TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Diferansiyel Denklemler
YEREL YÖNETİMLER ARAŞTIRMASI ŞUBAT SUNUŞ Araştırmanın Örneklemi Bu araştırmanın saha çalışması 08 – 13 Şubat 2013 tarihleri arasında gerçekleşmiştir.
100 SORUDA KAVRAM HARİTALARI İLE FONKSİYON ANALİZİ & MANTIK
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
PRETERM BEBEKLERDE TABURCULUK ÖNCESİ
BAĞIMLI İKİDEN ÇOK GRUBUN KARŞILAŞTIRILMASINA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 X x X X X
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
DERS-3 İstatistiksel Dağılımlar -II Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
DERS:MATEMATİK KONU:RİTMİK SAYMALAR
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ

14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
EGZERSİZİN VİTAL BULGULAR ÜZERİNE ETKİSİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Hatice Şimşek Keskin***
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sunum transkripti:

TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI

Danışman: Yrd. Doç. Dr. Murat SARITEMUR Hazırlayanlar ZÜLEYHA ZENGİN RAMAZAN MUTLU ÜNAL GÖZCÜ ZEYNEP ÖZTÜRK BURAK DENİZ AYDOĞDU Sunanlar ALİ RIZA ATA ZİHNİ ÇAĞIN 2

SUNUM AKIŞI Giriş Amaç Yöntem Bulgular Tartışma Sonuç 3

Amaç Tıp fakültesi öğrencisinin diğer fakültelerdeki öğrencilere, diğer fakültelerdeki öğrencilerin de tıp fakültesindeki öğrencilere bakış açılarını araştırmayı amaçladık 4

Yöntem ARAŞTIRMA TÜRÜ ◦Çalışmamız tanımlayıcı ve kesitsel bir çalışmadır. ◦Çalışma Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir ◦Erzurum Atatürk Üniversitesi kampüs yerleşkesinde tıp fakültesi ve sınıf öğretmenliği dönem 1, dönem 2 ve dönem 3 öğrencileri arasından rastgele seçilen 25’er öğrenci arasında yapılmıştır 5

Yöntem UYGULAMA ŞEKLİ ◦Yüz yüze anket çalışması yapıldı ◦Öğrencilere çalışmanın amacı anlatılarak sözlü izinleri alındıktan sonra anketler dağıtılarak öğrencilerin kendileri tarafından doldurmaları istendi ◦Her iki gruptan anketteki yargılara kalitatif olarak cevapları istendi 6

Yöntem İSTATİSTİK ◦İstatistiksel hesaplamalar SPSS 16.0 programı kullanılarak yapıldı ◦Tanımlayıcı istatistikler frekans dağılımı ve yüzde olarak verildi ◦Nümerik veriler için ortalama ve standart sapmalar sunuldu ◦Hipotez testleri olarak ki kare ve bağımsız gruplarda t testi kullanıldı 7

Bulgular ◦Tıp öğrencilerinin %72’si, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin %48’i bayandır. Üniversite sınavında aldıkları puan nedeniyle tıp fakültesi öğrencileri havalıdır ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %76’sı katılıp, %16’sı katılmamakta,%8’i ise kararsız kalmaktadır. Diğer grup öğrencilerinin ise %48’i katılıp, %8’i katılmamakta, % 44’ü ise çekimser kalmaktadır (p=0,017) 8

Bulgular Tıp fakültesi öğrencisi ile evlenmek isterim ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %52’si katılırken, %24’ü katılmamaktadır ve %24’ü ise kararsız kalmaktadır. Diğer fakülte öğrencilerinin ise %64’ü katılırken, %20’si katılmamaktadır ve % 16’sı kararsız kalmaktadır (p=0,608) 9

