Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz. 1. Afet nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YANLIŞ ARAZİ KULLANIMI (ANK. ÜNİ.öGRETİM ÜYESİ)
Advertisements

UĞUR EKEYILMAZ Konu: Erozyon, Erozyon nedenleri. Erozyonun ülke ekonomisine verdiği zararlar. Erozyonu önleme çalışmaları. Öğretmen: Görkem ULUÇELEBİ.
İnsanları etkisi olmadan kendiliğinden olan doğa olaylarıdır.
AKSARAY Fatih Sultan Mehmet İ.Ö.O.
Havza Yönetiminde Etkin Toprak Koruma Önlemleri
DOĞAL AFETLER.
HEYELAN: Toprak kayması
DOĞAL AFETLER SERAP HAMULU.
EROZYON.
Sel Oluşumunda Etkili Olan Faktörlerin İrdelenmesi
Kazanım Doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin insan yaşamına etkilerini tartışır.
Kazanım 5. Yaşadığı bölgede görülen bir afet ile bölgenin coğrafi özelliklerini ilişkilendirir.
Abdurrahman OLGUN Gökalp KILINÇ.
Sosyal Bilgiler Proje ÖDEVİ 5/D KONU: DOGAL AFETLER HAZIRLAYANLAR:
DOĞAL AFETLER.
SÜRDÜRÜLEBİLİR HAVZA YÖNETİMİ
ÇEVRE KİRLİLİĞİ.
MİLLÎ MARŞIMIZIN ŞÂİRİ
DOĞAL AFETLER.
TOPRAK ANA AĞLAMASIN TÜRKİYE’DE TOPRAK KİRLİLİĞİ İLE İLGİLİ OLARAK
ÇEVRE.
T.C ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EGİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU DERS:İLT366 SUNUŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN:OSMAN ÖZTÜRK KONU: EROZYON.
HAZAL GÖKOSMANOĞULLARI
Doğal afetler Deprem Erozyon Çığ Yangın Toprak Kayması Sel Baskını.
DOĞAL AFETLER.
TARIM-ÇEVRE İLİŞKİLERİ Prof. Dr. Murat ALTIN
SEL ÖNLEME ÇALIŞMALARINDA AĞAÇLANDIRMA VE TERASLAMANIN ÖNEMİ
DOĞAL AFETLER YENİ UFUKLAR.
KIRSAL YERLEŞİM PLANLAMASI ALİ MERT ÖZKAN ERDEM UYSAL
Erozyon Nedir. Erozyonun Zararları Nelerdir
DOĞAL AFETLER EROZYON.
Doğal afet ne demektir ? Örnek vererek açıklayabilir misiniz ?
DIŞ KUVVETLER TOPRAK OLUŞUMU
DOĞAL AFETLER VE KORUNMA YOLLARI
Afetlerin görüldüğü yerler ile coğrafi özellikler arasına ilişki vardır.
HAZIRLAYAN Nurdan ÇOBAN 2\ B SINIFI ÖĞRENCİSİ
Hazırlayan: Nurdan ÇOBAN 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
EROZYON SUNUSU.
TOPRAK EROZYONU Toprak Bilgisi Dersi Peyzaj Mimarlığı
Çığ, heyelan ve korunma yolları
YER KABUGU NELERDEN OLUSUR?
DOĞAL AFETLER 1-TÜRKİYE’DE DEPREM: Fay hatlarına bağlı olarak meydana gelen salınım ve titreşim hareketleridir. Ülkemiz genç oluşumlu bir arazi yapısına.
Ö. M. ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU
ÇEVRE KİRLİLİĞİ Hadi!Anlatıma geçelim.
TÜRKİYE’DE DOĞAL AFETLER VE OLUŞTURDUĞU RİSKLER
DOĞAL AFETLER EROZYON.
DEPREM Deprem anında yer sallanır çünkü ani bir enerji boşalması gerçekleşmektedir. Yeraltındaki kayalarda bazen o kadar büyük bir gerilme birikir ki,
DOĞAL AFETLER VE ÖNLEMLER
DÜNYAMIZ GÖKHAN BULUT 4/B I.ÖĞRETİM
BUGÜNKÜ KONUMUZ DOĞAL AFETLER
DOĞAL AFETLER.
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Çevre, insanların ve diğer canlıların yaşamları boyunca ilişkilerini sürdürdükleri ve karşılıklı etkileşim içinde bulundukları ortamdır.
Türkiye'de Doğal Afetler ve Oluşturduğu Riskler
DOĞAL AFETLER HAZIRLAYAN :KADRİYE ÇELEBİ. DEPREM SEL.
TÜRKİYE’DE TOPRAK EROZYONU VE KORUNMA YOLLARI
SU  İnsanoğlu, bir yandan sulardan faydalanmış, bir yandan da endüstrileşmenin ve kentleşmenin sonucu olarak ortaya çıkan atıklarını sulara dökmüştür.
EROZYON. HAZIRLAYANLAR: ZAHİDE İREM SARI, ÖZGE TÜLÜ, DENİZ ÜNLÜKAPLAN DERS:FEN BİLİMLERİ KONU:EROZYON ÖĞRETMEN:MUSTAFA ALİ ÇAPUT.
ÇEVRE.
Sel nedir ? Selin en sık rastlanan sebebi kuvvetli ve uzun süreli yağıştır. Günümüzde rastlanılan en yaygın sebep ise; kuvvetli yağmur fırtınalarında drenaj.
DOĞAL AFETLER.
EROZYON VE HEYELANIN YER KABUĞUNA ETKİSİ
DOĞAL AFETLER.
ÖĞRENCİLERİN İSİMLERİ *HÜSEYİN BAVERİ ZEREY *SERKAN GEÇER *ÖMER ERKAL ÖĞRETMEN BEDRETTİN ÇELİK.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN DOĞAL AFETLER
Kazanım Doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin insan yaşamına etkilerini tartışır.
Doğal Afetler Ve Korunma Yolları
DOĞAL AFETLERLE İLGİLİ SUNUM.  Doğal Afet Nedir  Doğal afet kendiliğinden oluşan ve yeryüzünde aniden meydana gelen olayların tamamına denir. Doğal.
Sunum transkripti:

Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz. 1. Afet nedir? 2. Afet çeşitleri nelerdir? 3. Beşeri afet nedir? 4. Erozyon nedir? 5. Topraklarımızın ne kadarı şiddetli erozyona maruz kalmaktadır? 6. Erozyonun sebep olduğu olaylar? 7. Erozyonun sonuçları nelerdir? Erozyonu önlemek için neler yapmalıyız? M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Öğreneceğiz. www.egitimcininadresi.com

Hazırlayanlar M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ahmet AYDEMİR M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Türkçe Öğretmeni) Tijen FERAT M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Türkçe Öğretmeni) Hatice BAL M.K.Paşa İlköğretim Okulu (İngilizce Öğretmeni) Aslı ERGÖK M.K.Paşa İlköğretim Okulu (B.Eğitimi Öğretmeni) Nermin AYANOĞLU M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni) Zeki DALKILINÇ M.K.Paşa İlköğretim Okulu(Sos.Bilgiler Öğretmeni) İbrahim SELÇUK M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Fen Bilgisi Öğretmeni) www.egitimcininadresi.com

Ben, Ahmet AYDEMİR M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun lideriyim. Gruptaki arkadaşlar arasındaki iş bölümü ve görevlendirmeleri gerçekleştirdim.Ünite plânımızı hazırlarken grubu yönlendirdim. Sonuçlara ulaşmak için hep birlikte özveri ile çalıştık. www.egitimcininadresi.com

Ben, Tijen FERAT M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun sözcüsüyüm. İnternette bulduğum resimler ve videolardan amaçlarımıza uygun olanları derledim. Ünite plânının hazırlanmasında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. www.egitimcininadresi.com

Ben, Hatice BAL M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun yazıcısıyım. Bulduğumuz bilgileri, metinleri ve resimleri amaca uygun bir şekilde derledim.Araştırmalarında arkadaşlarıma yardımcı oldum. Ünite plânını yazdım. Grubun üyesi olarak üzerime düşen görev ve sorumluluğumu en iyi şekilde yerine getirmeye çalıştım. www.egitimcininadresi.com

Ben, Aslı ERGÖK M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

Ben, Nermin AYANOĞLU M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

Ben, Zeki DALKILINÇ M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

Ben, İbrahim SELÇUK M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

Afetler En geniş anlamı ile insanlara zarar veren olaylardır. Başka bir ifade ile can ve mal kaybına yol açan doğal olaylardır. M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU www.egitimcininadresi.com

