Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
C HILDHOOD N ONSPECIFIC A BDOMINAL P AIN IN F AMILY P RACTICE I NCIDENCE, A SSOCIATED F ACTORS, AND M ANAGEMENT M ARIEKE J. G IETELING, MD; Y VONNE L ISMAN.
HASTANE BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİ
Aile Hekimleri İçin Bir Elektronik Takip Veritabanı Ailem 1.0
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
İNTERNET.
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Türkiye’de Sağlık Hukuku Pratikte Çözüm Önerileri Dr. Hasan ERAYDIN Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu Başkanı
Merkezi Randevu Sistemi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Aktürk,
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Klinik Yetiştiricilik
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Hastalık ve Mortaliteyi Azaltmada Genel Sağlık Kontrolleri Dr. Mustafa Kürşat ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
TEST – 1.
AMAÇ Bu eğitim toplantısının amacı katılımcılarına kodlamanın genel esasları hakkında bilgi vermek, ICPC kodlama sisteminin anlaşılmasını sağlamaktır.Bu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
23. Klinik bilgi sistemleri
PERİYODİK SAĞLIK MUAYENESİ
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Ek-2 Örnekler.
BİRİNCİ BASAMAKTA KAYIT TUTMA
Diferansiyel Denklemler
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
EPİKRİZ RESMİ OLARAK GEÇERLİ BİR SAĞLIK RAPORU DEĞİLDİR.
BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KİŞİSEL SAĞLIK KAYDI SİSTEMİ
Aile Hekimliğinde Sağlık Kayıtları
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Aile Hekimliğinde Sağlık Kayıtları
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
1 Yrd. Doç. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD,Konya TIBBİ KAYITLAR TIBBİ KAYITLAR.
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
Eğitim-Öğretim Yılı Doç.Dr. Mustafa AYDIN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Sosyal Güvenlik Kurumu KASIM 2007 M E D U L A G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı.
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Tıbbi Kayıt Tutma

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Elde bir yol haritası olunca çıkışı bulmak ne kadar hızlı ve kolay Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Tıbbi Kayıtlar Birinci Basamak Hekiminin Yol Haritasıdır ! Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Bu sunumun sonunda katılımcıların tıbbi kayıt tutma hakkında bilgilenmeleri ve tıbbi kayıt tutmanın önemini kavramaları amaçlanmaktadır. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Hedefler Kayıt tutmanın birinci basamak sağlık hizmetlerindeki önemini kavramak Kayıt tutma gerekçeleri hakkında bilgi sahibi olmak Kayıt çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklar Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Tanım Kayıtlar bir sağlık merkezinde bulunan hastayla ilgili bilgilerdir. Bu bilgi elektronik veya kağıt üzerinde olabilir Kayıtlar nerede ve nasıl saklandıklarına bakılmaksızın, bireyle ilgili herhangi bir zamana ait biyopsikososyal bilgilerdir Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Sağlık bakımında elimizdeki en önemli güç olan Kayıt = Bilgi = Güç Sağlık bakımında elimizdeki en önemli güç olan bilginin unutulmak ve yok edilmek yerine hastalıklarla daha sonraki mücadelemizde kullanmak üzere saklamamız bizi daha güçlü yapacaktır. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Aramızda poliklinik yapan arkadaşlardan kayıt tutanlar neden kayıt tuttuklarını bizimle paylaşırlar mı? Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Kayıt Tutmak Neden Önemlidir? Tıbbi karar vermede yardımcı olur (birçok hastalıkta veriler ancak hastanın eski verileri ile karşılaştırılabildiğinde anlam kazanmaktadır. Örn. Akc.ve memedeki lezyonun veya tiroid nodülünün büyüklüğü geçen yıla göre değişmiş mi?) Bireylerin kendi sağlıklarının sorumluluğunu paylaşmaya yardım eder Yasal bir zorunluluktur Yasal çatışmalarda hastayı ve hekimi korur Ekonomik yararları vardır Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Kayıt Tutmak Neden Önemlidir? Epidemiyolojik veri sağlar Sağlık istatistikleri çıkarmamızı sağlar Muayenehane yönetimine destek olur Risk yönetimi sağlar Kalite iyileştirme aracıdır İletişim aracıdır Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Kayıt Çeşitleri Metoda göre; Kaynağa dayalı Probleme dayalı Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Kaynağa dayalı Kolay ve çabuk yazılabilir, esnek Eksik bilgi kaydetme ihtimali yüksek, bilgiye ulaşmak zor Kaynaktan alınan veriler olduğu gibi sırayla kaydedilir (kaynak; hasta, hasta yakını, laboratuvar vs). Hastanelerimizin birçok kliniğinde gördüğümüz boş bir sayfaya kayıt tutma ve biriken sonuçların dosyaya üst üste eklenmesi gibi. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Probleme dayalı Esnek değil, kaydetmek eğitim ve zaman gerektiriyor Sistematik, verilere ulaşmak kolay Problemi olan hasta ön plandadır. (Safra kesesi hastalığı değil safra kesesi hastalığı olan birey) Tutulacak kaydın yeri önceden belirlenmiştir. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Kullanılan malzemeye göre; Kağıda dayalı tıbbi kayıt hasta dosyaları, hasta kartları, bilgi notları… Elektronik tıbbi kayıt Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

BEN HERŞEYİ KAFADA TUTARIM. NE KAYDI MAYDI BE. BEN HERŞEYİ KAFADA TUTARIM. Bunların yanında hiçbir kayıt tutmayıp ‘’ben hastalarımı hatırlarım’’ diyen hekimlerde var.

