HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

EVDE BAKIM HİZMETLERİ SUNUMU HAKKINDA TEBLİĞ
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Bankacılık Etik İlkeleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
Sistem Analizi ve Planlama
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Merkezi Randevu Sistemi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
Akreditasyon ve Hastane Enfeksiyonlarının Kontrolü
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
İSTANBUL, DÜZCE, ESKIŞEHIR OCAK 2010 DR. MUSTAFA ATASOY, BAŞHEKIM YRD. DR. ŞAHIN ASLAN, BAŞHEKIM YRD. DR. ADEM DURSUN, BAŞ MÜDÜR ALI ÖZSOY, MÜDÜR.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Dr. Mehtap Türkay Ankara SÇS Akdeniz Üniversitesi İşyeri Sağlık Birimi.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
YÖNETİM KURULU GENEL DİREKTÖR
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü www.ufukcebeci.com

HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI - JCI ISO 9001 KALİTE YÖNETİM STANDARDI ISO 18001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ ST. ISO 22000 GIDA GÜVENLİĞİ ST. ISO 14001 ÇEVRE YÖNETİMİ ST. ISO 27001 BİLGİ GÜVENLİĞİ ST.

JCI AKREDİTASYONU I)Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği II)Hasta Hakları III)Hastaların Değerlendirilmesi IV)Hasta Bakımı V)Hasta ve Yakınlarının Eğitimi VI)Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği VII)Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü VIII)Yönetim, Liderlik ve Yönlendirme IX)Tesis Yönetimi ve Güvenliği X)Çalışanların Niteliği ve Eğitimi XI)Bilgi Yönetimi XII)Hasta Güvenliği

Kalite Yönetim Sisteminin Genel/Dokümantasyon Şartları 1)Doküman Yönetimi (JCI, ISO 9001, 18001, 22001, 14001, 27001) 2)Kayıtların kontrolü (JCI, ISO 9001, 18001, 22001, 14001) 3)Bilgi yönetim planı (JCI, ISO 27001) 4)Hasta kayıtları (TÜM STANDARTLAR) 5) El kitabı (ISO 9001)

Yönetim Sorumluluğu 1)Organizasyon şeması (TÜM STANDARTLAR) 2)Misyon, vizyon (JCI) 3)Kanun ve mevzuatlara uyulduğunun belgelenmesi (TÜM STANDARTLAR) 4)Yönetim gözden geçirme (TÜM STANDARTLAR) 5)Üst yönetimin kalite yönetim sistemine kaynak ayırması (TÜM STANDARTLAR) 6)Kurum içi iletişim (TÜM STANDARTLAR)

Kaynak Yönetimi 1)Personel görev, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması (ISO+JCI, ..) 2)Standart personel dosyası (ISO+JCI) 3)Kadro planlama (JCI) 4)Eğitim kayıtları (TÜM STANDARTLAR) 5)CPR eğitimi (JCI) 6)Tıbbi kadrolarda yetkilendirme (JCI) 7)Performans değerlendirme (JCI)

Kaynak Yönetimi 8)Tesis yönetimi (TÜM STANDARTLAR) 9)Yangın ve diğer acil durumlar için plan, tatbikatların kayıtları (ISO 18001+JCI) 10)Doğal afet, salgın ve toplumsal olaylara karşı plan (ISO 18001 +JCI) 11)Tehlikeli madde yönetimi (ISO 18001 , JCI, 14001) 12)Atık yönetimi (JCI+ 14001) 12)Medikal cihaz ve destek sistemlerin denetimi, testi ve bakımı (ISO 9001+JCI)

Ürün Gerçekleştirme 1)Hasta kabul süreci ve kriterleri (Acil servis, yoğun bakım/özelleşmiş servisler) (JCI, ISO 9001) 2)Bakımın sürekliliğinin sağlanması (Tıbbi kayıtlara ulaşabilme,tanısal/tedavi birimlerinde koordinasyon vs.) (JCI, ISO 9001) 3)Kurum içi hasta transfer süreci (JCI) 4)Taburculuk özeti (Epikriz) (JCI) 5)Kurum dışı hasta transfer süreci (JCI)

