu yönde etkilendi. Koçlar şirketlerinde değer katan model projeler üretmeye başladı. 76 Programın uygulandığı il sayısı 20 Koçluk desteği veren şirket sayısı 580 Koçluk programına dahil olan çalışan sayısı

Staj desteği veren şirket sayısı Gözde - İstanbul Değer Staj Staj talebinde bulunan öğrencilerin %80’ine staj imkanı sağlandı. Öğrencilerin istihdam edilebilirlikleri arttı. Kurum kültürü ve mesleki gereklilikler eğitim esnasında kazandırıldı. İstihdam hikayeleri oluşmaya başladı. Öncelikli istihdamların gerçekleştiği sektör: Otomotiv 20 Staj desteği veren şirket sayısı

Projede görev alan danışman sayısı Değer Politika Eğitim Reformu Girişimi ile “Meslek Eğitiminde Kalite İçin İşbirliği” kapsamında 4 yayın 1000’in üzerinde paydaşla paylaşıldı; ayrıca ERG ağına iletildi: Mesleki Ve Teknik Eğitimde Kalite: Strateji Belgesi Mesleki ve Teknik Eğitimde Güncellenmiş Durum Analizi Hayat Boyu Öğrenme Uluslararası Eğilimler Bilgi Notu Meslek Eğitiminde Ne Çalışıyor, Neden Çalışıyor? Okul-İşletme İşbirliklerine Dair Politika Önerileri “Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite için Strateji Belgesi” kapsamında önerilen bir çok politika MEB tarafından hayata geçirildi: MTE organizasyon yapısı iyileştirildi Alan seçimi 11. sınıfa kaydırıldı Ortaöğretime mesleki ders tanıtımları eklendi Temel becerilerin önceliği artırıldı Özel sektörün rolü artırıldı. Teşvikler getirildi Teknik öğretmenlerin sektörde eğitimine ilişkin proje başlatıldı MEB, Mesleki Yeterlilikler Kurumu, MESS Eğitim Vakfı, TOBB ETÜ gibi kuruluşlardan temsilcilerin yer aldığı proje danışma kurulunun yönlendirmeleri ile oluşturulan 6 Projede görev alan danışman sayısı 11 Projede görev alan akademisyen sayısı 27 İşletme 30 Meslek okulu

Lab ve Eğitim Merkezleri Model Arçelik: 8 Lab (Elektrikli Ev Aletleri) Samsun Kartal Atalar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İstanbul ) Adana Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İstanbul ) Konya Zeytinburnu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İstanbul ) Eskişehir Türk Telekom Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Diyarbakır) Trabzon Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Trabzon) Otokar: 1 Eğitim Merkezi (Otomotiv - Kaynak Atölyesi ile İş Yerinde Eğitim) İTO Vakfı Süleyman Taştekin Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İzmir) Abidinpaşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Ankara) Sakarya Demirtaşpaşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Bursa ) Ford Otosan: 3 Lab & 1 Eğitim Merkezi & 1 MYO (Otomotiv-Ölçüm) Ankara - Sincan Fatih Anadolu Meslek Lisesi, Teknik ve EML İstanbul - Kartal Yakacık And. Tek. Lis. ,Tek. Lis. VE EML Kocaeli - Karamürsel Endüstri Meslek Lisesi – 3CMM Ölçüm Laboratuvarı Eskişehir İnönü Endüstri Meslek Lisesi – Ford Cargo Teknik Eğitim Merkezi Kocaeli Üniversitesi Ford Otosan Meslek Yüksek Okulu Otokoç: 5 Eğitim Merkezi (Otomotiv - Okulum Yetkili Serviste Projesi ile İş Yerinde Eğitim) İzmir Deniz - Karamürsel 8 Şirket 5 Sektörde 7 Eğitim merkezi 1 Meslek lisesi 1 MYO

