2008-2009’da gerçekleştirilenlerle ilgili rapor 2009-2010 için odaklanılması gereken alanlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2010 Faaliyet Raporu.
Sunum transkripti:

’da gerçekleştirilenlerle ilgili rapor için odaklanılması gereken alanlar

Gerçekleştirilenler

Alan 1: Politika, planlama ve kalitenin sağlanması CIS ve NEASC akreditasyon süreci başlamıştır. Eylülde gerçekleştirilen ilk ziyaretten sonra başlayan 18 aylık öz değerlendirme çalışması devam etmektedir. Okulun tüm politikaları gözden geçirilmekte ve bir araya getirilmektedir. Enka Misyonu’nun gözden geçirilmesine devam edilmektedir.

Alan 2: Öğretme ve Öğrenme Müfredat geliştirmeyle ilgili önemli çalışmalar, önümüzdeki iki yıl boyunca sürecek online (çevrim-içi) haritalandırma ile başlamıştır. Mevcut ilköğretim müfredatlarının tümü online olmuş, çalışanlar Ağustos SITE 09’da konuyla ilgili eğitim almıştır. Müfredat, IB felsefesine/metoduna göre gözden geçirilmektedir. Ünite yazımında daha yüksek standardı sağlayan, IB ve okul felsefesi ile amaçlarını içeren tüm okul tarafından kullanılabilecek müfredat ünite şablonu geliştirilmiştir.

Kural ve yeni kaynaklar doğrultusunda üstün ve özel yetenekli öğrenci programı oluşturulmaktadır. Öğretim metodlarında sürekli gelişim için Koçluk (akran koçluğu) geliştirilmeye ve kültürün bir parçası olmaya devam etmektedir. Öğrenme ortamını zenginleştiren ana dili destekleme konusundaki dil öğrenme imkanları geliştirilmektedir.

2009’da konuyla ilgili bir uzmanın ziyaretiyle daha önce ilköğretim orta kademede ve 4. sınıfta denenen ve 5. sınıfta devam edilen E-portfolyoların kullanımı yaygınlaştırılmakatdır. Yeni idari yazılımın (Okulnet) kurulması, tüm okul topluluğu için bilgiye daha iyi erişimde önemli fırsatlar sunacaktır. Kütüphane için uygulanan Destiny Yazılımı, herkesin kütüphaneye erişimini artırmıştır ve ileride daha çok online (çevrimiçi) müfredatlarla birlikte erişim daha fazla genişletilecektir.

İlköğretimdeki İngilizce dramaya katılımda ileride göreceğimiz artışlar, lisede katılımın daha çok olmasını sağlayacaktır. 4. ve 7. sınıflardaki tüm öğrenciler için müzik derslerinin artırılması gelecekteki müzik olanaklarını da artırmıştır. Öğrencilerin sanat sergileri artmakta ve sanata daha yüksek değer kazandırmaktadır. Matematik, fen ve farklı spor dallarındaki başarılar, Greenhouse ve bilim inovasyon merkezi ile desteklenecektir.

Alan 3: Kayıt-kabul 3 yaş sınıfının kayıtları yapılmış, yedek listeler başlatılmıştır. Kayıt-kabul politikası, SLT (üst düzey liderlik takımı) tarafından gözden geçirilmiştir.

Alan 4: Finans Bütçe sürecinde mali dengeleri desteklemeye yönelik uzun dönem planları görüşülmüş ve değerlendirilmiştir.

Alan 5: İletişim OAB, okul ve kulüplerle olumlu ve yararlı ilişkiler kurmaktadır. Mezunlar, sayısı gittikçe artan Resmi Organizasyonlar düzenlemekte ve okuldaki bir takım etkinliklerle desteklenmektedir. Okul tanıtım toplantısı (Open House) güncellenmiştir ve artık okulu ve aktivitelerini görsel açıdan daha iyi temsil etmektedir. Çalışanlar ve idare arasındaki iletişim artmaya devam etmektedir. Uluslararası ve Türk çalışanlar arasındaki iletişimi geliştirmek için sosyal aktiviteler bu yıl artırılmıştır.

Alan 6: Mesleki Konular Velileri teşvik edecek Veli Eğitimleri geliştirilmektedir. Çalışanlar arasında koçluk ve akran işbirliğine odaklanan mesleki gelişime devam edilmektedir. Olumlu geribildirimler gelişimin devam ettiğini göstermektedir. Başka okullar ve öğretmenler için GEMS eğitimleri geliştirilmeye devam edilmektedir. Enka öğretmenleri, öğretim metodolojilerine ilişkin fikirlerini paylaşmak üzere çalıştaylar düzenlemeye devam etmektedir.

