İleri Denetim ve Muhasebe Düzenleme Programı Modül 12 – Bir Finansal Düzenleyici Perspektifinden Yasal Denetimin Kalitesinin Geliştirilmesi Sunan: Geraldine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

Uluslar arası Muhasebeciler Federasyonu
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Bankacılık Etik İlkeleri
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
(c) Rita Ilisson Dec Estonya’da IAS/IFRS IAS/IFRS ve KOBİ’ler Rita Ilisson Üye, IASB Standartlar Danışma Konseyi Başkan, Estonya Muhasebe.
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
AB’nin Etik ve Bağımsızlık ile ilgili Gerekliliklerinin Kabul Edilmesi ve Uygulanması - Polonya’dan Öğrenilen Dersler Maria Rzepnikowska Polonya Ulusal.
Denetçinin Sorumluluğu
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
Slide 1 Kurumsal Mali Sorumluluk ve Muhasebe Standartları « Dördüncü Yönerge » - yıllık hesaplar 1978 « Yedinci Yönerge » - konsolide hesaplar 1983 – Değişiklikler.
29 Kasım Direktifin Uygulanması Macaristan’da Kamu Gözetimi Katalin Fekete Başkan Yardımcısı Macaristan Denetçiler Odası.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
Türmob Yönetim Kurulu Üyesi Antalya YMM Denetim Ve Tasdik Sempozyumu
ÖZKAYNAĞIN İŞLEVİ EKONOMİK VE FİNANSAL KRİZ DÖNEMLERİNDE BANKANIN SÜREKİLİĞİNİ SAĞLAMAK FAALİYET ZARARLARININ KARŞILANMASI GÜVEN VERME KURULUŞ DÖNEMİNDE.
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Banka muhasebesi, banka işlemlerinin hesap ve defter sistemlerini ve bunların uygulama şekillerini inceleyen muhasebe sistemidir. Bankacılık Kanunu’nun.
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARININ VE DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI DÜZEYDE UYUMLAŞTIRILMASI Paul Boyle Başkan DÜNYA BANKASI İLERİ MUHASEBE VE DENETİM.
Slide 1 AB Müktesebatı Muhasebe ve Denetime Giriş: Jurgen Tiedje Muhasebe ve Denetim Birimi Avrupa Komisyonu.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
DENETİM İHTİYACI, DENETİM TÜRLERİ VE DENETİM BENZERİ KAVRAMLAR
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
SPK Lisans Türleri ve Lisanslama Sınavları
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
SERMAYE PİYASASI FAALİYETLERİ
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
İnceleme Dairesi Başkanlığı
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
PLANLAMANIN TAMAMLANMASI VE DENETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

İleri Denetim ve Muhasebe Düzenleme Programı Modül 12 – Bir Finansal Düzenleyici Perspektifinden Yasal Denetimin Kalitesinin Geliştirilmesi Sunan: Geraldine McWeeney Denetim ve Muhasebe Politikası İrlanda Finansal Hizmetler Düzenleme Kurumu 22 Kasım 2005

İçindekiler 1.Sorumluluklar Direktörler Kurulu/Yönetişimden sorumlu olanlar Finansal düzenleyiciler Dış denetçiler Finansal düzenleyicileri ile dış denetçilerin ortak ilgi alanları Denetçilerin Denetleme Sürecine yapacakları katkı üzerindeki sınırlamalar 2.Direktörlerin Uyum Bildirimleri ve bunlar hakkındaki Denetçi Raporları. 3.İrlanda Finansal Düzenleme Kurumu’nun Dış Denetçilerle İletişimi 4.İrlanda Denetim ve Muhasebe Denetleme Kurumunun (IAASA) kurulması

1. Sorumluluklar: 1.1 Direktörler Kurulu / Yönetişimle görevli olanlar Kuruluşun başarısını bir bütün olarak hissedarların yararına arttırmak –Riskin değerlendirilmesini ve yönetilmesini sağlayan basiretli ve etkili kontroller çerçevesinde girişimsel liderlik sağlamak –Uygun yönetim bilgi sistemlerini kurmak –Düzenlemeye tabi kuruluşun uygun risk yönetimi politikalarına ve prosedürlerine sahip olmasını sağlamak –Tüm hissedarların çıkarlarını dikkate almak –Kanunun ve yönetmeliklere uyum –Kuruluşun değerlerini ve ilkelerini belirlemek –Düzenleyici için birinci bilgi kaynağı olmak

1. Sorumluluklar: 1.2 Finansal Düzenleyici Basiretli Denetleme ve Finansal İstikrar Müşterilerine mevduatlarının ve yatırımlarının güvende olduğu inancını veren sağlam ve ödeme kabiliyeti yüksek finansal kuruluşlar geliştirmek Müşterilerin Korunması Müşterilerin bilgilendirilmiş güvenli ve adil bir piyasada finansal işleri ile ilgili kararlarını bilgilendirilmiş bir şekilde almalarını sağlamak

1. Sorumluluklar: 1.3 Dış Denetçiler Mali Tablolar hakkında, kuruluşun işlerinin durumunu gerçek ve adil bir şekilde gösterip göstermedikleri konusunda bağımsız bir görüş bildirmek. Belirli durumlarda Finansal Düzenleyiciye ve Diğer Kurumlara rapor vermeyi gerektiren Yasal Görev.

