TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Söze CHP ile başlayan sevgili
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
DUYU ORGANLARI
8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
ATATÜRKÜN GENÇLİĞE HİTABESİ
Bayrakları bayrak yapan Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır !
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
TEKNOLOJİ VE TASARIM AD: FATMA ERVA SOYAD:DEMİR SINIF: 8A NO: 295
Ey Türk Gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir. Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne.
GENÇLİĞE HİTABE’Sİ M. KEMAL ATATÜRK’ÜN ÜZERİNE Aslı DİNÇMAN
Merkezi İşlem Birimi, Anakart, Bellek
GENÇLİĞE HİTABE.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
19 MAYIS ATATÜRK’Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
GENÇLİĞE HİTABE
Güneş Operasyonu Kuzey Irak.
D:\İLKSEV_RESİMLERİM\ATATÜRK\tc_bayrak.gif Sunu:İlksev Kural.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Özboyacı İlköğretim Okulu Hazırlayan Faruk YAVUZ.
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
GÖZ (Organum visus) Göz ışığı algılayabilecek şekilde özelleşmiş foto reseptörlere sahip bir organdır. Koruyucu yapılar ile algılamada görevli yapılardan.
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
Dr. Cengiz ÖZDİKER.
Bayrakları bayrak yapan Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır !
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
GENÇLİĞE HİTABE.
AKP NİN İCRAATLARI.
KURGU KUŞAĞI.
CUMHURİYETİMİZİN 85 . YILI KUTLU OLSUN
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık
29 Ekim 1933 TÜRKİYE CUMHURİYETİ 10 YAŞINDA
Hazırlayan Şevval KATIRCI.
KAMAN HALK EĞİTİM MERKEZİ
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ
KAMAN ………………………………………………….. LİSESİ
AB NEDEN TAM DESTEKVE‘YE VERİYOR ?. AB ÜYE ALACAĞI BİR ÜLKEDE ŞERİATIN YÜKSELİŞİNE BIRAKIN DESTEK VERMEYİ SESSİZ KALIR MI?
KAMAN ………………………………………………….. ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI OKUL RESMİ:.... OKUL RESMİ:....
KAMAN ………………………………………………….. İLKOKULU BRİFİNG DOSYASI OKUL RESMİ:.... OKUL RESMİ:....
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
1. KUŞAK DÜZEN.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
KAMAN CEVİZKENT ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA OKULU I-II KADEME BRİFİNG DOSYASI OKUL RESMİ:.... OKUL RESMİ:....
Emet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRİFİNG DOSYASI.  GİRİŞ…………………………………………………………………………………………….3  İSTİKLAL MARŞI ……………………………………………………………………………4  ATATÜRK’ÜN.
Cumhuriyet'i biz kurduk, O'nu yükseltecek ve sürdürecek sizlersiniz.
TOPLULIK ÖNÜNDE KONUŞMALAR
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
KAMAN ………………………………………………….. ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI OKUL RESMİ:.... OKUL RESMİ:....
TÜRK DİLİ II Okutman Vedat BALKAN Hafta HİTABET (SÖYLEV) Bir düşünceyi, bir topluluğa aşılamak için yapılan heyecanlı konuşmalara hitabet denir.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Özboyacı İlköğretim Okulu
15 TEMMUZ DEMOKRASİ ZAFERİ VE ŞEHİTLERİ ANMA PROGRAMI
Bayrakları bayrak yapan Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır !
TÜRK DİLİ II 11.KONU TOPLULIK ÖNÜNDE KONUŞMALAR. 13. KONU: TOPLULUK ÖNÜNDE KONUŞMALAR HİTABET (SÖYLEV) Bir düşünceyi, bir topluluğa aşılamak için.
AİHM KARARI Bebek katili bölücübaşı yakalandığında, sevindik,
AİHM KARARI Bebek katili bölücübaşı yakalandığında, sevindik,
AB VE NEDEN ‘YE TAM DESTEK VERİYOR ?.
19 MAYIS ATATÜRK’Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI ATATÜRK’Ü ANMA GÜNÜDÜR ; Kurtuluş Savaşımızın başlangıç günü olarak kabul edilen bu günü, ilerleyen dönemlerde.
GENÇLİĞE HİTABE.
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ İREM ARKAN 7-B 565

