ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
NEDEN ÖĞRENMELİYİZ? *.
1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır.
Resimlerin Kullanımı.
hazırlayan: Jocelyne GIASSON
YABANCILARA UZAKTAN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BİLDİRİŞİMSEL SÜREÇLER
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
Melikşah Üniversitesi
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
OKUMANIN İLKELERİ.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Düzey B1&B2 Υποέργο Τουρκικής 08 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 8 Υποέργο Τουρκικής 08 Επιμόρφωση νέων αξιολογητών και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Program Geliştimede İçerik
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Oturum aç butonuna tıklayın.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ İLK OKUMA YAZMA HAZIRLIK EĞİTİMİ PLANI DOÇ. DR. ÖZAY KARADAĞ.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
OKUMANIN İLKELERİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
Betimsel içerik Normatif içerik
ANLATIMA HAZIRLIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
  Bir görüşü savunmak, bir düşünceyi kanıtlamak veya bilgi vermek amacıyla yazılan yazılara makale diyoruz.  Makale bir gazete yazısıdır.  Gazete.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN Demet ATEŞ.
2 Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sohbet (Söyleşi).
Yabancı Dil I Dersi.
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME

Avrupa Ortak Dil Kriterleri Nedir? Avrupa Ortak Dil Kriterleri, dil öğrenim seviyelerini net, anlaşılır standartlarla belirleyen ve dili öğrenen kişinin hangi seviyede neler yapabileceğini açıklayan, Avrupa Konseyi tarafından belirlenmiş bir programdır. Şu anda birçok AB, AB adayı ve AB dışındaki ülkeler tarafından uygulanmaktadır. Bu kriterlere göre yabancı dil bilgisi seviyeleri A1, A2, B1, B2, C1 ve C2 şeklinde 6 seviyeden oluşmaktadır. Avrupa Ortak Dil Kriterleri dil becerilerini beş ana grupta toplamaktadır: Dinleme Okuma Karşılıklı Konuşma (Dialog) Sözlü Anlatım (Monolog) Yazılı Anlatım Öğretim çağdaş iletişim metodolojisi kullanılarak beş becerinin de dengeli geliştirilmesi ile gerçekleştirilmektedir.

C.E.F.R. veya A.O.D.K Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde yabancı dil eğitimi ve öğretiminde standart olan Avrupa Ortak Dil Kriterleri (Common European Framework of Reference for Language Teaching, Learning, Assesment) 2010 – 2011 eğitim yılı itibarıyla T.C İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK PROGRAMINDA dil öğretim seviye kriterleri olarak belirlenmiştir. Dil öğrenimine yönelik yeterlilik seviyeleri (A1, A2, B1, B2, C1, C2) bu kriterler tarafından belirlenmiş olup, tüm Avrupa kaynaklı ders kitaplarının kapaklarında üzerinde bu seviye kriterleri yer almaktadır.

Avrupa Ortak Dil Kriterleri seviyelerini tamamlayanlar (A1-C2) duyduğu ve okuduğu her şeyi kolayca anlayabilir, farklı yazılı ya da sözlü kaynaklardan edindiği bilgiyi özetleyebilir, bu kaynaklara dayalı olarak bir tartışmayı yapılandırabilir, akıcı ve doğal bir anlatım ile sunabilir, akıcı bir dil kullanarak kendini tam anlamıyla ifade edebilir. Karmaşık durumlarda bile kendini ifade ederken ince anlam farklarından yararlanabilir. Dil Seviyeleri :

Sınırlı Dil kullanımı (Basic User) : Somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki alışılmış ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilir ve bunlarla kendini ifade edebilir. Kendini ve başkalarını tanıtabilir, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik (nerde oturdukları, kimleri tanıdıkları gibi) sorular sorabilir ve bu türden sorulara yanıt verebilir. Eğer konuştuğu kişiler yavaş ve anlaşılır konuşuyorlarsa ve ona yardıma hazırlarsa basit şekilde anlaşabilir. İlan , poster, ya da katalog gibi şeylerde karşısına çıkan bildik isimleri , kelimeleri ve temel düzeydeki cümleleri anlayabiliyorum. Geniş Zaman ve Şimdiki Zamanda yazılmış bazı kısa okuma parçalarını çevirebilir.

A2 Dolaysız anlatımlarda cümleleri ve sıkça kullanılan tabirleri anlayabilir (örneğin kişinin kendisiyle, ailesiyle, alışverişle, iş ve yakın çevreyle ilgili bilgiler). Basit ve rutin durumlarda anlaşabilir, bilindik ve alışıldık konuların basit ve doğrudan aktarımını yapabilir. Basit anlatımlarla geldiği yeri, eğitimini, yakın çevresini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumları anlatabilir. Çok kısa,basit yazıları ve kısa kişisel mektupları çevirebilir. Ayrıca aile üyeleri ve diğer kişilerle , yasama koşullarıyla,eğitim geçmişleri ve mesleki konularla ilgili yazıları çevirebilir.

Bağımsız dil kullanımı (Independent User): Okul, iş, boş zamanlar v.b. gibi alışılmış konularda, standart dil net bir şekilde kullanıldığında konunun ana noktalarını anlayabilir. Seyahatlerde, İngilizcenin konuşulduğu yerlerde karşılaşabileceği çoğu durumların üstesinden gelebilir. Alışıldık konularda ve kişisel ilgi alanlarında basit düzeyde ve konuları ilişkilendirerek kendini ifade edebilir. Yaşadığı olay ve deneyimleri, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini anlatabilir, görüşlerini kısa olarak gerekçelendirebilir ve açıklama yapabilir. Bu seviyedeki öğrenci tecrübelerini, hayallerini, umutlarını, hırslarını anlatabilen konularda yazılar yazarken yeni kalıplar kullanabilecekler.