AFET TÜRLERİ M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Afetler kökenlerine göre Beşeri Afetler ve Doğal Afetler olmak üzere ikiye ayrılırlar. www.egitimcininadresi.com

Beşeri Afetler M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Doğal olmayan, fakat insanlara ve çevreye büyük zararlar veren olaylardır. İnsanlar neden olduğu için bunlar Beşeri Afetler olarak nitelendirilirler. www.egitimcininadresi.com

Beşeri Afetler M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Beşeri Afetlerin en tehlikelilerinden biri “EROZYON” www.egitimcininadresi.com

EROZYON M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Toprağın bulunduğu yerden; yağışlar, sel suları, rüzgar, çığ vb. etkenlerle taşınması olayıdır.. www.egitimcininadresi.com

EROZYON M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon, topraklarımızın yok olmasına sebep olan etkenlerin başında gelmektedir. www.egitimcininadresi.com

EROZYON Ülkemiz topraklarının %14'ünde hafif, %20'sinde orta ve %63'ünde şiddetli ve çok şiddetli derecede erozyon tehlikesi mevcuttur. Sadece %3'lük kayalık alan ise erozyona maruz bulunmamaktadır. M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU www.egitimcininadresi.com

EROZYON M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon sebebi ile toprağın verimi azalmakta, besin maddeleri yok olmakta, sular kirlenmekte, ürünlerde verim ve kalite düşmektedir. www.egitimcininadresi.com

EROZYON M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ülkemizde erozyon sonucu her yıl 500 milyon ton verimli toprağımız kaybolmaktadır. www.egitimcininadresi.com

Türkiye’nin Erozyon Haritası M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU www.egitimcininadresi.com

Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 1. Su Erozyonu www.egitimcininadresi.com

Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 2. Rüzgar Erozyonu www.egitimcininadresi.com

Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 3. Çığ Erozyonu www.egitimcininadresi.com

Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 4. Yerçekimi Erozyonu (Kitle Hareketleri) www.egitimcininadresi.com

Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Buzul Erozyonu www.egitimcininadresi.com

1. Su Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Su erozyonu, diğer erozyon çeşitleri içerisinde en yaygın ve en etkilisidir. www.egitimcininadresi.com

1. Su Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Eğimli arazilerde,bitki örtüsünün zayıfladığı veya yok olduğu bölgelerde;yağmur damlalarının darbe etkisi ile toprak parçasını parçalar. www.egitimcininadresi.com

1. Su Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Böylece yüzeysel akışa geçen yağmur suları, bu toprak parçalarını sürükleyerek aşağılara taşır. www.egitimcininadresi.com

2. Rüzgar Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Kurak ve yarı kurak iklime sahip bölgelerde yaygındır. www.egitimcininadresi.com

2. Rüzgar Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Düz ve geniş arazilerde, gevşek yapıdaki kuru ve ince bünyeli toprakları etkiler. www.egitimcininadresi.com

2. Rüzgar Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Rüzgar erozyonu ile toprakta yer yer çukurlar oluşur. Bu çukurlardan çıkan toprak, başka yerlerde toplanarak kum tepeleri meydana getirir. www.egitimcininadresi.com

2. Rüzgar Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Rüzgar erozyonu; yolları, binaları ve su yollarını etkileyebilir, ayrıca tarımsal alanlarda hasara sebep olabilir. www.egitimcininadresi.com

3. Çığ Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Çığ; yamaç üzerinde toplanan kar kütlesinin, yeni yağan karlarla aşırı yüklenmesi ile oluşur. www.egitimcininadresi.com

3. Çığ Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Çığlar önlerine gelen engelleri tahrip eder, beraberinde toprak, taş ve ağaçları söker götürür. www.egitimcininadresi.com

3. Çığ Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu şekilde meydana gelen aşınma ve taşınma olayına çığ erozyonu denir. www.egitimcininadresi.com

4. Yerçekimi Erozyonu (Kitle Hareketleri) M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Yeryüzündeki büyük kaya parçalarının üzeri zamanla esnek bir örtüyle kaplanır. www.egitimcininadresi.com

4. Yerçekimi Erozyonu (Kitle Hareketleri) M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu örtünün yerçekimi etkisiyle kitleler halinde yamaçlardan aşağıya doğru hareket etmesi olayıdır. www.egitimcininadresi.com

