Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Çocukların ve Öğretmenlerin Okul Üniformasına Bakışı
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR
Kedilerin görevleri 1.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Tarafından yayınlanmaktadır
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü
İnsanlara kendimi zorla sevdiremeyeceğimi öğrendim.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Bu India’dan gelen TANTRA.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
KABUL EDEMEM.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Bir yaz günü üçgen tek başına parkta oynuyordu.
Etkili İletişime Giriş
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
DEĞERLENDİRME SORULARI
HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
Değerli Dostlar, bizim gibi “orta yaş” delikanlılarının daha ileri yaşlarda hafıza ile ilgili problemler yaşamaması için uzmanlar fırsat buldukça sayısal.
SİMETRİ 3.Sınıfa hazırlık
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Tabii canım, Sor bakalım
Cümlede Anlam.
Belki bu açıklayıcı olur ;
SİMETRİ 3.Sınıfa hazırlık
ÖGRENCI ISLERI DEGERLENDIRME ANKETI SONUÇLARI © Bu bir Tıp Egitimi Ogrenci Kurulu anketidir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
*Düşünelim çözelim *Hayallerim Çizgide Saklı
HOŞGELDİNİZ.
Çevre hesaplama Erkan ERBAŞ.
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Tıkır Top
GÖRÜŞ GELİŞTİRME.
LİDER KİM?.
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
SEMPATİ.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
İnternet Okur Yazarlığı
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
CANLILARIN BESLENME ŞEKİLLERİ
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
Öğrenmede Öncelik- Sonralık Etkisi
Öğretim Programı Tasarım Soruları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Bir yerden bir yere gitmek için kullanılan ulaşım yolları 3’e ayrılır.
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Sunum transkripti:

Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B

Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısının ne olduğunu merak etmiştik. Bunun için kaç çocuğun hayvanı olduğunu ve kimlerin hayvan beslediğini öğrenmek istedik. Ayrıca, en sevdiğimiz hayvanların kimler olduğunu bulmak istedik. Araştırma sorumuz şuydu: “Çocuklar hayvanlara nasıl davranır?” Çocukların hayvanlara karşı iyi davrandığını ve onlara iyi baktığını ümit ediyorduk.

Yöntem Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısının ne olduğunu merak ettik. Önce projeye bir isim bulmaya çalıştık ve bunun için her Cuma değişik anket soruları sormak için bir araya geldik. Anketin son halini kişilerin “evet” veya “hayır” diyeceği şekilde düzenledik. Çoğu zaman cevaplar “katılıyorum”, “katılmıyorum”, “hiç katılmıyorum” veya “kesinlikle katılmıyorum” şeklindedir. Kimi zaman başka seçenekler sunulur. Biz, 5. sınıf ve 6. sınıf çocuklarına bizim hazırladığımız anketi verdik. Ankette bilmedikleri bir kelime varsa soru sorabileceklerdi. Anketin üstüne isim yazmamalarını söyledik. Toplam 83 çocuk anketi tamamladı. Anketleri topladık ve sınıf olarak küçük gruplar halinde tüm cevapları düzenledik. Bilgisayar danışmanımız sonuçları grafiğe aktarmamız için bize yardımcı oldu. Ayrıca diğer iki sınıftan birkaç öğrenci ile mülakat yaptık.

Bulgular

Soru 1: En sevdiğin hayvan nedir?

Soru 2: Ev hayvanınız var mı?

Soru 3: Hayvanınız varsa ona kim bakar?

Soru 4: Hayvanlara iyi davranmalıyız

Soru 5: Yaralı hayvanlara yardımcı olmalıyız

Soru 6: Köpekler kendi başlarına sokaklarda dolaşabilmelidir

Soru 7: Köpek havlamaları rahatsız edicidir

Soru 8: Hayvanların hakları olmalıdır

Soru 9: Hayvanları rahatsız etmek yanlıştır

Ev hayvanları dışarıda değil ev içinde tutulmalıdır

Soru 11: Hayvanları çiğnemek yanlıştır

Soru 12: Köpekler “işlerini” sokaklara ve kaldırımlara yapmamalıdır.

Soru 13: Köpeğiniz olsa onu bir zincirle bağlar mıydınız?

 Pek çok çocuğun en sevdiği ev hayvanı köpektir. Pek çok 5. sınıf ve 6. sınıf öğrencisinin hayvanları var ve bu hayvanların bakımını onlar yapar. Pek çoğu hayvanlara iyi davranıldığı konusuna katılıyor ve yaralanmış hayvanlara iyi davranmamız gerektiğini, hayvanlara kötü davranmanın yanlış olduğunu ve hayvan haklarının olması gerektiğini düşünüyorlar. Çocukların pek çoğu köpeklerin sokakta başıboş dolaşmaması gerektiğini söyledi. İlginçtir, çocuklar köpeklerin havlamasından rahatsızlık duymuyormuş! Hayvanların içeride mi yoksa dışarıda mı tutulması gerektiği konusunda ise değişik görüşler var. Hemen herkes hayvanların arabalar tarafından ezilmesinin çok kötü olduğunu söyledi. Hayvanların sokakları ve kaldırımları “kirlettiği” sorulduğunda ise pek çok çocuk buna katılmadı ya da bu konu ile ilgili bir şey düşünmediğini söyledi. Yapılan anket sonuçlarına göre pek çok çocuk köpeğini zincirle bağlamıyor.  Yapılan mülakatlar da benzer sonuçlar verdi. Burada, çocukların hayvanlar hakkında ne hissettiğini ortaya çıkardık. Çocuklar hayvanları öldüğü zaman çok üzülüyor ve onları gömmek istiyor. Ankette yaralanmış bir hayvana nasıl yardım etmek isterdiniz diye sorduğumuzda bunu nasıl yapacaklarını anlamak istedik. Yapılan mülakatlarda yaralı hayvanları veterinere götürmek istediklerini öğrendik. Çocuklara göre yaralı hayvanlar yol kenarlarında bırakılmamalı; Belediyeler onları almalı. Son olarak, mülakatlarda hayvanı olmayan çocukların hayvanı olmamasının nedeninin ailelerin buna izin vermedikleri ortaya çıktı.

Topladığımız pek çok veri bizim için sürpriz olmadı. Aslında tahmin ettiğimiz sonuçlara ulaştık. Çocuklar hayvanlara iyi davranır; onları sever ve onlara bakar. Buna ek olarak, çocuklar köpekler havladığı zaman bundan rahatsızlık duymaz. Çocukların köpeklerin kaldırımları kirletip kirletmedikleri ile ilgili belirgin bir fikirleri yok.

Projemiz küçük ve bulgularımız tahmin ettiğimiz gibi olsa da araştırma yapma konusunda ve bunun bize getirileri konusunda çok şey öğrendik. Çocukların hayvanlara ve sürüden ayrılmış hayvanlara karşı tutumlarının nasıl olduğunu ortaya çıkarmak ve onların hayvanlara iyi davrandığını ve hayvanları sevdiklerini öğrenmek çok ilginçti. Bu projeyi baştan yapmamız gerekseydi birkaç şeyi değiştirirdik. her şeyden önce anketteki bazı soruların çok açık olmadığı bazı soruların bir defada cevaplandırılamayacağını öğrendik. Ayrıca, mülakatların çok zaman aldığını ve sadece mülakat yapmak değil ayrıca bunları çözümlemenin ve analizini yapmanın çok vakit aldığını öğrendik. O yüzden mülakat işine daha fazla zaman ayırabilirdik. Ayrıca, daha küçük sınıflardaki çocukların bu konuda ne düşündüğünü öğrenmek iyi olurdu.