Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

TÜRKİYE’DE KİMYASALLAR ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇALIŞMALAR
TUNCAY SONGÖR Rekabet Kurulu Üyesi İkinci Başkan
Rekabet hukuku, mal ve hizmet piyasalarında rekabetin korunması amacına yönelik olarak oluşturulan kurallar üzerine inşa edilmiş bir hukuk dalıdır.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
ÅRHUS ya da AARHUS Nasıl okunur Halkın şikayeti.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK ŞEBEKE DÜZENLEMELERİ VE DENGELEME PİYASALARI
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği (Üretici Sorumluluğu)
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
Menkul kıymetler Kişilerin yatırım amacı ile edindikleri ortaklık ve alacak hakkı sağlayan ve çıkarılması için sermaye piyasası kurulundan izin alınan.
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA MALLARIN SERBEST DOLAŞIMI
TÜRKİYE KİMYA PETROL LASTİK VE PLASTİK SANAYİ İŞVERENLERİ SENDİKASI Cem KILINÇ Çevre Mühendisi Kasım 2008 Ankara.
Biyosidal Ürünlerin İmalat Yerleri Hakkında Taslak Yönetmelik
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Özel Sağlık Hizmet Sunucuları ve Yeni Teşkilat yasası
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
BAZI TEHLİKELİ MADDELERİN, MÜSTAHZARLARIN, EŞYALARIN ÜRETİMİNE, PİYASAYA ARZINA VE KULLANIMINA İLİŞKİN KISITLAMALAR HAKKINDA YÖNETMELİK Müfide DEMİRURAL.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
1 SERBESTLEŞMEDE BEKLEME SALONUNDAYIZ Dr. Mehmet Çelebiler Telekomünikasyon Teknolojileri Konferansı 6-7 Mayıs, 2004.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
METAL YÜZEYLERİN BOYANDIĞI TESİSLER VE SKHKKY ÇEVRE GÖREVLİSİ EĞİTİMİ
İşletmeyi neden kurarız ?
GÜMRÜK KIYMETİNİN TESPİTİ
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
REKABET KURUMU TANITIM SUNUMU Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
FİYAT MEKANİZMASI.
Projeye ilişkin Regülasyon değerlendirmesi: İlk Bulgular
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Depolama Tesİslerİnİn mevzuat açIsIndan durumu
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 6 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

TÜRKTAY TÜM YÖNLERİYLE ATIK PANELİ Atık Yönetimi, Çevre ve Rekabet Hukuku 22.10.2014 Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu *Bu sunuşta yer verilen görüşler Rekabet Kurumu açısından bağlayıcı değildir.

Atık ve Rekabet Hukuku Çevresel düzenlemeler ile rekabet düzenlemeleri arasında çelişki?? Çevresel düzenlemeler gibi rekabet düzenlemeleri de toplumsal refahı, tüketici refahını azaltmamak şartıyla artırma kaygısıyla, ekonomiye müdahale eder ve piyasa aksaklıklarını düzeltmeye gayret gösterir Bu çerçevede her iki politika tamamlayıcıdır. Rekabet Kurumu’nun sadece rekabeti gözeterek çevresel hedefleri bir kenara bırakmak gibi bir amacı bulunmamaktadır. İncelemelerde, düzenleme/uygulamanın rekabet üzerindeki etkisi değerlendirilmekte, - Rekabeti hiç sınırlamayan veya daha az sınırlayan alternatif seçeneklerin üretilmesi, - Aynı amaca ulaşmak için rekabeti daha az sınırlayıcı alternatifler varsa o alternatiflerin tercih edilmesi önemsenmektedir.

Rekabet Kurumu Temel Prensipler Anlaşmalar, kararlar, düzenlemeler hangi durumlarda Rekabet Kurumu’nun görev alanına girebilir? Piyasada faaliyet gösteren teşebbüslerin sayısı sınırlanıyor mu? Teşebbüslere tekelci haklar verilmesi, Teşebbüslere getirilen bölgesel sınırlamalar, Faaliyet için lisans, izin ya da benzeri bir onay alınması, Bazı teşebbüslerin faaliyetlerinin sınırlandırılması, Piyasaya giriş ve piyasadan çıkış maliyetlerinin artırılması.

