T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü (SBSGM)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

GENEL BAKIŞ Kasım 2007’de kurulan AssisTT;
112 Acil Sağlık Hizmetleri
Prof. Dr. Hayreddin Yekeler
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
Onkoloji Destek Paketi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü MHRS Koordinatörlüğü MHRS Sunumu
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ORGANİZASYON ZAMANI ŞEKLİ Referans Hekimlerin Eğitimi.
HASTA HAKLARI ve UYGULAMALARI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
1. 2 Dr. Mehmet MÜEZZİNOĞLU Sağlık Bakanı ’ ’Bizi gönül tahtına oturtan milletimizin hizmetkarı olmaya devam edeceğiz.’’
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Tuzla Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri İlerleme ve Değerlendirme
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI KARA ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
BAŞHEKİMLİK TIBBİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.  Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayımlanan ve belli aralıklarda güncellenen Sağlık Uygulama Tebliğindeki değişiklikleri.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
LOGO TÜBİTAK Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje.
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
YERELDE AB SÜRECİ.
MEHMET YUSUF EMRE KARAASLAN
Universal Bilgi Teknolojileri
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü MHRS Koordinatörlüğü MHRS Sunumu (09-10 Mayıs 2013)
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
KİŞİSEL SAĞLIK KAYDI SİSTEMİ
Sağlık Yönetim Sistemi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ İAY 103 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ YÜK.HEM.DAĞHAN AYLANÇ.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
MHRS nedir? Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS);
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Ölüm Nedeni İstatistikleri. Ölüm Nedenleri İstatistiklerinin KULLANIMI 1.Ölümlülük modellerini yer ve zaman ayrımında açıklar, 2.Nüfus projeksiyonlarının.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kağıtsız Hastane Uygulamalarında Mevcut Durum ve Gelecek
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
KKTC’DE II.GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
VAKA REDLERİ ve YOL AÇTIĞI SORUNLAR (Ankara, 2003) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay.Fahri Arıca Ankara 112 Acil Sağlık.
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
2014 ŞUBAT POLİTİK EKONOMİ ARA RAPORU 28 ŞUBAT 2014
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü (SBSGM)

Hayati TARTAN SBSGM Dünya Bankası Danışmanı MHRS Proje Yöneticisi

Sağlıkta Dönüşüm ve MHRS Bakanlığımız, vatandaşlarımızın kaliteli sağlık hizmetine eşit ve kolayca erişimini sağlamak üzere insan odaklı bir anlayışla yapısal, planlı ve sürdürülebilir bir program olan Sağlıkta Dönüşüm Programını başlatmış ve uygulamaktadır. Sağlık Hizmetine beklemeden daha kolay ulaşma amacıyla başlattığımız Merkezi Hastane Randevu Sistemi(MHRS) Sağlıkta e- dönüşüm kapsamında 81 ile yaygınlaştırılmış çok önemli projesidir.

MHRS Nedir? Vatandaşların, Sağlık Bakanlığına bağlı Hastaneler ile ADSM ler için, 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu almalarını sağlayan bir uygulamadır.

Diğer Hizmetler SBN İTS e-Reçete

Bakanlığımızda Organizasyon SBSGM altında MHRS Koordinatörlüğü Koordinatörlük merkezimizde 3 birimimiz var Proje Yönetimi ve Raporlama Sağlık Kurum ve Kuruluşları MHRS Organizasyonu Çağrı Merkezleri Yönetimi Hizmet Binası:ÇAYEM….

MHRS'nin Amaçları Nelerdir? Hastanelerde muayene öncesi bekleme süresini ortadan kaldırarak, daha sakin ve huzurlu bir ortam sağlanması, Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi suretiyle; sağlık hizmet, verim ve kalitesinin artırılması, MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

TARİHÇE Şubat 2010’ da Erzurum ve Kayseri illerinde 144 operatörle pilot uygulama başladı. Şubat 2011’ de ülke geneli için 1. MHRS Çağrı Merkezi kuruldu. Temmuz 2011’de WEB uygulamasına geçildi. Ekim 2011’de 2. MHRS Çağrı Merkezi kuruldu. Mart 2012’ de 81 ilde MHRS uygulanmaya başlandı. Mayıs 2012’ de MHRS Yönergesi çıktı. Haziran 2012’ de 3. MHRS Çağrı Merkezi kuruldu.

PLAN Süresi dolan çağrı merkezlerimizin hizmet devamı sağlanacaktır. Ulusal lansman ve kamu spotları gerçekleştirilecektir. MHRS ile Sağlık Bakanlığının diğer projeleri arasında entegrasyon çalışmaları başlayacaktır. Hekimlerinin de vatandaşlara randevu alabilmeleri planlanmaktadır.

Çağrı merkezlerimizde çalışan Personel sayısı: 3500 MHRS ÇM LOKASYONLARI MHRS Çağrı Merkezi hizmeti; Ankara, Adıyaman, Bingöl, Bitlis, Erzurum İstanbul, İzmir ve Rize olmak üzere 8 (Sekiz) ayrı lokasyondan verilmektedir. Çağrı merkezlerimizde çalışan Personel sayısı: 3500

MHRS ÇAĞRI SAYILARI 23 Şubat 2010’ dan bugüne kadar toplam gelen çağrı sayısı: 39.153.443

MHRS ÇAĞRI SAYILARI 23 Şubat 2010’ dan bugüne kadar cevaplanan toplam çağrı sayısı : 38.534.168

MHRS ÇAĞRI SAYILARI  Aylık ortalama çağrı sayısı: 1.660.980

MHRS ÇAĞRI SAYILARI Toplamda konuştuğumuz süre (dakika) : 96.638.085

MHRS ÇAĞRI SAYILARI 23 Şubat 2011’den itibaren verilen toplam randevu sayısı : 34.158.540

9.987.586 24.170.954 MHRS RANDEVU SAYILARI Web randevu sayısı: ÇM Randevu sayısı: 24.170.954

PROJE KAZANIMLARI Vatandaşa kaliteli hizmet sunmak ve sağlık personeli planlamaya yardımcı olmak, Hızlı ve yerinde hizmet anlayışı, Profesyonel Çağrı Merkezi anlayışı, Eğitimli ve tecrübeli Çağrı Merkezi operatörleri yetiştirilmesi, Hastane Randevu sisteminin tek çatı altında toplanması, Rol model oluşturulması.

GERÇEKLEŞEN 3 yıl gibi kısa bir sürede 81 ilde 813 hastanede yaklaşık 27 bin hekim, 3500 çağrı merkezi çalışanı ile %99,99 erişilebilirlik oranında vatandaşlarımıza hizmet verilerek daha huzurlu bir ortamda muayene olmaları sağlanmaktadır.

TEŞEKKÜRLER