KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Dünya ile bağlantınız İNTERNET VE AĞ.
AKILLI FAKS.
2012
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Siber Güvenlik ve Kara Para Aklama BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM-
Deniz’e Hoşgeldiniz.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İNTERNET.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
SAMET UÇAR
İletişim Araçları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
FUAR TURİZMİ FUAR NEDİR?.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Neden Bilişim
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
E-iskonto.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK BERBER DANIŞMAN:HARUN BAYER

ELEKTRONİK TİCARET TAHRİSEL GELİŞİMİ Elektronik ticaret 1960’lı yıllardan itibaren özellikle ABD’de Elektronik Veri Alıverişi(EDI) tekniği ile elektronik ticaret yapılmaktaydı. EDI tekniği, işletmelerin bilgisayar sistemleri arasında ticari işlem yapmayı sağlayan, standart dokümanların iletilmesine imkan veren bir faaliyettir ve herkese açıktır.

1980 yıllarında ise gelişmiş ülkelerde büyük ölçekli işletmeler EDI uygulamasına geçmeye başlamıştır. 1990 lardan itibaren ise geniş ölçüde özel ağlar VAN (the vaule-added network) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İş süreçlerine ilişkin belge ve dökümanların bir bilgisayardan başka bir bilgisayara aktarılmasına denir.

E-ticaretin gelişim sürecinin doğal olarak, Internet'in gelişimine paralel olduğu gözlenmektedir. E-ticaret kavramı; herkese açık elektronik ağ üzerinden gerçekleştirilen ticari faaliyetleri ifade etmektedir. E-ticaretin gelişim sürecinin

EDİ farklı kuruluşlardaki uygulamalar arasında veri değişimi şeklinde tanımlanmaktadır: Hızlı ve doğru veri akışı Daha etkin denetim yöntemlerinin geliştirilmesi Üretkenliliğin ve karlılığın artması İş ilişkilerini geliştirilmesi Müşteri memnuniyetinin ve rekabet gücünün arttırılmasını sağlar

GELENEKSEL TİCARET Geleneksel ticaret ise elektronik ticaretin alt kademesi olarak görülür. Nedeni ise oneline üzerinden değil de Görüşmelerle Dergilerler Reklamlar Telefonlarla Yazılı form, fax vb….

ELEKTRONİK TİCARET VE GELENEKSEL TİCARETİN KARSILAŞTILMASI Elektronik ticaretin geleneksel ticarete göre pek çok avantajları mevcuttur. İşlemlerin gerçekleştirilmesinde standart işlem yapmamızı sağlayan bilgisayar ağları,üretimden tüketime kadar olan zincirde ve tedarikte kolaylığını sağlar.

Mal ve hizmetlerin elektronik alışverişi Tanıtım reklam ve bilgilendirme Sipariş verme Araştırma yapma Elektronik banka işlemleri ve fon transferi Geleneksel ticaret ifadesiyle, elektronik ticaretin sağladığı imkanlardan faydalanmadan yapılan ticaret kastedilmiştir.

İşlem maliyetlerinin azalması. Ürün geliştirmenin hızlanması. Tüketici tepkilerinin hızla alınabilmesi,sunulan ürün seçeneklerinin çokluğu. Tüketicilerin aldıkları ürünleri evlerinde teslim alabilmeleri. Pazara oranla maliyetlerin daha düşük olması. Nakit ödemeler yerine kredi kartı veya isteğe bağlı siparişlerde kapıda ödemenin olması. İstenilen bilgilere kolay ulaşabilmemiz.(ZAMAN)

Geleneksel ticarette yapılan sosyal görüşmeler artık günümüzde online ortamda yerini almıştır. Artık hemen hemen herkesin facebook, twitter var ve teknolojinin sürekli ilerlemesiyle birlikte akıllı telefonlar, tabletler yerini almıştır Eğitimi göze alırsak elektronik bilgi teknolojisi sayesinde online ortamda uzaktan eğitim, finans , bankacılık, havale işlemlerimizi yapabiliriz. Alıcı ve satıcının biraraya gelmeleri gerek kalmıyor.

DEZAVANTAJLARI İSE Bir çok acılan yeni siteler müşteriler karşısında hemen güven kazanamaması Fiyatların normalden daha düşük olması bazı tereddütleri yaratması Ürünlerin piyasaya ulaşım sorunları Facebook twitter gibi sosyal sanal alemlerin özel hayatın korunmaması Alt yapı, yasal sorunların olması ve kredi kartlarının alışverişte bilinçsizce kullanılması

GELENEKSEL TİCARET: Bir ürünün markalaşma süresi 10 yıl iken ELEKTRONİK TİCARET:Bir ürünün markalaşma süresi 2 yıla düşmüştür. Ayrıca :

KAYNAKÇA http://www.elektronikticaretrehberi.com/e-ticaret_genel_bilgiler.php http://www.e-ticaret.gov.tr/ www.igeme.org.tr/TUR/ETRADE/etkk/teknik http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik_ticaret http://www.eticaret.com/ http://www.bilginet.com.tr/ http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/Burcu%20KES%C4%B0C%C4%B0%20-%20Halil%20EL%C4%B0BOL/Elektronik%20Ticaret%20.pdf