TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ Finansal Yeniden Yapılandırma Çalışma Grubu 24 Mayıs 2002.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası gelişmeler,
Advertisements

ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
TÜRK FİNANS SİSTEMİNİN VE REEL SEKTÖRÜN HİZMETİNDE 21 YIL; KATILIM BANKALARI TÜRKİYE KATILIM BANKALARI BİRLİĞİ Mayıs 2006.
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve.
Fiyat İstikrarı ve Büyüme
Uluslararası gelişmeler,
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
GENEL MUHASEBE I HAZIR DEĞERLER
SON EKONOMİK GELİŞMELER
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
Menkul kıymetler Kişilerin yatırım amacı ile edindikleri ortaklık ve alacak hakkı sağlayan ve çıkarılması için sermaye piyasası kurulundan izin alınan.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
ÖZKAYNAĞIN İŞLEVİ EKONOMİK VE FİNANSAL KRİZ DÖNEMLERİNDE BANKANIN SÜREKİLİĞİNİ SAĞLAMAK FAALİYET ZARARLARININ KARŞILANMASI GÜVEN VERME KURULUŞ DÖNEMİNDE.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI Bişkek 13 Nisan 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BANKACILIK HİZMET VE ÜRÜNLERİ
Bankacılığın Arka Planı
Türkiye Bankalar Birliği 47. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Yönetim Kurulu Başkanı.
Bankacılık sektörü Nisan-Haziran 2011 dönemindeki gelişmeler 27 Temmuz 2011.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
“KOBİ’lerin Krediye Erişiminde Tek ve Doğru Adres: KGF”
Risk Merkezi Aralık 2014.
MALİ VE TİCARİ BORÇLARA İLİŞKİN DÖNEMSONU İŞLEMLERİ
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Bu hesap grubunda, kredi kurumlarına olan kısa vadeli borçlar ile kısa vadeli para ve sermaye piyasası araçları ile sağlanan krediler ve vadesine bir.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Finans Sistemine Genel Bakış
Bankacılık Sisteminde İdari ve Hukuki Düzen
DENETİM VE GÖZETİM
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
Büyüme ve finansal sektör 2017
Büyüme ve finansal sektör
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Finansal Sistemin Yeniden Yapılandırılması ve Yaklaşımlar
FACTORING Dr. ÇAĞATAY ORÇUn.
Factoring Ve forfaiting.
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HESAP PLANI.
Katılım Bankalarında Muhasebe Organizasyonu ve Muhasebe Uygulamaları
Sunum transkripti:

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ Finansal Yeniden Yapılandırma Çalışma Grubu 24 Mayıs 2002

Anlaşma’da Alacaklı Kuruluşlar ve Destekleyen Kuruluşlar Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) TBB Üyesi Bankalar Özel Finans Kurumları (ÖFK) Tasfiye Halinde Türkiye Emlak Bankası A.Ş. Diğer Mali Kurumlar Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) DESTEKLEYEN KURULUŞLAR ALACAKLI KURULUŞLAR 1

Anlaşmanın amacı 1.Finansal yeniden yapılandırma sonrası üretici firmanın verimli çalışabilmesi, dolayısıyla tedarikçi ve alıcı konumundaki küçük ve orta ölçekli işletmelere iş ortamı yaratılması, 2.Gerek reel sektör, gerekse mali sektör kuruluşlarının, bu anlaşmaya dayalı düzenlemelerinin yapılması yoluyla bilançolarına düzen, sağlık ve şeffaflık kazandırılması 3.Gerek reel kesimin katma değer yaratma kabiliyetini haiz firmalarının ekonomiye kazandırılması, kapasite kullanımının yükseltilmesi,üretim ve istihdamın artırılması yoluyla ulusal refah düzeyinin iyileştirilmesi 2

