BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tanımı, Tarihi Gelişimi
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
KAMU POLİTİKASI SÜRECİ 4
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İlkeleri.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA SÜRECİ.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER

Halkla İlişkiler İşletme ile halkın karşılıklı çıkarları arasında iki yönlü iletişim sistemine ve bilgi alışverişine dayanarak olumlu yönde etkileşimler yaratma çabalarıdır.

Halkla İlişkiler Amaçları: İşletme ile doğrudan veya dolaylı ilgili tüm halk kesimlerine, işletme ve faaliyetleri hakkında gerekli tüm bilgileri vermek, Halk arasında, işletme çalışanları ve yöneticileri hakkında var olan olumlu düşüncelerin daha da güçlenmesine çalışarak, sevgi ve hoşgörü ortamının devamını sağlamak, Halkın, işletme ile olan ilişkilerinde sunulan mal ve hizmetlerden yararlanmada, en iyi ve çabuk yolların öğretilmesine çalışmak, Halkın, arzu, düşünce ve sıkıntılarının saptanması yoluyla düzeltici önlemleri almak, Yasal ve benzeri düzenlemelerle getirilmiş olan kurallar ve yeni uygulama biçimlerini halk kesimlerine duyurmak, Halka, işletmeye ve çalışanlara, faaliyetlerinde nasıl yardımcı ve destek olabileceklerini anlatmak.

Halkla İlişkiler İlkeleri: Doğruluk İnandırıcılık Süreklilik Planlılık

Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi İletişim Sistemi ve Halkla İlişkiler İletişim sistemi ile işletme, halk olarak nitelendirilen haber alıcılarına, değişik amaçlı halkla ilişkiler mesajlarını aktarmakta ve onların tepkileri alınarak, gerekli düzenlemeler yapılmakta, böylece bir halkla ilişkiler sistemi kurulmuş olmaktadır.

Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi Halkla İlişkiler İletişim Sisteminin Öğeleri Halkla İlişkilerin Hedefi: Halk İşletme Personeline (İç Müşteri) Yönelik Halkla İlişkiler İşletme Dışı Kişi ve Kuruluşlara Yönelik Halkla İlişkiler Halkla İlişkilerde Mesaj Halkla İlişkilerin Araçları Basılı Araçlar Görsel ve/veya İşitsel Araçlar Diğer Araçlar Halktan Bilgi Edinme Araçları

Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi Halkla İlişkilerin Örgütlendirilmesi Üst yönetime bağlı bir danışman tarafından yürütülebilir. Bağımsız bir işlev olarak kabul edilerek, bir halkla ilişkiler bölümü oluşturulabilir. Bir halkla ilişkiler kurulu oluşturulabilir. Pazarlama bölümünün içinde bir alt birim olabilir. Dışarıdan bir uzman kuruluşa devredilebilir.

Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi Halkla İlişkiler Alanında Gelişmeler: Lobicilik ve Sponsorluk Lobicilik: İşletmenin amaçlarına yönelik olarak dış çevrede yer alan örgütlü çevresel güçlerden yararlanarak çevresel faktörleri ve değişimleri işletme lehine etkilemesini sağlayan bir halkla ilişkiler işlevidir. Sponsorluk: Ürün ve firma imajı ile prestijini geliştirmek, marka bilinirliğini yayarak satış hacmini artırmak için işletmelerin kamuoyunun ilgisini çekebilecek olaylar ile toplumsal sorunlara, kültürel ve sportif faaliyetlere yatırım yapma ve maddi destek sağlama amaçlı halkla ilişkiler çabalarıdır.

Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi Halkla İlişkiler Alanında Gelişmeler: Lobicilik ve Sponsorluk Megamarketing: Pazarlama işlevi hedeflerinin ulusal ya da uluslararası boyutlarda tüm hükümet vb. resmi yetkilileri, kamuoyu çıkar gruplarını, haber medyalarını da içine alacak şekilde genişletilmesi sonucu pazarlama karmasına “Politik-güç-iktidar” ve “kamuoyu oluşturma”nın da eklenerek, pazarlamanın işletme üst yönetiminin bir işlevi olarak ele alınması anlayışıdır.