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Hangi yöntem veya malzeme kullanılırsa kullanılsın, önemli olan hasta kaydının Sistematik Mantıklı Sürekli olmasıdır Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Hangi Verileri Kaydedelim? Tanıtıcı bilgiler: yaş, cins, iş, eğitim, aile yapısı... Risk faktörleri: alkol, sigara, yaşam tarzı, boy ... Allerji ve ilaç reaksiyonları Problem listesi Özgeçmiş: hastalıklar, ameliyatlar . . . Veritabanı: esas problem, hikaye, muayene, lab. Tedavi planı: danışmanlık, eğitim, ilaç . . . Seyir notları: P S O A P formatında Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi PSOAP Problem Hastanın belirttiği veya hekimin saptadığı her şey Subjektif Hastanın hissettikleri veya düşündükleri Objektif Hekimin bulguları Assesment (Değerlendirme) Hekimin değerlendirmesi Plan Reçete, konsültasyon, danışmanlık, kontrol vizitesi.. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Bu bilgiler hasta dosyasının başında olmalı ve problem listesi ilk bakışta görülmeli. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Probleme dayalı tıbbi kayıtta verilerin kaydedilecekleri yerler bellidir. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Nelere Dikkat Etmeliyiz? Amerikan Aile Hekimleri Birliği’nin iyi bir tıbbi kayıt için 20 önerisi. Nelere Dikkat Etmeliyiz? 1.     Hasta kaydındaki her sayfada hasta adı veya dosya numarası bulunmalı. 2.      Kişisel/biyografik bilgiler içerisinde hastanın adresi, iş vereni, ev ve iş telefonları ve evlilik durumu bulunmalı. 3.     Her türlü tıbbi kaydın başına kimin tarafından kaydedildiği yazılmalı. 4.      Kayıtların hepsinde tarih bulunmalı. Kayıt, herkes tarafından okunaklı olmalı Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Nelere Dikkat Etmeliyiz? 6. Problem listesinde önemli tıbbi durumlar ve hastalıklar belirtilmeli. 7.      İlaç allerjileri ve yan etkileri belirgin bir şekilde kaydedilmeli. Eğer bu konuda bilgi yoksa bilgi olmadığı da yazılmalı. 8.      Özgeçmişte önemli kazalar, ameliyatlar ve hastalıklar yazılmalı. 9. 14 yaşın üzerindeki hastalar için sigara, alkol ve madde kullanımı sorgulanmalı. 10. Hikaye ve fizik muayenede hastanın başvuru nedeniyle ilgili yeterli bilgi bulunmalı. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Nelere Dikkat Etmeliyiz? 11.  Laboratuar ve diğer testler uygun bir şekilde kaydedilmeli. 12.  Tanılar bulgularla uyumlu olmalı. 13.  Tedavi planı bulgularla uyumlu olmalı. 14.  Takiple veya bir sonraki muayene ile ilgili not bulunmalı. 15.  Bir önceki vizitte çözülememiş problemlere sonraki vizitelerde değinilmeli. 16.  Yetersiz veya aşırı konsültan kullanımı gözden geçirilmeli. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Nelere Dikkat Etmeliyiz? 17.  Konsültasyon istenmişse konsültan notu da dosyada bulunmalı. 18.  Konsültasyon, laboratuvar ve diğer görüntüleme raporları yeniden incelenmesi mümkün olacak şekilde dosyalanmalıdır. 19.  Aşılama kaydı bulunmalı. 20.  Koruyucu bakım ve tarama servisleri kurumun uygulama pratikleri doğrultusunda kaydedilmeli. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Yasal Sorunlar Bazı durumlarda 2-3 yıl sonra mahkemeye çağrılabilirsiniz. Yaptığınız işlemleri hatırlamanız mümkün olmayabilir. Mahkemeler kaydedilmemiş bir olayı yapılmamış kabul etme meylindedir. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Yasal Sorunlarla Karşılaşmamak İçin; Her yaptığınızı mutlaka kaydetmelisiniz. (Telefonla verdiğiniz bilgi ve danışmanlık dahil) Dosyanın her sayfasına hastanın adı yazılmalı. 3. Kayıtlarda kurşunkalem kullanmamalısınız. 4. Hasta ve meslektaşlarınız hakkında küçük düşürücü ve incitici not tutmamalısınız. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Hasta kendini daha iyi hissediyor diye anlamı belirsiz ifadelerden kaçınmalısınız. Kayıtlarda değişiklik yapacaksanız, karalamak yerine üzerini tek çizgi ile çizmeli, köşesine değişiklik tarihini yazmalısınız. Hastanın koopere olmadığını belirtmişseniz nedenini yazmalısınız. 8. Hasta bir testin yapılmasını reddediyorsa, bunu belirtmeli ve testi neden istediğinizi yazmalısınız. Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi Hastanız, ‘ben kayıt dosyamı evimde bulundurmak istiyorum. Size kontrole geldiğimde yanımda getiririm’ dese nasıl bir tepki verirsiniz? Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Yaşam Boyu Sağlık Bilgisi Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Tıbbi Kayıtlar Birinci Basamak Hekiminin Yol Haritasıdır ! Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi