Küresel Raporlama Girişimi (GRI)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Advertisements

Bankacılık Etik İlkeleri
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
HAKKIMIZDA: 2004 yılında Tıp Doktorları tarafından kurulan abc İlkyardım Eğitim Merkezi; Türkiye'nin Sağlık Bakanlığı onaylı ilk özel İlkyardım Eğitim.
Elektrik Piyasası Kanunu
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir (KSS)
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
BM İş Dünyası ve İnsan Hakları Rehber İlkeleri
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
Eczacıbaşı Topluluğu ve Sürdürülebilirlik
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
SERİ:IV NO:41 TEBLİĞİ NE DEĞİŞTİ?
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
NESTLE KURUMSAL İŞ İLKELERİ
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
UN Global Compact (BM Küresel İlkeler Sözleşmesi)
Avrupa Birliği Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Stratejisi
ILO Çokuluslu Şirketler ve Sosyal Politikaya ilişkin İlkeler Üçlü Bildirgesi.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
OECD Çok Uluslu Şirketler Rehberi
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Denetçinin Sorumluluğu
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
ALTINCI BÖLÜM ÇALIŞMA KAĞITLARI VE DENETİMİN RAPORLANMASI
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
Devlet Muhasebe Standartları
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
İnceleme Dairesi Başkanlığı
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Sunum transkripti:

Küresel Raporlama Girişimi (GRI)

İçerik Raporlama Şirketlerden sosyal ve çevresel bağlamda benimsedikleri tutuma ilişkin şeffaf ve dürüst bir şekilde rapor vermeleri istenmektedir. Danimarka, Fransa ve BK, raporlamaya ilişkin mevzuat çıkaran ülkeler arasında yer almaktadır. AB düzeyinde, finansal olmayan bilgilerin açıklanmasına yönelik bir düzenleme yapılması şu anda Avrupa Parlamentosunda tartışılmaktadır.

BM İş Dünyası ve İnsan Hakları Rehber İlkeleri’nde şu ifadeler yer almaktadır: «etkilenen paydaşlar tarafından veya bu paydaşlar adına birtakım endişeler dile getirildiği takdirde, işletmeler bu hususlara dair bilgi vermeye (insan hakları üzerindeki etkilerini nasıl ele aldıkları konusunda) hazırlıklı olmalıdırlar. Faaliyet alanları insan hakları için ciddi ölçüde tehdit oluşturan işletmeler bu konuyu nasıl ele aldıklarına ilişkin resmi olarak rapor vermelidir. Hazırlanan rapor: İşletmenin insan hakları üzerindeki etkilerini yansıtacak ve hedef kitleler tarafından ulaşılabilecek bir biçimde ve sıklıkta sunulmalıdır; Bir işletmenin insan hakları üzerindeki etkisine karşı verdiği yanıtın ne derece yeterli olduğunun değerlendirilmesine imkan tanıyacak kadar bilgi sunmalıdır; Etkilenen paydaşlar ve personel ya da ticari gizliliğin yasal gereksinimleri için tehlike arz etmemelidir.”

Düzenlemelerin yanı sıra, şirketlerden farklı nedenlerden ötürü sürdürülebilirlik raporu sunmaları talep edilmektedir: KSS açısından şeffaf olmak müşteriler, çalışanlar ve yerel halk arasında güven ortamı oluşturulmasını ve şirketlerin güvenilirliğinin arttırılmasını sağlar. Bu durum şirketler için önem arz etmektedir, çünkü: Güven, mevcut müşterilerle kurulmuş olan bağların güçlenmesini sağlar, B2C (işletmeden tüketiciye) ve B2B (işletmeden işletmeye) iş ilişkilerinde yeni müşterilerin kazanılmasına yardımcı olur. Güven, şirketin toplumdaki kabul edilebilirliğini arttırır ve çatışmaların yapıcı ve başarılı bir şekilde çözülebilmesi için temel oluşturur. Güven sayesinde şirketler en başarılı kişileri bünyesine çeker ve çalışanlarının kalıcı olmasını sağlar. Ayrıca, şeffaflığın dahili bir etkisi de vardır. Şeffaflık sayesinde, iş riskleri tespit edilir ve iş süreçleri en iyi duruma getirilir. Finansal piyasada bir şirketin sosyal ve çevresel performansı, günümüzde çok daha önemli bir hale gelmiştir. Finansal piyasa katılımcıları, özellikle de sürdürülebilirlik fonları, şirketlerden sosyal ve çevresel etkileri konusunda şeffaf olmalarını talep etmektedir.

