İstanbul Teknik Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bologna Sürecinde Hareketlilik ve Türk Yükseköğretimi
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu “ TANINMA, DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI” 15 Haziran 2011, GALATASARAY Üniversitesi, İSTANBUL Prof. Dr. Süheyda ATALAY.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Türkiye Bologna Rehberlerinin Katkılarıyla
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ERASMUS GÜZ TOPLANTISI Diploma Eki Çalıştayı Prof. Dr. Süheyda Atalay 5 Kasım 2010 ERZURUM.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye örneği
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
BOLOGNA- BERGEN SOCRATES/ERASMUS ECTS/DİPLOMA EKİ Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
BOLOGNA SÜRECİ ÖĞRENCİLERLE BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

1.3.2013-İstanbul Teknik Üniversitesi DİPLOMA EKİ (de) Diploma supplement (DS) Bologna Sürecİnin türkİye’de uygulanmasI projesİ 2011-2013 dİploma ekİ semİnerİ Prof. Dr. Selda Önderoğlu 1.3.2013-İstanbul Teknik Üniversitesi

Ortak Bir Yeterlilikler Çerçevesinin Oluşturulması Ortak iki seviyeli eğitim sisteminin yerleştirilmesi (Lisans ve yüksek lisans) Öğrenci ve eğitmenlerin hareketliliğinin sağlanması 1998 Sorbonne Deklerasyonu B O L O G N A S Ü R E C İ Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir dereceler kredi sistemi (AKTS) Araştırmacıların hareketliliği Kalite güvencesi Yükseköğrenimde Avrupalılık boyutu O r t a k ç a l ı ş m a r u h u 1999 Bologna Deklerasyonu Yaşam Boyu eğitim (LLP) Sosyal Boyut Yükseköğrenim kurumları ve öğrencilerin katılımı Avrupa Yüksek Öğrenim Alanının Özendirilmesi 2001 Prag Bildirisi Kurumsal, Ulusal ve Avrupa seviyelerinde Kalite Güvencesi Doktora eğitiminin 3. seviye olarak kabul edilmesi Derecelerin ve kredilerin tanınması (Diploma Eki) Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Eğitim ve araştırma arasında yakın bağlantı 2003 Berlin Bildirisi Sosyal Boyut’un güçlendirilmesi Kalite Güvencesi’nin standartları ve rehberleri Ulusal Yeterlilikler Çerçeveleri Ortak Derecelerin takdimi ve tanınması Yükseköğrenimde esnek öğrenme yolları 2005 Bergen Bildirisi Avrupa Kalite Güvencesi Kaydı’nın oluşturulması Bologna Sürecinin Global Boyutunu geliştirme stratejileri Sosyal Boyutu izleme amaçlı etkin ulusal planların üretilmesi 2007 Londra Konferansı 2020 yılına kadar mezunların en az %20’sinin hareketliliğinin sağlanması Yükseköğretimden faydalanan grupların artırılmasının sağlanması Yükseköğretime ayrılan kaynakların artırılması ve çeşitlendirilmesi 2009 Leuven Konferansı 2010 Youth on the move !!! Haydi gençler yola !

Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS) Öğrenim süreleri ve diplomaların tanınması için geliştirilmiş araçlardan birisidir. Uluslararası şeffaflığın geliştirilmesi, elde edilen diploma, derece, sertifika gibi kazanımların akademik ve profesyonel anlamda tanınmasını kolaylaştırmayı sağlayan belgedir. Yüksek öğretim diploması ile birlikte verilir. Ve ancak diploma ile birlikte geçerliliği vardır.

DE ve Europass Bireylerin beceri ve yeterliliklerini Avrupa düzeyinde daha iyi anlatabilmelerine yardımcı olmak amacıyla geliştirilmiş Europass’ın parçasıdır. Europass: Beceri ve yeterliliklerin şeffaflığı için oluşturulmuş tek bir çerçeve. Europass şeffaflık araçları: Europass CV Europass Diploma Eki Europass Hareketlilik Europass Dil Portföyü Europass Sertifikalar Eki

DE Diploma eki, bir üniversitede derecesini tamamlayan ve diploma almaya hak kazanan öğrencilere Avrupa’da yaygın konuşulan dillerden birinde ve ücretsiz olarak verilir. Hiçbir değer yargısı, denklik ve tanıma ifadesi taşımaz. DE yüksek öğretimde şeffaflığı sağlar. Ayrıca hareketlilik ve yaşam boyu öğrenmede bireylere yardımcı olur.

DE ne değildir? Bir özgeçmiş (CV) değildir. Transkript (not çizelgesi) veya diploma yerine geçmez. Kendiliğinden akademik veya mesleki tanınmayı garantileyen bir belge değildir

Diploma Eki, ulusal kurumlar tarafından, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından ortaklaşa hazırlanmış bir şablona göre düzenlenir. Bu bilgi notu diploma ekinin giriş kısmında yer alır. DE Şablonu ülkemizde YÖK tarafından belirlenmiştir. Çeşitli bölümlerle ilgili açıklama/Değişiklikler YÖK tarafından üniversitelere bildirilmektedir. DE-TR: İngilizce, A3 boyutunda basılır,katlanır. YÖK her yıl üniversitelerden diploma eki çalışmaları ile ilgili bilgi istemektedir (en son 4.1.2013).

