Aşağıdaki bilmecelerin cevabı sizce ne olabilir? İki pencerem var, Etrafı etten duvar, Sabahları açarım, Geceleri kapatırım. Altı mermer, Üstü mermer,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türkçe Ana Dili Öğretmeni
Advertisements

.Duyu Organlarımız . Hilal Demiraslan 7/B 355.
A TEMASI OKUL HEYECANIM
5 EKİM Bu gün var edildim, buradayım, varım. Müthiş bir
Merhaba çocuklar ben Masallar Ülkesi’nden
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
DUYU ORGANLARIM OLMASA !
HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
Yrd. Doç. Dr. Müge YURTSEVER KILIÇGÜN
BUGÜN HAYAT ÇOK GÜZEL!.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Duyu organlarımız , dünyaya açılan penceremizdir.
Yiyecekler Konuşuyor Arda:
BİLMECELER.
SAĞLIKLI BÜYÜYELİM Mustafa Kemal Demir.
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
MİKROP NEDİR ? Gözle görülemeyecek kadar küçük, her yerde
MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER
DERS: HAYAT BİLGİSİ KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM.
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
BİR BABANIN ENGELLİ OĞLUNA MEKTUBU
KONU: Duyu Organlarımız
DUYU ORGANLARIMI KULLANIYORUM.
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ:
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
DUYU ORGANLARI.
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
Ben Bu Sebze ve Meyveleri Bir Yerden Tanıyorum Ama Nerden?
DERS: Hayat Bilgisi KONU: Duyu Organlarımız SINIF: 3. Sınıf
Tavşanlar ülkesinde o gün okullar açılıyormuş
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
NOKTALAMA İŞARETLERİ ... ? . ‘’ , !.
ORGANLAR KONUŞUYOR Ben olmasaydım, hiçbir şeyi tutamaz ve hiçbir yere dokunamazdınız. Bıcır bıcır yıkanmaya bayılırım. Yumuşacık havlularla kurulanırım.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
DUYU ORGANLARI Çözümlü Konu Testi.
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
İ P E K K A R A S I L A Y E R T Ü R K DUYU ORGANLARIMIZ.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
ÇOCUKLARIMIZ Çarşılarda bir şey Biz pazar aramazdık, çocuklar olmasaydı. Kasaplarda, manavlarda bazı yorgun kadınlar Hep de tenha saatleri seçerler Sonra.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
MEYVELERİ TANIYALIM.
1. 2 Tanım: A ğzımızda bulunan, yediklerimizin tadını almamıza yarayan duyu organımıza Dil denir. Dil ayrıca konuşurken doğru sesleri çıkarmamıza yarar.
Her cümlede işi yapan bir varlık ya da varlıklar mutlaka vardır. Cümlede işi yapan bu varlığa denir. özne Özne, cümlenin bazen başında bazen de ortasında.
DUYU ORGANLARIMIZ.
Duyar, koklar, tadarım. Görür, dokunur, anlarım. Bunları nasıl yaparım?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
DUYULARIMIZ GÖRME İŞİTME TATMA KOKLAMA DOKUNMA BAŞLA.
HAYATIMIZI GÜZELLEŞTİREN NE ÇOK ŞEY VAR
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
ZÜLAL ŞENL İ K. BURUN Burun, koku alma duyusu organımızdır. Burnumuzla dışarıdan temiz hava alırız. Yeni pişen bir kekin, güzel bir çiçe ğ in, annemizin.
BURUN VE KOKU ALMA İŞLEMİ
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER
Egitimzili.com 3. SINIF FEN BİLİMLERİ 3. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM SUNUSU Hazırlayan: Mehmet ULUSAL.
Bugün neler öğreneceğiz?
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
TAT VE KOKU DUYUSU ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
MUHAMMED KUZU. DUYU ORGANLARIMIZIN YAPILARI Canlılık faaliyetlerimizi sürdürebilmemiz için çevremizde ve bünyemizde oluşan değişikliklerden anında haberdar.
MUHAMMED KUZU. DUYU ORGANLARIMIZIN YAPILARI Canlılık faaliyetlerimizi sürdürebilmemiz için çevremizde ve bünyemizde oluşan değişikliklerden anında haberdar.
Sunum transkripti:

Aşağıdaki bilmecelerin cevabı sizce ne olabilir? İki pencerem var, Etrafı etten duvar, Sabahları açarım, Geceleri kapatırım. Altı mermer, Üstü mermer, İçinde bülbül öter. Yarım kaşık, Duvara yapışık. Bulduğunuz bu cevaplardaki organların vücudumuzda ne işe yaradıklarını biliyor musunuz?

