Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
Makale İnceleme Soruları
ANALİZ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
ADIM ADIM TEZ YAZIMI: TEORİDEN PRATİĞE STRATEJİLER VE TEKNİKLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
ARAŞTIRMA TASARIMI.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
BBY606: Araştırma Yöntemleri
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Yaşam ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Yazı Değerlendirme Süreci Prof. Bünyamin ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
TEZ İ YAYIMLAMAK VEYA YAYIMLAMAMAK! Doç. Dr. Levent DEN İ Z, Marmara Üniversitesi, Atatürk E ğ itim Fakültesi,
ANLATIMA HAZIRLIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
… Bölümü Öğretim Elemanının İsmi Sunum tarihi../../2016 … Bölümü Erasmus+ Öğretim Elemanı Hareketliliği Faaliyet Rapor Sunumu Gidilen Kurumun Fotografı.
MAKALE YAZIM AŞAMALARI
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
PROJE HAZIRLAMA Proje; önceden belirlenmiş bir süre içerisinde değişim yaratmayı hedefleyen, birbiriyle ilişkili amaç ve hedefleri olan, uygulanması sonucunda.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMANIN AŞAMALARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ TEZ HAZIRLAMA PROJESİ Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ

BİLİM NEDİR ? Bilim, gerçeği bulmaya yönelik bir araştırmadır.

UYGULAMALI ARAŞTIRMALAR TEMEL ARAŞTIRMALAR UYGULAMALI ARAŞTIRMALAR ”Bilim bilim içindir” Amaç: Dış dünyayı tanıma ve yeni bilgiler elde etmektir. Pratik bir sonuca varma kaygısı yoktur. Amaç: Sorunlara çözüm yolları bulmaktır. Bilime katkı ikinci plandadır. Temel araştırmaların sonuçlarının, insanlık yararına kullanılmasını sağlar.

BİLİMSEL YÖNTEM “Bilim üretmenin yolu, kanıtlanmış bilgi üretmek için izlenen yol”. “Uygulandığında, bilime katkı getirmiş ve getireceğine güvenilen süreçler.” “Problem çözmek için izlenen düzenli yol.”

BİLİMSEL YÖNTEMiN AŞAMALARI -1 Sorun Belirleme Aşılacak Güçlükler Gözlem Delil Toplama Hipotez Geçici Çözüm Yoları, tüme varım Hipotez Testi Tümden Gelim, Olayların öneriyi ne derece desteklediği belirlenir.

BİLİMSEL YÖNTEMiN AŞAMALARI -2 Güçlüğün Sezilmesi Aşılacak Güçlükler Problemin Tanımlanması Çözümün tahmin edilmesi Hipotezler Gözlenebilir verilerin saptanması Deneme ve değerlendirmeler Hipotez Testi; Tümden Gelim, Olayların öneriyi ne derece desteklediği belirlenir. Raporlaştırma

BİLİMİN ÖZELLİKLERİ Doğruluk Geneli arayıcıdır 5. Öngörü Objektiflik Gerçeği öğrenme 2. Nesnellik Objektiflik 3. Eleştiri Doğmacılığa karşıdır 4. Genellik Geneli arayıcıdır 5. Öngörü Tahmin geçerliği 6. Toplumsal Gerekler Öğrenme arzusu

ARAŞTIRMANIN (TEZİN) AŞAMALARI -1 1. Konuyu seçmek 2. Konuyu sınırlandırma İlgi Duyma, Orijinallik, Önem, Bilimsel Yeterlik, Saha Araştırması, Kaynak Bulma “İnterval Antrenmanın Dayanıklılığa Etkisi” Kapsamı daraltma, “İnterval Antrenman Metodunu 14-16 Yaş Erkek Basketbolcuların Dayanıklılığı Üzerine Etkisi ”

ARAŞTIRMANIN (TEZİN) AŞAMALARI -2 3. Hipotez Kurmak Makul öneriler Saptanır *İnterval antrenman 14-16 yaş basketbolcuların dayanıklılığını olumlu yönde etkiler.

ARAŞTIRMANIN (TEZİN) AŞAMALARI -3 4. Geçici Plan Yapmak 5. Kaynak Toplama Edinilen bilgiler doğrultusunda kabaca bir plan hazırlanır. Bilimsel hakemli dergiler, Bildiriler Kitaplar İstatistikler Raporlar Arşiv belgeleri Yıllıklar Ansiklopedi Gazeteler..

