Türkiye’de ve Dünyada Dergi Editörlüğü ve Hakemlik Sistemi Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Bir makale nasıl değerlendirilir
235 Staj yapabileceği yerleri belirler.. 162İyi bir vatandaşın özelliklerini sergiler.
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
Akademik Etik İhlalleri
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
BİRİNCİ BÖLÜM: TEZE BAŞLARKEN
Sosyal Bilimler Süreli Yayınlarında Hakemlik Sistemi ve Sorunları H. Öztaş AYHAN Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2. Ulusal Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık.
Sağlık Bilimleri Alanında Yayınlanan Akademik Dergilerdeki Değişim: Dönemi Üzerine Bir İnceleme Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Sosyal Bilimlerde Türkçe Yayınlar: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Doç. Dr. Feyzan Erkip Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi.
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Öğretim Tasarımı
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
HAKEMLİK SÜRECİNDEKİ GELİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ “NASIL İYİ BİR HAKEM OLUNUR?” Prof. Dr. Emine Gül Kapçı.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Bilgiye Erişimde Özgürlük. Açık Erişim Hareketi Akademik camia Ortak çıkarlar yaratmak Bilginin paylaşılması toplumsal bir harekettir.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PDRMER) Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
KÜRESELEŞME, EKONOMİK KRİZLER VE VERGİ POLİTİKALARI
Veri Tabanı-Dergi İletişimi Ve Ortak Yazım Dili, Dergi Formatının Ele Alınması TÜBİTAK-ULAKBİMTVBBVT I. EDİTÖRLER ÇALIŞTAYI A. Nuray DEMİRKOL 2 Kasım 2007.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Doç. Dr. Hilal Özdağ Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Bilimsel Nitelikte Dergi İçin (Uluslararası) Kriterler
Kongrede Sunulan Bildirilerin Kaderi Nedir?
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
PERFORMANS YÖNETİMİ -1. Hafta-
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
DİĞER TUTUMLAR.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Çalışmanın adı Yazarlar (sunum yapan kişi belirtilmeli) Kurum.
SOSYAL BİLİMLERDE YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR Gazi Üniversitesi.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
PLANLAMANIN TAMAMLANMASI VE DENETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Etiği
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Temel Bilgi Teknolojileri
Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Değerlendirme Çalışması Raporlama
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Türkiye’de ve Dünyada Dergi Editörlüğü ve Hakemlik Sistemi Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi

Dergi Editörleri ve Hakemlerin Sorumlulukları: Bilimsel sorumluluk, Sosyal sorumluluk.

Editör ve hakem Kararları Etkileyen Unsurlar Bilimsel Kişisel Akademik Sosyal Kültürel İş yaşamı Çevresel Unsurlar

Akademik Unsurlar: Akademik birikim, Akademik deneyimi, Akademik unvanı, Akademik etik yaklaşımı/anlayışı, Akademik kariyer basamaklarını çıkma, Üstlenilen akademik görevler, Yerine getirilen editörlük ve hakemliklerin sayısı, Akademik kurumdaki kültür.

Çevresel Unsurlar Bilimsel Unsurlar: İlgili disipline özgü yaklaşımlar, Araştırmaların yoğunlaşma alanları.

Çevresel Unsurlar İş Yaşamı ile İlgili Unsurlar: Üstlenilen görevler, içeriği ve sayısı, Çalışma ortamı, Üstlerin açık ve zımni “telkin”leri, Çalışma ortamındaki sosyal ilişkiler.

Çevresel Unsurlar Kişilik Unsurları: Kişilik özellikleri, Cinsiyet, Yaş, Evlilik durumu, Çocuk sayısı.

Çevresel Unsurlar Sosyal Unsurlar: Sosyal ilişkiler, Aile, Üyesi olunan sivil toplum kuruluşları, Bazı “oluşum”lar.

Çevresel Unsurlar Kültürel Unsurlar: Gelenekler, Görenekler, Dostluk ve arkadaşlık ilişkilerine verilen değer.

