ÇOCUKLARIMIZA SINIR KOYMAK. Sınırlar DestekleyiciDestekleyici KoruyucuKoruyucu Yaşama hazırlayıcıYaşama hazırlayıcı işleve sahiptir. işleve sahiptir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Advertisements

GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
OTİZM (AUTISM).
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
ÇOCUĞUNUZA KULAK VERİN
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
Okul Rehberlik Servisi
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ENGELSİZMİSİNİZ?.
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
HOŞGELDİNİZ. ONA HAYIR DİYEMİYORUM! Çocuğunuza Hayır Diyememenin Altında Hangi Faktörler Olabilir? 1) Suçluluk duygusu ki bu daha çok çalışan anne babaların.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
İnsanın Sınırları sınırları zorlamak sınırları zorlamak olabilecek şeylerden en zorunu istemek: - acaba bir de tam havaya zıplarken.
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
ÖZEL ATACAN EĞİTİM KURUMLARI Uzm. Pedagog Selma FİLİZ
SINIRLARIMIZ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARIMIZA SINIR KOYMAK

Sınırlar DestekleyiciDestekleyici KoruyucuKoruyucu Yaşama hazırlayıcıYaşama hazırlayıcı işleve sahiptir. işleve sahiptir.

Toplumsal yaşama uyumlu olabilmek, davranışların sorumluluğunu alabilmek için herkesin belirli sınırlara ihtiyacı vardır.Toplumsal yaşama uyumlu olabilmek, davranışların sorumluluğunu alabilmek için herkesin belirli sınırlara ihtiyacı vardır. Sınırlar sayesinde kişisel bütünlük korunur ve daha rahat bir iletişim ortamı sağlanmış olur.Sınırlar sayesinde kişisel bütünlük korunur ve daha rahat bir iletişim ortamı sağlanmış olur. Sınırlar, kişinin kendisini hangi alanda, nereye kadar geliştirebileceğinin bir ölçütüdür.Sınırlar, kişinin kendisini hangi alanda, nereye kadar geliştirebileceğinin bir ölçütüdür.

Sınırlar Hareket alanını belirlerHareket alanını belirler Daha az stres ve güç savaşlarının yaşanmasını sağlar.Daha az stres ve güç savaşlarının yaşanmasını sağlar. Karşılıklı saygı oluşturur.Karşılıklı saygı oluşturur. Çocuğu davranışlarından sorumlu tutar.Çocuğu davranışlarından sorumlu tutar. Çocuğun somut anlamasına yardımcı olur.Çocuğun somut anlamasına yardımcı olur. Sosyal aidiyet, güvenilirlik, güçlü olma, kendine özgü olmayı öğretir.Sosyal aidiyet, güvenilirlik, güçlü olma, kendine özgü olmayı öğretir.

Anne babalar neden sınır koymakta zorlanır? Yaşam tarzı ( Anne babalar bile her şeye hemen sahip olmak istemekte, tüketim toplumuna uyum sağlamakta)Yaşam tarzı ( Anne babalar bile her şeye hemen sahip olmak istemekte, tüketim toplumuna uyum sağlamakta) Bastırılmış istekler ve yetişme tarzı ( Yaşadıklarına benzer deneyimleri kendi çocuklarına yaşatmak istememeleri )Bastırılmış istekler ve yetişme tarzı ( Yaşadıklarına benzer deneyimleri kendi çocuklarına yaşatmak istememeleri ) Şefkat ve iyi ilişki isteğiŞefkat ve iyi ilişki isteği Suçluluk duygusu ( anne babalar çocuğun geçirdiği öfke nöbetinden kendilerini sorumlu tutar )Suçluluk duygusu ( anne babalar çocuğun geçirdiği öfke nöbetinden kendilerini sorumlu tutar ) Çocuktan gelen olumsuz tepkiler (sen zaten beni sevmiyorsun gibi ifadeler )Çocuktan gelen olumsuz tepkiler (sen zaten beni sevmiyorsun gibi ifadeler ) Yeterince zaman ayıramamaYeterince zaman ayıramama

Zaten çocuğumla kısıtlı zaman geçiriyorum en azından bu sürede istediklerini yapayım düşüncesi çocuğun zarar görmesine sebep olur. Önemli olan çocukla kaliteli zaman geçirebilmektir.Zaten çocuğumla kısıtlı zaman geçiriyorum en azından bu sürede istediklerini yapayım düşüncesi çocuğun zarar görmesine sebep olur. Önemli olan çocukla kaliteli zaman geçirebilmektir.