Rekabet Kurumu Temel Prensipler 2. Teşebbüslerin rekabet edebilirliğini kısıtlıyor mu? Fiyatların piyasa koşullarında serbestçe belirlenmesinin doğrudan veya dolaylı olarak engellenmesi, Bazı teşebbüslerin avantajlı konuma geçmesi sağlayacak standartlar, Pazara yeni giren teşebbüsler ile pazarda yerleşik teşebbüsler arasında farklılık yaratacak düzenlemeler. 3. Teşebbüslerin rekabet etme güdüsünü azaltıyor mu? Teşebbüslere veya teşebbüs birliklerine düzenleme yapma yetkisi, Teşebbüslerin fiyat, maliyet satış ve üretim miktarı gibi bilgilerini açıklamalarına yönelik düzenlemeler, Belirli sektör veya teşebbüsler için getirilen çeşitli muafiyet veya istisnalarla, rekabet kurallarının uygulanmasının zayıflatılması.

Rekabet Kurumu Temel Prensipler Kolektif veya bireysel sistemlerle atığın toplanabilmesi “Kâr amacı gütmeyen” yerine “kâr amacı güden” anlayışı (Ambalaj Atık Kontrolü Yönetmelik Taslağı), Bedelsiz atık yükümlülüğü yerine fiyatlandırma (Ambalaj Atık Kontrolü Yönetmelik Taslağı, Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmelik Taslağı), Minimum yer büyüklüğü/ortaklık payı/faaliyet için temsil edilmesi gereken pazar payı gibi pazara giriş engellerini mümkün olduğunca düşük olması («Bir ara depolama tesisinin toplam alanının asgari 1000 m2 olması şartı» Atık Ara Depolama Tesisleri Tebliğ Taslağı») Pazara giriş-çıkış engellerinin düşük tutulması (Lisans devir yasağı-Atıkların Karayolu ile Taşınması Tebliğ Taslağı) Yetkilendirilmiş kuruluş/toplayıcı piyasalarında münhasırlık gibi düzenlemelerin yapılmaması (Atık Elektrikli ve Elektronik Eşya Yönetmelik Taslağı)

Rekabet Kurumu Temel Prensipler Fiyatlara müdahale edilmemesi [Asgari fiyat vb.] ve fiyatların pazarda serbestçe oluşması (Çevre Ölçüm ve Analiz Laboratuvarları Yeterlilik Yönetmeliği Taslağı) Pazarı şeffaf hale getirebilecek ticari bilgilerin paylaşılmaması (Kimyasalların Kaydı, Değerlendirilmesi İzni ve Kısıtlanması Yönetmelik Taslağı) Rakip sistemlerin kurulmasının zorlaştırılmaması ve sisteme katılma ve sistemden çıkma koşullarının kolaylaştırılması (Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Atık Yönetim İşletmesi Kararı, Ambalaj Atık Kontrolü Yönetmelik Taslağı, Çevko Kararı, Lasder Kararı) Rakipler arasında ayrımcı uygulamalar yapılmaması (Ambalaj Atık Kontrolü Yönetmelik Taslağı, Lasder Kararı)

Sonuç Rekabeti hiç sınırlamayan veya daha az sınırlayan alternatiflerin seçilmesi Kısıtlamaların zorunlu ve gerekli olduğunun gösterilmesi Aynı amaca ulaşmak için rekabeti daha az kısıtlayıcı alternatifler varsa o alternatiflerin tercih edilmesi Eğer kısıtlamalar zorunlu ve gerekli ise yukarıdaki temel prensipler dikkate alınmalı Rekabet Kurumu yalnızca katı bir rekabet perspektifinden bakmamakta, çevresel hedefleri önemsemektedir. Kurum her zaman tüm paydaşlarla diyaloğa açıktır.

bbuyukkusoglu@rekabet.gov.tr www.rekabet.gov.tr TEŞEKKÜRLER bbuyukkusoglu@rekabet.gov.tr www.rekabet.gov.tr