SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Sistem Yaklaşımı.
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
KAMUDA HASSAS GÖREV.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK İÇERİK VE TASARIM : Hüseyin ÇELİK, Eyüp S. BAYHAN, Zeynep YAZICI ve Kalite Ekibi GÖRSEL SUNUM : REYYAN DEMİR EYLÜL 2013

AJANDA Büyümeyi Yönetmek için Süreç Yönetimi Neden Süreç Yönetimi? 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

Neden Süreç Yönetimi? Daha Düşük Maliyetle Daha Az Zamanda Daha Kaliteli Rekabet Gücünü Artıran Standartlara Uygun (ISO 9001, AS9100) Marka Değeri Yüksek İş ve Hizmet

Neden Süreç Yönetimi Yaklaşımı? Şirketinizin sonuç odaklı olmasını sağlar. Kaliteli, düşük maliyetli zamanında iş yapılır. Şirketinizin müşteri odaklı olmasını sağlar. İç ve dış müşterilerin ihtiyaçları dikkate alınır. Müşteri memnuniyetinin artırır. Gerekli yeni iş süreçleri belirlenir. Şirket faaliyetlerinin katma değeri artar. Süreçler için gerekli iş planları yapılır.

Neden Süreç Yönetimi Yaklaşımı? Yetkinliği yüksek ve işinde uzman çalışanlar kazanılır. İşe alım stratejilerinin gözden geçirilip geliştirilir. Bilgi ve teknoloji kaynakları etkili ve verimli kullanılır. Uygun IT kaynak kullanımı planlanır ve uygulanır.

AJANDA Süreç Yönetimi Süreç Nedir? ✓ Neden Süreç Yönetimi ? 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? Süreç Nedir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

İnsan, Bilgi, Teknoloji sürecin her noktasında yer alabilir. Süreç Nedir ? Süreç : Kaynakları kullanan ve girdilerin çıktılara dönüşümünün sağlanması için yönetilen faaliyet ya da faaliyetler grubu Karar Girdi Faaliyet Faaliyet Faaliyet Çıktı Hayır İnsan, Bilgi, Teknoloji sürecin her noktasında yer alabilir.

Minimum seviyede tutulmalı Süreç Yönetimi Minimum seviyede tutulmalı Katma Değer Yaratan Faaliyetler İş Akışını Sağlayan Faaliyetler Kontrol Faaliyetleri Müşteri Karar Girdi Faaliyet Faaliyet Faaliyet Çıktı Hayır Amaçlanan çıktıyı elde etmek için yapılması gereken faaliyetler

AJANDA Süreç Yönetimi Süreçlerin Hiyerarşisi Nedir? ✓ ✓ 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerin Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

Süreç Yönetimi Hiyerarşisi THY TEKNİK AŞ ANA SÜREÇ S S S S S S S S S S S S S ALT SÜREÇLER F F F F F F F F F F F F F FAALİYETLER Uçak Bakım Mühendislik Eğitim Kalibrasyon İmalat

AJANDA Süreç Yönetimi Süreç Yönetiminin Aşamaları ✓ ✓ ✓ 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

Süreç Yönetiminin Aşamaları 6 Aşamadan oluşur Kaynak Belirleme Analiz etme Planlama Uygulama Tasarım Sürekli İyileştirme

Şüreç Yönetim Aşamaları 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.

Şüreç Yönetim Aşamaları 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.

Şüreç Yönetim Aşamaları 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.

Şüreç Yönetim Aşamaları 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.

Şüreç Yönetim Aşamaları 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.

Şüreç Yönetim Aşamaları 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.

AJANDA Süreç Yönetimi Süreçler Nasıl Modellenir? ✓ ✓ ✓ ✓ 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

Süreçlerin Modellenmesi Süreçler makro seviyede ve akış şeması olarak modellenir. Alt süreçlerdeki herbir faaliyetin ve sorumluların modellenmesi ile oluşturulan detay şemalardır. Örneğin; tesellüm süreci, müşteri memnuniyetinin ölçülmesi süreci vb. Akış Şeması Olarak Modelleme Şirketin faaliyet sahasına göre alt süreçlerin genel olarak tanımlanmasıdır. Örneğin; şirket ana süreci, uçak bakım süreci, planlama süreci vb. Makro Seviyede Modelleme 1 En üst düzey yöneticilerin liderliğinde hazırlanmalı ve süreçlerin performansı izlenmelidir. 2 Müdür ve Şef düzeyinde hazırlanarak süreçlerin performansları izlenmelidir. 2

Süreçlerin Modellenmesi Süreç çiziminde kullanılan şekilller: Süreç Başlangıcı Süreç başlangıcı kenarları ince ovalleştirilmiş bir dikdörtgen ile gösterilir Süreç sonu ise kenarları kalın ovalleştirilmiş bir dikdörtgen ile gösterilir. Süreç içinde işlem bildiren bir aşama gösterilmek istenirse, bunun için dikdörtgen kullanılır ve şeklin içine gerçekleştirilen işlem yazılır. Süreç içinde başka bir süreç veya alt süreç gösterilmek istenirse kullanılır ve şeklin içine ilgili sürecin veya alt sürecin adı yazılır. Süreç Sonu Faaliyet Alt Süreç