Sınırlar bebeklikten itibaren konulmalıdır.Sınırlar bebeklikten itibaren konulmalıdır. Üç yaşında sınırların oluşturulması gerekmektedir. Üç yaşında sınırların oluşturulması gerekmektedir. Yaşla birlikte ve çocuk önceki sınırlara uyum sağladıkça sınırlar genişletilmelidir.Yaşla birlikte ve çocuk önceki sınırlara uyum sağladıkça sınırlar genişletilmelidir.

Oluşturulan sınırların çok kısıtlayıcı ve deneyimleri engelleyici olmaması gerekmektedir.Oluşturulan sınırların çok kısıtlayıcı ve deneyimleri engelleyici olmaması gerekmektedir. Sınırlara uyulmaması durumlarında aşırı tepki gösterilmemesi gerekmektedir.Sınırlara uyulmaması durumlarında aşırı tepki gösterilmemesi gerekmektedir.

Küçük çocuklara sınırlamalar getirirken: Açık ve net olmak düşüncesizce yapılan cezalandırmaları önler.Açık ve net olmak düşüncesizce yapılan cezalandırmaları önler. Anlaşılabilir, görülerek denenebilir sınırlar koymak önemlidir.Anlaşılabilir, görülerek denenebilir sınırlar koymak önemlidir. Çocuğun kendi hayal dünyasına ait sihirli çözümleri göz ardı etmemek önemlidir.Çocuğun kendi hayal dünyasına ait sihirli çözümleri göz ardı etmemek önemlidir.

Aşırı kontrollü, kontrolsüz ve tutarsız sınırlar sağlıklı keşfi engeller, öğrenme fırsatlarını sınırlar, aşırı test etmeye ve isyana yol açabilir. Dengeli özgürlük ve kontrol sağlayan sınırlar, sağlıklı gelişme için en uygun ortamı yaratır. Bu durumda çocuk ve genç, gerçek yaşamda neyi, ne zaman, nerede, nasıl yapacağını öğrenmekte; davranışlarını düzenlemekte ve kontrol etmektedir.Aşırı kontrollü, kontrolsüz ve tutarsız sınırlar sağlıklı keşfi engeller, öğrenme fırsatlarını sınırlar, aşırı test etmeye ve isyana yol açabilir. Dengeli özgürlük ve kontrol sağlayan sınırlar, sağlıklı gelişme için en uygun ortamı yaratır. Bu durumda çocuk ve genç, gerçek yaşamda neyi, ne zaman, nerede, nasıl yapacağını öğrenmekte; davranışlarını düzenlemekte ve kontrol etmektedir.

Çok kısıtlayıcı sınırlar:Çok kısıtlayıcı sınırlar: - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller - İsyanı körükler - İsyanı körükler Çok geniş sınırlar:Çok geniş sınırlar: - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller - Aşırı denemeyi körükler. - Aşırı denemeyi körükler. Tutarsız sınırlar:Tutarsız sınırlar: - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller. - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller. - Deneme ve isyanı körükler. - Deneme ve isyanı körükler.

Tüm bunların yanında Dengeli sınırlar:Dengeli sınırlar: - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı arttırır. - Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı arttırır. - İşbirliğini sağlar. - İşbirliğini sağlar.

Çocuklar da öfkeli veya üzgün olabilirler. Bunun nedeni illa ki anne baba değildir. Bu durum hayatın bir parçasıdır.Çocuklar da öfkeli veya üzgün olabilirler. Bunun nedeni illa ki anne baba değildir. Bu durum hayatın bir parçasıdır.

Hayatı çok rahatlaştırmamak İsteklerde;İsteklerde; İhtiyaç mı? İhtiyaç mı? Arzulanan mı? Arzulanan mı? sorgulaması yapılmalıdır. sorgulaması yapılmalıdır. Çocuk elinde bulunanın değerini anlamalı.Çocuk elinde bulunanın değerini anlamalı.