Tanımlar Büyük Ölçekli Firmalar ( )  Bordrolu çalışan sayısı > 100 kişi  Yıllık ihracat > 15 milyon USD  Yıllık ciro > 25 trilyon TL  Denetlenmiş bilanço aktif toplamı > 15 trilyon TL Orta ve Küçük Ölçekli Firmalar “Büyük Ölçekli Firmalar” parametrelerinin dışında kalan firmalar Katma değer yaratmak kaydıyla; belirtilen kriterlerden en az ikisine sahip olan, mali sektöre 10 milyon USD ve üzerinde riski bulunan firmalar “Büyük Ölçekli Firmalar” olarak değerlendirilir 3

Çerçeve Anlaşması Genel Karar Nisabları Karşılıklar Yönetmeliğindeki Kredi Sınıflandırması 1.Grup–Standart Nitelikli Krediler 2.Grup–Yakın İzlemedeki Krediler 3.Grup–Tahsil İmkanı Sınırlı Krediler 4.Grup–Tahsili Şüpheli Krediler 5.Grup–Zarar Niteliğindeki Krediler 4 Sınıflandırıldığı Tarih ’de herhangi bir bankada bu kategorilerde sınıflandırılmış olmak kaydıyla Hakem Kurulu (Büyük Ölçekli Firmalar) Yok Var (%55-75) Karar Nisabı % 90 % 75 Not : İzleyen bölümlerde süreç % 75’e göre sunulmakta olup ilgili firmanın FYYP’na alınırken herhangi bir bankada 3, 4 ve 5. Kategorilerde sınıflandırılmış kredisi yok ise sunumlarda % 75 olarak belirtilen oranlar % 90 olarak okunacak ve büyük ölçekli firmalarda HK’na gidilemeyeceği dikkate alınacaktır.

Organizasyon yapısı HAKEM KURULU (Büyük ölçekli firmalar için) TBB Yönetim Kurulunun görevlendirdiği 3 kişi ve BDDK gözlemcisi FİNANSAL YENİDEN YAPILANDIRMAYA KONU FİRMA LİDER BANKA (LB) ALACAKLI BANKALAR KONSORSİYUMU (ABK) KOORDİNASYON SEKRETERYASI TBB Yönetim Kurulunun görevlendireceği 1 koordinatör ve yeterli sayıda teknik ve idari personel 5

Süreç (Büyük ölçekli firmalar için) En büyük riski olan 3 bankadan biri süreci başlatabilir Toplam borcun %25’ine sahip küçük alacaklı bankalar, en büyük alacaklı 3 bankadan birine başvurarak süreci başlatabilir Süreci başlatan banka firmadan taahhüt mektubunu alır. 2 iş günü içinde KS’ne başvurur KS, diğer alacaklı bankaları bilgilendirir ve 2-4 işgünü içinde çalışmanın tamamlanarak firma ile birlikte toplantıya katılmalarını ister 1.ABK toplantısında, -ABK üyeleri belirlenir -Lider banka belirlenir -Müzakere sürecinin ajandası belirlenir -Durum tespiti yapılır, yapılacak çalışmalara karar verilir 2.ABK toplantısı 1.toplantıdan en geç iki gün sonra yapılır, durumun korunması gerekiyorsa, sürecin kuralları belirlenir 1-a 1-b

Süreç (Büyük ölçekli firmalar için) Müzakere süreci -ABK ile firma arasında -ABK üyeleri arasında İhtilaf konuları için; KS aracılığıyla HK’na başvurulur, HK tarafların yazılı görüşlerini alır, 5 işgünü içinde kararını tebliğ eder. Bu karar ABK tarafından uygulanır. HK’na gidilir Firma ile mutabık kalınmıyorsa ABK’nın %55 - %75 mutabakatı halinde ABK’nın %75’i aşan mutabakatı halinde Firma ile mutabık kalınıyorsa ABK’nın gerekli karar nisabı sağlanamıyorsa FYY YAPILAMAZ FYY sözleşmesi imzalanır İzleme süreci KS’ye ve KS aracılığıyla BDDK’na bilgi verilir

