Içmimarlık nedir?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

Mobilya ve Oda Tasarımı
İÇ MİMARLIK.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
SANAT KURAMLARI.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI
İç Mimarlık Nedir? İç mimarlık, her türlü kapalı ya da yarı açık mekânı, o mekânın işlevine uygun bir biçimde, strüktürel ve estetik değerleri göz ardı.
Beyza Duygu Güzel Sanatlar Fakültesi
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
GİRİŞ Mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar dersinin amacı:
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Biçimin elemanları ve ilişkileri
Web Tasarımı Nedir?.
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
FİZİK - ÖĞRETMENLİĞİ PUAN TÜRÜ MF-2
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Türk-İslam Arkeolojisi
SANAT EĞİTİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘s’
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)
HOŞ GELDİNİZ MEHMET ATA KURT.
İnşaat Mühendisliği Bölümü
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘e’
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Resimle İlgili Meslekler
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘A’
Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
DOKU.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Web Tasarımı Nedir?.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

içmimarlık nedir?

İç Mimarlık Nedir? İç mimarlık, her türlü kapalı ya da yarı açık mekânı, o mekânın işlevine uygun bir biçimde, strüktürel ve estetik değerleri göz ardı etmeden düzenlemektir. Kısaca tanımlayacak olursak “İç mimarlık mekâna anlam katma sanatıdır.” Biraz detaylandıracak olursak iç mimarlık, her türlü yapının (konut, konaklama mekânları, tarihi mekânlar, ticari mekânlar, sosyal yapılar vs.) iç mekân düzenlenmesinden iç mekân mobilyalarının üretilmesine hatta mekânda yer alan, mekânın kimliğini yansıtacak her ürünün(logo, amblem, ambalaj, servis ürünleri vs.)tasarlanmasına kadar büyük bir alanı kapsar. Bunların yanında fiziksel gereksinimler(sıcaklık, nem, ışık, ses vs.) ve psikolojik gereksinimler(estetik, beğenme, davranış yaşayış biçimi, kültürel seviyesi vs.) de göz ardı edilemez.

İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNİN AMACI İçmimarlık, birey ve toplulukların değişik amaçlarla yararlandıkları özel ve genel tüm çevrenin ve mobilyaların tasarlanması doğrultusunda, öğrencilerin eleştirel düşünme, sanatsal ve biçimsel araştırma, yakın disiplinlerle ortak çalışma yöntemlerine uyum, kişisel yetenekleri ile tasarımlama yönlerinin gelişmesini amaçlar. İçmimarlık mimari yapı bütünlüğünde açık - kapalı her çevrenin, hacim donatı değerleri ile birlikte işlevselliğinin incelenerek insan faktörü, fizyolojik, ergonomik, psikolojik değerler, sosyo-ekonomik kriterler paralelinde planlaması ve bilimsel, sanatsal, teknik kuramların organizasyonudur. Bu organizasyon, yapı, hacim, işlev, birey, toplum ile biçim, renk, malzeme, teknik, zaman, ekonomi, kuramlarının bilimsel, sanatsal, teknik içeriğinin, bilgide, beceride, tasarım yeteniğinde bütünleşmesiyle gerçekleşir. Eğitim sürecinde, görme, algılama, düşünme, inceleme, irdeleme, fikir geliştirme, uygulama biçimleri, araştırma ve karşılaştırma yöntemleri ile analiz-sentez metodları kuramsal anlatımlar, deneysel pratik uygulamalar alan öğrenciler tasarım becerilerini geliştirerek içmimarlık mesleğine hazırlanırlar. Eğitim programı, konu ağırlıkları dengelenerek, · İçmimarlık - Çevre Tasarımı ve · İç Mimarlık - Mobilya Tasarımı adları ile iki sanat dalı olarak sürdürülmektedir