GENÇLİĞE HİTABE          Ey Türk gençliği ! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.         Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dahilî ve harici bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve Cumhuriyet'i müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri, şahsî menfaatlerini, müstevlîlerin siyasi emelleriyle tevhid edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.          Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!                                                                                                     Gazi Mustafa Kemâl ATATÜRK 20 Ekim 1927

1.BÖLÜM PROBLEMİN BELİRLENMESİ 1- Hayal ve merak edilen,değiştirmek veya geliştirmek istenen düşünceler yeterli miktarda listelenmiştir. & Televizyona yakın bakmadan doğan göz sorunları, & Çocukların okula gitmek istememeleri, & Kadınların ev işlerinde zorlanmaları, & Çöplerin doğaya atılmaları, & Ozon tabakasının delinmesi. 2-Bu listeden bir konu seçilmiş ve neden seçildiği açıklanmıştır. & Ben bu listeden televizyona yakın bakmadan doğan göz sorunlarını seçtim.Çünkü içlerinde en yaratıcı bu sorundu.

2.BÖLÜM ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜRETME 1-Belirlenen konuya yönelik çözüm önerileri listelenmiştir. & Göze gelen radyasyonu azaltan gözlük, & Kumandalı gözlük, & Radyasyon yaymayan televizyon, & Pille çalışıp radyasyon yaymayan televizyon, & Uyarıcı kumanda. 2-Bu önerilerden çözüme en uygun olanı seçilmiş neden seçtiği ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. & Ben bunlardan uyarıcı kumandayı seçtim.Çünkü bununla daha iyi sonuçlara ulaşacağıma inanıyorum.

3.BÖLÜM ÇÖZÜM ÖNERİSİNİ İFADE ETME HİSSEDİCİ BÖLGE KAMERA Ben kumandamın şeklini farklı yaptım.Yeşil yer kamera,sarı yer uyarıcı mikrofon pembe yerin altındaki bölüm ise şarj yeridir.Benim kumandamın dışında hissedici bir bölge vardır. UYARICI MİKRAFON ŞARJ

DEVAMI(KAMERA) Kıldan İnce Teller Beyin Gözler Yeşil Bölgeler Gözler televizyon açılınca gri bölgedeki kırmızı yer ile aralarında kıldan ince bir bağ oluşur.Bu bağ televizyon açılınca gözlerinde açılmasını sağlar.Bu bağın çalışması şöyledir;bu kırmızı yerin aynısından televizyonda da vardır.Kırmızılar yani kumandadaki ve televizyondaki bölgeler aynı renk oldukları için ışınlarla birbirlerine bağlanarak aralarında kızıl ötesi bir bağ oluştururlar.Kızıl ötesi bağ hava moleküllerinden taşınarak oluşur.Bunun sonucunda kırmızı bölgeye gelen ışınlar kıldan ince kablolardan beyne yani gri yerdeki sarı bölgeye giderek insanın televizyona yakın bakıp bakmadığı anlaşılır.Kahverengi bölgedeki yani özel bölgede kameradaki bölgelerin arasındaki kıldan ince kabloların geçtiği yerdir. Kızıl Ötesi Bağın Oluşmasını Sağlayan Hava Molekülleri Özel Bölge Kamera Yapışkan Bölge Kumandadaki ledler sayesinde televizyon ile aralarında kızıl ötesi bir bağ oluşur.