Süreç (Küçük ölçekli firmalar için) En az iki banka olmak üzere alacakların %51’ini temsil eden bankaların bir araya gelmesi ile süreç başlar Süreci başlatan bankalar, firmadan taahhütname alır. Bu durumda en büyük alacaklı banka, süreci başlatan banka olacaktır. 1.ABK toplantısında, -ABK üyeleri belirlenir -Lider banka belirlenir -Durum tesbiti yapılır, yapılacak çalışmalara karar verilir -Müzakere sürecinin ajandası belirlenir 2.ABK toplantısı, 1.ABK toplantısından en geç iki gün sonra yapılır, durumun korunması süreci gerekiyorsa, kuralları belirlenir

Süreç (Küçük ölçekli firmalar için) 5 Müzakere süreci -ABK ile firma arasında -ABK üyeleri arasında Firma ile mutabık kalınmıyorsa ABK’nın %75’i aşan mutabakatı sağlanıyorsa Firma ile mutabakat sağlanıyorsa ABK’nın %75’i aşan mutabakatı sağlanamıyorsa FYY YAPILAMAZ FYY sözleşmesi imzalanır İzleme süreci KS’ye ve KS aracılığıyla BDDK’na bilgi verilir

FYYP’YE İLİŞKİN DÜZENLEMELER Uygulama kapsamında düzenlenecek tüm kağıtlar, kıymetli evrak, sözleşmeler, alınan teminatlara ilişkin işlemlerin vergi, resim, harç ve fonlardan istisna tutulması Kamu alacaklarıyla ilgili öncelik ve ayrıcalıkların yaratacağı açmazların giderilmesi Yabancı para cinsinden ipotek ile ilgili düzenleme Program kapsamındaki firmaların kullandıkları kredilerden kaynaklanan ihracat taahhüt açıkları bulunması halinde uygulanacak müeyyidelerin protokol sonuna kadar ertelenebilmesi Kamu Bankaları, Tasfiye Halinde T. Emlak Bankası A.Ş.ve TMSF’nun bu anlaşmayı imzalayabilmeleri Organizasyon yapısının oluşturulması Karşılıklar Yönetmeliği’nde düzenleme Aktif / Pasif vade uyumsuzluğu ve faiz risklerinin giderilmesi için fonlama olanağı Alacakların hukuki takip sürecinin (İcra İflas Kanunu) hızlandırılmasına yönelik düzenlemeler YAPILAN DÜZENLEMELER GÜNDEMDEKİ DÜZENLEMELER 10

Reel sektör açısından programın beklenen sonuçları Sorunlu kredi Müzakere FYYS REEL SEKTÖRDE SAĞLIKLI BÜYÜME Borç ve firmaların Yapılandırılması Verimlilik Üretim artışı Sağlıklı nakit akışı Mali sektörle verimli ilişkiler İstihdam artışı Artan vergi ödeme gücü 11 Mali Sektörle Sağlıklı İlişkiler

Mali sektör açısından programın beklenen sonuçları Sorunlu kredi Müzakere FYYS MALİ SEKTÖRDE BÜYÜME Uluslararası kuruluşlardan sağlanan fon Fonlama imkanı BDDK karşılık düzenlemeleri Vergi,resim harç düzenlemleleri Mali yapının güçlenmesi Aktif kalitesinde iyileşme Düzelen vade kompozisyonu, azalan faiz riski 12 Reel Sektörle Sağlıklı İlişkiler

Genel ekonomi açısından programın beklenen etkileri EKONOMİDE SAĞLIKLI BÜYÜME ORTAMI KAMU BÜTÇESİ MALİ SEKTÖR REEL SEKTÖR FYYS sonrası sağlıklı ilişkiler Tedarikçi ve alıcı konumunda orta ve küçük işletmelerle sağlıklı nakit akışı Gelir artışı İstihdam artışı Sağlıklı bilançolar, güvenli mali sektör Üretim ve ihracatta artış Uygulanabilir düzenlemeler GSMH’da artış Uluslararası normlara uyum Başarılı mali program İstikrar ve güven Ülke notunda iyileşme Azalan fonlama maliyeti Yabancı sermaye girişi Ekonomik canlılık 13