WEBQUEST Ali ÇİMEN
Ağaraştırması(WebQuest)nedir? Ağaraştırması 1995 yılında Dodge tarafından geliştirilmiştir. Ağ araştırması öğrencilerin bilgilerin tümüne yada bir kısmına internet kaynaklarından ulaştığı araştırmalardır.
Ağ araştırmalarında temel olarak gerçekleştirilmesi beklenen dört hedef vardır Öğrenci motivasyonu ve orijinallik: Öğrencileri motive edebilmek için öğretmenin, onların kişisel olarak ilgilerini çeken bir ağ araştırması oluşturması gerekir. Düşünce becerilerinin geliştirilmesi: Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri uyarlamaları beklenir. Bu amaçla; yapıcı beceriler geliştirebilir,hipotez kurabilir ve sonuçlar çıkarabilir
İşbirliğine dayalı öğrenme: Ağ araştırması etkinliği grupla birlikte çalışmayı öğretmek ve teşvik etmek için idealdir. Süreç ve erişim: Ağ araştırmaları önceki ve sonraki etkinliklere bağlantılar içermelidir.
Uzun süreli ağ araştırmalarının düşünme becerileri Karşılaştırma: Olgular arasında benzerlik e farklılıkları tanımak ve bunları ifade etmek. Sınıflandırmak: Olguları niteliklerine göre tanımlana bilir kategorilerde gruplamak. Tümevarım: Gözlemler veya analizlerden bilinmeyen genellemeler veya ilkeler çıkarmak. Ortaya çıkarmak: Verilmiş ilkeler ve genellemelerden belirtilmemiş ilkeler ve koşullar çıkarmak.
Hataları analiz etme: Farklı düşünce ve yaklaşımlardaki hataları tanımak ve bunları ifade etmek. Destek oluşturma: Yapılan bir önerinin veya desteğin temelini oluşturmak. Soyutlama: bilginin temelini oluşturan temayı veya genel desenini tanımak ve bunu ifade etmek. Bakış açılarını analiz etmek: Konular hakkında kişisel bakış açılarını tanımak ve bunları ifade etmek.
Özellikleri Genellikle grup etkinliklerinden oluşur ve öğrenciler için rol oynama içerir. Tek veya birden fazla disiplini kapsayabilir. Kısa veya uzun süreli ağ araştırmaları bir öğrencinin zamanını en iyi şekilde kullanması için kasıtlı olarak tasarlanmıştır.
Ağaraştırmasının Bölümleri Ağ araştırmaları 6 basamaktan oluşmaktadır. Giriş(introduction) Göre(task) Süreç(process) Bilgi Kaynakları(resources) Değerlendirme (evaluation) Sonuç (conclusion)
Giriş: Konu hakkında kısa bilgi içerikli ve öğrenciyi araştırma yapmaya yöneltmek ve konuya ilgisini çekmektir. Görev: Verilen görev ve öğrencinin üstlendiği rol tanıtılır. Süreç: Bu basamak bir ders planı gibi düşünülebilir. Öğrencilerin araştırmalarını gerçekleştirirken yapacakları işlem basamakları ve rollerini anlatır.
4. Bilgi Kaynakları: Konu ile bağlantıların(link) sunulduğu basamaktır 4. Bilgi Kaynakları: Konu ile bağlantıların(link) sunulduğu basamaktır. 5. Değerlendirme: Öğrencilerin nasıl değerlendirecekleri belirtilmektedir. 6. Sonuç: Giriş bölümünün tam tersidir.