Dr. Ahmet Sabri EROĞLU Rahmi Aşkın TÜRELİ 19 Eylül 2008

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Fiyat İstikrarı ve Büyüme
TÜRKİYE EKONOMİSİ ve DIŞ TİCARETİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Uluslararası gelişmeler,
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Diferansiyel Denklemler
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 15 OCAK 2010.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Küresel Kriz Sonrası Kamu Ekonomisinde Yeni Eğilimler ve Beklentiler 5. İZMİR İKTİSAT KONGRESİ İzmir, 31 Ekim 2013 HH Erhan USTA Müsteşar Yardımcısı
SON EKONOMİK GELİŞMELER
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
GLOBAL EKONOMİK GÖRÜNÜM
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
EGE BÖLGESİ SANAYİ ODASI RAKAMLARLA TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ Ender YORGANCILAR EBSO Yönetim Kurulu Başkanı TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Aralık 2009.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
14 Kasım 2006 TBB MAKRO EKONOMİ ALT ÇALIŞMA GRUBU Yelda Yücel Karaboğa Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
Ekonomi Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
BÜYÜME.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye Ekonomisinde Enflasyon ve Büyüme Ekonomik Araştırma Forumu Konferansı İstanbul, 04 Ekim 2007 Prof. Dr. Seyfettin Gürsel.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Yüksek ve İstikrarlı Büyüme Perspektifinde Türkiye Ekonomisi
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI Bişkek 13 Nisan 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Türkiye Bankalar Birliği 50. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Yönetim Kurulu Başkanı.
27 Nisan 2005 TBB MAKRO EKONOMİ ALT ÇALIŞMA GRUBU.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
T.C. MALİYE BAKANLIĞI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Diferansiyel Denklemler
Bankacılık sektörü Nisan-Haziran 2011 dönemindeki gelişmeler 27 Temmuz 2011.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Mehmet ŞİMŞEK Devlet Bakanı Nisan 2008 MAKROEKONOMİK GELİŞMELER VE KAMU BORÇ YÖNETİMİ.
2 Mart 2005 TBB MAKRO EKONOMİ ALT ÇALIŞMA GRUBU. İÇİNDEKİLER - SANAYİ ÜRETİMİ - İSTİHDAM - İSTİHDAM - DIŞ TİCARET - CARİ İŞLEMLER DENGESİ - KAMU MALİYESİ.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
KAMU MALİYESİ.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Türkiye: İfrattan ( ) Tefrite (2012), Tefritten Normale (2013)
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
Sunum transkripti:

ORTA VADELİ PROGRAM (2009-2011) Dr. Ahmet Sabri EROĞLU Rahmi Aşkın TÜRELİ 19 Eylül 2008 Türkiye Bankalar Birliği İstanbul

Orta Vadeli Programın Özellikleri Bütçe sürecini başlatır 3 yılı kapsayacak şekilde her yıl hazırlanır Makroekonomik amaç, hedef, politika ve projeksiyonları kapsar Tematik konular itibariyle politikaları belirler DPT tarafından hazırlanır Bakanlar Kurulu tarafından onaylanır Mayıs ayı sonuna kadar Resmi Gazetede yayımlanır

OVP Hazırlıklarında Dikkate Alınan Faktörler Dokuzuncu Kalkınma Planında yer alan amaç, hedef ve politikalar İç ve dış ekonomik konjonktürdeki gelişmeler ve geleceğe yönelik beklentiler Kamu kurum ve kuruluşlarından gelen görüş ve öneriler IMF ile tamamlanan son gözden geçirme kapsamında 3 Mayıs 2008’de açıklanan Orta Vadeli Mali Çerçeve

İç Ekonomik Konjonktür Tarımda kuraklığın etkisi devam etmektedir. Yılın ilk üç ayında sanayi üretimindeki artış yüzde 6,9 ile sınırlı seviyede kalmıştır. Yurtiçi talepte durgunluk söz konusudur. Otomobil üretim ve satışlarıyla tüketim malı ithalatı hariç olmak üzere yurtiçi talebe ilişkin göstergelerde zayıflama gözlenmektedir. Cari açıktaki artış eğilimi devam etmektedir. Yılın ilk dört ayında tüketici güven endeksi gerilemiştir. Gıda ve enerji fiyatları kaynaklı olmak üzere enflasyonda artış eğilimi gözlenmektedir. TC Merkez Bankası 2008 yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 5,5’den yüzde 9,3’e yükseltmiştir. Siyasi belirsizlik yatırım ve tüketim kararlarını olumsuz yönde etkilemektedir.

