Beyza Duygu Güzel Sanatlar Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN: Derya Demİryürek 9/f 262
Advertisements

İÇ MİMARLIK.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
İnşaat Mühendisliği.
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Içmimarlık nedir?.
İç Mimarlık Nedir? İç mimarlık, her türlü kapalı ya da yarı açık mekânı, o mekânın işlevine uygun bir biçimde, strüktürel ve estetik değerleri göz ardı.
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
JAMES STIRLING.
DEKONSTRÜKTİVİZM Postmodernizme karşı ortaya çıkmıştır. Postmodernizmin “herkesce anlaşılabilir” olma çabasına karşıt olarak “anlaşılmaz,çok az bir kesim.
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çağdaş Dünya Sanatı.
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
BASIN VE YAYIN Gazetecilik,televizyonculuk ve radyoculuğun çağdaş bir şekilde nasıl uygulanacağı anlatılmaktadır. Bu programda elektronik dizginin ve tasarımın.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
ZAHA HADID Zaha Hadid 1950’de Bağdat’ta doğmuştur. Londra Architectural Associaton okulunda mimarlık okumadan önce Beyrut Amerikan Üniversitesinde Matematik.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
FİZİK - ÖĞRETMENLİĞİ PUAN TÜRÜ MF-2
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Veri Tabanı Programcılığı
ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI
Frank Owen Gehry Beyza DUYGU Güzel Sanatlar Fakültesi.
Zeynep Fatma Niğdeli İçt-2
Ulusal Yenilik Politikalarında Gelişmeler …. 222 İçerik Ar-Ge nedir? Yenilik Nedir? Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Destekleri ve Bazı Göstergeler İl Yenilik.
Türk-İslam Arkeolojisi
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Neler Öğreneceğiz ? eTwinning projeleri nedir ?
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘s’
KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İnşaat Mühendisliği Bölümü
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
 Pop Art
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
Resimle İlgili Meslekler
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘A’
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

Beyza Duygu 094101037 Güzel Sanatlar Fakültesi İÇ mİMARLIK Beyza Duygu 094101037 Güzel Sanatlar Fakültesi

İç mimarlık, bir mimari mekânın içinde, kullanıcılara işlevsel, yapısal ve estetik ölçütlere göre en uygun tasarımı sunmak için çözümler üreten meslek dalıdır. İç mimarlık bir yandan güzel sanatların gerektirdiği plastik değerleri içeren, estetik bilgi ile yoğrulmuş, diğer yandan mimarlığın bina olgusuyla ilişkilendirilen bir konumda da yer almaktadır. İç mimarın bir bina içinde yer alan mekânların hacim ve yüzeylerini değerlendiren bir boyutta konuya yaklaşmasının yanı sıra, yapı sistemleri, fiziksel çevre kontrolü, aydınlatma, ergonomi, ısıtma, gibi mekân konforu konularında da bilgili olması gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında mekânı kullanan bireylerin yaşam kalitesini ve konforunu öne çıkartan tanımlı mekânların, tanımlı işlevlerle, kullanıcı için biçimlendirilmesi ve tasarlanması mesleğin temel amaçlarındandır. İç Mimarlık Nedir?

İç mimar, mekân organizasyonuna yeni ve ekonomik çözümler getirmek amacı ile tasarımlar yapar. Bir meslek adamı olarak, insan-donanım-mekân sorunlarını alışılmış biçim ve ölçülendirmelerin ötesinde temel verileri ele alarak, yeniden, günümüz ve gelecek kaygısı ile araştırır. Malzeme ve teknoloji alanındaki gelişmeleri, mekân ve donanım tasarımlarında kullanır.

İç mimarların hizmet ettikleri alanlar Mekân tasarımının ilk aşamalarından, etütlerden, uygulamaların bitimine kadarki (karar verme-uygulama) süreci gerçekleştiren ekip içinde yer alır. Mekâna özgü mobilyaların (donanımların) elde edilen veriler doğrultusunda boyut ve kullanım verilerini saptar, özgün biçimleri gerçekleştirir. İç mekânın yeniden düzenlenmesine, yeni bina yapımından daha sık gereksinim duyulduğu bir gerçektir. Yapımı tamamlanmış veya eski işlev dışında yeni bir işlev kazandırılacak yapıların iç mekânlarında öngörülen yeni işlevi, insanin yasam ve davranış biçimlerine göre çözümler ve düzenler. Kültür kalıtı ya da tarihi eser olarak belirlenmiş eski yapıların iç mekânları ve bu mekânlarda yer alan öğelerin (mobilya, yapı elemanları vb.) saptanması ve restorasyonunu yapar. Geleneksel sanat ve kültürümüzün benimsetilmesi ve tanıtılmasına böylece aracı olmak iç mimarın çalışma alanı içindedir.