Alan 7: Sağlık ve Güvenlik Okulun risk analizi bazı alanlarda sorun olduğunu göstermiştir. Bu sorunların hepsi SLT’de ele alınmış, bu sorunların çoğuna öneriler doğrultusunda ilgilenilmesine karar verilmiştir. Bazı sorunlar, oyun alanları için normalde risk olarak kabul edildiği için önerilere göre çözümlenmesi yönünde karara varılmamıştır. İlk yardım eğitimi konusunda eğitim alan çalışan sayısı artmıştır. Okulun yeni doktoru çalışanlara ilk yardım eğitimi verebilmektedir.

Alan 8: Tesisler 1. sınıfların oyun alanının düzenlenmesi tamamlanmıştır. Anaokulunda 3 yaş oyun alanı tamamlanmıştır. Mavi alanın zemininin yenilenmesi 2009 yazında tamamlanmıştır. ÇAS’ın çatısı, Prue Walsh’ın Lise öğrencilerinin oyun alanı için tavsiyeleri doğrultusunda kaplanmıştır. Daha hızlı internet erişimi ve kablolama çalışmaları devam etmektedir.

Temiz içme suyu çeşmeleri takılmıştır. Öğretmenler odası daha iyi hale getirilmiştir. ÇAS ve D bloktaki ısıtma sistemi iyileştirilmiştir.

2009 – 2010 yılında daha çok odaklanılacak alanlar Gelişim Planı’ndan Alan 1: CIS/NEASC sürecinin desteklenmesi Alan 2: Tüm okul müfredatının haritalandırılması Farklılaştırmanın daha ileri seviyede uygulanması Öğretmen/öğrencilerin başarısının daha iyi olması için koçluğun daha derin bir şekilde okul kültürünün bir parçası haline getirilmesi İki veya daha çok dile hakim bir çevrenin oluşturulması Öğretmenlerin üstün yetenekli öğrencileri desteklemesi için özel ihtiyaçları olan özellikle de özel yeteneklilere yönelik mesleki gelişimin sağlanması

Alan 2 devamı: Okulda teknolojinin daha çok geliştirilmesi ve ileride uygulanacak dizüstü bilgisayar programının araştırılması Daha çok konuların yer aldığı sınıf ve derslere ait web sayfalarının oluşturulması Internette ders ve ev ödevlerle ilgili daha çok bilginin yer alması Alan 4: Dengeli bir bütçe için uzun dönemli finans planının taslak haline getirilmesi ve görüşülmesi Maaş ve koşullardaki eşitsizliğin mümkün olduğunca giderilmesi

Alan 5: Okulun web sayfasının ve paylaşılan mevcut bilgilerin güncellenmesi Okulun web sitesindeki 8. ve 12. sınıflara yönelik Mezunlar bölümünün tamamlanması OAB’nin veliler arasında topluluk oluşturma çalışmalarının artarak devam etmesi

Alan 6: Enka Okulları’na gelerek eğitim verecek ve sunum yapacak uluslararasıeğitimcilerin araştırılmasına devam edilmesi Özel Eğitim Koordinatörünün tanıştırılması Mesleki gelişim önerileriyle birlikte kariyer gelişiminin ana hatlarının taslak haline getirilmesi Alan 7: Acil Durum Dosyasının 7. Baskısının taslağının hazırlanması

Alan 8: Enka Store’un kampüs dışına taşınması konusunun değerlendirilmesi İbrahim Betil Oditoryumu’nun iyileştirilmesi /genişletilmesinin araştırılması Oyun alanlarında ve çevrede Liseye yönelik teneffüs alanlarının en iyi ne şekilde desteklenebileceğinin planlanması ve planın uygulanması ‘Yeşil’ ve çevre bilincine sahip olmanın gerekliliği konusunda farkındalığın artılması

Gelişim Planına Ek Olarak Alan 1: Akademik Dürüstlük Politikasının taslağının hazırlanması ve üzerinde fikir birliğine varılması Nakil Sınavları Politikasının taslak haline getirilmesi ve üzerinde fikir birliğine varılması Alan 3: Her sınıf düzeyinde nakil sınavları ve kayıt işlemleriyle ilgili karışıklıkların giderilmesi konusuna daha çok odaklanılması Alan 4: Dengeli bir bütçe için uzun dönemli finans planının uygulanması ve geçmişteki açıkların kapatılması