Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SOSYAL MEDYA: KURGUSALLIK VE MAHREMİYET
Advertisements

MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
BAŞKANDAN •BİLKA ‘nın amacı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel, fenni ve teknik konularda, her türlü araştırma metodunu kullanarak veri elde etmek ve.
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Siyaset Bilimine Giriş
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
Kitle İletişim Araçları
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Medya ve Kültür Emperyalizmi Kuramları
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
İŞ PİYASASI VE ÇALIŞMA ALANLARI
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
BASKI GRUPLARINI SINIFLAMA PROBLEMİ
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Gündem Oluşturma Kuramı
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
MEDYA.
Medya Tarihi ve Kavramlar
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
KÜRESELLEŞME VE MEDYA. 1980’lere kadar hem devletin hem de özel sektörün sahip olduğu radyo ve televizyon yayıncılığına egemen olan ilke “kamu yararı”
 Küreselleşme: Hayatın ekonomik, siyasal ve sosyo-kültürel alanlarında etkili olmaktadır. Ekonomik alan; ürün ve hizmetlerin üretim, dağıtım ve tüketimini.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
MEDYA VE ÇOCUK
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
YAYGIN EĞİTİM.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Toplum ve Toplumsal Yapı
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
Demokrat Parti ( ) Dönemi Basını
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Hizmetlerin Sınıflandırılması
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine gazeteler, dergiler, kitaplar, broşürler gibi basılı, televizyon, sinema gibi görsel-işitsel ve radyo gibi işitsel kitle iletişim araçları girmektedir. Günümüzde bu kavrama internet, billboard benzeri yenileri de eklenmiştir.

Medyanın temel işlevi haber ve bilgi vermektir Medyanın temel işlevi haber ve bilgi vermektir. Böylece izler kitlenin yakın ve uzak çevre hakkında bir vizyon edinmesine katkıda bulunur. Bunun için medyanın doğru ve tarafsız olarak gerçekleri duyurması gerekmektedir. Ne yazık ki uygulamada işler farklı yürümektedir. Medya mülkiyeti, siyasi ve ekonomik çıkar ilişkileri, yayın politikası, ulusal çıkarlar, uluslararası ilişkiler, hedef kitlenin sosyo-demografik özellikleri, haber kaynaklarının mesleki ve kişisel çıkarları, benzeri nedenlerden dolayı haber, “yanlış bilgi”, “eksik bilgi” ve “yönlendirme” şeklinde “dolayımlanarak”, “dünyasal gerçek”, “medyatik gerçeğe” dönüştürülür.

Bu nedenle medyada haberin dolayımlanması, kaynaktan itibaren başlayan, muhabirin ve haberin yayımlanacağı kurumun özelliğine göre formatlanarak kitleye sunulmasına kadar çeşitli aşamalarda ve farklı nedenlerle gelişen bir süreçtir. Haberin sıradan bir meta olarak kabulü gazetecilik mesleğinin farklı bir kamusal hizmet olma özelliğini de ortadan kaldırmaya başlamıştır. Medyanın kamuyu bilgilendirerek “aydınlatması” ve özgürce kamuoyunun oluşumuna katkıda bulunmasını sağlayan işlevi “habercilik” yerini “haber” ve “eğlence” sözcüklerinden türetilen (İngilizcede “information” ve “entertainment”) “habeğlence” (infotainment) işlevine bırakmıştır. Habercilik abartılı, sansasyona dönük sunuşlarla gerçekleştirilmektedir. Bu da “basit” (mediocre) bir kültürün yeniden üretiminde önemli rol oynamaktadır. 

Medyada kamusal yayıncılık, bir kamu hizmeti olarak gazetecilik tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de önemli bir deformasyon yaşamaktadır. Medyanın giderek etki alanını genişletmesi ve insan yaşamının hemen her alanına ve anına nüfuz etmesi ile birey/toplum üzerindeki etkisi de artmaktadır. İnsanı ilgilendiren her olay, medya için “medyatik malzeme” olarak kullanılmaktadır. 

Medyanın İşlevleri Liberal çoğulcu görüşlere göre, medyanın beş temel işlevi vardır. Bunlar; bilgilendirme, kültürel devamlılık, toplumsallaştırma, kamuoyu yaratma, eğlendirmedir.  Eleştirel görüşlere göre medyanın işlevi ise, ekonomik sistemin ve bilinç yönetiminin satışını yapmaktır. Bunu medya ürünlerini dolayımlayarak ya da reklâm ve ilanların sunumu ile birlikte yapmaktadır. 

… Medya ürünleri, egemen güç/iktidarın ve egemen kültürün devamını sağlamaya ve meşru kılmaya yönelik anlayışla üretilirler. Küreselleşme ile birlikte kültürel emperyalizm, medya üzerinden yürütülmektedir. Kültürel emperyalizm/medya emperyalizmi kuramına göre, gelişmiş ülkelerin egemen kültür ve değerlerinin bu ülkelerin, kültür endüstrisi tarafından, bilinçli bir şekilde, ucuz, seri, tek tip ve yapay olarak ürettiği ürünlerin medya ve özellikle televizyon programları aracılığı ile Üçüncü Dünya Ülkeleri’ne tek yönlü olarak akmasıyla, o ülke vatandaşlarının kapitalist değer ve amaçlarını benimsemesine ve kendi değerlerine yabancılaşmasına neden olduğu varsayılmaktadır.

!! Küreselleşme kapsamında, kapitalist üretim anlayışı çerçevesinde gelişen çokuluslu şirketler, ürettikleri ürünler aracılığı ile tüketimi pompalamakta, kendi ideolojilerini, yaşam ve eğlence kültürlerini tek yönlü ve kendi çıkarları doğrultusunda az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelere doğru akıtmaktadırlar. Haberleşmenin yanında eğlence kültürünün de bu sektörler tarafından şekillendirilmesi dünyayı onların penceresinden görmemize ve kendimize de onların penceresinden bakmamıza neden olmaktadır.

Medyayı neden izleriz ? Sorusuna birkaç ana kavram çerçevesinde bakarsak;  Yakın ve uzak çevrede neler olduğu, Siyasi, ekonomik ve sosyal gelişmelerin neler olduğu, Ben kimim? Biz kimiz? sorularının yanıtlarını, Dünyadaki yerimiz hakkında bilgi, Hava ve yol durumunun nasıl olacağı, Eğlendirme, sosyalleşme ve kamuoyu oluşturma, eğlenceli vakit geçirme, Nerede nasıl davranılır? Hangi sinemada hangi film izlenir? Toplumun geneli ne düşünüyor? Bizi ilgilendiren olaylar karşısında kamunun genel yaklaşımı nedir? gibi benzeri olay, olgu ve fikirleri medyadan doğru bir şekilde edinmek isteriz.