ARAŞTIRMANIN (TEZİN) AŞAMALARI -4 6. Okuma ve Not alma 7. Tezin Yazılması Aktarma bölümleri Ana fikirler Bulgular Önerilen kaynaklar İlk taslağın yazılması İlk taslağın düzeltilmesi Yazım tarzının gözden geçirilmesi Son okuma Metnin daktilosu

TEZ METNİNİN ŞEKİL VE KAPSAMI -1 A.Tezin Bölümleri: Ön kısım; * I. Kapak, II. Kapak * İçindekiler, * Tablolar Listesi, Metin Kısmı; * Giriş (Gerekçe ve bölümler), * Genel Bilgiler (Literatür bilgileri), * Materyal ve Metot (Gereç ve Yöntem) 21 aralık Perşembe günü sunulacak.

TEZ METNİNİN ŞEKİL VE KAPSAMI -2 ...Metin Kısmı(devam) * Bulgular (Yorumsuz yazılır) * Tartışma (Karşılaştırmalar yapılır) * Sonuç ve öneriler (Elde edilenler) * Özet (Bir sayfa özet yazılır) * İngilizce Özet Son Kısım: * Ekler (Kullanılan belge ve listeler) * Kaynakça (Yararlanılan kaynaklar)

RAPOR YAZMA Rapor, Atılması gerekli adımlar konu sunda yönetime öneriler sunmalı, Öneriler, olumsuz koşulları kulüp lehine dönüştürmeli, Olumlu koşulları güçlendirmeli, Gelecekteki bir amaca ulaşma yönünde olabilir.

RAPOR YAZMA Etkili Bir Rapor İyi Bir Rapor BELİRLİ BİR AMAÇ BELİRLİ BİR OKUYUCU İyi Bir Rapor ÇOK KALIN ÇOK KARMAŞIK

RAPOR YAZMA Raporu kim okuyacak ? Yönetici Rapor niçin gerekli ? Amaç Rapor neleri içermeli ? İçerik Temel bilgilerle birlikte, nasıl ilerleme sağlanacağı, Amaçla birlikte sorunun nasıl çözüleceği, Konuyu ortaya koyan bilgi ile birlikte yanıtların da sunulması,

RAPOR TİPLERİ Araştırma Bilgi Verme Özel bir problemi analiz eder ve çözüm önerileri sunar. . Bilgi Verme Bilinmeyen gerçekleri ortaya koyar ya da açıklar. RAPOR TİPLERİ Uzmanlık Uzmanlık gerektiren konularla ilgili gerçekleri uzman gözü ile açıklar.. Öneri Yeni fikirleri ileri sürer. Durum Belirli bir işin son konumu

BİR RAPORUN İÇİNDEKİLER Özet: Kısa ve tüm içeriği sunmalı Bulgu ve öneriler: Saptanan gerçekler Şu andaki işleyiş: Değişecek işleyiş İlgililerin rolü: Etkileyenlerin rolü Alternatifler: Farklı örnekler Örnek uygulama: Önerilen uygulama

AMAÇ BELİRLEME Amaç niçin gereklidir? Gereken bilgiyi seçme kolaylığı Okuyucuya uygun hale getirme imkanı Yazımı kolaylaştırma imkanı

AMAÇ BELİRLEME Amacı nasıl belirlediniz? Raporu kim okuyacak? Ne amaçla isteniyor? Okuyacakların ilgi alanları nedir? İlgilenmeyecekleri konular nelerdir? Konu ile ilgili bilgileri ne kadardır?

AMAÇ BELİRLEME Amacı belirgin hale getiriniz, İhtiyacınıza uygun materyal ve yöntem belirleyin. Amaçta kesin karara varınız. Amacınızı açık ve kesin olarak ortaya koyun bu okuyucunun tam beklediği konu ve detayda olsun.

BİLGİYİ ARAŞTIRMA VE DÜZENLEME İhtiyacınız olan bilgiye karar verme Veri toplama BİLGİYİ ARAŞTIRMA VE DÜZENLEME Bilgiyi karşılaştırma Gruplama ve düzenleme

BİLGİLERİ TOPLAMA Federasyon, kulüp yönetimler ve diğer organizasyonlardan, Herkese açık olan; kitap, dergi gazete v.b. kaynaklardan, Taraftar, izleyici, spor yazarı v.b. Kaynak kişilerden

TEZ ÖRNEKLERİ Yetenekli Basketbolcuların Bulunmasında ve Yetişmesinde Antrenörün Rolü ve Önemi Basketbolda Altyapı organizasyonu ve Bilimsel Çağdaş Yaklaşımlar Sezon sonu dinlenme döneminde “Basketbolcuların aşırı güç kaybına uğramaması için” alınacak tedbirler Basketbolcuların Teknik Öğrenimindeki bilimsel Öğretim Yöntemleri

TEŞEKKÜRLER