Sıradışı Bir Liderlik Okulu Okul Adı:Raşit Özkardeş İ.Ö.O Grup No:Grup : 3 Çalışma Konusu:Eğitim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Competent Jerks, Loveable Fools
Advertisements

ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Akşehir Gölü. Akşehir Gölü PROBLEM ? Dünya Isınıyor!
AKDENİZ AR-GE KASABASI MEDITERRANEAN R&D COUNTY İş+Ev+Sağlıklı Yaşam+Yaratıcılık=AKDENİZ Business+House+Wellness+Innovation=MEDITERRAIEN 1 Ekim 2007 Sadık.
KÜRESEL ISINMA.
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Eczacıbaşı Topluluğu ve Sürdürülebilirlik
KARA EKOSİSTEMLERİ Göl Ekosistemleri -Nehir Ekosistemleri
DOĞAL AFETLER SERAP HAMULU.
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
YARINDAN SONRA.
DÖRT MEVSİM TÜRKİYE.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
MADDE DÖNGÜLERİ.
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI: RÜZGAR ENERJİSİ
ORMAN HAFTASI MART.
Sıradışı Bir Liderlik Okulu
T.C ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EGİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU DERS:İLT366 SUNUŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN:OSMAN ÖZTÜRK KONU: EROZYON.
GELECEĞİN MESLEKLERİ.
Ülkemizin Doğal Kaynakları
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
ÇEVRE DOSTU BT YAKLAŞIMLARI
BİYOKÜTLE.
MADDE DÖNGÜLERİ.
DOĞA KORUMA ANLAYIŞI
SONUÇLARI, ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TC ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’NİN YENİ ENERJİ DÜZENİ VE ENERJİ POLİTİKALARI
KÜÇÜK TASARRUFLAR BÜYÜK KAZANÇLAR
KÜRESEL ISINMANIN ETKİLERİ
Küresel Isınma ve Türkiye. Türkiye’de beklenen yüzey sıcaklığı değişiklileri.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
FEN ve TEKNOLOJİ / MADDE DÖNGÜLERİ
Bilişim Teknolojileri Alanı
KÜRESEL ISINMA.
SERA GAZLARI METİN MERT ARSLAN.
KÜRESEL ISINMA FAHRİYE LİMAN 6/A 180.
ARHAVİ ORHAN YÜCEL KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
DENEYLERİN ABC’si. Ağaç lifleri Bitkilerde bulunan ağsı yapılardır.
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
Yaşadığımız çevre mi? Kirlettiğimiz toprak mı? Kirlettiğimiz toprak mı? Kullanılamaz sular mı? Kullanılamaz sular mı? Sürekli kirlenen hava mı? Sürekli.
İNOVASYON.
Karbon Ayak İzini Azaltmanın Yolları 1
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
Yaklaşan Tehlikeye Karşı " Biz Ne Yapabiliriz?".
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
DOĞAL KAYNAKLAR VE EKONOMİ İLİŞKİLERİ
Abdülkadir KOÇER, İsmet Faruk YAKA, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi Bir Konutun Elektrik İhtiyacının Yazılım Desteği İle Tespit Edilmesi.
Türkiye'de Doğal Afetler ve Oluşturduğu Riskler
KARADENİZ BÖLGESİNİ TANIYALIM
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
İÇERİK Hava durumu nedir? İklim nedir? Sera etkisi nedir?
KÜRESEL ISINMA (DÜNYAMIZ YOK OLUYOR ! ).
Teknolojinin Çevreye Olumlu Ve Olumsuz Etkenleri
MADDE DÖNGÜLERİ Canlı yaşamının devamı için su, oksijen karbon, azot ve fosfor gibi temel maddeler gereklidir.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
HAZIRLAYAN:TUĞÇE AYBEK
ve Küresel İklim Değişimi
KÜRESEL ıSıNMA Sunan: M. Eren İÇİN. KÜRESEL ISINMA NEDİR? Küresel ısınma, atmosferde ve okyanuslarda yaşanan ısı artışı ve bunun yol açtığı iklim değişikliklerinin.
KÜRESEL ıSıNMA Sunan: M. Eren İÇİN KÜRESEL ISINMA NEDİR? Küresel ısınma, atmosferde ve okyanuslarda yaşanan ısı artışı ve bunun yol açtığı iklim değişikliklerinin.
KÜRESEL ıSıNMA Sunan: M. Eren İÇİN KÜRESEL ISINMA NEDİR? Küresel ısınma, atmosferde ve okyanuslarda yaşanan ısı artışı ve bunun yol açtığı iklim değişikliklerinin.
Konu:YEŞİL PİL. Son zamanların en popüler konuları arasında yer alan yeşil enerji ve yeşil ürünler gün geçtikçe biraz daha hayatımıza girmeye başladı.
 Yenilenebilir Enerji, sürekli devam eden doğal süreçlerdeki var olan enerji akışından elde edilen enerjidir. Bu kaynaklar güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi,
YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
YENİLENEBİLİR VE YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI Adı: Muhammed Ali Soyadı: BAYSOY Sınıfı: 6/C No: 93 Adı: Muhammed Ali Soyadı: BAYSOY Sınıfı: 6/C No: 93.
Sunum transkripti:

