İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Tematik Izleme Toplantısı T.C BİLECİK VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER EKİBİ Tematik Izleme Toplantısı Dezavantajlı Grupların Sosyal Hayata Dahil Edilmesi 27 Mayıs 2013 Içkale Hotel -Ankara
BİLECİK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ LLP HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI COMENIUS REGIO BÖLGESEL ORTAKLIKLAR PROJESİ “Our Commitment First … against poverty… for inclusion” (OCF) “YOKSULLUĞA KARŞI BİZİM TAVRIMIZ” PROJE NUMARASI: 2011-1-TR1-COM13-27448-1
Koordinatör Proje Logomuz Ortak
Proje Bilgileri; Proje Koordinatörü Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Türkiye 5 Ortak *1 Osmangazi İÖO *2 Ertuğrulgazi İÖO *3 Bilecik Eğitim Derneği *4 Pazaryeri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü *5 Pazaryeri Kız Meslek Lisesi Proje Ortak Ülkesi Casa Corpului Didactic Prahova – Romanya (Prahova Öğretmen Eğitim Enstitüsü) 11 Ortak
Proje Bütçesi; Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Türkiye Toplam bütçe - 51 300 Hibe tutarı - 42 975 Son bütçe - 35 475 (3. bütçe revizesi sonrası) Casa Corpului Didactic Prahova – Romanya toplam - 43 840 Hibe tutarı - 37 880 Avrodur.
Hareketlilik Tarihleri; İki Ülke arası mesafe 1030 km= 18.000 Euro Türkiye-Romanya Bilecik – Ploiesti Romanya (5 Gün) 12 Kişi 18/09/2011 Bilecik MEM : 4 kişi EİO : 2 kişi OİO : 2 kişi Paz. KTML : 2 kişi Paz. İMEM : 1 kişi BED : 1 kişi Bilecik – Ploiesti Romanya (5 Gün) 13 Kişi 14/10/2012 Bilecik MEM : 5 kişi Toplam 25 Kişi
YOKSULLUĞA KARŞI BİZİM TAVRIMIZ Proje Özeti: Araştırmalar göstermiştir ki fakir ailelerde doğan çocuklar okulda başarısız oluyorlar ve hayatta daha az fırsatlara sahip olabiliyorlar(2009 yılı "Save the Children" derneği 'Çocukların Okuldaki Başarısını Desteklemede Ailelere Yardım' konulu araştırması). Bu dezavantajlar yetişkinlikte iş bulma problemine ve performans düşüklüğüne neden oluyor. Fakat, yoksulluk ve başarısızlık denklemini bozmak ayrıca toplumda eşitliği sağlama birtakım girişimlerle mümkündür. Projemizle; dezavantajlı çocuklar ve aileleriyle ilgili, ortaklarımız aile destek programları çerçevesinde aşağıdaki etkinlikleri yapacaklardır: * ebeveyn yeteneklerini geliştirmek, * çocukların sağlıklı olmasını sağlamak, * ailelerin okullarla iletişimini arttırmak, * yerel destek kaynaklarını bir araya getirmek, 'Save the Children(2009)' a göre; ailelerin bu şekilde desteklenmesiyle fakir çocukların zengin akranlarıyla aralarındaki başarı farkının kapanacağına inanıyoruz. Böylece fakirliğin yetersiz eğitim çıktılarına neden olması durumu da ortadan kalkacaktır. Bu proje, gençlerin hayatta maksimum başarı sağlayabilmeleri için okul ve toplumda karşılıklı müzakere ve değişim uygulamalarını amaçlamaktadır. Bu da gençlere verilen hizmetlerin iyileştirilmesi için gözlem ve karşılıklı fikir alışverişi ile sağlanır. Proje Hibe tutarı: 35.475 Avro.
Proje kapsamında gerçekleştirilen bazı faaliyetler; Durum tespiti yapılarak Rehberlik Araştırma Merkezi ile ortak taramalar yapıldı. Geliri yoksul çocukların yaşam kalitesinin arttırılması için kullanılan kermesler düzenlendi. Pilot uygulamalar ile dezavantajlı çocukların sosyal hayata entegrasyonu sağlandı. Aile görüşmeleri, psikolojik destek faaliyetleri yapıldı. Öğrenci, Öğretmen ve Velilere yönelik il çapında konferanslar düzenlendi. Öğrencilere farklı imkanlar veren ücretsiz Yaz okulu açıldı. Yurtdışından gelen ortak ziyaretçilerimize proje uygulamaları tanıtıldı, ve yurtdışı ortağımıza yaptığımız ziyaretlerde değişik deneyimleri paylaşma şansı bulduk.
Proje başlangıcı ve süresince ortak kurumlarımızla yaptığımız toplantılardan enstantaneler.
proje afişlerine bir örnek
14-17 Kasım 2013 Comenius Regio İrtibat Semineri – Prag‘da projemizi tanıttık ve proje yaygınlaştırma materyallerimizi dağıttık.
12-14 Eylül 2011 Projelerde İyi Örnekler Çalıştayı – Ankara ‘da projemizi tanıtma şansı bulduk.
2011 ve 2012 yıllarında AB UYUM, DANIŞMA VE YÖNLENDİRME KURULU ‘nun farklı toplantılarında projemizi tanıtma şansı bulduk.
Yurtdışı hareketliliklerimizde farklı deneyimler kazandık ve ilimize gelen eğitimcilere kendi uygulamalarımızı tanıtma şansı bulduk.
Yerel ve ulusal basında projemizi tanıtma ve geniş kitlelere ulaşma şansı bulduk.
TEŞEKKÜRLER