T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü (SBSGM)
Hayati TARTAN SBSGM Dünya Bankası Danışmanı MHRS Proje Yöneticisi
Sağlıkta Dönüşüm ve MHRS Bakanlığımız, vatandaşlarımızın kaliteli sağlık hizmetine eşit ve kolayca erişimini sağlamak üzere insan odaklı bir anlayışla yapısal, planlı ve sürdürülebilir bir program olan Sağlıkta Dönüşüm Programını başlatmış ve uygulamaktadır. Sağlık Hizmetine beklemeden daha kolay ulaşma amacıyla başlattığımız Merkezi Hastane Randevu Sistemi(MHRS) Sağlıkta e- dönüşüm kapsamında 81 ile yaygınlaştırılmış çok önemli projesidir.
MHRS Nedir? Vatandaşların, Sağlık Bakanlığına bağlı Hastaneler ile ADSM ler için, 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu almalarını sağlayan bir uygulamadır.
Diğer Hizmetler SBN İTS e-Reçete
Bakanlığımızda Organizasyon SBSGM altında MHRS Koordinatörlüğü Koordinatörlük merkezimizde 3 birimimiz var Proje Yönetimi ve Raporlama Sağlık Kurum ve Kuruluşları MHRS Organizasyonu Çağrı Merkezleri Yönetimi Hizmet Binası:ÇAYEM….
MHRS'nin Amaçları Nelerdir? Hastanelerde muayene öncesi bekleme süresini ortadan kaldırarak, daha sakin ve huzurlu bir ortam sağlanması, Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi suretiyle; sağlık hizmet, verim ve kalitesinin artırılması, MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.
TARİHÇE Şubat 2010’ da Erzurum ve Kayseri illerinde 144 operatörle pilot uygulama başladı. Şubat 2011’ de ülke geneli için 1. MHRS Çağrı Merkezi kuruldu. Temmuz 2011’de WEB uygulamasına geçildi. Ekim 2011’de 2. MHRS Çağrı Merkezi kuruldu. Mart 2012’ de 81 ilde MHRS uygulanmaya başlandı. Mayıs 2012’ de MHRS Yönergesi çıktı. Haziran 2012’ de 3. MHRS Çağrı Merkezi kuruldu.
PLAN Süresi dolan çağrı merkezlerimizin hizmet devamı sağlanacaktır. Ulusal lansman ve kamu spotları gerçekleştirilecektir. MHRS ile Sağlık Bakanlığının diğer projeleri arasında entegrasyon çalışmaları başlayacaktır. Hekimlerinin de vatandaşlara randevu alabilmeleri planlanmaktadır.
Çağrı merkezlerimizde çalışan Personel sayısı: 3500 MHRS ÇM LOKASYONLARI MHRS Çağrı Merkezi hizmeti; Ankara, Adıyaman, Bingöl, Bitlis, Erzurum İstanbul, İzmir ve Rize olmak üzere 8 (Sekiz) ayrı lokasyondan verilmektedir. Çağrı merkezlerimizde çalışan Personel sayısı: 3500
MHRS ÇAĞRI SAYILARI 23 Şubat 2010’ dan bugüne kadar toplam gelen çağrı sayısı: 39.153.443
MHRS ÇAĞRI SAYILARI 23 Şubat 2010’ dan bugüne kadar cevaplanan toplam çağrı sayısı : 38.534.168
MHRS ÇAĞRI SAYILARI Aylık ortalama çağrı sayısı: 1.660.980
MHRS ÇAĞRI SAYILARI Toplamda konuştuğumuz süre (dakika) : 96.638.085
MHRS ÇAĞRI SAYILARI 23 Şubat 2011’den itibaren verilen toplam randevu sayısı : 34.158.540
9.987.586 24.170.954 MHRS RANDEVU SAYILARI Web randevu sayısı: ÇM Randevu sayısı: 24.170.954
PROJE KAZANIMLARI Vatandaşa kaliteli hizmet sunmak ve sağlık personeli planlamaya yardımcı olmak, Hızlı ve yerinde hizmet anlayışı, Profesyonel Çağrı Merkezi anlayışı, Eğitimli ve tecrübeli Çağrı Merkezi operatörleri yetiştirilmesi, Hastane Randevu sisteminin tek çatı altında toplanması, Rol model oluşturulması.
GERÇEKLEŞEN 3 yıl gibi kısa bir sürede 81 ilde 813 hastanede yaklaşık 27 bin hekim, 3500 çağrı merkezi çalışanı ile %99,99 erişilebilirlik oranında vatandaşlarımıza hizmet verilerek daha huzurlu bir ortamda muayene olmaları sağlanmaktadır.
TEŞEKKÜRLER