HEAD START PROJESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
REHBERLİK.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Comenius Programı Onur AYDEMİR
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KONU:okul öncesi eğitim
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
Dünden Bugüne Aile Eğitimi
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
REHBERLİKLE ELELE.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
 AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN;  ÖZBAKIM BECERİLERİ  KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ  İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ  SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
KARİYER GELİŞTİRME.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

HEAD START PROJESİ

Head start,Amerika Birleşik Devletlerinde federal hükümet tarafından düşük gelir düzeyine sahip aileler üzerinde başlatılmış bir projedir.Head Start Proje’sinin temel amacı,düşük gelir düzeyine sahip ailelerden gelen çocuklara sosyal ve eğitimsel fırsatlar sağlayarak yoksulluğun olumsuz etkilerinin engellenmesidir.

Amerika’da erken çocukluk gelişimi ve eğitimine yönelik çalışmalar özellikle de 2.Dünya Savaşı’nın sonunda yaygınlaşmaya başladı.Savaş süresince erkekler savaşırken,kadınlar da çalışmışlar,savaşın bitiminden sonra ise kadınlar evlerine dönmek istememişlerdir.İşte o dönemde ABD’de ilk resmi okul öncesi eğitim başladı.Head Start Projesinin kurucusu Marian Wright Edelman’dır.Kendisi aynı zamanda Children Defense Fund’un da kurucu başkanıdır.

Head Start Projesi’nin çocukların üzerinde uzun süreli etkileri olduğu bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır.Yapılan araştırmalarda proje kapsamında eğitim alan çocukların evde,okulda ve toplumda başarılı yeterli bireyler oldukları saptanmıştır.Bu şekilde Head Start projesi temel amacı olan yoksulluğun jenerasyon halkasını kırmayı başarmış,etkilerinin kuşaktan kuşağa aktarılmasını engelleyebilmiş bir yaklaşım olarak büyük değer taşımaktadır.

HEAD START PROJESİ’NİN GENEL AMAÇLARI Çocuğun fiziksel ve sağlıkla ilgili becerilerini geliştirmek Çocuğun sosyal ve duygusal sağlığının gelişimine yardımcı olan iç denetimini,merakını,doğallığını ve kendine güvenini teşvik etmek Kavramsal ve sözel becerilerinin eğitimi ile çocuğun bilişsel gelişimini desteklemek ve becerilerini zenginleştirmek Çocuğun o andaki ve gelecekteki öğrenme çabaları ve tüm gelişimi için güven yaratan başarı beklentisini oluşturmak Çocuk ve ebeveyne,aile ilişkileri ve diğer kişilerle ilişkilerinde kullanacağı sevgi ve destek gibi sosyal becerileri kazandırmak Çocukta ve ailede değerli ve itibarlı oldukları duygusunu yaratmak

HEAD START PROJESİNİN BÖLÜMLERİ Head start projesi dört bölümden oluşur.

EĞİTİM SAĞLIK EBEBEYN KATILIMI SOSYAL HİZMETLER

EĞİTİM Head start eğitim programları her çocuğun bireysel ihtiyaçlarını karşılamak üzere hazırlanmıştır.Program hazırlanırken aynı zamanda toplumun kültürel ve etnik özellikleri de dikkate alınmıştır.Ulusal bir Head Start müfredatı yoktur.Bu müfredat uygulayıcı grupların insiyatifine ayrıca çocukların ve ailelerin ihtiyaçlarına göre belirlenir.Head Start Programı’na çalışan personel,çocuk gelişimi ve okul öncesi alanında hizmet içi eğitimlere katılmaktadır.

SAĞLIK Head Start sağlık problemlerini erken teşhis etmenin üzerinde de durmuştur.Çocukların sağlıklı olmaları için ruh sağlığı,diş ve vücut sağlığı ve beslenmeyi içeren zorunlu sağlık programları hazırlamıştır.Ayrıca beslenme uzmanları programda çocuklar için beslenmeyle ilgili çeşitli etkinlikler hazırlamakta ve ebeveynleri de dengeli beslenme,sağlıklı yiyecek seçimi vb. konularda aydınlatmaktadırlar.

EBEVEYN KATILIMI Head Start Projesinin bir kısmını Ana-Baba katılım programı oluşturmaktadır.