DUYU ORGANLARI VE GÖREVLERİ İlkokul 2. sınıfa gittiğim yıllarda 100 kadar keçimiz vardı. Keçilerimiz sabah erken yayılmaya (beslenmeye) gider, akşam olunca da evimizin yanında bulunan duvarlarla çevrilmiş ahıra gelirlerdi. Günler-den bir gün keçilerimizin bazıları doğurdu. Küçük küçük yavruları (oğ-lakları) öyle tatlılardı ki tüm günümü onları severek geçirmek isterdim. Sabah yayılmaya giden keçilerimiz akşama geri gelirlerdi. Evde kalan yavruları onları görünce daha ahıra girmeden annelerine koşar-lardı. Annelerini daha yoldayken emmeye başlarlardı. Her gün bu olaya şahit olurdum ve çok şaşırırdım. Bir gün anneme:- Anne bu yavrular o kadar çok keçi arasından annelerini nasıl tanıyıp buluyorlar, dedim. Annem anlatmaya başladı: “Bak kızım, bu yavruların burunları var. Her annenin ve her yavrunun kendine has kokusu vardır. Bu yavrular annelerini, anneleri de yavrularını kokularından tanırlar. Bu olaydan sonra, günlerce ya yavruların burunları olmasaydı ne olurdu ya bizim burunlarımız olmasaydı ne yapardık, diye hep düşün-düm. Nihayet 3. sınıfa gelince derslerimizde duyu organlarının neler olduğunu ve ne işe yaradıklarını öğrendim. Siz de duyu organlarımız ve görevlerini öğrenmek ister misiniz?

Duyu organlarımız, göz, kulak, dil, burun ve deridir. İnsanlar doğdukları günden itibaren çevrelerinde olup bitenleri tanımak isterler. Bunu nasıl mı yaparlar? Anne babalar ve yakın akrabalar sık sık bebeklerinin veya küçük çocuklarının ne bulursa ağızlarına aldıklarını, kokladıklarını söylerler ve her şeyi merak edip dokunmak istemelerinden şikâyet ederler. Acaba çocuklar bunları neden yapmaktadır? Kitaptan okuduğunuz ve o güne kadar hiç görmediğiniz bir şeyi görmek için sabırsızlanıyor musunuz? İki arkadaşınızın sizden biraz uzakta neler konuştuklarını merak mı ettiniz? Evet, işte bunların hepsini duyu organlarımızla yaparız. Duyu organlarımız, göz, kulak, dil, burun ve deridir.

Göz Bilin Bakalım Ben Kimim? İlk onlarla gördüm annemi, babamı, kardeşlerimi İlk onlarla öğrendim okumayı ve yazmayıİlk onlarla gördüm eşsiz güzellikleriİlk onlarla gördüm sevdiklerimin sevinçlerini Bilmeceden de anlaşılacağı gibi gözlerimiz bizim dış dünyaya açılan penceremizdir. Çevremizde olup bitenleri gözlerimizle görür ve gözlerimizle onların ne olduklarını anlarız. Varlıkların rengi, boyu, hareketi ve şekli gibi özelliklerini ancak gözlerimiz yardımıyla görebiliriz.

Sınıfınızda bir arkadaşınızın gözlerini kısa bir süre kapalı tutun Sınıfınızda bir arkadaşınızın gözlerini kısa bir süre kapalı tutun. Güvenlik önlemlerini alarak sınıfın içinde gezmesini sağlayın. Sonra arkadaşınızla neler hissettiği konusunda sohbet edin.