3 eğitim modeli Serbest yaklaşımSerbest yaklaşım İkna Yolu ile Problem Çözme Demokratik yaklaşımDemokratik yaklaşım İşbirliği ve Güven ile Problem Çözme Cezacı yaklaşımCezacı yaklaşım Güç Kullanarak Problem Çözme

Çocuk eğitiminde kullanılmaması gereken yöntemler İstekler, umutlar, zorunluluklarİstekler, umutlar, zorunluluklar Tekrar ve hatırlatmalarTekrar ve hatırlatmalar Konuşmalar, dersler, söylevlerKonuşmalar, dersler, söylevler Yanlış davranışı görmezden gelmeYanlış davranışı görmezden gelme Açık olmayan direktiflerAçık olmayan direktifler Etkili bir model oluşturamamaEtkili bir model oluşturamama PazarlıkPazarlık TartışmaTartışma Rüşvetler ve özel ödüllerRüşvetler ve özel ödüller Anne baba arasındaki tutarsızlıkAnne baba arasındaki tutarsızlık Arkadan takipte etkili olamamaArkadan takipte etkili olamama

Çocuk eğitiminde kullanılması gereken yöntemler Mesajlarınızı davranışlar üzerine yoğunlaştırınMesajlarınızı davranışlar üzerine yoğunlaştırın Doğrudan ve belirgin ifadeler kullanınDoğrudan ve belirgin ifadeler kullanın Normal sesinizi kullanınNormal sesinizi kullanın Sonuçları belirleyinSonuçları belirleyin Sözlerinizi davranışlarla destekleyin.Sözlerinizi davranışlarla destekleyin.

Gerçekleştirilmeyecek veya belirsiz tehditler kullanmayın.Gerçekleştirilmeyecek veya belirsiz tehditler kullanmayın. “ Oraya gelirsem çok kötü olur.” “ Oraya gelirsem çok kötü olur.” “ Hele bir dene bak neler yapıyorum.” “ Hele bir dene bak neler yapıyorum.” “ Seni döverim.” “ Seni döverim.” “ Babana söylersem görürsün gününü.” gibi “ Babana söylersem görürsün gününü.” gibi

Çocuklarınıza yasaklar yerine sınırlı seçenekler sunun.Çocuklarınıza yasaklar yerine sınırlı seçenekler sunun. Örneğin; “Hemen masaya otur ve yemeğini ye” yerine “Yemeğini kendin mi alırsın yoksa ben mi koyayım” denmelidir. Örneğin; “Hemen masaya otur ve yemeğini ye” yerine “Yemeğini kendin mi alırsın yoksa ben mi koyayım” denmelidir. Böylece çocuğun karar verme yetisinin gelişmesine yardımcı olunur. Böylece çocuğun karar verme yetisinin gelişmesine yardımcı olunur.

Çocuklara neyi yapmaması gerektiğini değil, neyi yapması gerektiğini söylenmelidir.Çocuklara neyi yapmaması gerektiğini değil, neyi yapması gerektiğini söylenmelidir. Örneğin; “defterlerini ortada bırakma” yerine “defterlerini toplayıp çantanın içine koyar mısın” denmelidir. Örneğin; “defterlerini ortada bırakma” yerine “defterlerini toplayıp çantanın içine koyar mısın” denmelidir. Bir süre sonra çocuğun bu sorumluluğu ikaz edilmeden almış olması beklenir. Bir süre sonra çocuğun bu sorumluluğu ikaz edilmeden almış olması beklenir.

Kararlı olun ve açıklama yapmanız gerekiyorsa mantıklı ve kısa açıklamalar yapın.Kararlı olun ve açıklama yapmanız gerekiyorsa mantıklı ve kısa açıklamalar yapın.

“ Hayır ” demeden önce bir kez daha düşünün. Ağzınızdan çıkacak hayır kelimesi,“ Hayır ” demeden önce bir kez daha düşünün. Ağzınızdan çıkacak hayır kelimesi, - belki - belki - olabilir, - olabilir, - evet - evet anlamlarına gelmemelidir. anlamlarına gelmemelidir.

Hatalıysanız özür dileyin.

Böylece çocuğumuz herkesin hata yapabileceğini ve bunun sonucunda özür dilenmesi gerektiğini öğrenmiş olur.Böylece çocuğumuz herkesin hata yapabileceğini ve bunun sonucunda özür dilenmesi gerektiğini öğrenmiş olur. Unutmayınız ki çocuklar anne ve babalarını örnek alır.Unutmayınız ki çocuklar anne ve babalarını örnek alır.

TEŞEKKÜRLER