Bulgular Tıp fakültesi öğrencisinin çalışma saatleri fazladır ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %88’i katılırken %8’si katılmamakta ve %4 kararsız kalmıştır. Diğer grubun ise %84’ü katılırken %8’i katılmamakta ve %8 kararsız kalmıştır (p=0.345) Tıp fakültesi öğrencisinin sosyo-kültürel aktivitelere ayıracak yeterli zamanı vardır ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %36’sı katılıp, %40’ı katılmazken, %24’ü ise kararsız kalmaktadır. Diğer fakülte öğrencilerinin %8’i katılıp, %60’ı katılmazken, %32’si ise kararsız kalmaktadır (p<0,0001) 10

Bulgular Ev arkadaşı veya yurtta oda arkadaşı olarak sınıf öğretmenliği öğrencilerinden biriyle kalmak isterim ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %28’i katılıp, %56’sı katılmamakta,%16’sı ise karasız kalmaktadır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ise %84’ü katılırken, %16’sı karasız kalmaktadır 11

Bulgular Sınıf öğretmenliği öğrencileri matematiksel zekaları ile sorunlara pratik çözümler bulur ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %16’sı katılıp, %52’si katılmamakta, %32’si kararsız kalmaktadır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ise %64’ü katılıp %8’i katılmamakta, %28’i ise karasız kalmaktadır (p=0,0005) KPSS’nin sınıf öğretmenliği öğrencisinin hayatının üzerindeki etkisi TUS un tıp fakültesi öğrencilerinin hayatı üzerindeki etkisinden fazladır ◦Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin %64’ü katılıp, %12’si katılmamakta,%24’ü ise karasız kalmaktadır. Tıp fakültesi öğrencisinin ise %24’ü katılıp, %68’i katılmamakta, %8’i ise karasız kalmaktadır (p=0,0003) 12

Bulgular Sınıf öğretmenliği öğrencileri kriz yönetimi konusunda gerekli özelliklere sahiptir ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %32’si katılırken %32’i katılmamakta ve %36’sı kararsız kalmaktadır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ise %60’ı bu yargıya katılırken %4’ü katılmamakta ve %36’sı karasız kalmaktadır (p=0.014) Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin yerinde olmak isterdim ◦Tıp fakültesi öğrencilerinin %4’ü katılırken %96’sı katılmamaktadır Tıp fakültesi öğrencisinin yerinde olmak isterdim ◦Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin %52’si katılırken %20’si katılmamaktadır ve %28 kararsız kalmaktadır (p<0,0001) 13

Tartışma Tıp fakültesi öğrencileri kendilerinin daha havalı olduğunu düşünmekte ancak sınıf öğretmenliği öğrencilerinden bu düşünceye sahip olanların daha düşük oranlarda olması tıp öğrencisinin diğer öğrenciler arasında popülaritesinin o kadar da yüksek olmadığını göstermektedir Ancak tıp fakültesi öğrencisi başka fakültede olmayı istememesine rağmen diğer gruptaki öğrencilerin hemen hemen yarısı tıp fakültesinde olmayı istemektedir 14

Tartışma Her iki grupta da tıp fakültesinden bir kişi ile evlenmek isteyenlerin sayısı fazla olmasına rağmen gruplar arasında fark olmaması toplumun genel olarak tıp alanında çalışanlara verdikleri değerin sonucu olabilir 15

Tartışma Her iki gruptaki öğrenciler de tıp öğrencilerinin çalışma saatlerinin fazla olduğunu düşünmektedir Bu nedenle sınıf öğretmenliği öğrencileri, tıp fakültesi öğrencilerinin sosyo-kültürel aktivitelere ayıracak zamanlarının olmadığını düşünmektedir Tıp öğrencilerinin çoğunluğu bu görüşte olsa da oran daha azdır 16

Sonuç Tıp fakültesi öğrencilerinin anket sorularına verdikleri cevaplara göre kendilerini popüler gördükleri fark edilmiştir Verilen cevapların büyük kısmının farklı olması fakültelerinin birbirini az tanıdığını düşündürmektedir Önerimiz üniversite içerisinde fakültelerin birbirini daha iyi tanıması adına organizasyonların yapılmasıdır 17

TEŞEKKÜRLER TEŞEKKÜRLER 18