Süreçlerin Modellenmesi Süreç çiziminde kullanılan şekilller: Karar Karar ve kontrol işlemlerini ifade etmek için kullanılır. Genelde soru cümleleri barındırırlar. Bir işlem sonucunda oluşan belge ya da doküman çıktısı yandaki şekil ile gösterilir. Süreç içerisinde, başka bir sürece veya altsürece gidilmek isteniyorsa kullanılır. Belge/Döküman Süreçler arası Link

AJANDA Süreç Yönetimi Süreçlerle İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

Süreç Yönetimi Yaklaşımı Süreçlerin İyileştirilmesi Süreçlerin Analiz Edilmesi Süreçlerin Tanımlanması ve Uygulanması S Tedarikçileri I Girdileri / Kaynakları P Aktiviteleri O Çıktıları C Müşterileri 2 Ara Kontrol Noktaları ve Kriterleri Sonuç Performans Göstergeleri ve Hedefleri Maliyet Zaman Kalite Maliyet Kalite

Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Şirket İhtiyaç ve Beklentileri Süreç Yönetimi PERFORMANS GÖSTERGELERİ Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Şirket İhtiyaç ve Beklentileri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri

Süreç Yönetimi İş Analizi Proje Yönetimi IT Sistem Analizi Stratejik Yönetim Hedeflerle Yönetim Risk Analizi (SMS ve ISGC Çalışmaları) İş Analizi Prosedürler(AS 9100, EASA, FAA) Proje Yönetimi IT Sistem Analizi Yalın Yönetim Etkin Kaynak Yönetimi Kaizen (İyileştirme) Re-engineering Çalışmaları Çalışan Eğitimleri İç Denetleme Adam Saat Planları

AJANDA Süreç Yönetimi Yöneticilerin Sürece Katkıları ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? ✓ Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları

Yöneticilerin Sürece Katkıları Süreç yönetimi yaklaşımını anlamak ve şirkette tüm çalışanlar tarafından benimsenmesini, çalışanların bu konuda eğitilmesini ve iş birliklerinin geliştirilmesini sağlamak. Süreç Yönetimi Yaklaşımını Benimsemek ve Tüm Çalışanlara Benimsetmek 1 Süreç yönetimi ile şirketin operasyonlarının etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak. Süreç Yönetiminin Uygulanmasını Sağlamak 2 3 İş analizi, risk analizi, yazılım geliştirme, yalın yönetim ve kaizen vb. gibi geliştirme / iyileştirme çalışmalarında süreç modelleri ve akış şemalarını ortak bir araç olarak kullanmak. Süreçleri iyileştirmede süreç modellerini aktif olarak kullanmak Süreçlerin önceliklendirilmesi, kritik süreçler ile hedeflerin belirlenmesi ve belirlenen hedeflerin her çeyrekte değerlendirilerek oluşan sapmalara göre iyileştirmelerin yapılmasını sağlamak. Süreç Yönetiminin Devamlılığını Sağlamak 4 5

Yöneticilerin Sürece Katkıları Süreç yönetimi ile ilgili araçların geliştirilmesine katkıda bulunmak. 5 Ekibinin / Şirketin süreç yönetiminde sonuç odaklı olmasını sağlamak 5 7 Müşterilerin ihtiyaçlarını dikkate alarak gerekli yeni iş süreçlerinin belirlenmesini ve katma değer oluşturacak şekilde faaliyetlerin planlanmasını sağlamak. Şirket içinde etkili ve verimli süreç uygulamalarını şirketin diğer bölümleriyle paylaşmak. 8 Başkanlık, müdürlük ve şeflik seviyesinde bu süreç modellerinin ve akış şemalarının takip sorumlularını belirlemek ve belirli aralıklarla gözden geçirilmesini sağlamak. 9

Planla Uygula İzle Önle Yöneticilerimizden Beklentilerimiz Müşteri beklentileri ve şirket hedefleri doğrultusunda süreçler belirlenmeli ve tanımlanmalı Belirlenmiş olan süreçlerin uygulanmasını sağlamalı Süreç performansını sürekli iyileştirmek için tedbir alınmasını ve gerekli düzeltici\ önleyici faaliyetlerin uygulanmasını sağlamalı Süreçleri ve ürünü /hizmeti; politikalara, hedeflere ve ürün şartlarına göre izlenmesini, ölçülmesini ve sonuçların rapor edilmesini sağlamalı Önle İzle

Süreç Yönetimi ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ Neden Süreç Yönetimi ? 1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? ✓ Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?

Teşekkür Ederim!