DEVAMI(UYARICI MİKRAFON) Kamerayla Bağlanan Kıldan İnce Kablolar Kumanda Dışındaki Hissedici Bölgeden Gelen Uyarılar Bu mikrofon kamerayla bağlanan kıldan ince kablolar sayesinde ses çıkarması gerektiği uyarısını alır.Ve mikrofonlarla bağ devreye girer.Elektrik akımı ile konuşmaya başlar.Bu konuşmanın sağlanması beyinde yani kırmızı yer de kablolarla bağlanarak uyarılmanın gerçekleşmesini sağlarlar.Beyinden gelen uyarılar yeşil bölgelere gider ve uyarılarla birlikte ses çıkmaya başlar.Ve bu ses hiç susmaz.Ancak hissedici bölgelerden gelen uyarıları (düz çizgi) algılayana kadar.Bu bölgede su gibi sıvımsı bir madde vardır.Ama sıkıştığı için sıvı olduğu anlaşılmaz.Titreşerek insanın yer değiştirildiği anlaşılır.Ve son olarak uyarıları kıldan ince tellerle gönderir. Aralarındaki Bağlar Beyin Kıldan İnce Kablolar

DEVAMI(ŞARJ) Şarj olan bölgeler kırmızı bölgelerdir. Elektrik Getiren Hava Molekülleri Şarj olan bölgeler kırmızı bölgelerdir. Televizyonun yaydığı radyasyondan elektrik alan hava molekülleri yeşil bölgelere giderek kırmızı bölgelere gelir. Kırmızı bölgede hapsolan elektrik kumandanın çalışmasını sağlar. Yeşil Bölgeler Şarj Olan Bölgeler

4. BÖLÜM DÜZENİ DEĞERLENDİRME 1-Öz değerlendirme formu doğru ve eksiksiz hazırlanmıştır. & Bu etkinlikte neler öğrendim ? -Bu etkinlikte sorunlar ve çözümler üretmeyi öğrendim. & Neyi iyi yaptım,neden ? -Sorunlar üretmeyi iyi yaptım.Çünkü çok sorun vardı. & Hangi konuda zorlandım,neden ? -Çözümlerde zorlandım.Çünkü konum zor bir konuydu. & Nerede yardıma ihtiyacım oldu ? -Benim bir yerde yardıma ihtiyacım olmadı. & Hangi alanda kendimi daha çok geliştirmeliyim ? -Çözümlerde kendimi daha çok geliştirmeliyim. & Daha sonraki çalışmalarda neleri farklı yapacağım? -Daha sonraki çalışmalarda sorunlar ve çözümleri farklı yapacağım.

5.BÖLÜM TASARIM GÜNLÜKLERİ 1-Türkçe imla kurallarına uymuştur. & Dosyamda ve günlüklerimde yazım kurallarına ve noktalama işaretleri kurallarına uydum. 2-Duygu düşünce ve etkinlik sürecini yansıtan yeterli miktarda günlük yazmıştır. &Cevabı arkada. 3-Çevresinin görüşlerini almıştır. 4-Oluşturduğu tasarımında teknolojik ve görsel değerleri belirtmiştir. &Özelliklerinin değişik olduğundan faydalanarak dekorasyon aracı olarak kullanılabilir. &Teknolojik olarak görme bozukluklarında ilerleme kaydedilebilir. &Tıp alanında ilerleme kaydedilebilir. &Müzelerde görme bozukluklarını engelleyen kumanda olarak sergilenebilir. &Teknolojik olarak insanların sorumluluk sahibi olmalarını sağlar. &İnsanların görme bozuklukları azaltır. 5-Bilim,tasarım,teknoloji vb. alanlarda yeterli derleme yapmış arkadaşlarıyla paylaşmıştır.

SEVGİLİ GÜNLÜK; Bu hafta kurgu kuşağına geçtik.Bu kuşakta sorunlar çözümler,günlükler,haberler var.Ama öğretmenim sadece ilk bölümü anlattı.Bu bölümlerde şunları yaptım: & Televizyona yakın bakmadan doğan göz sorunları, & Çocukların okula gitmek istememeleri, & Kadınların ev işlerinde zorlanmaları, & Çöplerin doğaya atılmaları, & Ozon tabakasının delinmesi. Bu listeden bir konu seçtim.Televizyona yakın bakmadan doğan göz sorunları.

SEVGİLİ GÜNLÜK ; Bu hafta ikinci bölüme geçtik.Bu bölümde sorunuma bir çözüm bulacağım.Bu çözümler ve resimleri aşağıda; Pille çalışıp radyasyon yaymayan televizyon Uyarıcı kumanda Göze gelen radyasyonu azaltan gözlük Radyasyon yaymayan televizyon Kumandalı koltuk Bunlardan birini seçtim.Uyarıcı kumanda.