Sıradışı Bir Liderlik Okulu Okul Adı:Raşit Özkardeş İ.Ö.O Grup No:Grup : 3 Çalışma Konusu:Eğitim

Karbon salınımı ve yeşil, yani çevreci enerji hakkında daha fazla bilgi edinmek, yeşil enerji kullanarak hem çevrenize hem de bütçenize katkıda bulunmak isterseniz konuyla ilgili tüm bilgileri bu yazıda bulabilirsiniz. İklim değişikliğinin ciddi tehdit oluşturmaya başladığı son dönemde küresel ısınmanın Türkiye’ye etkileri ve yapılması planlananlar hakkında Sako Enerji olarak, çözüm üretmeye çalışıyoruz. Türkiye karbondioksit salınımında %1.3’lük payla 13. sırada yer alıyor yılında atmosfere yıllık olarak 200 milyon ton karbondioksit bırakırken bu salım 2004 yılında yaklaşık 350 milyon tona yükseldi yılında ise bu miktarın 400 milyon tonları aşması bekleniyor. Şu anda %72.6 oranındaki karbon salınımı artışıyla OECD ülkeleri arasında en yüksek salınım artışına sahip ülkeyiz. Genel bir bakış ile, küresel ısınma aynı şekilde sürmeye devam etmesi ve Yüksek basınç kuşağının kuzeye kaymasıyla birlikte Türkiye’de hâkim olabilecek tropikal benzeri bir iklim düzensiz, ani ve şiddetli yağışlar, seller, hortum, kasırga, heyelan ve erozyona neden olacak.

Isınmayla birlikte denizlerimizdeki su akıntıları yükselişler gözlenecek. ve sıcaklık rejimleri iyice değişecek ve bu durum balıkların göç yollarının bozulmasına neden olacak. Şimdiden denizlerimizde tropikal iklim balıklarını görmeye başladık bile. Yüksek sıcaklıklarla beraber orman yangınları artacak, tarımsal hastalıklar ve tarım zararlılarının miktarında önemli Kuraklık, Türkiye’de üretilen tarımsal ürünlerin hem çeşidinin hem de miktarının azalmasına neden olacak. Çok daha sık ve uzun süreli kuraklıklar yaşanacak. Kar yağışı giderek azalacak, kış mevsiminin tamamen ortadan kalkması söz konusu olabilecek. İklim değişikliği göçlere de sebep olacak; insanlar kuzeydeki bölgelere yerleşmeye çalışacak. Bu arada dünya çapındaki buzulların erimesinin etkisiyle Türkiye’deki deniz seviyesi de yükselecek. Kıyı şeridi ve deltalardaki tarım alanları, plajlar, yat limanları kullanılamaz hale gelecek. Bu konuda, gelecek nesillere yapılabilecek en iyi yatırım, "Yeşil Enerji" tabir ettiğimiz ve üretiminde fosil yakıtları kullanılmayan Enerjinin kullanılmasıdır. Biz buna "%100 Temiz Enerji" adı veriyoruz. Firmanızın konu üzerindeki duyarlılığını "%100 Temiz Enerji" kullanarak, tüketicilerinize gösterebilirsiniz.

Eğitim teknolojisi eğitim bilimleri ailesinde yer almakla birlikte bilgisayar bilimleri, psikoloji, toplumbilim ve diğer bazı bilim dallarından beslenen, kendine has özellikleri olan, çoklu disiplin bir bilim dalıdır. Daha çok bir toplum bilim paradigması içerisinde yer bulsa da doğa bilimleri ile de ilişki içerisindedir. Hem araştırma yöntemleri hem de oluşturulan bilginin uygulanması bağlamında doğa bilimleri ile kesişir. Eğitim teknolojisi bir bilim dalının adı olmakla birlikte hem bu bilim dalı çerçevesinde geliştirilen tek bir uygulamanın ifadesi olarak hem de uygulayıcıların meslek adı olarak da kullanılır. Bu bağlamda "Eğitim Teknolojisi" bilim dalının ortaya koyduğu bilgi ve ilkeler doğrultusunda çalışan bireylere eğitim etnoloğu denir. Ortaya çıkarılan teknolojilerin tamamına birden eğitim teknolojileri denir. Eğitim Teknolojisi bilim dalını ifade etmek için öğretim teknolojileri ifadesi de kullanılabilmektedir. Ancak, Öğretim teknolojisi eğitim teknolojisinin kapsadığı başka bir bilim dalıdır. Bizatihi kendisi değildir. Eğitim teknolojisi tüm öğrenmeleri hedef almakta iken öğretim teknolojisi kurumsal, tasarlanmış, müfredat andırılmış ve istendik öğrenmeleri hedef almaktadır. Eğitim teknolojilerine örnek vermek gerekirse kalem, kâğıt ve kitap gibi en eski teknolojiler sıralanabilir. Günümüzde elektronik donanımlar ve bu donanımlar üzerinde çalışan yazılımlar biçiminde de eğitim teknolojileri geliştirilmektedir.