Kulak Bilin Bakalım Ben Kimim? İlk onunla duydum, Annemin ve babamın sesini. İlk onunla duydum, annemin ninnisini. Çevremizden gelen her türlü sesi kulaklarımızla duyarız. Kulaklarımız olmasaydı annemizi, babamızı, kardeşimizi, öğretmenimizi, arkadaşlarımızı ve sevdiklerimizi nasıl duyabilirdik? Sınıftan bir arkadaşınızın kulaklarını kısa bir süre kapatın. Ne gibi zorluklarla karşılaştığını ve neler hissettiğini arkadaşınıza anlattırın.

Dil Bilin Bakalım Ben Kimim?Onunla "Günaydın!" derim, Onunla konuşur ve şarkı söylerim. Onunla yiyeceklerin tadına bakarım. Onunla "Anneciğim babacığım sizi seviyorum." derim. Bir besinin acı mı tatlı mı, ekşi mi tuzlu mu olduğunu dilimizle anlarız. Dilimiz, ayrıca konuşmamıza da yardımcı olur. Her türlü istek ve dilekle-rimizi konuşarak ifade edebiliriz. Pekmez, incir, üzüm, zeytin, peynir ve daha birçok meyve sebzeyi yerken hepsinin birbirinden farklı tatlarını da ancak dilimiz sayesinde alırız. Bir yiyeceğin ne olduğunu, tadının nasıl olduğunu gözlerimiz kapalıyken bile dilimizle anlayabiliriz. Bozulmuş yi-yeceklerin tadına kesinlikle bakmamalıyız.

Gelin şimdi beraberce aşağıdaki etkinliği yapalım: Bir grup arkadaşınız evde anne babalarınızın küçük küçük doğradıkları meyve ve sebzelerden oluşmuş çeşitli yiyecekler getirsin. Sınıfta bazı arkadaşların gözlerini bir mendil veya bir temiz bezle bağlayalım. Gözleri bağlı arkadaşlara evden getirdiğimiz yiyecekleri yedirelim. Ne yediklerini söylemelerini isteyelim. Kaç tanesini doğru bildiklerini kontrol edelim. Arkadaşlarımız önceden görmedikleri meyve ve sebzeleri yediklerinde nasıl tanımışlardır? Bunu tartışınız.

Burun Bilin Bakalım Ben Kimim? İçimde bolca kıllar,Onlar mikrobu tutar. Kıkırdaktan oluşurum.İki ayrı deliğimle koklarım. Nasıl ki keçi, koyun gibi bazı canlılar annelerini kokularından tanıyorsa bizler de çevremizdeki kokuları burnumuzla fark ederiz. Akşam okuldan geldiğimizde daha eve girmeden ve ne olduğu-nu görmeden annemizin hangi yemeği pişirdiğini anlayabiliriz. Çevremizdeki güzel ve kötü kokuları da burnumuz yardımıyla anlarız. Bazen tanımadığımız çiçekleri, önceden tat-madığımız yiyecek ve içecekleri önce koklarız ve kokusundan tanımaya çalışırız. Koku alma duyumuz sayesinde bazı zamanlar tehlikeden de korunuruz. Herhangi bir yerde bir şey yandığı zaman hemen kokusunu alır ve yangın tehlikesi var ise önlemimizi alırız.

Deri Bilin Bakalım Ben Kimim?Annemin sıcaklığını Onunla hissederim. Varlıkların nasıl olduğunu Onunla dokunur anlarım.

Hepimiz ya küçük kardeşlerimizin ya da tanıdıklarımızın bebeklerinin fırsat buldukça etraflarında ne bulurlarsa dokunmak istediklerini görmüşüzdür. Sizce bebekler niçin her fırsatta yeni gördükleri veya yeni buldukları varlıkları eline almak, onlara dokunmak isterler? Bebekler öğrenmeye çok meraklıdırlar. Çevrelerindeki varlıkların nasıl bir şey olduğunu ancak dokunarak tanıyabilir ve öğrenebilirler. Bunu ellerindeki deri sayesinde yaparlar. Derimiz, vücudumuzu çarpma, vurma gibi dış etkilerden de korur. Sınıftan bir arkadaşınızın gözlerini kısa bir süre kapatın. Arkadaşınızın eline değişik nesneler vererek onları doğru tanıyıp tanımadığını kontrol edin.