Dış Ekonomik Konjonktür Küresel para ve sermaye piyasalarında 2007 yılı Ağustos ayından itibaren yaşanan finansal dalgalanma büyüme ve istihdamı olumsuz etkilemektedir. ABD ve Avrupa ülkelerinde açıklanan ekonomik veriler, finans piyasalarında yaşanan gelişmelerin reel sektöre de yayılmaya başladığına dair sinyaller vermektedir. Finansal dalgalanmanın, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde büyüme hızlarını önemli ölçüde düşüreceği tahmin edilmektedir. Nitekim, FED 2008 yılı büyüme tahminini yüzde 1,3-2,0 aralığından yüzde 0,3-1,2 aralığına indirmiştir.

Dış Ekonomik Konjonktür (2) Özellikle gıda, metal ve enerji fiyatlarında yaşanan artışlar dünyada enflasyon oranlarının yükselmesine yol açan faktörlerin başında gelmektedir. Enflasyon sepetinde gıda fiyatlarının ağırlığı nedeniyle son gelişmelerden gelişmekte olan ülkeler daha şiddetli bir biçimde etkilenmektedir. Nitekim, 2007 yılı sonlarında gelişmiş ülkelerde yüzde 2 civarında seyreden enflasyon, 2008 yılı Nisan ayı itibariyle yüzde 3,5’e yükselirken, aynı dönemde gelişmekte olan ülkelerde enflasyon yüzde 6’dan yüzde 10’a yükselmiştir.

Temel Makro Politikalar Yatırım, istihdam ve ihracat odaklı bir büyüme stratejisi sürdürülecek Para politikasının temel amacı, enflasyonu aşağı çekmek olacak Enflasyon hedeflemesi rejimi uygulamasına devam edilecek Dalgalı döviz kuru rejimi sürdürülecek Cari açığın sürdürülebilir hale getirilmesi için gerekli tedbirler alınacak Mali disiplinden taviz verilmeyecek Kamu mali yönetiminde mali kurallar tespit edilerek etkin bir şekilde uygulanacak

Temel Makro Politikalar (2) Kamu kesiminde ücret ve maaşlar hedeflenen enflasyon oranında artırılacak, Bütçeden kamu yatırımlarına ayrılacak kaynak artırılacak, Gelir azaltıcı düzenlemeler, makroekonomik istikrar gözetilerek kamu finansman imkanları dahilinde değerlendirilecek, KİT’lerde uluslararası fiyat değişimlerine duyarlı bir fiyat ve finansman politikası izlenecek, İç borç çevirme oranını azaltacak, borçlanma vadesini uzatacak ve araç çeşitliliğini de içerecek bir borçlanma politikası uygulanacak, İşgücü piyasasının esnekliği artırılacaktır.

Gelişme Eksenleri OVP’de yer alan Gelişme Eksenleri Rekabet Gücünün Artırılması İstihdamın Artırılması Beşeri Gelişme ve Sosyal Dayanışmanın Güçlendirilmesi Bölgesel Gelişme ve Bölgesel Gelişmişlik Farklarının Azaltılması Kamu Hizmetlerinde kalite ve Etkinliğin Artırılmasıdır.

Gelişme Eksenleri (2) Devlet yardımları sisteminin etkinleştirilmesi ve AB müktesebatıyla uyumlu hale getirilmesi çalışmaları sürdürülecektir. Kayıtdışı ekonomiyle mücadele, oluşturulacak strateji kapsamında etkin bir şekilde sürdürülecektir. Finansal derinliğin sağlanması için yeni sermaye piyasası araçları oluşturulacak ve mevcut piyasa araçlarının işlerliği artırılacaktır. İstanbul’un finans merkezi olması yönünde çalışmalar sürdürülecektir. Enerji verimliliğini artırmaya yönelik etkin uygulama mekanizmaları oluşturulacaktır .