Programın Hedefleri; Çocuğun gelişim ve eğitiminde birincil role sahip olan ebeveyni destekleyen ve geliştiren,planlanmış yaşantı ve etkinlikleri sunmak Ebeveynleri,çocuğun gelişiminden sorumlu,çocuğun birincil eğitimcisi,Head Start Programının ve toplumun bir unsuru olarak tanıyan bir program geliştirmek Ebeveynlerin eğitimin planlanmasında karar verici bir kişi olarak doğrudan katılımını sağlamak

Ebeveynlerin sınıftaki ve sınıf dışındaki program etkinliklerine gönüllü gözlemci ya da ücretli çalışan olarak katılımını sağlamak Ebeveynlerin gelişimine yardımcı olan etkinlikler için olanak sağlamak Head Start personeli ile iş birliği içinde ebeveynlerin kendi çocuğu ile çalışma fırsatlarını sağlamaktır.

Head Start Projesinde ebeveyn katılımının en önemli unsurlarından birisi model almadır.Head Start Programında ebeveynleri ücretli yardımcı ya da öğretmen rolünde görmek çok yaygındır.Proje eğitime katılan ebeveynlere iş ve meslek edinme imkanları sağlamıştır.Head Start personelinin % 30’u daha önce programa katılan ya da halen devam etmekte olan ebeveynlerden oluşmaktadır.Bu uygulamanın aileye ekonomik destek sağlamasının yanı sıra aileyi çocuk konusunda bilinçlendirmek gibi bir faydası da vardır.

SOSYAL HİZMETLER Head Start Programının bir parçası olan sosyal hizmetler ailelere çeşitli alanlarda yardımcı olmak amacıyla kurulmuş kuruluşlardır.Bu kuruluşlarda çalışan personel ailelere ihtiyaçlarını nereden nasıl karşılayacakları konusunda da bilgi verirler.

PERSONELİN EĞİTİMİ Head Start programı’na her düzeyden ve her aladan personel alınmaktadır.Çocuk Gelişimi Derneği konunun uzmanı olan ya da olmayan tüm çalışanlarına üniversitelerde çocuk gelişimi alanında eğitim görmeleri veya erken Çocukluk Eğitimi ile ilgili

Kurslara katılmaları için fırsat tanımaktadır Kurslara katılmaları için fırsat tanımaktadır.Bu kurslardan veya üniversitelerden mezun olanlar sadece Head Start programlarında değil aynı zamanda gündüz bakım evlerinde ve çeşitli okul öncesi programlarında da çalışmaktadır.

HEAD START PROGRAMLARI KURUM MERKEZLİ HEAD START PROGRAMI

Kurum merkezli Head Start Programının genel amacı çocuğun sosyal,duygusal,zihinsel ,fiziksel yönden kapasitesinin maksimum düzeye çıkarmaktadır.Bu amaca erişmek için de çeşitli uyarıcıların olduğu bir ortam hazırlanmış ve bu ortamda çocuğun deneyim kazanması ve deneyimler yoluyla ilerlemesi gözlenmiştir.

EV MERKEZLİ HEAD START PROGRAMI

Head Start ebeveyni çocuğun gelişimini etkileyen birinci faktör evi ise çocuğun ilk uyarıcı ortamı olarak görmektedir.Ev merkezli programlarda kurum merkezli programlarda olduğu gibi beslenme ,sağlık,psikolojik ve sosyal hizmetler vardır ve bu hizmetlerin bazıları beslenme sağlık gibi ailenin evine kadar ulaşmaktadır.Ev merkezli programlarda da çocuğun tüm gelişim alanlarında aileye yardım edilebilmektedir.Ç.ocuğun gelişimini destekleyecek araç gereçler sağlanır.Eğitimci haftada bir veya gerekirse iki kez eve gider aileye yardımcı kartlar, etkinlikler bırakır.

GÖÇMEN AİLE PROGRAMLARI

Göçmen çocukların ikamet ettikleri yerlerde onların gelişimini desteklemek amaçlı eğitim büroları kurulmuştur.Bu bürolar ile iletişim kurarak Göçmen Eğitim Kimliği ve İstihdam Programları oluşturulmuştur.Bu programların amacı göçmen çocukların kimlik ve kayıtlarını tutmak,göçmen öğrenci kayıt transfer sistemi ve yerel eğitim programları geliştirmektir.

ERKEN HEAD START PROGRAMI

Erken Head Start 1995 yılından itibaren küçük yaş da bebeği olan düşük gelirli aileler ile hamile kadınlar için programlar sunan toplum kaynaklı federal bir kuruluştur.Hamilelik öncesi bakım ve sağlıklı hamileliğin desteklenmesi ,küçük çocukların gelişiminin zenginleştirilmesi ve sağlıklı ailelerin topluma hazırlanması bu kuruluşun görevleri arasındadır.