İNGİLTERE’ DE E-DEVLET

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİSTEM YÖNETİMİ KOORDİNATÖRÜ
Advertisements

(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Teknik Metin Yazarlığı ve Çeviri
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
DİJİTAL SERTİFİKALAR VE DİJİTAL İMZALAR
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
ÅRHUS ya da AARHUS Nasıl okunur Halkın şikayeti.
İNTERNET.
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Doğrudan Dış Yatırım Bir firma yabancı bir ülkede bir ürünü üretmek ve/veya pazarlamak için tesislere yatırım yapıyorsa, buna doğrudan yatırım denir.
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
PAZAR RAPORLARI_2013.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
TÜRKİYE BİLİŞİM ŞURASI
İSTATİSTİKLERLE TÜRK DERİ SEKTÖRÜ İTKİB GENEL SEKRETERLİĞİ AR & GE VE MEVZUAT ŞUBESİ.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Muhammed ALTINTAŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni 2012
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
ALMANYA’DA E-DEVLET SİSTEMİ
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
EXPO 2015 İZMİR için Yol Haritası
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
D IJITAL V ATANDAŞLıK VE E- DEVLET U YGULAMALARı.
D IJITAL V ATANDAŞLıK VE E- DEVLET U YGULAMALARı.
Muhtar Bilgi Sistemi.
Bilgi Toplumu Bilgi toplumu; temel üretim faktörünün bilgi olduğu, bilginin işlenmesinde ve depolanmasında da bilgisayar ve iletişim teknolojilerini baz.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. MEB Amaçları %40 %13 %6 %1 %23 TÜİK Haber Bülteni Sayı: 205, Aralık 2009 Eğitim Durumuna Göre Yoksulluk Oranları Açlık Cehalet.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
BİLGİ TOPLUMU VE DİJİTAL VATANDAŞLIK.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
Sunum transkripti:

İNGİLTERE’ DE E-DEVLET

İngiltere de e-devlet konusundaki ilk adımlardan biri 1998 yılının aralık ayında Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan “Rekabetçi Geleceğimiz Bilgi Yönelimli Ekonomiyi Kurmak” adlı rapordur.Bu raporda İngiltere’nin 2002 yılında dünyadaki en rekabetçi ve yenilikçi pazara sahip olmanın yolunun,bilgi teknolojileri- nin özel sektör ve devlet uygulamalarında aktif olarak kullanılmasından geçtiği vurgulanmıştır.

İngiltere’de “e-devlet” çalışmaları yaklaşık 8 yıl öncesine dayanmaktadır.Bu çalışmaların ilk örnekleri diğer ülkelerde olduğu gibi “bilgilenme amaçlı web sayfaları”dır.Daha sonraları ise bu web sayfaları “etkileşimli web sitelerine”ne dönüştürülmüştür.

İngiltere’deki “e-Devlet” çalışmalarını diğer ülke örneklerinden ayıran en belirgin uygulama, e-Devlet’in oluşturulmasında demokrasinin toplumun tüm kesimlerince kullanımının gözetilmesidir.İngiltere hükümeti,e-Devlet çalışmalarını yürütürken,elektronik iletişim ve işlemlerde demokrasinin en iyi nasıl uygulanabileceğini de toplumun bütün kesimleri ile tartışmıştır.

Ayrıca 2008 yılına kadar tüm kamu kuruluşlarının verdiği hizmetlerin çevrimiçi olarak verilebilmesine yönelik hedef konulmuş,mevcut olan altyapının iyileştirilip güvenliğin sağlamlaştırılması ve dijital imtanın kullanılmasının yaygınlaştırılması hedeflenmiştir.

İngiltere hükümeti microsoft ile beraber “U İngiltere hükümeti microsoft ile beraber “U.K Goverment Gateway” projesini yürütmektedir. Bu proje ile oluşturulan portal 1000 i aşkın devlet sitesine bağlantı sağlamaktadır.15 hafta süren ilk aşamada mimari yapı oluşturulmuş ve ilk uygulamalar başlamıştır.Bu uygulamalar şu anda bilgilendirme ağırlıklıdır.

İngiltere’deki e-Devlet çalışmalarının,dünyadaki diğer çalışmalara benzer yaklaşımlar içerisinde olduğunu ve şu başlıklar altında ele alındığını görmekteyiz: “e-Devlet” servis önceliklerinin belirlenmesi, “e-Devlet” servislerinin sunulmasında sivil toplum örgütlerini rolünün daha belirgin olması, Özel sektörün “e-Devlet”teki hizmet rolünün yeniden tanımlaması, Sektörler arası güvenli ara yüzlerin kurulması “e-Devlet” organizasyonu dışında kalan ya da kalmak isteyen bireylerin haklarını korunması

Hedef,60 milyon vatandaş ve 3 milyon işyeri için 200 merkezi ve 482 yerel devlet kuruluşunu “one-stop shop”(Bir hizmet sürecinin tümünün tek bir elde toplanmasıdır) yaratmak üzere birleştirmektir.

İngiltere’de,2003 de devlet hizmetlerinin %25’inin,2005 de %50’sinin,2008 de %100 ünün internet üzerinden yürütülmesi hedeflenmiştir.

G7 VE DİĞER ÜLKELERİN E-DEVLET ÇALIŞMALARI ABD:2003 yılında kamu hizmet ve dosyalarına kamu kurumlarının erişimi sağlanmıştır.Formların kamuya elektronik ortamda sunulması mümkün kılınmıştır. Almanya:Çok yüksek seviyede hedefler yok.Bazı birimlere ait tayin edilmiş hedefler mevcuttur. Avustralya:2001 yılı sonunda federal hükümetin uygun tüm servisleri elektronik ortamda kullanıma açılmıştır. Fransa:Yönetim kademesinin kamu hizmet ve dosyalarına ulaşmalarını mümkün kılmak.

Finlandiya:Formların ve taleplerin önemli bir kısmı 2001 yılı sonuna kadar elektronik ortamda gerçekleştirildi. Hollanda:2002 yılı sonuna kadar kamu hizmetlerinin %25 i elektronik ortamda sunuldu İngiltere:2005 yılı sonuna kadar kamu hizmetlerinin elektronik ortamda yürütülmesi İrlanda:2001 yılı sonuna kadar en karmaşık ve iç içe geçmiş hizmetler elektronik ortamda yürütülmüştür. Japonya:2003 yılı sonunda gerek kamu gerekse vatandaşlar tarafından yapılacak tüm başvuru,tescil ve diğer idari işlemler internet kullanılarak on-line şekilde yapıldı. Kanada:2004 yılı sonunda temel kamu hizmetlerinin tümü on-line olarak sunulmuştur.

Tablodan da görüldüğü üzere bir çok ülke 2003 yılı sonrasında bazı ülkeler 2004 ve bazı ülkelerde en geç 2005 yılı sonuna kadar tüm kamu hizmetlerini elektronik ortamda verme hedeflerini gerçekleştirmişlerdir.Bu gerçekleşmeler ile 2005 yılı sonunda dünyanın gelişmiş ülkelerinden birçoğunun e-Devlet’e geçmiş olduğu görülmektedir.