Gelişme Eksenleri (3) Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi bitirilecektir. Marmaray Projesi bitirilecektir. İzmir ve Marmara’da ana limanlar oluşturulacaktır. Karayollarında Ankara-İzmir, Ankara-Samsun, Ankara-Adana v.b. ana arterler tamamlanacaktır. Ülkemizin Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi karşısındaki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi amacıyla sera gazı azaltımının sektörel maliyetleri tespit edilerek Ulusal Stratejinin belirlenmesi için teknik çalışmalar yürütülecektir. Ülkemizde su kaynaklarının tahsisi, kullanılması, geliştirilmesi ve kirlenmeye karşı korunmasıyla ilgili hukuki düzenleme ve idari yapı oluşturma çalışmaları tamamlanacaktır.

Gelişme Eksenleri (4) Özel sektör ile üniversiteler ve araştırma kurumları arasındaki işbirliğini geliştirmeye yönelik destekler artırılacak ve etkinleştirilecektir. Genişbant teknolojisi yaygınlaştırılacaktır. İstanbul Bilişim Vadisi için uygun yer bulunacaktır. Elektronik Haberleşme Kanunu çıkarılacaktır. Tarımsal destekler, alan ve ürün temelinde farklılaştırılacak, tarım sektöründe bilgi altyapısı geliştirilecektir. Üretici birlikleri ve üreticilerin, rekabet gücünü doğrudan artırıcı yönde verimliliği ve pazarlama imkanlarını geliştirmek üzere örgütlenmeleri sağlanacaktır. Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu ile tarım arazilerinin miras yoluyla parçalanması sorunu önlenecek ve arazi toplulaştırma çalışmaları hızlandırılacaktır.

Gelişme Eksenleri (5) Sulama yatırımları yaygınlaştırılırken, GAP sulamalarına ivme kazandırılacak, ayrıca barajı bitirilen projelerin sulamalarında yapım ve işletme-bakım özel sektör yatırımına açılacaktır. Orta ve yüksek teknoloji seviyesindeki otomotiv, beyaz eşya, makine ve elektronik sektörlerinde Türkiye’nin üretim merkezi olmasına çalışılacaktır. Akreditasyon, uygunluk değerlendirme ve piyasa gözetim sistemleri etkinleştirilecek ve belgelendirme faaliyetleri desteklenecektir. Sanayide orta ve uzun vadede rekabet gücünü geliştirmek üzere daimi özel ihtisas komisyonu çalışmaları sürdürülecek; genel ve sektörel politika belgeleri oluşturulacaktır.

Gelişme Eksenleri (6) Aktif işgücü programları, işgücü piyasası ihtiyaç analizleri doğrultusunda etkin biçimde uygulanacak ve yaygınlaştırılacaktır. İŞKUR ve İl Müdürlüklerinin kurumsal kapasitesi küreselleşme ve teknolojik ilerlemelerin getirdiği değişimlere uyum sağlaması amacıyla geliştirilecektir. Sosyal sigorta sisteminde hak kaybını ve mükerrer yararlanmayı önlemeye yönelik olarak “Tek Kart” uygulamasına geçilecektir. Ulusal düzeyde bölgesel gelişme stratejisi hazırlanacaktır. Bölgesel plan ve programlar uygulanabilir nitelikte hazırlanacak, öncelikle GAP olmak üzere, mevcut entegre bölgesel gelişme planları uygulanabilir programlara dönüştürülecek, bunlarla tutarlı bir kaynak tahsisi sağlanacak, izleme ve değerlendirme mekanizmaları oluşturulacaktır. Kalkınma Ajanslarının kuruluşu tedrici olarak tamamlanacaktır.

Gelişme Eksenleri (7) Kırsal Kalkınma Kurumu faaliyete geçecektir. Kamu mali yönetimi reformu çerçevesinde yürütülen kuruluş düzeyinde stratejik planlama ve performansa dayalı bütçeleme çalışmalarına geçiş programına uygun şekilde devam edilerek kamu idarelerinin ilk stratejik plan ve performans programları tamamlanacaktır. e-Devlet uygulamaları bütüncül bir yaklaşımla ele alınacak, kamuya ait Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) yatırım projeleri kurumlar arası koordinasyon ve güvenli elektronik ortamlarda bilgi paylaşımını esas alan bir anlayışla yürütülecektir. e-Devlet uygulamalarında tek kapıdan, kesintisiz, güvenli, çoklu ortamlardan erişilebilir nitelikte ve bütünleşik hizmet sunumu sağlanacaktır. Ulusal Afet Yönetimi Stratejisi ve Eylem Planı hazırlanacaktır.