Hizmetiçi eğitim verilen öğretmen sayısı Lab ve Eğitim Merkezleri Model Tofaş Fiat: 11 Lab (Otomotiv) Türk Traktör: 3 Lab (Tarım Makinaları) İstanbul Şişli Endüstri Meslek Lisesi                                   Ankara Gazi Endüstri Meslek Lisesi İstanbul Samandıra Endüstri Meslek Lisesi                      Amasya Gökhöyük Endüstri Meslek Lisesi İstanbul Bağcılar Endüstri Meslek Lisesi                            Bursa Osmangazi Endüstri Meslek Lisesi Ankara Güvercinlik Endüstri Meslek Lisesi                      Adana Motor Meslek Lisesi  Yapı Kredi: 1 Meslek Lisesi İzmir Gaziemir Endüstri Meslek Lisesi                          Kocaeli - Gebze Çayırova Yapı Kredi Kız Meslek Lisesi Bursa Hürriyet Endüstri Meslek Lisesi                               Antalya Endüstri Meslek Lisesi      Samsun Endüstri Meslek Lisesi Kocaeli Endüstri Meslek Lisesi Diyarbakır Burhanettin Yıldız Endüstri Meslek Lisesi          Tüpraş: 4 Lab (Petro-Kimya) Kocaeli Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi İzmir Aliağa METEM Kırıkkale Bahşili H. Hidayet Doğruer Çok Programlı Lisesi Batman Endüstri Meslek Lisesi İstanbul Fiat Lab 29 Laboratuvar 400 Hizmetiçi eğitim verilen öğretmen sayısı

Yaygınlaştırma Model Kamil - Bursa Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi kapsamında oluşturulan model ve elde edilen başarılar devletlerarası kuruluşlar tarafından da örnek bir proje olarak sunulmaya başladı. 2012 yılında Uluslararası Çalışma Örgütü’ne (ILO) bağlı Gençlik İstihdamı Programı tarafından Avrupa’da gençlerin istihdamını destekleyen örnek uygulama olarak seçildi. Proje ILO’nun alandaki çalışmalarına esin oldu. 2013 yılında UNDP tarafından bölgede iyi örnek gösterilen MLMM, Global Alliance for Sustainable Employment (GASTE) oluşturulurken model alındı. Proje kapsamında oluşturulan okul-işletme modeli AB tarafından İK Geliştirme Hibe Programı şartnamesinde temel teşkil etti. 2014 yılında Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’nun (TİSK) düzenlediği ‘2014 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri’ Yarışması’nda etkililik, iyi uygulama, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik alanlarındaki başarısıyla “Büyük Ödül”ün sahibi oldu.

İrfan – Diyarbakır Model Yaygınlaştırma   2012 yılında Koç Topluluğu şirketlerinde görev yapan 550’den fazla çalışanın gönüllü desteği ile uygulanan “Meslek Lisesi Koçları Programı”nın yönetimini, Özel Sektör Gönüllüleri Derneği (ÖSGD) öncülüğünde iş dünyasına devrettik. 2012-2013 döneminde ÖSGD Üyesi Koç Topluluğu dışında 30 Şirket uyguladı, 310 Koç ile 7 ilde 55 okulda 1550 öğrenciye ulaştı! 2013-2014 döneminde ÖSGD Üyesi toplam 40 Şirket çalışanlarından 523 gönüllü Koç ile 9 ilde 73 okulda toplam 2000 öğrenciye ulaştı! Bizim bursiyerlerimizle beraber ulaştığımız toplam öğrenci sayısı 9668’e ulaştı! Meslek liselerine sivil toplum desteği için imkan sağlandı. STK ortaklıkları ile 2461 bursiyere çevre, girişimcilik ve bilgisayar eğitimi verildi STK işbirlikleri: Habitat için Gençlik, Genç Başarı Eğitim Vakfı, TEMA, ERG, ÖSGD, UNDP Gerçekleşen Erişim Rakamı MLMM 8118 + ÖSGD 1550 40 Şirket 523 Yeni MLK 9 İlde 73 Okulda 2000 Öğrenciye Ulaştı

Yaygınlaştırma İhtiyaç Analizi İşbirliği & Eşleşme Staj Yerleştirme Model Yaygınlaştırma  YEREL KALKINMA İÇİN OKUL-İŞLETME İŞBİRLİĞi PROGRAMI Bu Program ile Ne Değişecek? Okul-İşletme İşbirliği modelinin yaygınlaştırılması ve uygulama sayılarının artırılması mesleki eğitim kalitesini artırmaya katkıda bulunacaktır İşbirliklerinin odağında yer alan eğitim kurumu ve yöneticilerinin farkındalıklarının artması ile uygulamalar ivme kazanacaktır Mesleki eğitimin gelişiminde önemli rolü olan paydaşların yetkinliklerinin artırılması hayata geçirilen uygulamaların kalitesine katkıda bulunacaktır Bizim bursiyerlerimizle beraber ulaştığımız toplam öğrenci sayısı 9668’e ulaştı! Meslek liselerine sivil toplum desteği için imkan sağlandı. STK ortaklıkları ile 2461 bursiyere çevre, girişimcilik ve bilgisayar eğitimi verildi STK işbirlikleri: Habitat için Gençlik, Genç Başarı Eğitim Vakfı, TEMA, ERG, ÖSGD, UNDP Gerçekleşen Erişim Rakamı MLMM 8118 + ÖSGD 1550 İhtiyaç Analizi İşbirliği & Eşleşme Staj Yerleştirme Mezun Yerleştirme E-Öğrenme

