Öğrenci Merkezli Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Newton’un Hareket Kanunları
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ROL OYNAMA.
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğrenci Merkezli öğretim ve Temel İlkeleri
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
1. KUŞAK DÜZEN.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM ( İLKE, STRATEJİ, HEDEF VE DEĞERLER )
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
MOTİVASYON.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Zekâ Oyunları.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ÖĞRENME.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Öğrenci Merkezli Eğitim İlknur Salamış

Geleneksel ve Öğrenci Merkezli Eğitimin Karşılaştırılması

Öğrenci Merkezli Eğitimin ilkeleri

İlke 1: Öğrenmeyi Öğrenmek Esastır

İlke 2: Her Öğrenci Öğrenebilir

İlke 3: Her Öğrenci Öğrenirken Eski ve Yeni Bilgiler Arasında Özgün Bağlantılar Kurar

İlke 4: Düşünmeyi Öğrenmek Sorgulayıcı ve Yaratıcı Düşünceyi Geliştirir

İlke 5: Başarabilme Duygusu İçsel Güdülenmeyi Sağlar

İlke 6: Öğrenme Olumsuz Deneyimlerle Engellendiğinde Zorlaşır

İlke 7: Merak Yaratıcılık ve Kompleks Düşünmeyi Harekete Geçiren Ödevler Öğrenciyi Daha Zorlarını Başarabilmeye Güdüler

İlke 8: Her Öğrenci Farklı Zamanda Farklı Türde ve Farklı Hızda İlerleyerek Gelişir

İlke 9: Farklı Özelliklerdeki Öğrencilerin Birbirleri İle Etkileşimi Öğrenmeyi Kolaylaştırır

İlke 10: Öğrenciler Arasındaki Olumlu İlişkiler Öğrenmeyi Artırır

İlke 11: Her Öğrenci Öğrenmeye Karşı Farklı Yetenek ve Eğilime Sahiptir

İlke 12: Her Öğrenci Yeni Bilgileri Kendi Kalıplarına Göre Kavrayıp Benzersiz Bir Anlama Yaratır

Öğrenci, 1.Kendini tanır ve bireysel özelliklerini farkında olur, 2.Bireysel, gelişim için isteklidir, 3.Kendini gerçekleştirir, 4.İş birliği ve grup çalışmasına isteklidir, 5.Öğrenmeyi öğrenir, 6.Düşünme becerilerini geliştirir, 7.Akademik becerileri yaşam becerilerine dönüştürür, 8.Etkili iletişim becerisini kazanır, 9.Teknolojiyi etkin kullanır, 10.Zamanı ve enerjisini verimli kullanır.

Merak uyandırma ve plânlama, Araştırma ve keşfetme, Çözümleme ve derinleştirme, Paylaşma ve yaşantıya uygulama basamaklarını özümseyerek yaşamlarının her aşamasında bilgiyi kullanma becerisi gelişecektir.

Teşekkürler