WEBQUEST Ali ÇİMEN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Öğrenme-Öğretme Süreci
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
REHBERLİK.
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
21. Yüzyıl Öğreneni.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Öğretim Durumlarını Planlama
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bilgisayar Destekli Öğretim
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Hazirlayan: Zeynep Turan Atatürk Üniversitesi BOTEB-III
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
21. YY BECERİLERİ.
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

WEBQUEST Ali ÇİMEN

Ağaraştırması(WebQuest)nedir? Ağaraştırması 1995 yılında Dodge tarafından geliştirilmiştir. Ağ araştırması öğrencilerin bilgilerin tümüne yada bir kısmına internet kaynaklarından ulaştığı araştırmalardır.

Ağ araştırmalarında temel olarak gerçekleştirilmesi beklenen dört hedef vardır Öğrenci motivasyonu ve orijinallik: Öğrencileri motive edebilmek için öğretmenin, onların kişisel olarak ilgilerini çeken bir ağ araştırması oluşturması gerekir. Düşünce becerilerinin geliştirilmesi: Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri uyarlamaları beklenir. Bu amaçla; yapıcı beceriler geliştirebilir,hipotez kurabilir ve sonuçlar çıkarabilir

İşbirliğine dayalı öğrenme: Ağ araştırması etkinliği grupla birlikte çalışmayı öğretmek ve teşvik etmek için idealdir. Süreç ve erişim: Ağ araştırmaları önceki ve sonraki etkinliklere bağlantılar içermelidir.

Uzun süreli ağ araştırmalarının düşünme becerileri Karşılaştırma: Olgular arasında benzerlik e farklılıkları tanımak ve bunları ifade etmek. Sınıflandırmak: Olguları niteliklerine göre tanımlana bilir kategorilerde gruplamak. Tümevarım: Gözlemler veya analizlerden bilinmeyen genellemeler veya ilkeler çıkarmak. Ortaya çıkarmak: Verilmiş ilkeler ve genellemelerden belirtilmemiş ilkeler ve koşullar çıkarmak.

Hataları analiz etme: Farklı düşünce ve yaklaşımlardaki hataları tanımak ve bunları ifade etmek. Destek oluşturma: Yapılan bir önerinin veya desteğin temelini oluşturmak. Soyutlama: bilginin temelini oluşturan temayı veya genel desenini tanımak ve bunu ifade etmek. Bakış açılarını analiz etmek: Konular hakkında kişisel bakış açılarını tanımak ve bunları ifade etmek.

Özellikleri Genellikle grup etkinliklerinden oluşur ve öğrenciler için rol oynama içerir. Tek veya birden fazla disiplini kapsayabilir. Kısa veya uzun süreli ağ araştırmaları bir öğrencinin zamanını en iyi şekilde kullanması için kasıtlı olarak tasarlanmıştır.

Ağaraştırmasının Bölümleri Ağ araştırmaları 6 basamaktan oluşmaktadır. Giriş(introduction) Göre(task) Süreç(process) Bilgi Kaynakları(resources) Değerlendirme (evaluation) Sonuç (conclusion)

Giriş: Konu hakkında kısa bilgi içerikli ve öğrenciyi araştırma yapmaya yöneltmek ve konuya ilgisini çekmektir. Görev: Verilen görev ve öğrencinin üstlendiği rol tanıtılır. Süreç: Bu basamak bir ders planı gibi düşünülebilir. Öğrencilerin araştırmalarını gerçekleştirirken yapacakları işlem basamakları ve rollerini anlatır.

4. Bilgi Kaynakları: Konu ile bağlantıların(link) sunulduğu basamaktır 4. Bilgi Kaynakları: Konu ile bağlantıların(link) sunulduğu basamaktır. 5. Değerlendirme: Öğrencilerin nasıl değerlendirecekleri belirtilmektedir. 6. Sonuç: Giriş bölümünün tam tersidir.