Okul tüm yıl boyunca yerel halktan başka, dünyanın farklı yerlerinden gelen çocuklara da eğitim veriyor. Bu eğitim İngilizce yapılıyor ve yaz okulu gibi sürdürülüyor. Buraya gelen farklı kültürlerden çocuklar hem bir arada olmayı öğreniyorlar hem de burada kaldıkları süre içinde doğa ve bitkilerle ilgili sürdürülebilir yaşam ve çevre için gerekli bilgileri öğreniyorlar. Yapının ana malzemesi Bali’nin geleneksel malzemesi olan Bambu. Bambu bitkisi, ağaçtan daha çabuk yetişiyor, (4-5 yılda malzeme olarak yararlanılabiliyor) sağlam, hafif ve esnek bir malzeme. Özellikleri onu deprem bölgeleri için de uyumlu kılıyor. Okulun yapımına Bambu ile çalışmayı bilen halk da katılmış. kul Köprüsü Okula gidiş yolu üzerinde Ayung nehrini geçiyor ve okulun simgelerinden biri olmuş. Yapının tasarım ve planlamasını çevreci ve tasarımcı çift John ve Cynthia Hardy yapmış. Çift bu uluslararası okulu kurmanın yanında bambu ağaçlarının yetiştirilmesi, kontrollü kesimi ve nadir türlerin korunarak çoğaltılması üzerine çalışan Meranggi Vakfını kurmuşlar. Bambu inşaatlar için uygun bir malzeme ve bunun geniş kitleler tarafından fark edilmesi hem iyi hem de beraberinde tehlikeleri de getiriyor. Hardy’ler bunun farkında oldukları için bu vakfı kurmuşlar.

Okul Ayung Nehri’nin yanında, ormanlık alanların içindeki bir köyün yakınında ve toplam 7542 m² lik bir alana sahip. Eğitim merkezinin enerjisi alternatif, yenilebilir kaynaklardan sağlanıyor. Güneş panelleri, su gücüyle çalışan Vorteks jeneratörü ile elektrik elde ediliyor. Merkezdeki yapılar, mutfak, spor salonu, sınıflar, ortak alanlar, kafe, ofisler ve tuvaletlerden oluşuyor. Küçük sınıflar ortak, toplanma alanlarının çevresine yerleştirilmiş. Okulun bahçesinde çocuklara bambu yetiştirilmesi ve yerel bitkiler üzerine bilgi veriliyor ve bunlar yetiştiriliyor. Buradaki eğitimin amaçlarından biri çocukların doğanın farkında ve doğaya saygılı olmaları, bu da onlara bitki yetiştirme ile anlatılıyor. Proje Ağa Han Vakfı ödülüne de layık görülmüş.

Tablet bilgisayarlar kullanılabilir. Akıllı tahtalar kullanılabilir. çocuk cezaevleri yerine eğitim evleri. Sınavlarda ve derslerde renkli notlar.

Japon eğitiminin japonyanın kalkınmasında çok büyük etkisi olduğuna inanılmaktadır. Bu yüzden japon eğitimini ve Türk eğitimi ile kıyaslanmasını ortaya koymaya çalışacağım. Japon eğitim sisteminin en belirgin özelliği ;eğitimle ilgili bütün unsurlararasında işbirliği sağlanması, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi ve özel sektörün desteğinin alınması çok büyük önem taşıyor. Japonyanın yılları arasında samurai denen savaşçı bir sınıf elinde bulundurmuştur."bakufu"denen okullarda verilen eğitimde esas amaç, devlet için savaşçı ve yönetici yetiştirmektir.Bu nedenle elit bir eğitim oluşturulmuştur.Sıradan kalka verilen eğitim ise"terekoya" denilen okullarda yapılmıştır.Bu okullar tüccar ve halk tarafından desteklenmiştir.Ülke genelinde çocukların %45i kız çocukların%10unun bu okullara gittiği görülmüştür. Cumartesi yarım gün ders yapılır.Haftada 5.5 gün ders yapılır. Japonyada ders programları çok fazla milli içerik taşırlar.ülkede oklu, sanayi, ve toplum arasında organik bir bağ kurulmuştur.Öğrencilerde derste istekli ve çalışkandırlar.