ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ
Kalite Kavramı.
MESLEKİ EĞİTİM.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
20. Sağlık insangücü planlaması
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İşletmeyi neden kurarız ?
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
GİRİŞİMCİLİK ve İŞ KURMA SÜREÇLERİ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
BÖLÜM 1 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ. BÖLÜM 1 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
HİZMET KALİTESİ.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Kalite ile ilgili kavramlar
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SUNULAN HİZMET KALİTESİNİN ÇALIŞAN GRUBA ETKİSİ ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ

KALİTE . Kalite, kullanıma uygunluktur. Dr. J. M. Juran Kalite, bir ürün ya da hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. TS-ISO 9000.    Kalite, ürün ya da hizmeti ekonomik bir yoldan üreten ve tüketici isteklerine cevap veren bir üretim sistemidir. Japon Sanayi Standartları Komitesi 2

KALİTE Kalite, belirli bir ürün ya da hizmetin, tüketicinin isteklerine uygunluk derecesidir. Avrupa Kalite Kontrol Organizasyonu EOQC Kalite, bir ürün ya da hizmetin, belirli bir ihtiyacı karşılayabilme yeteneklerini ortaya koyan karakteristiklerinin tümüdür. Amerika Kalite Kontrol Derneği. . 3

SAĞLIK HİZMETLERİ Sağlık hizmetleri, sunumu, finansmanı, tedarik süreçleri ve paydaşları ile ayrı ayrı analiz edilmesi gereken çok boyutlu ve kapsamlı hizmetlerdir..

Kalite göstergelerinden birisi olarak; Temelde toplumun ihtiyacı olan sağlık hizmetleri, Beklenen kalitede Beklenen zamanda Mümkün olan en düşük maliyetle sunmayı amaçlamıştır.

SAĞLIKTA KALİTE Bu amaçla çalışan ve dinamik bir yapıya sahip olan sağlık sektörleri için: Günümüzde tedavi hizmetlerinin sürekli artması Hızla değişen teknoloji Bunu takip eden, etkilenen, rekabet ortamı yaratan hizmet alan kesimle kalitenin başarılmasında büyük zorluklar karşımıza çıkmaktadır.

Sağlık sektöründe kalite çalışmaları bu zorluklarla ve hizmetin karakteristik özellikleri nedeni ile hizmet sektöründe yer alan diğer işletmelere göre daha farklı yaklaşımlar içerisinde sürdürülmektedir.

Her hasta, farklı tanı ve tedavi özellikleri göstermektedir. Sağlık sektörünün karakteristik özellikleri; Her hasta, farklı tanı ve tedavi özellikleri göstermektedir. Beklenen talep çoğu zaman doğru tahmin edilememektedir. Hastaneler talep değişikliğine kısa dönemde uyum sağlayamamaktadır. Hizmetin üretimi stoklanamamaktadır. Üretildiği anda tüketilmektedir.

Aşırı işbölümü ve uzmanlaşma, nitelikli personel artışı ile beraber işgücü maliyetlerindeki artışı da getirmektedir. Her hastaya uygulanan sağlık hizmetinin bileşiklik göstermesi hizmetin tanımlanmasını olanaksızlaştırmakta ve çıktıların standart olmasını engellemektedir.

ÇALIŞMANIN AMACI Sağlık sektöründe sunulan ve var olan hizmetin kalitesinin, bu hizmeti alan ve özellikle çalışan gruba etkisini, bu hizmetten etkilenme düzeyini ve bu etkilenmenin çalışma ortamına yansımasını belirlemektir.

ÖRNEKLEM

BULGULAR

BULGULAR

BULGULAR % ETKİLENME DÜZEYİ YÜKSEK FAKTÖRLER Hastane ortamının gürültüsüz olması ve genel temizliği 81 Sağlık personelinin ilgi ve yakınlık göstermesi ve onlara güven duyabilmek 74 Hastane binasının ve hizmet veren salonların, donanım ve iletişim malzemelerinin görünümü 73 Doktora kolay ulaşabilmekten 71 Doktorunuzla tıbbi tedavi sürecine birlikte karar verebilmek 65 Tetkik ve tedavinin doğru yapılmasına güven duyabilmek 63 Sağlık hizmeti hakkında bilgi veren kitap dergi ve broşürler 46

BULGULAR ÇALIŞMA ORTAMINA YANSITILAN FAKTÖRLER % n Doktorların sizi dinlemek için ayırdığı zaman ve nezaketinden 13.3 4 Sağlık hizmetinin sunumunda sıra beklenmesinden 10 3 Muayene olabilmek için beklediğiniz süreden  Size değerli olduğunuzun hissettirilmesinden 6.6 2

BULGULAR

BULGULAR

BULGULAR

BULGULAR

SONUÇ Stres sonucu ortaya çıkan olumsuz sonuçlar; Kurumu şikayet etme, Sağlık personelini şikayet etme, Personele mobbing Anksiyete, Öfke, Kriz yönetiminde başarısızlık, İş konsantrasyonu Performansında azalma olarak gözlenmiştir.

SONUÇ Sağlık hizmeti alanların tüm bu etkilenme düzeylerini dikkate alırsak doğru uzman ya da muhatap olmasa da sağlık görevlisini çözüm bulucu olarak gören/görmek isteyen hastanın dinlenmesi ve çözüm bulma yönünde arayış içine girilmesi önemli bir hizmet kalite unsuru olarak tespit edilmiştir. Primipar, Gebelik öncesi ve sürecinde tıbbi problemi olmayan (diyabet, hipertansiyon vs.) Miadında (38-42 haftalık) gebeliği olan Vajinal doğum için engeli bulunmayan, Doğum ünitesine kabul edildiğinde servikal dilatasyonu 3 cm’yi geçmemiş olan Tek, sağlıklı, vertex pozisyonda fetüse sahip olan Araştırmaya katılmaya gönüllü gebeler ele alınmıştır. 21

SONUÇ Sağlık işletmeleri kurum olarak hasta beklentilerini doğru yöntemlerle (periyodik hasta memnuniyet anketleri) doğru saptaması durumunda bu yönde tüm çalışanlara verilecek eğitim ve değerlendirmelerle beklenen kalite algısını yükseltebilecek ve bu süreçte sağlık işletmesinin genel performansını artıracak adımlar oluşturabilecektir.

TEŞEKKÜRLER…