Makroekonomik Göstergeler   2009 2010 2011 GSYH Büyümesi (%) 5,0 5,5 6,0 GSYH (Milyar YTL) 1.109 1.245 1.395 GSYH (Milyar Dolar) 773 830 901 Kişi Başına Milli Gelir ($) 10,689 11,348 12,164 GSYH Deflatörü 7,8 6,4 5,7 TÜFE Yıl Sonu (%) 7,5 6,5

Talep-Üretim Dengesi (Yüzde Değişme) 2009 2010 2011 Toplam Tük. 4,8 5,4 5,7 Kamu Tük. 1,8 3,7 5,5 Özel Tük. 5,1 Toplam SSY 5,0 6,5 6,9 Kamu SSY -3,2 Özel SSY 6,8 7,2 Stok Değişmesi (1) 0,2 0,0 Net Mal ve Hiz. İhr.(1) -0,1 -0,2 Mal ve Hiz. İhr. 7,1 8,7 9,1 Mal ve Hizmet İth. 6,2 8,0 GSYH 6,0 (1) GSYH büyümesine katkı

Büyümenin Talep Unsurları (Yüzde Değişme)

GSYH Büyümesine Katkılar (Yüzde)

Talep-Üretim Dengesi (Büyümeye Katkılar,Yüzde Puan) 2009 2010 2011 Toplam Tük. 71,5 72,4 70,8 Kamu Tük. 2,8 4,9 6,6 Özel Tük. 68,7 67,5 64,2 Toplam SSY 25,3 30,3 29,8 Kamu SSY -2,6 3,5 3,4 Özel SSY 27,9 26,8 26,3 Stok Değişmesi 4,3 0,8 0,7 Net Mal ve Hiz. İhr. -1,1 -3,5 -1,2 Mal ve Hiz. İhr. 36,1 40,8 40,4 Mal ve Hizmet İth. 37,1 44,3 41,6 GSYH 100,0

Dış Ticarete İlişkin Göstergeler (Milyar Dolar)   2009 2010 2011 İhracat (FOB) 149,2 163,4 181,7 İthalat (CIF) 234,6 254,4 277,6 Ham Petrol İthalatı 21,5 22,5 23,8 Enerji İthalatı (27.Fasıl) 58,9 61,3 65,0 Dış Ticaret Dengesi -85,4 -91,0 -95,9 Cari İşlemler Dengesi -52,4 -56,2 -58,9 Cari İşlemler Dengesi/ GSYH (%) -6,8 -6,5 Ham Petrol Fiyatı ($/w) 118,6 117,2 Dünya Spot Piyasası Petrol Fiyatı ($/w) 125,0 123,5 21

Kamu Kesimi Genel Dengesine İlişkin Genel Varsayımlar Orta Vadeli Program’da, Orta Vadeli Mali Çerçeve Hedefleri Esas Alınmıştır.  (GSYH’ya Oran, %) 2009 2010 2011 Toplam Kamu Dengesi -0,26 -0,15 -0,43 Merkezi Yönetim Bütçe Dengesi -1,40 -1,28 -1,65 Diğer Kamu Dengesi 1,14 1,13 1,22 Toplam Kamu Faiz Dışı Fazlası (Program Tanımlı) 3,0 2,7 2,5 Merkezi Yönetim Bütçesi Faiz Dışı Fazlası 2,3 2,0 1,7 Diğer Kamu Faiz Dışı Fazlası 0,6 0,7 0,8

Genel Devlet Borçlanma Gereği Orta Vadeli Program’da, Orta Vadeli Mali Çerçeve Hedefleri Esas Alınmıştır.  (GSYH’ya Oran, %) KEP Tanımlı 2009 2010 2011 Genel Devlet Gelirleri 34,07 33,27 32,82 Genel Devlet Harcamaları 34,60 33,69 33,54 Genel Devlet Dengesi -0,53 -0,42 -0,71 Merkezi Yönetim Bütçe Dengesi 0,46 0,93 0,53 Mahalli İdareler -0,12 -0,13 -0,11 Sosyal Güvenlik Kuruluşları -1,45 -1,73 -1,86 Döner Sermayeli Kuruluşlar 0,25 0,26 0,27 Genel Sağlık Sigortası -0,59 -0,65 -0,50 Bütçe Dışı Fonlar 0,33 0,32 İşsizlik Sigortası Fonu 0,59 0,64