T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
DİCLE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI”
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
DİCLE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI” TANITIM SUNUSU, DİYARBAKIR
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
T.C. Yükseköğretim Kurulu
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
YÜKSEKÖĞRETİMDE SİSTEMİMİZDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLERİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ “KALİTE GÜVENCESİ” 7 Mayıs 2012

Hesap Verebilirlik Kaynakların Etkin Kullanımı Kalite Güvencesi Performans Esaslı Bütçe Kurumsal Stratejik Öncelikle r Bologna Süreci 5018 Sayılı Kanun YÖDEK ÜNİVERSİTELERİMİZİN GÜNDEMİ

Düzeyler Profil Diploma Düzey Tanımlayıcıları Öğrenme Kazanımları Öğrenci İş Yükü Krediler(AKTS) YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Amaçlar: Şeffaflık, Tanınma, Hareketlilik KALİTE GÜVENCESİ BOLOGNA SÜRECİ

KALİTE GÜVENCESİ ORTA (2.00)ÇOK İYİ (4.00) AYA ile uyumlu Ulusal Kalite Sistemi Uygulama Düzeyi ORTA (2)MÜKEMMEL (5)- Dış Kalite Güvence Sistemi Gelişme Düzeyi ORTA (2)ÇOK İYİ (4)İYİ (3) Öğrencilerin Katılım Düzeyi ORTA (2)ÇOK İYİ (4)MÜKEMMEL (5) Uluslararası Katılım Düzeyi ORTA (2)İYİ (3)ÇOK İYİ (4) BERGEN-2005LONDRA-2007 BOLOGNA KARNESİ KARŞILAŞTIRMASI (KALİTE GÜVENCESİ) LEUVEN-2009 ORTA (2.33) - İYİ (3) ZAYIF (1) BÜKREŞ-2012

G ö sterge 4: Dış Kalite G ü vence Sisteminin Uygulanması- Kalite g ü vence sistemi ulusal alanda işlemektedir. Ulusal kalite sistemi başarılı bir şekilde ESG ’ ye uyumludur. Kalite geliştirme sistemi ulusal alanda bazı ü niversite/programlarda uygulanmaktadır. G ö sterge 5: Kalite G ü vencesinde Ö ğrenci Katılımı- Ö ğrenciler kalite geliştirme s ü reci y ö netimine, i ç değerlendirme s ü re ç lerine ve izleme s ü re ç lerine katılmaktadır. G ö sterge 6: Kalite G ü vence Sisteminde Uluslararası Katılım- Dış kalite geliştirme s ü recine uluslararası uzman katılımı sağlanmamıştır. G ö sterge 4: Dış Kalite G ü vence Sisteminin Uygulanması- Kalite güvence sistemi ulusal alanda tüm fonksiyonelliği ile işlemektedir. Kalite Ajans(lar)ı başarılı bir şekilde ESG ’ ye uyumludur. Kalite geliştirme sistemi ulusal alanda tüm üniversite/ programlarda (eğitim-öğretim, öğrenci destek hizmetleri, iç kalite güvencesi/yönetim sistemi süreçlerinde) uygulanmaktadır. G ö sterge 5: Kalite G ü vencesinde Ö ğrenci Katılımı- Ö ğrenciler kalite geliştirme s ü reçlerinin her aşamasına (ulusal kalite güvencesi ajanslarının y ö netimi, dış değerlendirme takımlarında tam veya gözlemci üye sıfatıyla, iç kalite güvencesi s ü re ç lerinde, dış değerlendirme sonrası karar mekanizmalarında ve izleme s ü re ç lerine) katılmaktadır. G ö sterge 6: Kalite G ü vence Sisteminde Uluslararası Katılım- Kalite güvencesi ajanslar ı ENQA tam üyesi ve/veya EQAR listesindedir. Dış kalite geliştirme s ü recine uluslararası uzman (yönetim, de ğ erlendirme üye/gözlemci, izleme süreci a ş amalar ı na) katılımı sa ğ lanmaktadır. KALİTE GÜVENCESİ

Ulusal Boyutta Ulusal Bağımsız Kalite Güvencesi Ajansının oluşturulması (özellikle revize edilecek ESG ile uyumlu olacak şekilde) Kurumsal Dış Değerlendirme (Denetleme, Akreditasyon) sürecinin özendirilmesi Program Değerlendirme ve Akreditasyon sürecine yönelik ajansların kurulmasının teşvik edilmesi Bu ajansların arasında ilişki ve işbirliğinin teşvik edilmesi Bu ajansların tescil yetkisi verilirken Bologna Karnesindeki iyileşmeye açık olan yönleri içermesine önem verilmesi (ESG ile uyumlu, sürecin her aşamasına öğrenci ve yabancı uzman katılımı) Bu ajansların ENQA’ya üyeliğinin ve EQAR listesine girmesinin teşvik edilmesi Yapılması Gerekenler-1

Kurumsal Boyutta Yöneticilerin (Rektör, Dekan, Müdür) sürece yakın ilgisi ve sürekli desteği Kalite Güvencesi çalışmalarının ve önerilerinin Senato kararlarıyla bağlayıcılığının sağlanması, ek bir iş gibi değerlendirilmemesi ESG ile uyumlu İç Kalite Güvence sisteminin oluşturulması Diploma Eki Etiketi ECTS Etiketi Dış kurumsal değerlendirme süreci Program bazında değerlendirilmesi/akreditasyon süreci Yapılması Gerekenler-2

KALİTE KÜLTÜRÜ Amaç: Sürdürülebilir Kalite Kültürünün Oluşturulması

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.