KSS ve KSS raporlamasının faydaları şirketten şirkete farklılık göstermektedir ve her şirket için ayrı ayrı ele alınmalıdır. İşletmelerin durumu genelleştirilmiş bulgularla incelenemez. Şirketler büyüklüklerine, bulundukları sektöre ve farklı hedef grupların bireysel ihtiyaçlarına bağlı olarak, sosyal sorumlulukları konusunda çeşitli şeffaflık ilkeleri benimsemektedir. KSS’de benimsenen şeffaflık ilkesi, KSS’nin kendisi kadar karmaşık bir husustur.

Ancak şirketler şunları da göz önünde bulundurmalıdır: Herhangi bir AB mevzuatının veya ulusal mevzuatın yanı sıra bir sürdürülebilirlik raporunun hazırlanması da çok önemli bir karardır ve şirketler hazırlayacakları raporda tüm etkileri göz önünde bulundurmak durumundadır. Dikkat çekilmesi gereken unsurlar şunlardır: Sürdürülebilirlik raporlamasının ertelenmesi ya da durdurulması çok sayıda sorunu beraberinde getirecektir. Raporlamaya başlamış bir şirket bu faaliyeti aksattığı takdirde, şirketin itibarı zarar görecektir. Sürdürülebilirlik raporu hazırlamak bir defaya mahsus bir durum değil, devam edecek olan bir yükümlülüğün başlangıcıdır.

Sürdürülebilirlik raporlaması yapacak kurumların, hakkında rapor hazırlayacağı bir konu olması gerekir. Şirket sosyal sorumluluklarını yerine getirmezse neler olur? Şirketin çevre üzerindeki etkileri kötüye giderse neler olur? Bir şirketin kamuoyuna açıklamak/raporlamak istemediği sorunlu alanlar var mı? Sürdürülebilirlik raporlaması ile şirketler, kendilerini eleştirilere açık hale getirmektedir. Bu, hem rapordaki verilerin veya gerçeklerin saptırılması hem de raporun kalitesi açısından geçerli bir durumdur. Şirketler, sürdürülebilirlik raporlamaları yeterince anlamlı olmadığı için sıklıkla eleştirilere maruz kalmaktadır.  

Şirketler şeffaf olabilmek için çok sayıda yönteme başvurmaktadır KOBİ’lerin resmi bir iletişim kurmasına gerek yoktur. Bilgiler, doğrudan irtibata geçilerek gayri resmi bir biçimde aktarılır. B2B’de ve finansal piyasada (SRI), belli başlı sorular yanıtlanarak şeffaflık sağlanır. B2C’de şirketler paketlemede, etiket üzerinde ya da müşteriyle doğrudan iletişimde herhangi bir mecburiyetleri olmamasına karşın ilave bilgiler sunarlar. Paydaş çalıştayları, dahili iletişim kanalları, internet sitesi ve sürdürülebilirlik raporlamaları

GRI nedir veya kimdir? GRI, sürdürülebilirlik raporlamasına yönelik ilkeler geliştiren çok paydaşlı bağımsız bir girişimdir (İlkelerin ilk versiyonu 2000’de, ikinci versiyonu 2002’de, üçündü versiyonu 2006’da ve dördüncü versiyonu 2014’te yayınlanmıştır) GRI ilkeleri, raporlama ilkelerinin yanı sıra sürdürülebilirlik raporlaması için de özel bir içerik sunmaktadır. GRI ilk olarak CERES (Çevreye Karşı Sorumlu Ekonomiler Koalisyonu) ve UNEP (Birleşmiş Milletler Çevre Programı) tarafından Boston’da kurulmuştur. GRI Sekretaryası 2002’de Amsterdam’a taşınmıştır. 2012’de GRI veri tabanında kullanılan veya başvurulan 2932 adet Sürdürülebilirlik Raporlaması mevcut idi.