Türkiye ve Dünyadaki Editör ve Hakemlerin Uygulamaları Arasındaki Farklılıklar

Niteliklerine Göre Karşılaştırma Akademik dil ve anlatım, Bilimsel bilgi ve deneyim düzeyi, Değerlendirmeye yeterli zaman ayırma, Dil bilgisi, Editörlük ve hakemlik bilgisi, Etik, İstatistik bilgisi, Literatürü takip etme, Metodoloji bilgisi.

NİTELİKLER EDİTÖRHAKEM TürkiyeYurtdışıTürkiyeYurtdışı Akademik dil ve anlatım bilgisi yetersizçok iyiyetersizçok iyi Bilimsel bilgi ve birikimortaçok iyiortaçok iyi Değerlendirmeye yeterli zaman ayırma iyi ortaiyi Dil bilgisi iyiçok iyiortaçok iyi Editörlük/hakemlik bilgisi çok yetersiziyiçok yetersiziyi Etik yetersizçok iyiçok yetersiziyi İstatistik bilgisi yetersiziyiçok yetersiziyi Literatürü takip etme yetersizçok iyiçok yetersiziyi Metodoloji bilgisiortaçok iyiyetersizçok iyi * çok yetersiz, yetersiz, orta, iyi, çok iyi.

Araştırma tipi, Atıf ve kaynakça göstermede etik kurallarına uygunluk, Başlık ve içeriğinin uyumu, Bulgu ve sonuçların kuramla ilişkisi, Dil ve anlatım, Dilbilgisi kurullarına uygunluk, İstatistiksel tekniklerin doğruluğu, İstatistiksel tekniklerin yeterliği, Kuramın sorunla ilişkisi, Makale Değerlendirme Konularına Göre Karşılaştırma

Literatürden yararlanma biçimi, Makale hazırlama sistematiği, Mesleki terminolojinin kullanımı, Metodolojik yeterlilik, Özgünlük, Sorunun ve çalışma amacının ortaya konuluşu, Uygulamacılara bilgi katkısı, Getirdiği yarar ve katkının özgünlüğü, Yorumların anlaşılırlığı. Makale Değerlendirme Konularına Göre Karşılaştırma

DEĞERLENDİRME KONULARIEDİTÖRHAKEM TürkiyeYurtdışıTürkiyeYurtdışı Araştırma tipiönemliçok önemliönemliçok önemli Atıf ve kaynakça göstermede etik kurallarına uygunlukönemliçok önemliönemliçok önemli Başlık ve içeriğinin uyumuönemliçok önemliönemliçok önemli Bulgu ve sonuçların kuramla ilişkisiönemliçok önemliönemsizçok önemli Dil ve anlatımönemliçok önemliönemliçok önemli Dilbilgisi kurullarına uygunlukönemliçok önemliönemliçok önemli İstatistiksel tekniklerin doğruluğuönemliçok önemliönemliçok önemli İstatistiksel tekniklerin yeterliğiönemsizçok önemliönemsizçok önemli Kuramın sorunla ilişkisiönemliçok önemliönemliçok önemli Literatürden yararlanma biçimiönemliçok önemliönemliçok önemli Makale hazırlama sistematiğiönemsizçok önemliönemsizçok önemli Mesleki terminolojinin kullanımıönemsizçok önemliönemsizçok önemli Metodolojik yeterlilikönemliçok önemliönemliçok önemli Özgünlükönemsizçok önemliönemsizçok önemli Sorunun ve çalışma amacının ortaya konuluşuönemliçok önemliönemliçok önemli Uygulamacılara bilgi katkısıönemsizçok önemliönemsizçok önemli Getirdiği yarar ve katkının özgünlüğüönemsizçok önemliönemsizçok önemli Yorumların anlaşılırlığıönemliçok önemliönemliçok önemli * çok önemli, önemli, önemsiz, çok önemsiz

Niteliklerdeki Temel Farklılıklar: Deneyim, Yöntem bilgisi, İstatistik bilgisi, Literatürü izleme, Editörlük ve hakemlik bilgisi SONUÇ

Değerlendirmelerdeki Temel Farklılıklar: Duygusallık, Değişkenlik, Nesnellik, Titizlik. SONUÇ