MLMM’nin Paydaş Bazlı Kazanımları Öğrenciler: Kişisel Gelişim: Özgüvenlerinde artış oldu. Sosyal yönleri kuvvetlendi. Aile ve arkadaşlarıyla ilişkilerinde iyileşme gerçekleşti. Hedeflerinde büyüme oldu. Geleceğe yönelik daha net planları oluştu. Ders başarı oranları arttı. Mesleki eğitime devamlılık istekleri arttı. Sosyal konulara duyarlılık kazandılar. Zaman Yönetimi, İletişim, Girişimcilik, Yaratıcılık, Takım Çalışması konusunda farkındalıkları arttı. Özgeçmişleri güçlendi. İstihdam edilebilirliklerinde artış oldu. Mesleki Gelişim: Şirket/ Fabrika ortamını erkenden keşfettiler. İşyerinde beceri eğitimi aldılar Okullar: 264 okula çeşitli yatırımlar yapıldı. Diğer kurum ve kuruluşları meslek liselerine yönelik projeler geliştirmeleri yönünde teşvik etti. Özel sektörün konuya ilgisi ve desteği arttı, mesleki eğitimin geliştirilmesi için paydaşlara ulaşmak kolaylaştı. MLK modülleri tüm okulda uygulanmak üzere rehber öğretmenlere de sunuldu. Şirketler: Burs ile desteklenen kişisel gelişim eğitimleri alan öğrenciler şirketlerde staj yaptı ve mezun olan bursiyerleri istedikleri takdirde istihdam önceliği verildi. Çalışanlar açısından kurumlarının kendilerine böyle bir projede gönüllülük imkanı yaratması değer yarattı. Yürütülen insan kaynakları ve eğitim çalışmalarına alternatif ve efektif modeller üretildi. Gönüllü Şirket Çalışanları: Sorumlu vatandaşlık ve gönüllülük ruhu kazandılar. Kişisel gelişimlerine katkı sağlandı. Çalıştıkları kuruma bağlılıklarında artış oldu. Toplumsal bir sorunun çözümü için geliştirilmiş bir projenin parçası oldular. Kendilerini motive, daha aktif ve sosyal hissettiler. Aile ilişkilerinde olumlu yansımalar gözlemlediler.

Meslek Örgütleri Sektörel İşbirlikleri Sektörel İhtiyaçlar Teknolojik Yenililikler Yeni Pazar İmkanları Yeni Eğitmen İhtiyacına Sektörden Destek Eğitici Eğitimi & Ders İçerikleri MEB ile Temas & Protokol Ortak Bütçe & Yetkiler Fayda & Riskler Gözden Geçirilmeli Bir mesleki örgüt ve bir firma meslek liseleri eğitiminin gelişmesi için birlikte neler yapabilir? Rehber referansı: TİCARET ODASI VE FİRMALAR İŞBİRLİĞİ İLE YENİ BÖLÜM AÇILIYOR   Sektörün ihtiyaçları, yeni Pazar imkanları ve teknolojik yenilikler mesleki eğitim konusunda firma ve meslek örgütleri işbirliğini gerektirebilir. Bu noktada, yeni durum bütün yönleriyle gözden geçirilmelidir. Ortak mesleki eğitim girişiminin fayda ve olası riskleri belirlenmelidir. Ortak bir bütçe belirlenmeli, firma ve meslek birliğinin görev ve yetkileri ortaya konulmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı ile temas kurulmalı ve gerekli protokoller imzalanmalıdır. Eğitici eğitimleri, ders içerikleri, ders donanımları hazır edilmelidir. Okulun yeni eğitmen ihtiyacına sektörden destek sunulmalıdır. Bu süreçte neler yapılmalı?

http://www.mesleklisesimemleketmeselesi.com