B2 Somut ve soyut konulardaki zor metinlerin içeriğini ve kendi branşındaki tartışmaları anlayabilir. Sıradan bir sohbette anadilinde konuşan birisi ile her ikisinin de fazla zorluk çekmeyeceği şekilde spontane ve akıcı konuşup anlaşabilir. Geniş bir konu yelpazesinde net ve detaylı bir şekilde kendini ifade edebilir. Güncel bir konuda kişisel fikrini dile getirebilir, farklı seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını sıralayabilir. Bu seviyedeki öğrenci çağdaş edebi yazınları ,bilimsel makaleleri çevirebilir. Ayrıca çeşitli ilgi alanlarında çeviriler yapabilir.

Yetkin dil kullanımı (Proficient User) : Farklı alanlarda kaleme alınmış zengin içerikli uzun metinleri anlayabilir ve saklı anlamları ortaya çıkarabilir. Spontane ve akıcı bir şekilde kendini ifade eder ve artık sık sık bilmediği/hatırlayamadığı bir kelimeyi aramaz. Dili günlük hayatta, iş yaşamında, meslekî eğitimde ve yükseköğrenimde esnek ve etkin kullanabilir. Açık, net ve sistemli bir şekilde kompleks durumlarda kendini ifade edebilir ve bunu yaparken farklı stratejiler kullanarak diğer metinlerle bağlantı kurabilir. İyi bir şekilde yazı yazma kriterlerini göz önünde bulundurarak uzun, karışık olgusal ya da edebi yazınları çevirebilir. Öğrencinin direkt alanı ile ilgili olmasa da teknik ve terimsel bir dilde yazılmış yazıları,makaleleri çevirebilir.

C2 Duyduğu ve okuduğu her şeyi zorluk çekmeden anlayabilir. Yazılı veya sözlü kaynaklardan aldığı bilgiyi özetleyebilir, bunları gerekçelendirebilir ve açıklamalı bir şekilde sunabilir. Kendini akıcı ve tam olarak spontane bir şekilde ifade edebilir, kompleks durumlarda bile anlamlardaki ince farklılıkları belirgin bir şekilde dile getirebilir. Soyut konular dahil hemen hemen her turlu yazılı eseri çevirebilir.

TOEFL (Test of English as a Foreign Language)   Amerika veya Kanada'daki üniversitelerde öğrenim görmek isteyen öğrenciler için istenen İngilizce yeterliliğinin tespitini yapan TOEFL, dinleme, cümle yapısı, okuma ve yazma becerilerini sınar. IELTS (International English Language Testing System) İngiltere ya da Avustralya'daki üniversitelerde eğitim almak isteyen öğrencilerin İngilizce bilgilerini ölçmek için yapılan bir sınavdır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma bölümlerinden oluşmaktadır. FCE (First Certificate in English) Cambridge Üniversitesi'nin düzenlediği İngilizce Orta Üzeri seviyesini belgeleyen bir sınavdır. İngiltere'deki çoğu üniversitelerde programlara kabul için yeterli kabul edilmektedir. Sınav okuma, yazma, dilbilgisi, dinleme ve konuşma bölümlerinden oluşur. CAE (Certificate in Advanced English) Cambridge Üniversitesi'nin düzenlediği İngilizce İleri seviyesini belgeleyen bir sınavdır. İngiltere'deki çoğu üniversitelerde programlara kabul için yeterli kabul edilmektedir. Sınav okuma, yazma, dilbilgisi, dinleme ve konuşma bölümlerinden oluşur.

KPDS (Kamu Personeli Dil Sınavı) ÖSYM'nin düzenlediği İngilizce dil seviyesini belgeleyen bir sınavdır. Türkiye'deki kamu kurumlarınca işe alımlarda yeterli kabul edilmektedir. Sınav akademik kelime bilgisi, çeviri, paragraf bilgisi ve okuma-anlama becerilerinden oluşur.Sınav her Mayıs ve Kasım ayında tekrarlanmaktadır. YDS (Yabancı Dil Sınavı) Türkiye'deki üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Bankacılık, Finans, Turizm İşletmeciliği ve Tercümanlık bölümlerine girmek isteyen öğrenciler için düzenlenmiş bir sınavdır. ÜDS (Üniversiteler arası Kurul Yabanci Dil Sınavı) ÖSYM'nin düzenlediği ve Türkiye'deki üniversitelerde görev yapan doçent, doktora/sanatta yeterlik adaylarının akademik kariyerlerini geliştirebilmeleri amacıyla oluşturulan bir sınavdır. Sınav her Aralık ve Mart ayında tekrarlanmaktadır. Sınav Fen, Sağlık ve Sosyal Bilimler olmak üzere üç temel alanda dilbilgisi, kelime bilgisi, okuduğunu anlama ve tercümeden oluşur. BEC (Business English Certificate) Yabancı dil olarak İngilizce'yi öğrenen işadamlarının uluslararası ticari gereksinimleri göz önüne alınarak hazırlanan bir sertifika sınavıdır. İş dünyası ile ilgili okuma, yazma, konuşma ve dinleme bölümlerinden oluşur.3 Seviyeden oluşur Öğrenci seviyesine uygun sertifika sınavına girilebilir. BEC-1 için en az Pre-Intermediate, BEC-2 için en az Upper-Intermediate ve BEC-3 için en az Advanced seviyede olmak gerekmektedir.