Neden ve Nasıl Kullanılır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Puanlama Yönergeleri (Rubrikler)
MESLEKİ EĞİTİM.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Orman ve Su İşleri Bakanlığı
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Neden ve Nasıl Kullanılır?
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Proje Tabanlı Çalışmaların Değerlendirilmesi. Proje tabanlı öğrenci ürünlerine dayanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirmek zordur. Sizce de öyle değil.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
ÜNER TOPAKTAŞ 1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ ÜNER TOPAKTAŞ.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Neden ve Nasıl Kullanılır? Rubrikler Neden ve Nasıl Kullanılır?

Performans değerlendirme = performans görevi + rubrik

Rubrikler Değerlendirme ve not vermede rehber olarak kullanılan materyallerdir. Öğrencinin ne yaptığında kaç puan alacağını açıkça tanımlayan tablolardır

Rubrikler verilen görevle öğrencilerden beklenen kazanımları ve her kazanım için tanımlanmış değerlendirme kriterlerini içerir. Değerlendirme Kriterleri 1 2 3 4

UZMANLARA GÖRE; Rubrik hazırlamak zordur. Rubrik hazırlamak zaman alıcıdır. Bir rubrik iyi ise işe yarar İyi rubrik hazırlamanın belirli bir kuralı yoktur Önemli olan: İşinize yarıyorsa o rubrik iyidir Checklists do not reflect developmental—indicates only presence or lack of a trait

Rubrikler neden kullanılır? Objektif puanlama imkanı sağlar. Birden fazla puanlayıcı varsa, puanlar arasında tutarlılık sağlar. Puanlamada kolaylık ve zamandan tasarruf sağlar Öğrencileri öğretmenin beklentileri hakkında bilgilendirir Öğrencilere kendi çalışmalarını değerlendirme fırsatı verir

RUBRİK Bütüncül – Analitik? BÜTÜNCÜL: Ürün ya da görevi bütün olarak değerlendirir ANALİTİK: Ürün ya da görevden beklenen kriterler belirlenir ve her bir kriter için farklı başarı seviyeleri tanımlanır

Oluşturmuş olduğunuz Rubrik; Öğrencilerinizi sizin beklentileriniz konusunda bilgilendirir Değerlendirmeyi kolaylaştırır Not vermeyi kolaylaştırır

Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz neler olurdu?

Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz neler olurdu? 1 2 3 4

Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz neler olurdu? 1 2 3 4 İçerik Organizasyon İfade etme Süre

Bir öğrencinizin sunumunu değerlendirecek olsanız kriterleriniz ne olurdu? 1(zayıf) 2(orta) 3(iyi) 4(çok iyi) Organizasyon Organizasyonla ilgili özelliklerin çok azı var ya da hiçbiri bulunmuyor. Birbiri ile zayıf ilişkili fikirler gelişi güzel bir şekilde sunuldu. Sunumun organizasyonu zayıf. Fikirler sıralı bir şekilde sunulmadı. Bölümler arası geçişler zayıf. Sunumu takip etmek zor. Sunum iyiye yakın organize edilmiş. Fikirlerin çoğu mantıklı sıralanmış. Bölümler arası geçişlerin pek çoğu iyi planlanmış. Sunum çok iyi organize edilmiş. Fikirler mantıklı bir şekilde sıralanmış. Bölümler arası geçişlerin tamamı ya da tamamına yakını çok iyi planlanmış. Akıcı. sunum rubrik2.doc

Her türlü ödev ve etkinliklerde Rubrikleri kullanabilirsiniz

Teşekkürler