Ürün Gerçekleştirme 6)Hasta hakları (ISO 9001, ISO 18001+JCI) 7)Hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi (ISO 9001, 18001+JCI) 8)Hasta ve yakınlarının onayının alınması (ISO 9001+ ISO 18001+JCI) 9)Hasta mahremiyeti ve mülkiyeti (ISO 27001, JCI, ISO 9001)

Ürün Gerçekleştirme 10)Hasta değerlendirme kriterleri (süre, içerik vs.) (JCI, ISO 9001) 11)Hasta değerlendirme bulguları ve bunların kayıt altına alınması (JCI, ISO 9001) 12) Laboratuar güvenlik programı (ISO 18001, JCI, ISO 9001) 13)Laboratuar kalite kontrol programı (ISO 9001+JCI)

Ürün Gerçekleştirme 14)Radyasyon güvenlik programı (ISO 18001, 9001, JCI) 15)Radyoloji kalite kontrol programı ISO 18001, 9001, JCI) 16)Tanısal cihazlar yönetim programı (Cihaz seçimi, alımı, envanteri, bakımı, kalibrasyonu vs.) (ISO 18001, 9001, JCI)

Ürün Gerçekleştirme 17)Hasta bakım planları ve kayıt altına alınması (ISO 18001, 9001, JCI) 18)Klinik uygulama kılavuzları (JCI) 19)Yüksek riskli hasta bakımı (JCI) 20)Anestezi öncesi / anestezi sırasında / anestezi sonrasında değerlendirme (JCI) 21)Cerrahi bakım planı ve kayıt altına alınması (JCI)

Ürün Gerçekleştirme 22)İlaç yönetimi (JCI) 23)İlaçların depolanması (ISO 14001, 9001, JCI) 24)Besinlerin hazırlanması, saklanması, taşınması ve dağıtımı (ISO 22001, 9001, 18001, JCI) 25)Ağrı yönetimi (JCI) 26)Hasta ve yakınlarının eğitimi (ISO 9001, 18001, JCI)

Ürün Gerçekleştirme 27)Tasarım ve geliştirme (planlama, girdiler, çıktılar, gözden geçirme, doğrulama, geçerli kılma) (ISO) 28)Satın alma süreci, tedarikçi seçme ve değerlendirme (ISO)

Ölçme, Analiz ve İyileştirme 1)Kalite iyileştirme ve hasta güvenlik programı (ISO 9001, 18001, 22001,JCI) 2)Süreçlerin analizleri, süreç/bölüm endikatörleri (ISO 9001+JCI) 3)Uygun olmayan hizmetin kontrolü (ISO 9001) 4)Düzeltici ve önleyici faaliyetler (TÜM STANDARTLAR) 5)İyileştirme faaliyetleri (TÜM STANDARTLAR) 6)İç denetimler (TÜM STANDARTLAR) 7)Enfeksiyon önleme ve kontrolü programı (ISO 9001, 18001, 22001,JCI)

STANDARTLAR VE HKS HKS FMEA: BELLİ ORANDA BİR KARIŞIM JCI VE STANDARTLAR ZORUNLU (ISO 9001 VE HKS HARİÇ) HKS BELLİ ORANDA BİR KARIŞIM TÜM STANDARTLARLA İLİŞKİLİ UYGULAMADA YER YER EKSİKLER VE YANLIŞ YORUMLAR

GELECEK? - STANDARTLARIN KAPSAMI - İSTEKLERİ ARTACAK - ENTEGRASYON? - BU STANDARTLARI BİR AN ÖNCE KULLANMAYA BAŞLAMAK EN DOĞRU İŞ

Kaynaklar - İLGİLİ STANDARTLAR - Dr. Aylin Yaman Ankara Güven Hastanesi Kalite Yönetim Bölümü

TEŞEKKÜRLER