DE-Giriş Bölümü This Diploma Supplement follows the model developed by the European Commission, Council of Europe and UNESCO/CEPES. The Purpose of the supplement is to provide sufficient independent data to improve the international “transparency” and fair academic and professional recognition of qualifications (diplomas, degrees, certificates, etc.). It is designed to provide a description of the nature, level, context, content and the status of the studies that were pursued and successfully completed by the individual named on the original qualification to which this supplement is appended. It should be free from any value judgments, equivalence statements or suggestions about recognition. Information in all eight sections should be provided. Where information in not provided, an explanation should give the reason why.  

DE'nin 8 bölümü vardır: 1- kişi hakkında bilgiler, 2- alınan derece hakkında bilgiler, 3- derecenin seviyesi konusunda bilgiler, 4- kazanılan sonuç ve içerik hakkında bilgiler, 5- derecenin kullanım alanları (fonksiyonu) hakkında bilgiler, 6- ek bilgiler, 7- diploma ekinin onaylanması, 8- ulusal yüksek öğretim sistemi hakkında bilgi.

Her bölümün alt başlıkları vardır. Başlık numaralandırma ve alt başlıklara ekleme/çıkarma yapılamaz. Her bölümün doldurulması gerekmektedir. Bir bilgi yazılmayacak ise:Not applicable

Açıklama/değişiklik-YÖK 2.2.2011: açıklama/değişiklikler 17.8.2012: DE 8. bölüm güncellemesi

DE-Bölüm 1 1. INFORMATION IDENTIFYING THE HOLDER OF THE QUALIFICATION 1.1 Family Name(s): 1.2. Given Name (s): 1.3 Place and date of birth:  1.4 Student identification number:  

DE- Bölüm 2 2. INFORMATION IDENTIFYING THE QUALIFICATION   2.1. Name of qualification:   2.2 Main field(s) of study for the qualification: 2.3 Name and status of awarding institution:   2.4. Name and status of institution administering studies 2.5. Language(s) of instruction/examination:  

DE-Bölüm 3 3.1 Level of qualification: 3. INFORMATION ON THE LEVEL OF THE QUALIFICATION   3.1 Level of qualification: 3.2 Official length of programme: 3.3 Access requirement(s): High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)

DE-Bölüm 4 4.1 Mode of study: 4.2 Programme requirements: 4. INFORMATION ON THE CONTENTS AND RESULTS GAINED   4.1 Mode of study:   4.2 Programme requirements: 4.3 Programme details and the individual grades/marks obtained 4.4 Grading Scheme and Grades 4.5 Overall Classification of the Qualification

DE-Bölüm 5 ve 6 5- INFORMATION ON THE FUNCTION OF THE QUALIFICATION 5.1 Access to further study: 5.2 Professional status conferred: 6- ADDITIONAL INFORMATION 6.1 Additional information: 6.2 Further information sources:

DE-Bölüm 7 ve 8 7- CERTIFICATION OF THE SUPPLEMENT 7.1 Date: 7.2 Name and Signature: 7.3 Capacity: 7.4 Official stamp or seal: 8- INFORMATION ON THE NATIONAL HIGHER EDUCATION SYSTEM YÖK’ten üniversitelere yollanan bilgi

Öğrenciler için DE’ nin yararları nedir? Daha kolay anlaşılabilir ve yurtdışında daha kolay kıyaslama yapılabilir bir belgedir. Eğitim programı boyunca elde edilen yeterliliklerin, akademik çalışmaların tam tanımlamalarını içerir. Elde edilen başarıların ve yetkinliklerin objektif ve adil bir şekilde değerlendirilmesini sağlar. Yurt dışında iş olanakları veya daha ileri eğitim için kolaylık sağlar

DE yükseköğretim kurumlarına ne sağlar? Akademik ve meslekî tanınmayı artırarak eğitimde verilen yeterlilikleri saydam kılar. Ulusal ve kurumsal bağımsızlığı korurken aynı zamanda bütün Avrupa'da benimsenen bir ortak çerçeveye aidiyeti sağlar. Verilen eğitimin farklı bir eğitimsel bağlamda kavranıp anlaşılabilmesini sağlayarak doğru değerlendirmeye alınmasına aracı olur. Kurumun yurtdışında adının yaygınlaşmasına yol açar. Kurumun mezunlarının ulusal ve uluslararası çerçevede iş bulma olanaklarını artırır. Kurumların idarî birimlerine diplomaların içerik ve transfer edilebilirliğine ilişkin tekrar tekrar sorulan bir dizi soruya kendiliğinden cevap vererek zaman kazandırır.

Diploma eki etiketi

YÖK Bologna web sayfası: http:// www.yok.gov.tr Bologna Süreci resmi web sayfası: http://www.ehea.info/ Avrupa Komisyonu DE sayfası: http://eacea.ec.europa.eu/llp/support_measure s_and_network/ects_dsl_en.php