1.4Finansal Düzenleyiciler ve Dış Denetçilerin Ortak İlgi Alanları Devam eden sorunlar Sağlam bir iç kontrol sistemi Düzgün bir muhasebe sistemi İyi Şirket Yönetişimi

1.5Denetçilerin Denetleme Sürecine Yapabilecekleri Katkılar üzerindeki Sınırlamalar Denetçilerin raporları, düzenlemem kuruluşların düzenli raporlarına ek raporlardır, onların yerine geçemez. Bir mali tablonun denetimi, düzenleme süreci bakımından sınırlı bir değere sahip bir çeşit güvence sağlar. –Mali Tablolar geçmişe ait dokümanlardır. –Bir mali tablo denetimi kapsamında bir düzenleyicinin işlevleri ile ilgili tüm hususların bulunması beklenemez. –Ciddiyet sınırları çok yüksek olabilir –Finansal Düzenleyici ve Dış Denetçi, bilgi alışverişinde gizliliği koruma yükümlülüklerinin bilincinde olmalıdır

2. Direktörlerin Uyum Beyanları ve bunlarla ilgili Dış Denetçi Raporları 2.1 Denetim İnceleme Grubu (RGA) Tavsiyeleri –“Bir şirketin yöneticileri, şirketin şirketler hukuku, vergi hukuku ve ilgili diğer yasal ve düzenleyici kurallar kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirme durumunu hissedarlara yıllık olarak raporlamak zorunda olmalıdır”. –“Direktörlerin Uyum Bildiriminin makul olup olmadığı hakkında denetçi görüşü gerekli” Tüm mevzuata %100 uyum Denetimden muaf çok düşük ciroya sahip şirketler haricindeki tüm şirketler için geçerli olması öngörülmüştür. Aynı zamanda tüm finansal kuruluşlar için geçerli olması öngörülmüştür

2. Direktörlerin Uyum Beyanları ve bunlarla ilgili Dış Denetçi Raporları 2.2Şirket Mevzuatı –2003 tarihli Şirketler Kanunu’nun 45. Bölümü (Denetim ve Muhasebe) – henüz başlamamıştır %100 uyumdan ziyade “Politikalar ve Prosedürler” yaklaşımı Halka açık kote edilen şirketler (plc) ve büyük özel şirketler için zorunlu Diğer “ilgili yükümlülükler” aşağıdakilere sınırlanmıştır: ( a) yasal bir çerçeve sağlayanlar, ve (b) kuruluşun mali tablolarını ciddi derecede etkileyebilecekler İlgili taraflarca yapılan lobi çalışmaları sonucunda Şirketler Kanunu İnceleme Grubu (CLRG) tarafından 45. Bölüm ile ilgili bir inceleme yapılmıştır. CLRG’nin 45. Bölüm’de ciddi değişiklikler önermesi beklenmektedir.

2. Direktörlerin Uyum Beyanları ve bunlarla ilgili Dış Denetçi Raporları 2.3 Finansal Hizmetler Mevzuatı 1997 tarihli Merkez Banaksı Kanununun 25. Bölümü (2004 tarihli İrlanda Merkez Bankası ve Finansal Hizmetler Kurumu Kanunu’nun 26. Bölümü ile değiştirilmiştir) –Denetim İnceleme Grubu’nun (RGA) terminolojisine daha yakın ‘Politikalar ve Prosedürler’ yaklaşımından bahsedilmemektedir Ciddiyet seviyesi yok –Yetkilendirici bir hüküm (zorunlu değil) –Finansal Düzenleyici kılavuz ilkeler yayınlayacak –Finansal Düzenleyici önce oldukça geniş bir İlgili Taraf grubuna danışır

3. İrlanda Finansal Düzenleme Kurumunun Dış Denetçilerle İletişimi 3.1 Denetlenen yıllık mali tabloların düzenlemeye tabi kuruluştan alınması (Denetçi Finansal Düzenleyici için mali tablolar hakkında ayrı bir rapor hazırlamaz). 3.2Denetçilerin Finansal Düzenleme Kurumuna rapor verme konusundaki Yasal Görevi Denetçilerin hangi durumlarda Finansal Düzenleme Kurumuna rapor vermek zorunda olduğuna dair örnekler 1995 tarihli Yatırım Aracılığı Kanunu’nun 33. Bölümünde yer almaktadır.