GRI çerçevesi ücretsizdir. GRI’nın Sektör Ekleri de mevcuttur -Sürdürülebilirlik Raporlaması İlkeleri’nin aşağıdaki sektörlere özel hazırlanmış farklı versiyonları vardır: Havalimanı İşletmeleri İnşaat Etkinlik Organizatörleri Finansal Hizmetler Gıda İşleme Medya Maden ve Metalürji STK’lar Petrol ve Gaz

Rapor İçeriğini Belirlemeye Yönelik Prensipler Kurum, paydaşlarının kimler olduğunu belirlemeli ve paydaşların makul beklentilerine ve çıkarlarına ne şekilde yanıt verdiğini açıklamalıdır. Rapor, kurumun performansını geniş kapsamlı bir sürdürebilirlik çerçevesinde sunmalıdır. Bir raporda yer alan bilgiler: Kurumun önemli ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini veya Paydaşların değerlendirmeleri ve kararları üzerinde ciddi etkisi olabilecek konuları kapsamalıdır. Öncelikli konuların kapsamı ve sınırları, kurumun başlıca ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerinin yansıtılması için yeterli olmalı ve paydaşlara kurumun raporlama periyodundaki performansını değerlendirme olanağı sunmalıdır.  

Rapor Kalitesini Sağlamaya Yönelik GRI Prensipleri Rapor, kurumun genel performansının gerekçeli olarak değerlendirilmesine imkan sağlayacak şekilde kurum performansının hem olumlu hem de olumsuz unsurlarını yansıtmalıdır.   Kurum, konuları ve bilgileri tutarlı bir şekilde seçmeli, toplamalı ve rapor etmelidir. Raporlanan bilgiler, paydaşların kurumun performansında zaman içinde ortaya çıkan değişiklikleri analiz etmesine olanak tanımalı ve diğer kurumlarla göreceli analiz yapılmasına elverişli olmalıdır. Raporlanan bilgiler, paydaşların rapor hazırlayan kurumun performansını değerlendirmesi için yeterince doğru ve detaylı olmalıdır. .

Kurum düzenli bir zaman çizelgesine bağlı olarak rapor vermelidir, böylelikle paydaşların bilinçli kararlar alabilmeleri için gereken bilgiler zamanında hazır olacaktır. Kurum, bilgileri raporu kullanan paydaşlar için anlaşılabilir ve erişilebilir bir şekilde sunmalıdır. Kurum, raporun hazırlanmasında kullanılan bilgileri ve süreçleri incelemeye tabi olabilecek ve bilgilerin kaliteli ve öncelikli olmasını sağlayacak şekilde toplamalı, kaydetmeli, derlemeli, analiz etmeli ve açıklamalıdır.

İşgücü Uygulamaları ve İnsana Yakışır İş GRI İlkelerinin Kategorileri ve Unsurlar Kategori Ekonomi Unsurlar Ekonomik Performans Piyasadaki Konum Dolaylı Ekonomik Etkiler Satın Alma Uygulamaları   Çevresel Malzemeler Enerji Su Biyoçeşitlilik Emisyonlar Sıvı ve Katı Atıklar Ürün ve Hizmetler Uyum Ulaştırma Genel Çevresel Tedarikçi Değerlendirmesi Çevre Şikayet Mekanizmaları Kategori: Sosyal Alt kategori İşgücü Uygulamaları ve İnsana Yakışır İş İnsan Hakları Unsurlar: İşgücü İşgücü/Yönetim İlişkileri İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim ve Öğretim Çeşitlilik ve Fırsat Eşitliği Kadın ve Erkekler için Eşit Ücret İşgücü Uygulamalarına Yönelik Tedarikçi Değerlendirmesi İşgücü Uygulamalarına Yönelik Şikayet Mekanizmaları Yatırım Ayrımcılık Yapmama Örgütlenme Özgürlüğü ve Toplu Sözleşme Çocuk İşçiliğinin Kaldırılması Zorla ve Zorunlu Tutarak Çalıştırmanın Önlenmesi Güvenlik Uygulamaları Yerli Hakları Değerlendirme İnsan Haklarına Yönelik Tedarikçi Değerlendirmesi İnsan Haklarına Yönelik Şikayet Mekanizmaları Toplum Ürün Sorumluluğu Aspects: Yerel Halk Yolsuzluk Kamu Politikası Rekabeti Kısıtlayan Davranış Toplum Üzerindeki Etkilere Yönelik Tedarikçi Değerlendirmesi Toplum Üzerindeki Etkilere Yönelik Şikayet Mekanizmaları Müşteri Sağlığı ve Güvenliği Ürün ve Hizmet Etiketlemesi Pazarlama İletişimi Müşterinin Kişisel Gizliliği