MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ 20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
İSTASYON YÖNTEMİ.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
SANAT EĞİTİMİ.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
BE BEP NEDİR ?.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Sunum transkripti:

MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1

İlköğretim seçmeli medya okur yazarlığı dersi olarak, Talim ve Terbiye Kurulunun 11,09,2006 tarih ve 354 sayılı kararı ile kabul edilen öğretim programı 2008–2009 eğitim öğretim yılından itibaren, 6-7-8 sınıfların herhangi birinde sadece bir kez okutulma kararı ile başlayan ‘Medya Okuryazarlığı Dersi’ içinde bulunduğumuz eğitim öğretim yılı ile üçüncü yılına girmiş oldu. 2008–2009 eğitim öğretim yılında 6. sınıfa başlamış olan bir öğrenci ‘Medya Okuryazarlığı Dersi’ ni içinde bulunduğumuz eğitim öğretim yılını da hesaba katacak olursak mutlaka okumuş olacak. Bu bağlamda ‘Medya Okuryazarlığı Dersi’nin okutulmaması gibi bir durumun söz konusu olmaması gerekmektedir. 2

Biz burada ‘Medya Okuryazarlığı Dersi’nin öğrenci açısından niçin ilgi çekici olduğu ve dersin seçmeli bir ders olmasına rağmen öğrenci tarafından daha beğenildiği üzerinde durmaya çalışacağız. ‘Medya Okuryazarlığı’ denildiğinde içeriği çok fazla anlaşılmayan, öğretmenler tarafından dahi “nasıl bir ders acaba” tepkisiyle karşılanan bu ders, bu gün öğrenciler tarafından beğenilen ve okutulan dersler içerisinde en eğlenceli, kendilerinin en aktif oldukları ders olarak görmelerindeki sebepleri, öğretmen ve öğrenciler arasında yaptığımız değerlendirmeler sonrasında şu şekilde sıralayabiliriz. 3

Öğretmenler; Dersin seçmeli dersler içerisinde olması sayesinde öğrenci üzerlerinde sınav, test ve sözlü baskısı oluşturmaması. Dersin programı içerisinde yer alan başlıkların çok zengin etkinliklerle değerlendirilebilmesi. Öğrencinin daha önce edinmiş olduğu yetenek ve becerilerinin katkısıyla hazırlanan etkinlikler ile çok ilginç ürünler ortaya çıkması. (Örneğin; bir öğrenci teknoloji tasarım dersinde edindiği becerilerin katkısıyla, ilköğretim öğrencileri için bir televizyon tasarlıyor. Bu televizyon ilköğretim çağındaki bir öğrencinin izlemesine uygun olmayan bir program veya yayın çıktığı zaman ekran kararıyor. Öğrencinin uyuma saati geldiği zaman kendiliğinden kapanıyor.) 4

Dersin daha çok öğrenci merkezli bir işleyişe sahip olması. Öğrencinin gerek hazırladığı ürünleri sunarken gerekse derse katılımı sırasında, özgür ifade becerisini ve kendine güveninin pekiştirebilmesi. Öğrencilerin daha fazla gözlem ve inceleme yapan ve zamanla daha dikkatli bireyler olmaya sevk eden bir anlayışa sahip olması. Öğrencide farkında olma duygu ve tepkisini geliştirmesi. ( Örneğin; Bir öğrenci öğretmenine; “Daha önce aile ortamında izlediğim dizilerin aslında bizim için yanlış mesajlar içeriyormuş diyebilmesi”) 5

Televizyon, internet vb Televizyon, internet vb. yaygın iletişim araçlarıyla daha fazla mücadele edebilecek bir alan oluşturması. (Bir öğretmenimizin ifadesi: Bu ders sayesinde hep yakındığımız televizyon ve internetin bizden daha etkili olduğu söylemine artık daha fazla sığınmamamız gerektiğini söylemesi) Dersin sadece öğrenci üzerinde değil aynı zamanda ebeveynler üzerinde etki göstermesi. (Her şeyden önce bu dersin öğrencisi tarafından okunduğunu gören velinin ilgisini çekmesi. Televizyonda RTÜK’ün çabasıyla başlayan uygulamalar ile öğrencisinin gördüğü ders arasında paralelliğin farkında olma) 6

Derste daha hür, demokratik bir ortam olduğu. Öğrenci; Dersin diğer derslerden farkı bir yapısı ( kendi ifadeleriyle; havası) olduğu. Dersten çok, günlük yaşantılarında farkında olmadıkları birçok yanlışlığın dile getirildiği ve tartışıldığı bir münazaraya benzemesi. Derste daha hür, demokratik bir ortam olduğu. Ders için yaptıkları etkinlikler ve ürünlerin hazırlanması ve sergilenmesinde eğlendikleri. Daha fazla sorgulayan ve yorumlayan bireyler olmaya başlamaları. ( Bir öğrencinin daha önce izlediği bir dizide ne kadar çok saçma sahne ve görüntünün olduğunu söyleyebilmesi.) Sadece izledikleri TV programlarını değil aile bireylerini de eleştirebilir hale gelmeleri. Not yazma, test çözme gibi ders içi etkinliklerin olmayışı. Arkadaşları ile ortak ve farklı yönlerini, anlayış ve bakış açılarını görebildikleri. Grup içi etkinlikler ile arkadaşlar arası emek ve bilgi paylaşımlarını geliştirebildikleri. 7

Yukarıda sıraladığımız öğretmen ve öğrenci gözüyle ‘Medya Okuryazarlığı Dersi’ bu gün sadece Konya’da değil tüm Türkiye’de tercih edilen bir ders olduğu kanaatindeyiz. Dersin olumlu sonuçlarını daha etkin bir şekilde şu an bu dersi okumuş olan çocuklarımızın toplumda yetişkin bireyler, hatta ebeveynler olduğu zaman göreceğimizi düşünüyoruz. Halil ŞAHİN Konya İl Milli Eğitim Müdürü 8