Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
4 X x X X X
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Sunum transkripti:

Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Eğitim, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Projesi Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**, Öğr. Gör. Dr. Serdar Özdemir***, Yrd. Doç.Dr. Asım Çivitçi****, Yrd. Doç. Dr. Sevgi Özgüngör****, Doç Dr. Melek Bor Küçükatay*****, Arş. Gör. Dr. Hüseyin Alaçam** *Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi AD **Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD ***Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD ****Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, PDR AD *****Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji AD

Probleme dayalı öğrenim

Neden? Öğrencilerin kişisel ve sosyal uyumları Akademik başarıları Öğrenme ve öğretme süreçlerinin planlanması Öğrenme sürecini etkileyen öğrenci özelliklerinin tanımlanması ÖNEMLİ

Amacımız Öğrencilerimizin mevcut öğrenme stillerini Varsa uyum sorunlarını Stresle baş etme yöntemlerini belirlemek ve Uygulanacak öğrenme stilleri eğitimi Psikolojik danışmanlık Gerektiğinde psikopatolojinin giderilmesi sonrasında iyileşmenin değerlendirilmesi

Yöntem Gönüllü olur sonrası, çalışma kapsamına alınan her öğrenciye; Grasha-Reichman Öğrenme Stili Ölçeği Stresle Başa Çıkma Ölçeği Genel Sağlık Anketi (GSA-12) Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI) Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği Beck Depresyon Envanteri uygulanmış Ayrıntılı psikiyatrik değerlendirme(Kesme puanı üzerinde kalanlara) Psikiyatrik destek (psikopatoloji saptananlara) Uygun öğrenme stilleri ve PDÖ sistemine adaptasyon Danışmanlık toplantıları

Bulgular Rehberlik çalışmasına toplam 47 öğrenci (27 kız, 20 erkek) katılmış olup, yaş ort: 19,36±1,30 yıl (kız: 19,14±1,02, erkek:19,65±1,59 yıl) Öğrencilerin 26’sı (%55,3) hazırlık okurken 21’i (%44,7) direk birinci döneme başlamış Erkeklerin 15’i hazırlık okurken, kızların 11 i okumuş (z: -2,311, p:0,021) 12 öğrenci (%25,5 aile yanında kalırken, %25,5’u yurtta, 4 (%8,5) evde tek başına ve 19 kişi (%40,5) evde arkadaşlarıyla kalmakta

Bulgular 20 (%42,6) öğrenci büyükşehirden gelirken, 15’i (%31,9) il merkezinden, 9 öğrenci(%19,1) ilçeden, 3 öğrenci de(%6,4) nahiyeden gelmekte Sadece 3 öğrencinin annesi okuryazar değilken 14’ü ilkokul, 19’u lise, 11’i üniversite mezunu. Babalarının ise sadece birinin okuma yazması yok, 22’si(%46,8) üniversite mezunu Annelerin %59,6’sı (28) ev hanımı, babaların %4,3’ ü işsiz iken %31,9 baba emekli, diğerleri çalışmakta

Bulgular 7 (%14, 4) öğrencinin aylık aile geliri 1000 TL den düşük iken, 40 öğrencinin 1000 TL den yüksek. Geliri düşük öğrencilerin Genel Sağlık Anketi ortalamaları geliri yüksek öğrencilere göre anlamlı olarak yüksek (sırasıyla: 13,28±3,30, 10,56±5,43, z:-1,990, p:0,047) Fakültemizi 1. sırada tercih eden sadece 2 öğrenci varken, çoğunluğu 5, 6, 7. sıralarda tercih etmekte Üniversiteye girme nedeni %83 bilgi ve beceri kazanmak diye işaretlenmiş

Bulgular

Grasha-Reichman Öğrenme Stili Ölçeği’nden elde edile verilerine göre Öğrencilerin %83’ü işbirlikçi, %78’i paylaşımcı, %97’si bağımsız, %29,2’si bağımlı, %6,2’si ise çekingen öğrenme stiline sahip Öğrencilerin %100’ü rekabetçi öğrenme stili açısından orta veya yüksek puanlara sahip Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre; 6 öğrenme stili arasından öğrenci başarısını en iyi yordayan, paylaşımcı öğrenme stili(beta=.32, p<.05, R=.318, r2=.10)

Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI)’inden elde edilen verilere göre Kız öğrencilerin sürekli kaygı düzeyleri (N=27, 50,07±4,51) erkek öğrencilerden (N=20, 45,50±4,39) anlamlı olarak yüksek (p=.001) Annesi eğitimli olanlarda STAI durumluk kaygı puanları (42,0±4,78) eğitimli olmayanlara göre (36,0±2,64) anlamlı olarak yüksek (p=.037)

Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI)’inden elde edilen verilere göre Diğer taraftan anlamlı olmasa da (p:0.064) hazırlık okumayanlarda STAI süreklilik puanları yüksek

Psikopatoloji açısından; 7 öğrencinin STAI (55) ve Beck (21) kesme puanlarının üzerinde puan almaları üzerine yapılan psikiyatrik değerlendirmede; 3 öğrencide majör depresyon, 2 öğrencide depresif uyum bozukluğu, 1 öğrencide antisosyal kişilik örüntüsü, 1 öğrencide de anksiyöz uyum bozukluğu tanıları konarak poliklinikten takibe alındı

Öğrencilerin stresle başa çıkma stratejileri olarak; kız öğrencilerin duygusal anlamda sosyal destek aramayı ve kabullenmeyi erkeklere göre anlamlı olarak kullandıkları, sda: (z: -2,660, p:0.008) k: (z: -2, 023,p:0,043) Hazırlık okuyanlarla okumayanlar arasında stresle başa çıkma stratejileri açısından fark bulunmazken, yaşadıkları yer, anne ve baba eğitimi ve aylık gelir gibi faktörler açısından da bir fark bulunmadı

Sonuçlar Kız öğrencilerde hazırlık okumadan tıp fakültesi eğitimine başlama erkeklere göre daha fazla Öğrenciler evde arkadaşlarıyla kalmayı tercih etmekte Öğrencilerin çoğunluğu il merkezinden gelmekte ve eğitimli ailelerin çocukları Geliri düşük öğrencilerde sağlık sorunları ortaya çıkmakta Öğrencilerin süreklilik gösteren kaygıları mevcut bu durum annesi eğitimli olanlarda, hazırlık okumayanlarda daha fazla ve kız öğrencilerde kaygı daha yüksek

Sonuçlar %15 öğrencide psikopatoloji saptandı Kız öğrenciler sosyal destek arama ve kabullenmeyi stresle başa çıkmada erkeklere göre fazla kullanmakta Öğrencilerin çoğunluğu rekabetçi öğrenme stiline sahip olmakla birlikte paylaşım ve işbirliğine de açık olup, öğrenmeyi en iyi yordayacı olarak bulduğumuz bu durum PDÖ sistemi açısından olumlu bulunurken, Bağımlı (%29,2) ve çekingen (%6,2) öğrenme stillerine sahip öğrencilerin Probleme Dayalı Öğrenim’e ilişkin öğrenme yöntemleri ile ilgili sorun yaşayabilecekleri düşünülmekte

Tablo 1. COPE toplam puanı ile her bir alt ölçekten elde edilen puanların korelasyonları* ________________________________________________________________________________________ Madde Pozitif yeniden yorumlama ve gelişme 0.55 0.001 Zihinsel boş verme 0.39 0.007 Soruna odaklanma ve duyguları açığa vurmak 0.37 0.001 Yararlı sosyal destek kullanımı 0.63 0.001 Aktif başa çıkma 0.46 0.001 İnkar 0.34 0.018 Dini olarak başa çıkma 0.46 0.001 Şakaya vurma 0.44 0.002 Davranışsal olarak boş verme 0.29 0.045 Geri durma 0.56 0.001 Duygusal sosyal destek kullanımı 0.76 0.001 Madde kullanımı 0.31 0.033 Kabullenme 0.66 0.001 Diğer meşguliyetleri bastırma 0.49 0.001 Plan yapma 0.33 0.022 *Pearson bağıntı analizi