İç mimarlık yaratılan mekanı mekanın gerektirdiği işleve yanıt verecek, onu kullanacak olan insanın ölçü ve ergonomisine uyum gösterecek şekilde organize etmektir. Ayrıca insanın görsel algı ve psikolojisine uygun olarak işlevin gerektirdiği malzeme, renk, doku, biçim, oran, ölçü gibi faktörleri de göz önüne alarak mekanı düzenlemektir denilebilir. Mekan daha sonra da detaylı olarak açıklanacağı gibi sınırlanan boşluk ile sınırlayan öğelerin ortak olarak oluşturdukları bir olgu olarak tanımlanabilir. Mekanın algılanabilmesi ve yaşanabilmesi için fiziksel kısıtlamaların yanında ışık ve hareket gereklidir. Başka bir deyişle mekan hareketle belirlenir. Işıkla varolur. Bu temel gereklerin yanında renk, doku, oran, orantı, denge, simetri, ritm gibi öğelerin varlığı iç mimarlık mesleğinin uğraş alanı içerisinde sanatsal ağırlığın önemini vurgular. Yapı elemanlarının sınırladığı kapalı iç mekanlar içerisinde yukarıda sözü edilen öğeleri kullanarak insanın kendini rahat hissedebileceği, huzur duyabileceği mekanları organize etmek iç mimarın görevidir. Bu iç mekanlar dışında bina, ağaç, duvar, su, gökyüzü gibi unsurların oluşturduğu dış mekanlar da vardır. İç ve dış mekan kavramları birbirinden bağımsız değil aksine iç içedir. İç mimarlığı diğer yapı eylemlerinden ayıran en önemli özellik ise simgesel estetik, basit olarak yarar sınırlarını aşan etmenlerin etkisi altında sınırlı bir boşluk yaratmasıdır...

Programın Amacı İç mimarlık programının amacı, insanın ihtiyaçlarına ve eldeki malzemenin niteliğine uygun olarak, iç mekânın düzenlenmesi ve mekâna özgü mobilyaların özgün biçimlerinin tasarımı ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapmaktır. Programda Okutulan Belli Başlı Dersler İç mimarlık programının amacı, insanın ihtiyaçlarına ve eldeki malzemenin niteliğine uygun olarak, iç mekânın düzenlenmesi ve mekâna özgü mobilyaların özgün biçimlerinin tasarımı ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapmaktır Gereken Nitelikler Bu alana girmek isteyen lise öğrencileri kendilerini özellikle resim, genel kültür, sosyoloji, sanat tarihi ve insan bilimleri alanlarında iyi yetiştirmelidirler. Ayrıca kişinin normalin üstünde bir akademik yeteneğin yanında, düzgün şekil çizebilme, düşüncesini ifade edebilme gücüne sahip, yaratıcı bir kimse olması gereklidir. İç mimar toplumdaki tüm işlevler ile ilgili tasarımlara yöneleceği için genel kültürü geniş, yenilikleri izleyen, insanlararası ilişkilerde inandırıcı ve uyumlu olmalıdır

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları ışler İç mimarlık programında mezun olanlara "İç Mimar" unvanı verilir. İç mimarlık Türkiye Mühendis ve Mimarlar Odası Birliğine bağlı İç Mimarlık Odası içinde yer alır. İç mimarlar mekan tasarımında ilk araştırmalardan yapının bitimine kadar mimarlık ekibinin içinde yer alırlar ve mekânların konum, boyut ve ekipmanlarını araştırır, belirler ve tasarımlarını hazırlarlar. Ayrıca, yapıların yeniden düzenlenmesi ve işlevlere yönetilmesi konularında her türlü araştırma ve tasarımları yaparak projelerini düzenlerler. İç mimarlar, endüstri içinde mobilya tasarımcısı olarak da görev alırlar. Kültür kalıtı ve eski eser yapılarının korunması ve yeniden kazanılması konularında her türlü restorasyon ve tasarım çalışmaları da iç mimarların uğraşlarıdır.

Çalışma Alanları iç mimarın çalışma alanı, tasarım aşamasında büro; uygulama ve denetim aşamasında yapılar; malzemelerin yapım aşamasında atölyeler ve fabrikalardır. İç mimarlar yürürlükteki kanun ve sözleşme hükümlerine göre kamu kesiminde özellikle Bayındırlık ve İskân Bakanlığında, belediyelerde çalışabildikleri gibi, serbest olarak kendi bürolarında da çalışmalarını yürütmektedirler. Ülkemizde yetenekli iç mimarlara her zaman ihtiyaç duyulmaktadır.