SEVGİLİ GÜNLÜK; Bu hafta 3.bölüme geçtik.Bu bölümde kendi fikrimi anlattıktan sonra onu bölümlerine ayırıp o bölümleri çalışma sistemleriyle birlikte hem çizip hem yazacakmışım.Şimdi sana resimlerini gösteriyorum:

ARKADAŞLARIMIN GÖRÜŞLERİ SEVGİLİ GÜNLÜK; Bu hafta 3. bölümümü posterimle birlikte sundum ve dördüncü,beşinci bölümlere geçtik.Bu bölümlerde yapacaklarım;günlükler,haberler,arkadaşlarımın görüşleri ve öz değerlendirme formu. Biraz bilgi vereyim; ÖZ DEĞRLENDİRME FORMU Neler öğrendim ? Neyi iyi yaptım ? Nerelerde zorlandım,zorlanmadım ? Kendimi geliştirmem gereken konular ? ARKADAŞLARIMIN GÖRÜŞLERİ GÜNLÜKLER 1.GÜNLÜK=Sorunlar, 2.GÜNLÜK=Çözümler, 3.GÜNLÜK=Çözüm önerim ve bölümleri, 4.GÜNLÜK=Öz değerlendirme formu,günlükler, arkadaşlarımın görüşleri.

HATİCE Arkadaşım bana şekil konusunda bir öneride bulundu. Şekil konusunda daha yaratıcı olmam gerektiğini söyledi.Diğer konularda bir farklılık göstermedi. &Kımızı yer:uyarıcı mikrofon &Mavi yer:şarj &Yeşil yer:kamera

MELİH Melih televizyona ve kumandaya bir metre hesaplayıcı koymamı istedi.Buna göre de kumandanın kızıl ötesi ışınlarla uyarıya başlamasını istedi.

TUNAHAN Tunahan da şekil konusunda farklı olmamı İstedi.Hatice gibi diğer konularda bir farklılık Göstermedi. &Pembe yer:uyarıcı kumanda &Turuncu yer:şarj &Yuvarlak yer:kamera

MELİKE Melike şekli dışında bir de kamera şarj ve uyarıcı kumandayı gizli yapmamı istedi.Eğer diğer şekilde yaparsam insanların ben böyle kumanda istemem deyip almayacaklarını söyledi.Gizli olan bölgeler çizgi gibi olan yerlerdir.

ŞULE Şule de insanların dikkatini Çeken bir kumanda yapmamı İstedi.Diğer konularda bir Farklılık göstermedi. &Yeşil yer:kamera &Mavi yer:şarj &Mor yer:uyarıcı mikrofon

HABERLERİM

6.BÖLÜM DOSYA DÜZENİ 1- Dosya düzeni yapılmış. DOSYA Dosya düzenimi yaptım. 2- Dosya kapağı yapılmış. DOSYA Dosya kapağını yaptım. 3- Dosya temiz ve özenli bir şekilde zamanında teslim edilmiştir. DOSYA Dosyamı temiz ve özenli bir şekilde zamanında teslim ettim.

7.BÖLÜM DÜZENİ TANITMA 1- Tasarımı oluşturma sürecini tanıtmıştır. Tanıtımımı Oluşturma Sürecim Materyaller Kullandığım Malzemeler 2- Tanıtımında kullandığı malzemeler sürecini yansıtır özelliktedir. TANITIMIM Tanıtımımda kullandığım posterim sürecimi yansıtır özellikte. Çünkü sürecimi yansıtır araçlar var. 3- Sunumunda bireysel farklılığı yansıtmıştır. SUNUMUM Arkadaşlarımın sunumuyla benim sunumuyla arasındaki farkı belirttim.

DEVAMI 4- Tanıtımını çeşitli materyallerle zenginleştirmiştir. TANITIMIM Tanıtımımda posterimle tanıtımımı zenginleştirdim.