Lisansüstü eğitimle sanatta yeterlilik derecesi alabilirler Lisansüstü eğitimle sanatta yeterlilik derecesi alabilirler. İşyerlerinin özelliğine göre idari ve teknik yöneticilik yapabilirler. Çeşitli yarışmalara katılıp ürünlerini tanıtabilirler. Kendi işletmelerini kurabilirler. İstihdam Özel sektörde çalışma olanağı bulabilirler veya kendilerine ait işyeri açabilirler. Kamu kesiminde Bayındırlık ve İskan Bakanlığında, belediyelerde çalışabilirler. Gereken Kişilik Özellikleri İç Mimar olmak isteyenlerin şekil uzay ilişkilerini görebilmeleri, renkleri ayırt edebilmeleri, zihinde canlandırma gücüne sahip olmaları, bir işi planlayıp uygulayabilmeleri, görsel sanatlar, resim, genel kültür, sosyoloji, sanat tarihi gibi alanlarda kendilerini yetiştirmiş, yenilikleri izleyen, eleştiriye açık, insanlarla ilişkilerinde ikna edici, uyumlu ve yaratıcı olmaları gerekmektedir. Kariyer Olanakları

bir İç Mimar ne gibi özellikler taşımalı - Üst düzeyde genel yeteneğe, - Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme, renkleri ayırt edebilme, zihinde canlandırabilme gücüne sahip, yaratıcı, - Bir işi planlayıp uygulayabilen - Görsel sanatlara ilgi duyan, - Başkalarını etkileyebilen, - Eleştiriye ve yeniliklere açık kimseler olmaları gerekir.

Dünyaca ünlü 3 iç mimar

Frank o. gehry Ünlü mimar,1947'den itibaren Los Angeles,Kaliforniya'da yaşamaktadır. Mimaride Dekonstrüktivizmin öncü uygulayıcılarından biridir ve yaşayan en önemli mimarlardan sayılmaktadır. Çalışmaları, mimarı ile tasarımı ya da sanatı birleştiren çarpıcı bir örnek olarak değerlendirilmektedir.

Piet mondrian Mondrian soyut resmin öncülerindendir. Yapıtlarıyla 20. yüzyıl grafik sanatlarını ve mimarlığı derinden etkilemiştir. Resimleri kendisiden sonra gelen "geometrik soyutlama" akımının habercisidir. Geometriyi bir resim dili gibi kullanmıştır. Paris yıllarında Pablo Picasso ve George Braque gibi kübizm akımının temsilcilerinden etkilenen Mondrian, soyut sanatın öncülerinden olarak görülmektedir.

Zaha Hadid 1950’de Bağdat’ta doğmuştur Zaha Hadid 1950’de Bağdat’ta doğmuştur. Londra Architectural Associaton okulunda mimarlık okumadan önce Beyrut Amerikan Üniversitesinde Matematik Bölümünü bitirmiştir. Mezuniyetinden sonra okulundaki hocaları ile 1977’de ortağı olduğu Office For Metropolitan Architecture’da çalışmaya başlamıştır. Tasarımlarının inşasının zor olduğu düşünüldüğü zamanlarda kendisine destek ve cesaret veren mühendis Peter Rice ile Rem Koolhaas sayesinde tanışmıştır. 1980’de kendi Londra merkezli bürosunu kurmuştur. 1980lerde Architectural Association’da ve Dünyanın başka yerlerinde prestijli kurumlarında ders vermiştir. Graduate School of Design’da, Harvard üniversitesinde, illinois üniversitesinde, Hamburg’daki Hochschule für Bildende Künste’de, Knowlton mimarlık okulunda egitmenlik yapmıştır. American Academy of Arts and Letters’ın onur üyesi olmuştur. Şu anda Viyana'da uygulamalı sanatlar üniversitesinde profesörlük yapmaktadır. Zaha hadid