5. Buzul Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Yüksek dağlık arazilerdeki derelerde, çeşitli zamanlarda oluşmuş buzullar bulunmaktadır. www.egitimcininadresi.com

5. Buzul Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu buzullar zaman içinde aşağılara doğru kayarak, beraberinde moren (buzultaş) denilen çeşitli büyüklükteki kitleleri sürükler. www.egitimcininadresi.com

5. Buzul Erozyonu M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Sürüklenen bu kitlelerin meydana getirdiği aşınma ve taşınma olayına buzul erozyonu denir www.egitimcininadresi.com

Eğer Önlem Alınmazsa!!! M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon doğanın gereğidir ancak yanlış arazi kullanımı, uygun olmayan tarım ve otlatma metotları, yasal boşluklar, sosyo-ekonomik boşluklar erozyonu hızlandırmaktadır www.egitimcininadresi.com

Eğer Önlem Alınmazsa!!! M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Kaybedilen toprak örtüsünün kazanılması için binlerce yıl geçmelidir. Bitki örtüsünün yok olması erozyonun yanısıra toprak kayması. taşkın ve çığ olaylarını arttırır. www.egitimcininadresi.com

Eğer Önlem Alınmazsa!!! M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyona uğrayan toprak nüfusu doyurmaz göç yaşanır. Toprakla yok olan besinlerin değeri her yıl harcanan yüzlerce trilyonluk gübre değerinden çok daha fazladır. www.egitimcininadresi.com

Eğer Önlem Alınmazsa!!! M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Doğal su kaynakları düzenli olarak beslenemez. Erozyon baraj rezervlerini doldurur www.egitimcininadresi.com

Eğer Önlem Alınmazsa!!! M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Yeşil örtü ve toprağın elden gitmesiyle ortaya çıkan iklim değişikliği ve bozulan jeolojik denge sonunda doğal varlıklar yok olur. www.egitimcininadresi.com

İşte Gerçek M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Her gün 150.000 kamyon dolusu her yıl 500 milyon ton www.egitimcininadresi.com

İşte Gerçek M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Başka bir deyişle Kocaeli ve Bursa’nın 10cm kalınlıkta kaplayacak toprağı erozyon sonucu kaybediyoruz. www.egitimcininadresi.com

Sonuç M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Çayırköy'deki bir arazide, toprak kayması nedeniyle, sanayi tesislerine doğalgaz götüren ana arterde meydana gelen patlama sonucu yangın çıktı. www.egitimcininadresi.com

Sonuç M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Amerika’nın Kaliforniya eyaletinde sağanak yağışların yol açtığı toprak kayması ve çığlarda 5 kişi öldü www.egitimcininadresi.com

5. Ne Yapmalıyız M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Her gün doğal çevreye bu denli zarar veren erozyon felaketini önlemek için neler yapmalıyız? www.egitimcininadresi.com

5. Ne Yapmalıyız M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon riski yüksek olan, yetersiz toprak özelliklerine sahip, ıslaklık ve iklim şartları dolayısıyla işlenmeye uygun olmayan arazilerde tarım yapılmaması, bu tip arazilerin mera olarak ayrılması veya orman örtüsü altına alınmasının sağlanması, www.egitimcininadresi.com

5. Ne Yapmalıyız M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Yanlış toprak işlenmesi, yanlış ekim ve sulamanın önlenmesi, www.egitimcininadresi.com

5. Ne Yapmalıyız M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Çayır ve mera alanlarının tahribinin önlenmesi ve mevcut alanların geliştirilmesi, www.egitimcininadresi.com

5. Ne Yapmalıyız M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Orman tahribatına son verilmesi, ağaçlandırmanın hızlandırılması ve orman yangınlarına karşı gerekli tedbirlerin alınması, www.egitimcininadresi.com

5. Ne Yapmalıyız M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Su kaynaklarının kaybolması sonucu taban suyunun düşmesiyle toprak tuzlanması oluşmakta, bu yüzden su kaynaklarının korunması gerekmektedir. www.egitimcininadresi.com

Güzel Bir Çevre İçin: M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ağaçlandırmaya devam etmeliyiz. www.egitimcininadresi.com

Kaynaklar M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU www.agm.gov.tr www.tema.org.tr www.unep.org www.egitimcininadresi.com www.egitimcininadresi.com