3. İrlanda Finansal Düzenleme Kurumunun Dış Denetçilerle İletişimi Denetçilerin hangi durumlarda Finansal Düzenleme Kurumuna rapor vermek zorunda olduğuna dair başka örnekler, 2004 tarihli İrlanda Merkez Bankası ve Finansal Hizmetler Kurumu Kanunu’nun 26. Bölümü ile değiştirilen 1997 tarihli Merkez Banaksı Kanununun 27. Bölümü’nde verilmiştir. Bölüm 27B – Düzenlemeye tabi finansal hizmetin denetçisi, Finansal Düzenleme Kurumuna yıllık rapor verir Bölüm 27C – Denetçinin yönetişimle görevli kişilere gönderilen raporların nüshalarını Finansal Düzenleme Kurumuna gönderme yükümlülüğü Bölüm 27D - Denetçinin Kurumsal Uygulama Direktörüne gönderilen raporların nüshalarını Finansal Düzenleme Kurumuna gönderme yükümlülüğü

3. İrlanda Finansal Düzenleme Kurumunun Dış Denetçilerle İletişimi 3.3Finansal Düzenleme Kurumu, bilgi alışverişi amacıyla iki taraflı toplantılar (Finansal Düzenleme Kurumu ve denetçi) ve üç taraflı toplantılar (Finansal Düzenleme Kurumu, denetçi ve düzenlemeye tabi kuruluş) yapabilir. Finansal Düzenleme Kurumu ve denetçi gizlilik ile ilgili görevlerinin bilincinde olmalıdır. 3.4Düzenlemeye tabi kuruluşların denetçileri için kılavuzların geliştirilmesinde denetçiler ile işbirliği ve destek Örnekler Müşteri Aktifleri ile ilgili raporlar Rapor Verme Yasal Görevi Uygulama Notu 19(I) (Bankalar) Uygulama Notu 20(I)(Sigortacılar) Kredi Birliklerinin Denetçileri ile ilgili Yükümlülükler

3. İrlanda Finansal Düzenleme Kurumunun Dış Denetçilerle İletişimi 3.5 Finansal Düzenleme Kurumu ile Muhasebe Mercileri arasında bir iletişim grubu mevcuttur.

3. İrlanda Finansal Düzenleme Kurumunun Dış Denetçilerle İletişimi 3.6 Mevzuattaki denetçiler ile ilgili diğer yetkilendirici hükümler 3.6.1Finansal Düzenleme Kurumu’nun talebi üzerine sunulan raporlar Diğer hususlar hakkındaki raporlar (1997 tarihli Merkez Bankası Kanununun 27E Bölümü) Denetim çalışma Belgelerine Erişim (1997 tarihli Merkez Bankası Kanununun 27F Bölümü) Direktörlerin Uyum Bildirimleri ile ilgili Raporlar (1997 tarihli Merkez Bankası Kanununun 26. Bölümü)

3. İrlanda Finansal Düzenleme Kurumunun Dış Denetçilerle İletişimi “Güvence Seviyeleri” Görüş Olumsuz Güvence Belirlenen prosedürler Derleme raporlar 3.6.3“Beklenti Boşluğu”

4.İrlanda Denetim ve Muhasebe Denetleme Kurumunun (IAASA) Kuruluşu Denetim İnceleme Grubu (RGA) tavsiyesi (Temmuz 2000) 2003 tarihli Şirketler (Denetim ve Muhasebe) Kanununda hüküm altına alınmıştır Mevzuatı yürürlüğe koymak için bakanlık talimatı gerekiyor Finansal Düzenleme Kurumu, IAASA’nın Geçici Kurulunda adaya sahip 15 Kurul üyesinden 3’ü Muhasebecilik Organları tarafından aday gösteriliyor. 15 üyeli Kurulda en fazla 5 muhasebeci

İrlanda Denetim ve Muhasebe Denetleme Kurumunun (IAASA) Kuruluşu Finansman –%60 Muhasebecilik Organları –%40 Devlet Amaç –Belirlenen muhasebecilik organlarının üyelerini nasıl düzenlediklerini ve izlediklerini denetlemek –Denetim ve muhasebe mesleğinde yüksek mesleki standartlara bağlılığı sağlamak –Belirli kategorilerdeki şirketlerin ve diğer girişimlerin hesaplarının Şirketler Hukukuna uygunluğunu izlemek, ve –Denetim ve muhasebe ile ilgili konularda Bakan’a bir uzman danışma kaynağı olarak hizmet vermek

Thank you Teşekkürler..