Neden ve Nasıl Kullanılır? Rubrikler Neden ve Nasıl Kullanılır?
Performans değerlendirme = performans görevi + rubrik
Rubrikler Değerlendirme ve not vermede rehber olarak kullanılan materyallerdir. Öğrencinin ne yaptığında kaç puan alacağını açıkça tanımlayan tablolardır
Rubrikler verilen görevle öğrencilerden beklenen kazanımları ve her kazanım için tanımlanmış değerlendirme kriterlerini içerir. Değerlendirme Kriterleri 1 2 3 4
UZMANLARA GÖRE; Rubrik hazırlamak zordur. Rubrik hazırlamak zaman alıcıdır. Bir rubrik iyi ise işe yarar İyi rubrik hazırlamanın belirli bir kuralı yoktur Önemli olan: İşinize yarıyorsa o rubrik iyidir Checklists do not reflect developmental—indicates only presence or lack of a trait
Rubrikler neden kullanılır? Objektif puanlama imkanı sağlar. Birden fazla puanlayıcı varsa, puanlar arasında tutarlılık sağlar. Puanlamada kolaylık ve zamandan tasarruf sağlar Öğrencileri öğretmenin beklentileri hakkında bilgilendirir Öğrencilere kendi çalışmalarını değerlendirme fırsatı verir
RUBRİK Bütüncül – Analitik? BÜTÜNCÜL: Ürün ya da görevi bütün olarak değerlendirir ANALİTİK: Ürün ya da görevden beklenen kriterler belirlenir ve her bir kriter için farklı başarı seviyeleri tanımlanır
Oluşturmuş olduğunuz Rubrik; Öğrencilerinizi sizin beklentileriniz konusunda bilgilendirir Değerlendirmeyi kolaylaştırır Not vermeyi kolaylaştırır
Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz neler olurdu?
Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz neler olurdu? 1 2 3 4
Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz neler olurdu? 1 2 3 4 İçerik Organizasyon İfade etme Süre
Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz ne olurdu? 1(zayıf) 2(orta) 3(iyi) 4(çok iyi) Organizasyon Organizasyonla ilgili özelliklerin çok azı var ya da hiçbiri bulunmuyor. Birbiri ile zayıf ilişkili fikirler gelişi güzel bir şekilde sunuldu. Sunumun organizasyonu zayıf. Fikirler sıralı bir şekilde sunulmadı. Bölümler arası geçişler zayıf. Sunumu takip etmek zor. Sunum iyiye yakın organize edilmiş. Fikirlerin çoğu mantıklı sıralanmış. Bölümler arası geçişlerin pek çoğu iyi planlanmış. Sunum çok iyi organize edilmiş. Fikirler mantıklı bir şekilde sıralanmış. Bölümler arası geçişlerin tamamı ya da tamamına yakını çok iyi planlanmış. Akıcı. sunum rubrik2.doc
Her türlü ödev ve etkinliklerde Rubrikleri kullanabilirsiniz
Teşekkürler